Witamy !



[A] 2.0 lpg I generacji

Wszystko o LPG

[A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez tupek » 06 paź 2013 20:36:41

Panowie moja jeździ tylko na samym gazie, poprzedni właściciel też nie pamięta żeby na benzynie jeździł.
Instalacja gazowa jest I generacji na sterowniku WR.
Problem polega na zbyt długim kręceniu rozrusznikiem zanim załapie.
Jak postoi dłużej to trzeba długo kręcić, przy krótkich odstępach postoju zapala szybciej.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez brum » 06 paź 2013 22:01:09

Możliwe że zalewa gazem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez Trzeci » 07 paź 2013 13:58:09

Odpalasz tez na gazie?
Jak tak to nie dziw się ze długo trzeba kręcić...
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez broda » 07 paź 2013 16:17:10

Kiedy wymieniałeś świece ? Być może są już do wywalenia. Moja frotka 2.0 na gazie najlepiej radziła sobie na naszych iskrach na innych maksymalnie 7 tyś i dupa. Generalnie jak latasz na gazie to świeczki wytrzymują ok 10 tyś
broda
 

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez adrianee36 » 07 paź 2013 16:24:22

norma ze tak bedzie palic, oto odpala sie na BP , pozatym 1 generacja to jest dobra do gaznikowca.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez tupek » 07 paź 2013 23:57:03

adrianee36 napisał(a):norma ze tak bedzie palic, oto odpala sie na BP , pozatym 1 generacja to jest dobra do gaznikowca.

Z taką instalką ją kupiłem, więc na razie musi taka zostać.
W przyszłości oczywiście zagości stag 200 albo 4 a najlepiej 300.
A wracając do mojego problemu to znajomy ma vectre a i też zapala na samym gazie tyle że od strzała.
A u mnie słychać jak się otwiera zawór w butli i jeszcze z 5 sekund trzeba kręcić żeby załapał.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez rzeziol1 » 08 paź 2013 04:38:33

Kolego mam ten sam problem. Wisiałem już na kompie, kable i świece mam nowe, wymieniłem czujnik położenia wału, kopułkę i palec rozdzielacza. Teraz czekam na silnik krokowy do gazu....Mam nadzieję że pomoże:)
rzeziol1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 sie 2013 11:31:29
Lokalizacja: Dęblin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez jrzeuski » 08 paź 2013 06:27:35

tupek napisał(a):A u mnie słychać jak się otwiera zawór w butli i jeszcze z 5 sekund trzeba kręcić żeby załapał.
U mnie tak samo jest w Golfie. Wytłumaczyłem sobie to tak, że gaz musi dopłynąć z butlli do silnika, bo jak długo stoi, to gdzieś się zdąży ulotnić z przewodów. Odpalam więc na benzynie i przełączam na gaz zaraz potem. Portfela to mi nie wysuszy a rozrusznik dłużej pożyje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez rochas » 08 paź 2013 07:27:46

broda napisał(a):Kiedy wymieniałeś świece ? Być może są już do wywalenia. Moja frotka 2.0 na gazie najlepiej radziła sobie na naszych iskrach na innych maksymalnie 7 tyś i dupa. Generalnie jak latasz na gazie to świeczki wytrzymują ok 10 tyś

;/ chyba że czasem wytrzymają 30 tyś. i nie dają żadnych oznak końca :) jak u mnie mechanik mówił mi, że są 2 opcje przy świecach do gazu 1. najtańsze i tak jak mówisz 10 tyś i koniec albo 2. porządne np. NGK itp. co jeżdżą aż się skończą, ale zdecydowanie dłużej
pozdro !!!
Avatar użytkownika
rochas
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 252
Obrazki: 22
Dołączył(a): 26 kwi 2011 20:37:39
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez brum » 08 paź 2013 09:14:42

jrzeuski napisał(a):Wytłumaczyłem sobie to tak, że gaz musi dopłynąć z butlli do silnika, bo jak długo stoi, to gdzieś się zdąży ulotnić z przewodów.


Jeśli jest przełącznik trzy pozycyjny, to ustawić na lpg i kilka razy przełączyć kluczykiem na zapłon. Powinno się wtedy szybciej odpalić bo gazu więcej dostanie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez drech » 08 paź 2013 18:32:08

brum napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Wytłumaczyłem sobie to tak, że gaz musi dopłynąć z butlli do silnika, bo jak długo stoi, to gdzieś się zdąży ulotnić z przewodów.


Jeśli jest przełącznik trzy pozycyjny, to ustawić na lpg i kilka razy przełączyć kluczykiem na zapłon. Powinno się wtedy szybciej odpalić bo gazu więcej dostanie.

Chyba nie bardzo. Elektrozawór w butli powinien być podłączony pod cewkę żeby się zamknął wraz z wyłączeniem silnika nawet w przypadku gdy silnik zostanie zdławiony przy włączonym zapłonie. Tym samym elektrozawór otwiera się dopiero gdy silnik zaczyna się kręcić a nie już po włączeniu zapłonu.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Odp: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez brum » 08 paź 2013 18:52:07

Dlatego napisałem kilka razy bo po paru sekundach się zawór zamyka.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez drech » 08 paź 2013 21:07:34

A może Tobie chodzi o kilkukrotne krótkie zakręcenie rozrusznikiem? Wtedy się zgodzę. Bo po samym włączeniu zapłonu elektrozawór nie powinien się otwierać.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez ali » 08 paź 2013 21:14:04

drech napisał(a):A może Tobie chodzi o kilkukrotne krótkie zakręcenie rozrusznikiem? Wtedy się zgodzę. Bo po samym włączeniu zapłonu elektrozawór nie powinien się otwierać.


Brum ma rację, zawsze po właczeniu zapłonu podaje "dawkę startową" -mówimy oczywiście o instalacji I i II generacji .
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez drech » 08 paź 2013 21:36:03

Ali, mi tu nie chodzi o przyznanie racji. Jeżeli elektrozawór jest zasilany tak jak opisałem tj. impulsami wychodzącymi z cewki, to one występują tylko gdy obraca się wał korbowy. Nie ma więc dawki startowej bo nie ma prądu, który otworzyłby elektrozawór.
Nie spotkałem się dotychczas z żadną instalacją lpg w której usłyszałbym charakterystyczny przecież dźwięk otwieranego elektrozaworu przed uruchomieniem rozrusznika. Jeżeli Wy się spotkaliście, to pozostaje mi tylko zrobić :shock: i zakończyć temat.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez tupek » 08 paź 2013 22:24:54

drech napisał(a):Ali, mi tu nie chodzi o przyznanie racji. Jeżeli elektrozawór jest zasilany tak jak opisałem tj. impulsami wychodzącymi z cewki, to one występują tylko gdy obraca się wał korbowy. Nie ma więc dawki startowej bo nie ma prądu, który otworzyłby elektrozawór.
Nie spotkałem się dotychczas z żadną instalacją lpg w której usłyszałbym charakterystyczny przecież dźwięk otwieranego elektrozaworu przed uruchomieniem rozrusznika. Jeżeli Wy się spotkaliście, to pozostaje mi tylko zrobić :shock: i zakończyć temat.

Masz rację, jeżeli dało by się pod pompować gazu samym załączaniem zapłonu to nie musiało by się długo kręcić rozrusznikiem żeby załapać.
Więc, albo trzeba palić na pb (pompka już czeka na zamontowanie), albo obczaić jakiś patent żeby na samym gazie palił od kopa.
P.S. wolał bym w ten problem nie wtajemniczać gaziarza bo nie wierzę im (sobie nawet nie wierzę).
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez ali » 09 paź 2013 01:45:45

drech napisał(a):Ali, mi tu nie chodzi o przyznanie racji. Jeżeli elektrozawór jest zasilany tak jak opisałem tj. impulsami wychodzącymi z cewki, to one występują tylko gdy obraca się wał korbowy. Nie ma więc dawki startowej bo nie ma prądu, który otworzyłby elektrozawór.
Nie spotkałem się dotychczas z żadną instalacją lpg w której usłyszałbym charakterystyczny przecież dźwięk otwieranego elektrozaworu przed uruchomieniem rozrusznika. Jeżeli Wy się spotkaliście, to pozostaje mi tylko zrobić :shock: i zakończyć temat.


Na co dzień śmigam plaskaczem z instalacją II gen którą sam montowałem i jestem pewny że tak jest bo nawet w sterowniku mam możliwośc ustawienia wielkości tej dawki :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez jrzeuski » 09 paź 2013 09:24:56

U mnie jest dokładnie jak pisze drech: zawór na butli otwarty tylko jak wał korbowy się obraca.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez Czester 3477 » 09 paź 2013 19:29:30

Jest też tak,jak napisał Dawid.Przełącznik 3-pozycyjny -po włączeniu zapłonu zawory gazowe otwierają się na kilka sekund i jeżeli nie nastąpi w tym czasie obrót wału układ elektroniczny zespolony z tymże przełącznikiem odcina napięcie zasilające elektrozawory.
Jest nawet możliwość regulacji czasu podania napięcia na elektrozawory.
Przynajmniej ja tak mam.
Avatar użytkownika
Czester 3477
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 mar 2009 14:28:49
Lokalizacja: Węgrzce Wielkie
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] 2.0 lpg I generacji

Postprzez tupek » 09 paź 2013 21:35:19

A ja właśnie dzisiaj wymieniłem pompkę paliwa i teraz zapalam na benzynie a przy 1500 obr. przełącza się na lpg :boss:
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości