Witamy !



Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez kajjman » 07 paź 2015 18:10:46

Czy po wymianie uszczelki pod głowicami należy ustawić rozrząd?
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczlki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 07 paź 2015 18:32:06

Nie. Rozrząd jest w bloku.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczlki głowicy 2,5 tds

Postprzez kajjman » 07 paź 2015 18:35:33

Dzięki ! Jutro zrzucam głowicę i zobaczymy co zastanę .
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczlki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 07 paź 2015 18:55:23

Trochę zabawy z tym jest :glaszcze: Masz klucz rurowy 28 do odkręcenia wtrysków? Zrzuciłeś już pokrywę zaworów i wiesz, że śruby głowic to dwie różne nasadki typu spline? Na szczęście wymiary standardowe do dostania w markecie typu Castorama. Sporym wyzwaniem jest odkręcenie kolektorów, zwłaszcza jednej śruby za turbiną. Ręka z dwoma nadgarstkami to mało. Daj znać jeśli znajdziesz na nią skuteczny patent bez wyjmowania silnika spod maski.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczlki głowicy 2,5 tds

Postprzez kajjman » 07 paź 2015 19:08:26

Mam cały zestaw narzędzi , tylko przez tą śrubę za turbinką to dzisiaj nie zasnę. Udało mi się ją poluzować , ale nie mogę za bardzo ruszyć kolektora .Odkręcenie turbiny od kolektora w tym silniku to wyczyn godny Koperfilda.Dostęp do niektórych śrub tragiczny , ale polak potrafi . Dolotowy już zdjęty . Zastanawiam się czy tej śruby nie uciąć i dać nową szpilkę. Na wtryski idzie klucz 28 czy 27 ? Mam klucz do wtrysków ale 27 . Jak tak to muszę jutro lecieć po 28.
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczlki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 07 paź 2015 19:48:40

Zapomnij o odkręceniu turbiny. To nawet na wyjętym silniku może się nie udać. Dwie śruby puszczają ładnie, na trzecią idzie tylko płaski klucz założyć i może ją obrobić. Odkręć kolektor wydechowy i go odchyl, żeby zszedł ze szpilek. Chyba, że szpilki się wykręcą razem z nakrętką, ale to jest loteria. Wtryski są na 28, 27 mi nie weszło a w sumie trzy silniki rozbierałem. Przy zdejmowaniu głowic zwróć uwagę na ich kolejność (opisz je sobie, u mnie ktoś punktakiem zrobił wgłębienia) i jak są boczne mocowania (można je zamontować do góry nogami, z jednej strony jest otwór). A zanim odkrecisz śruby głowic zrób fotkę, będziesz potem wiedział jak ustawić dociski ;)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczlki głowicy 2,5 tds

Postprzez kajjman » 07 paź 2015 20:00:42

Dzięki , do tej pory rozbierałem TDSa ale w bmw , niby oznaczenie to samo ale zupełnie inne silniki. ( Tam do wtrysków był klucz 27)

-- 25 paź 2015 08:58:05 --

Czy szpilki popychaczy powinny mieć luz , bo mam wrażenie , że dwie szpile są za luźne mają minimalny luz góra dół i chyba przez to frotka jak się zagrzeje to terkocze jak ciągnik .

-- 27 paź 2015 07:39:30 --

Przyczyną terkotania jest wyrwana szpilka od krzywek zaworów , i teraz nie wiem czy wymieniać całą głowicę czy tylko bawić się w naprawianie tej szpilki?
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 27 paź 2015 07:31:13

No niestety to częsta przypadłość. Trzeba uważać, żeby za mocno nie przykręcać, bo głowica jest z gównolitu i gwint się ukręca.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez kajjman » 12 gru 2015 14:08:12

Znowu czeka mnie zabawa z głowicą ( jedna miała nieoryginalne szpilki, ktoś mądry dał szpilki o twardości 5,8) i Urwało szpilkę . Mam wrażenie ,że silnik wcale nie jest zły tylko auto miało ujowych mechaników . Kto daje takie śruby w miejsca gdzie jest takie obciążenie.
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 10 lip 2017 21:32:42

Odgrzewam trochę temat bo jestem świeżym posiadaczem frontery. Niestety wszystkie znaki pokazują że autko ma uwaloną uszczelkę pod głowicą.
1. Przy jedzie na trasie powyżej 2 tys. obrotów bardzo się grzeje.
2. Test z allegro CO2 zmienił kolor na zielony po ok. 3 min
3. Silnik ma wycieki oleju prawdopodobnie z UPG bo nie mogę zlokalizować tego wycieku. Leje całą lewa strona silnika od kolektorów, na postoju aż kapie.

Chciałem zdjąć głowicę by sprawdzić co się dzieje. Ale nie mam nasadki do śrub głowicy. To chyba jakiś TORX ale ktoś wie jaki to rozmiar? Będę musiał kupić.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 11 lip 2017 08:00:51

Śrub są dwa rodzaje: mniejsze na obwodzie, większe w środku i po bokach. Rozmiaru nie pamiętam, ale pasujące nasadki dostałem od ręki w Castoramie. Pomierzylem je sobie i pojechałem kupic. Będziesz tez potrzebował klucz oczkowy lub rurowy 28 do odkrecenia wtryskow (inaczej nie siegniesz do zewnętrznych śrub głowicy). Uwaga przy zdejmowaniu wezyków przelewowych, bo latwo ulamac krociec. Wtedy pisz do mnie, mam duzo zapasowych wtryskiwaczy. Reszta kluczy to już standard, ale z jedna śrubą od kolektora, to sie nawalczysz, bo dostep marny :4lk: Polecam klucz giety do rozrusznikow. Głowice są cztery, ale UPG lepiej kup wspólną a nie dzieloną na każdą głowicę. Podobnie w dwoch wersjach występują uszczelki pod kolektory, tu jak wolisz. Jak juz zrzucisz głowice, to wyjmij też hydroregulatory zaworów i obadaj ich stan. Jeśli mają wytarte gniazda to wymień, też mam ich sporo. Zapisz sobie, gdzie była ktora głowica, laski i popychacze albo potem bedziesz wszystko rozbieral ponownie, bo luzy zaworowe sie nie beda zgadzac. UPG oczywiscie kup tej samej grubosci. Kolektor wodny możesz złożyć na silikonie, bo uszczelki papierowe pewnie się podra przy demontażu. Kolektora olejowego nie odginaj tylko poluzuj na wejściu do bloku i wtedy da sie obrócić. Jeśli nie uda sie odkrecic turbiny od kolektora to zdejmij ja razem z nim tylko najpierw odkrec przewody olejowe.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 11 lip 2017 09:49:27

Dzięki za super instrukcję. Już rozbierałem kolektory, żeby wymienić uszczelki i ja nie mam tej ciężkiej śruby bo już ktoś miał z nią dużo problemów i postanowił jej nie wkręcać.

-- 21 lip 2017 21:37:50 --

Dzisiaj jeździłem trochę frotą po mieście i w sumie to poza tym, że olej kapie to nic mi nie przeszkadza. To ma być auto do pracy dla żony i czasem w lekki teren - krótkie odcinki. W zimie nie będzie łapał temperatury z wiadomych względów. Pomyślałem, że zrobię osłonę silnika od spodu by nie kapało na ziemię i doleję trochę denaturatu na zimę do chłodnicy. Jeśli się przesączy do komory spalania to będzie miał większego kopa :go: . Tylko, żeby nie wybuchła chłodnica :niewiem: .
Czy taka jazda na uszkodzonej uszczelce może zniszczyć silnik jeśli będę dbał o to by się nie przegrzewał?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez RudeBoy » 22 lip 2017 01:38:38

Paszczak22 napisał(a): i doleję trochę denaturatu na zimę do chłodnicy. Jeśli się przesączy do komory spalania to będzie miał większego kopa :go: . Tylko, żeby nie wybuchła chłodnica :niewiem: .
Czy taka jazda na uszkodzonej uszczelce może zniszczyć silnik jeśli będę dbał o to by się nie przegrzewał?



Obrazek


Autor postu otrzymał pochwałę
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 24 lip 2017 13:33:39

RudeBoy napisał(a):
Paszczak22 napisał(a): i doleję trochę denaturatu na zimę do chłodnicy. Jeśli się przesączy do komory spalania to będzie miał większego kopa :go: . Tylko, żeby nie wybuchła chłodnica :niewiem: .
Czy taka jazda na uszkodzonej uszczelce może zniszczyć silnik jeśli będę dbał o to by się nie przegrzewał?



Obrazek



Nie rozumie? Chciałeś skomentować?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez przemekcrx » 25 lip 2017 20:44:18

Masakra :baran: :baran:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Odoll » 26 lip 2017 10:08:56

przemekcrx napisał(a):Masakra :baran: :baran:

Eeeee, no co ty, ja uważam że to ZAJEBISTY pomysł :>: :mrgreen:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 27 lip 2017 00:32:00

Paszczak22 napisał(a):Pomyślałem, że zrobię osłonę silnika od spodu by nie kapało na ziemię i doleję trochę denaturatu na zimę do chłodnicy. Jeśli się przesączy do komory spalania to będzie miał większego kopa :go: . Tylko, żeby nie wybuchła chłodnica :niewiem: .


Może nie zauważyliście ale z tym kopem to był żart. Z dolaniem denaturatu już nie.

Ale na poważnie pytam o skutki jazdy na uszkodzonej uszczelce. W zasadzie to po rozebraniu silnika może się okazać, że np. głowica jest pęknięta i koszty naprawy przewyższą jego wartość a tak samochód jeździ i spełnia swoją rolę. Póki naprawa nie jest konieczna zastanawiam się nad odłożeniem jej w czasie.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Jake » 27 lip 2017 00:41:49

Dosyp cukru do oleju. Bedzie gestszy, bedzie mniej ciekło.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 27 lip 2017 08:41:21

Paszczak22 napisał(a):po rozebraniu silnika może się okazać, że np. głowica jest pęknięta i koszty naprawy przewyższą jego wartość
Tych głowiczek się nie naprawia tylko wymienia. Mam kilka na handel.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 03 wrz 2017 22:55:49

jrzeuski napisał(a):
Paszczak22 napisał(a):po rozebraniu silnika może się okazać, że np. głowica jest pęknięta i koszty naprawy przewyższą jego wartość
Tych głowiczek się nie naprawia tylko wymienia. Mam kilka na handel.


Czy pęknięcia głowic są widoczne gołym okiem czy wymagają ciśnieniowego sprawdzenia?

-- 03 wrz 2017 22:58:27 --

jrzeuski napisał(a):Zrzuciłeś już pokrywę zaworów i wiesz, że śruby głowic to dwie różne nasadki typu spline? Na szczęście wymiary standardowe do dostania w markecie typu Castorama.


Te rozmiary to M12 i M14
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Następna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron