Witamy !



[3.2] Wisko a elektryk

[3.2] Wisko a elektryk

Postprzez przemekcrx » 29 kwi 2015 07:49:03

Zrobiło się ciepło :D a zaczyna mnie denerwować moje wisko jest sprawne ,ale denerwuje mnie gdy podczas jazdy się załączy i jest ten szum , normalnie wiejka jak w ciężarówce ...
Zakupiłem obudowę z wiatrakami od 2.2DTI -elektryki.
Sebastian podpowiedział mi by jeden podłączyć pod sprężarkę klimy a drugi z czujnikiem pod silnik
Może ma ktoś fotkę gdzie umiejscowił czujnik ???
Myślę żeby wąż na wyjściu z chłodnicy trachnąć i wstawić tam kawałek rurki z czujnikiem .
Ma ktoś jakieś fotki..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 3.2 Wisko a elektryk

Postprzez Edi066 » 29 kwi 2015 12:31:46

Podłączę się do tematu , bo pomału przywracam bydlaka zza światów a spięte na stałe wisko straszy po mieście...
Nissan Patrol 4.2
[..........................] 70%
Avatar użytkownika
Edi066
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 289
Obrazki: 20
Dołączył(a): 20 lip 2011 12:53:08
Lokalizacja: Nowa Dęba
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 3.2 Wisko a elektryk

Postprzez fly_jabko » 29 kwi 2015 12:55:14

Jak ojciec kupił frotkę to miał też właśnie na sztywno wisko jak przez wieś przeszedłem na wyższych obrotach to każdy się obejrzał tak huczało :D Dokładnie jak Przemek pisze zrobiliśmy. Listwa od 2.2DTI oraz czujnik na wężu, na wyjściu z chłodnicy. W aucie już tego nie ma, ale jak znajdę to cyknę fotkę gniazda pod czujnik konstrukcji ojca (rurka średnicy wewnętrznej węża w spawaną gazem nakrętką). Początkowo podłączyliśmy oba wiatraki na raz, ale paliło bezpiecznik (nawet z Ciężarówki 24V 30A ) więc podpieliśmy tylko jeden i wystarczał w zupełności, załączał się na chwilę i temperatura była w normie, wiatraki od 2.2 te które my mieliśmy też dość głośno chodziły, dlatego tego pod klimę co miał być wpięty chcieliśmy dać z małym opornikiem by nieco zwolnił, ale ostatecznie po zmianie silnika zostało sprawne wisko ;)
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 3.2 Wisko a elektryk

Postprzez jrzeuski » 29 kwi 2015 13:44:44

30A czy to na 12V czy 24V, będzie się palił tak samo. Fizyka się kłania ;-)

Ja mam elektryka z A2.2 i dopiero bezpiecznik 40A dał mu radę. Przekaźnik analogiczny, bo taki zwykły 25A stopił się i spłynął z gniazda. Wiatraki od klimy (bardzo podobne do tych z chłodnicy 2.2DTI) mam na osobnych bezpiecznikach 25A. Inaczej bezpieczniki idą z dymem. Huczą konkretnie, nawet głośniej od wisko, które kiedyś miałem. Natomiast wiatrak chłodnicy jest w porównaniu z nimi dość cichy i taki bym polecał (tzn. jeden duży zamiast dwóch mniejszych).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 3.2 Wisko a elektryk

Postprzez przemekcrx » 30 kwi 2015 07:35:22

Obudowę z wiatrakami udało mi się wcisnąć ,małe podcięcia plastików i nawet to pasuje, jedno mocowanie górne troszkę z boku wychodzi,ale dałem radę to przykręcić.
Teraz walczę z intalacją , zastosuję prawdopodobnie 2 przekaźniki 40A o ilę takie dostanę , termowłacznik jest opanowany, nakretka pasuje z jakiegoś przeguba samochodowego,by to wspawać w kawałek rurki...
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 3.2 Wisko a elektryk

Postprzez eric » 30 kwi 2015 08:31:09

Ja zastapiłem połowe dolnego weża Przewód - wąż chłodnicy Escort - 1.6 / 1.8 Zetec 16V - górny FO 05637 + kawałek rurki aby połączyć z fabrycznym wężem.
Obrazek

W to czujnik TOPRAN 102 977 755 ( 3-styki 95-85 102-92°C)
Obrazek
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez przemekcrx » 03 maja 2015 10:23:19

Na chwilę obecną mam podpięty jeden wiatrak na przekaźniku 30A niby jest wystarczająco ,ale gdy podpiąłem wczoraj lawetę i przewoziłem klientowi auto wiatrak chodzi co chwilę ,wnioskuje że jeden wiatrak przedmuchnie tylko połowę chłodnicy reszta jest gorąca i po chwili znowu się włączy i teraz pytanie..
Czy macie 2 wiatraki spięte na jednym przekaźniku czy na dwóch przekaźnikach ????
Jeszcze jest kwestia klimatyzacji, ale obmyślałem plan by podpiąć się plusem pod kompresor z wlutowaną diodą kierunkową w jedną stronę , gdy włączą się wiatraki to żeby mi nie załączało klimy .czy to dobry pomysł???
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez drech » 05 maja 2015 23:09:43

Mając dwa wentylatory podłączyłbym je na dwóch przekaźnikach - jeden załączany z I styku czujnika, drugi załączany II stykiem i klimą tak jak piszesz z diodą.

Weź pod uwagę, że chłodnica jest wspólna dla silnika i skrzyni, więc jak masz większe obciążenie, to i skrzynia odprowadza więcej ciepła. Może warto sprawdzić czystość chłodnicy skoro wentylator często Ci się włącza podczas jazdy z lawetą?
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez szymon.ha » 06 maja 2015 01:00:26

Ja mialem juz zalozonego elektryka pojedynczego, nie mam pojecia jaki jest przekaznik, bezpiecznik itp. Ale zmianilem teraz na podwojny i wszystko dziala bez problemu dalej.

-- Dodano Cz 14 maja 2015 21:02:51 --

Doszedłem do wniosku że nie mam żadnego bezpiecznika i przekaźnika, tylko zamiast niego jest czujnik wysokoprądowy.


Czy byłby ktoś w stanie rozrysować mi w prosty sposób jak podłączyć 2 wentylatory aby najpierw załączał się pierwszy a potem drugi? Bo czujnik ma 3 piny, czyli jest dwy stopniowy?

-- Dodano Cz 14 maja 2015 21:28:24 --

Na szybko wymyśliłem coś takiego:

Obrazek

Jeden bezpiecznik wspólny czy 2 na każdy wentylator osobno?
Można by dać po przekaźniku na każdy - do sterowania ale namnożyło by to przewodów sporo...
Jakieś średnicy przewody i bezpieczniki?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez cinek1983059 » 14 maja 2015 20:30:25

po jednym przewodzie z wiatraków do akumulatora, drugi przewód wiatraka do czujnika.od czujnika przewód do akumulatora.w takiej konfiguracji nie potrzeba przekaźników, ale ważne jest żeby przekrój przewodów był min 3,5mm2

-- Dodano 14 maja 2015 21:32:10 --

szymon.ha napisał(a):Ja mialem juz zalozonego elektryka pojedynczego, nie mam pojecia jaki jest przekaznik, bezpiecznik itp. Ale zmianilem teraz na podwojny i wszystko dziala bez problemu dalej.

-- Dodano Cz 14 maja 2015 21:02:51 --

Doszedłem do wniosku że nie mam żadnego bezpiecznika i przekaźnika, tylko zamiast niego jest czujnik wysokoprądowy.


Czy byłby ktoś w stanie rozrysować mi w prosty sposób jak podłączyć 2 wentylatory aby najpierw załączał się pierwszy a potem drugi? Bo czujnik ma 3 piny, czyli jest dwy stopniowy?

-- Dodano Cz 14 maja 2015 21:28:24 --

Na szybko wymyśliłem coś takiego:

Obrazek

Jeden bezpiecznik wspólny czy 2 na każdy wentylator osobno?
Można by dać po przekaźniku na każdy - do sterowania ale namnożyło by to przewodów sporo...
Jakieś średnicy przewody i bezpieczniki?




no widzisz jakie to proste :D
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez jrzeuski » 15 maja 2015 06:33:25

szymon.ha napisał(a):Jeden bezpiecznik wspólny czy 2 na każdy wentylator osobno?
Jeśli jeden to 50-60A, ale lepiej 2 po 30A, bo jak bezpiecznik strzeli, to drugi wiatrak wciąż będzie zdolny do pracy. Bezpiecznik lubi wywalić jak błoto zatrze wirnik albo głęboka woda stawi opór łopatkom.
Można by dać po przekaźniku na każdy - do sterowania ale namnożyło by to przewodów sporo...
To nie ma żadnego sensu, bo te czujniki są wysokoprądowe. Przekaźnik jest potrzebny do ręcznego włącznika, żeby styków mu nie upaliło.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez szymon.ha » 24 mar 2016 13:32:34

Mam podwójny wentylator i chce dać czujnik 3 pinowy, tylko powiedzcie jaki najlepiej:
Czujniki z podwójnym zakresem:
78/83 i 83/88
79/84 i 83/88
83/87 i 88/92
79/84 i 83/88
88/93 i 92/97
83/88 i 87/92
83/88 i 87/92
79/87 i 85/93

Najbardziej skłaniam się ku temu 79/84 i 83/88 bo najbardziej zbliżony do tego jak pracuje visco podobno i cena 47 zł.
Za tym ostatnim 79/87 i 85/93 cena bo to tylko 26zł, reszta jest droższa bo te głównie czujniki z citroena i fiata.
Ten pierwszy też ma odpowiednie zakresy ale cena to 73zł.
Temp otwarcia termostatu to 76*C i taka normalna temp silnika na tarsie to 77*C, a visco podobno zalącza się przy 82*C.


Gdyby ktoś chciał to później mogę podać numery kat. czujników bo teraz nie mam czasu.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez przemekcrx » 24 mar 2016 15:39:49

Ja mam fiat- oski 83/87 i 88/92
na podwójnych wentylatorach z DTI i podłączone na 3 przekaźnikach z diodą by móc włączać klimę i wiatraki automatycznie startują... + dwa bezpieczniki
Pierwszy zakres wiatraki chodzą cicho wolno , drugi zakres Visko chodzi ciszej :mrgreen:
Czujnik 3pin mam wbudowany teraz w nową chłodnicę
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez szymon.ha » 25 maja 2016 20:47:29

Mam zrobiona taka wstawke https://drive.google.com/file/d/0B9X-Zd ... p=drivesdk

I jak widać na tym kolejnym zdjęciu czujnik nie wystaje wewnątrz rurki. https://drive.google.com/file/d/0B9X-Zd ... p=drivesdk

Mam pytania czy czujnik BedIe pracował odpowiednio? Czy metalowa wstawka np nie będzie zakłócać pracy czujnika?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez brum » 25 maja 2016 21:06:19

Dobrze jest.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 01 sty 2019 19:52:52

Odkopię trochę temat ponieważ ja swoje "skręcone" visko też chcę zmienić na elektrowentylator.
Potrzebuję tylko od Was dwóch informacji.
1. Jaką moc ma każdy z wiatraków fabrycznych (z DTI)? Piszecie o bezpiecznikach 30A. To jest jakaś masakra... oznaczałoby to, że silniki tych wentylatorów to jakieś 400W każdy. To jest masakra, aż mi się nie chce w to wierzyć, że para wentylatorów miałaby mieć prawie 1kW!!! :shock:
2. Może mi ktoś zmierzyć jakiej średnicy są otwory na wentylator w tych uchwytach wentylatorów DTI?

Pytam o p.2 dlatego bo jeżeli fabryczne faktycznie biorą tak kosmiczną ilość prądu to ich montaż dla mnie nie ma sensu. Użyję obudowy od DTI a wstawię uniwersalne wentylatory które mają max 100W i doskonale się spisują (miałem 1x17" zamiast visco w poprzedniej terenówce).
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez szymon.ha » 01 sty 2019 20:45:24

Z tego co mi wiadomo oryginalnie zabezpieczenie dla podwójnego wentylatora wynosi 80A.

Zakładając takie wentylatory zmień od razu alternator bo tylko będzie zasilal te wentylatory i nic więcej.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 01 sty 2019 20:54:54

Do tematu altka jeszcze się nie dokopałem. Jakiś mocniejszy pasuje P&P???
Właśnie jeżeli fabryczne tyle prądu "żrą" to użyję tylko obudowy a dam inne wentylatory o znacznie mniejszej mocy. Może mi ktoś podać średnicę otworów w których zamontowane są wentylatory?
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez jrzeuski » 02 sty 2019 07:20:12

To już wiesz dlaczego przy dużych silnikach montuje się wiskozę. Jak się zepnie, to potrafi dużo więcej niż 1KM mocy silnika sobie zabrać. A elektryki są tak prądożerne, że widać na wskazówce jak napięcie siada, gdy się włączają a obroty silnika na chwilę słabną zanim ECU doda paliwa. Identycznie reaguje na włączenie klimy.

100W silniczkiem to sobie możesz dodatkowy nawiew w kabinie zrobić a nie przeciąg przez chłodnicę. W Vectrze mam mocniejszy na I biegu. Jeśli taki miałeś w terenówce to chyba była to Panda 4x4 :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 02 sty 2019 09:22:41

Przy dużych? Visko montuje się ze względu na wzdłużne ułożenie silnika. Występuje też w małych pojemnościach. Nie tylko w dużych silnikach. Wiesz, nie chcę Ciebie pouczać. Z palca sobie tego nie wyssałem :roll: moja poprzednia terenówka z dwulitrową benzyną i seryjną chłodnicą latała na elektrowentylatorze 17" (jednym) napędzanym 80W silnikiem. Oczywiście zamiast visco. Auto było mocno użytkowane w terenie i to jeszcze z klimatyzacją, przez dwa lata (czyli pełne sezony - również letnie). W szczycie upałów i powolnym "piłowaniu na reduktorze" wentylator włączał się co jakieś pół minuty na kilkanaście sekund. Nowe elektrowentylatory mają inną geometrię, inaczej są projektowane. Zobaczcie na fabryczne jakie mają łopaty. Kilka dużych o mocnym kącie skrętu. Dlatego są prądożerne, potrzebują dużą moc. Choć i tak to co tu piszecie to mnie trochę przeraziło :) Nowoczesne elektrowentylatory mają kilka razy więcej mniejszych łopatek. Szybciej się rozpędzają, uzyskują lepszy ciąg przy mniejszych oporach.
Dlatego moim zdaniem (które oczywiście zweryfikuję) dwa nowoczesne elektrowentylatory o kilkukrotnie mniejszym poborze prądu spokojnie wyziębią tą chłodnicę.
Widzę, że nikt nie może mi podać średnic wentylatorów, wiec chyba nie mam wyjścia jak je kupić a dopiero potem dobrać elektrowentylator.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron