Witamy !



Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez kajjman » 27 lis 2015 10:43:32

Zastanawiam się ,czy do frontery podejdzie nieśmiertelny silnik 2,0 d z mercedesa 124. Może demonem szybkości to ten silnik nie jest , ale wytrzymałością tdsa bije na głowę , wiem ,że silniki te pakowali do Uazów i spisują się super. Do tego kompletny silnik kosztuje do 1500zł .
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez jrzeuski » 27 lis 2015 11:15:59

Problemy do rozwiązania zasadniczo są dwa: flansza między skrzynią a silnikiem i sprzęgło. Reszta jak łapy, wydech, dolot, woda, paliwo i elektryka to w porównaniu z tym już pikuś.

Flanszę TDS już ma fabrycznie, więc wystarczy ją wymienić na taką, która pasuje pod otwory w nowym silniku. To kwestia znalezienia dojścia do CNC i wykonania odpowiedniego projektu.

Wałek sprzęgła jest nie do wyjęcia/wymiany. Próbowałem, w końcu go uciąłem flexem, jak ktoś chce spróbować wyjąć ze skrzyni resztę, to zapraszam do garażu i :4lk: . Zatem wałek zostaje ze skrzynią, ale można ją wymienić na skrzynię z wersji benzynowej, która ma dzwon i wałek innej długości (dwumasa jest dużo grubsza od zwykłego koła zamachowego). Skoro pozostaje wałek, to zostaje też tarcza sprzęgła, bo Frota ma nietypową ilość frezów. Docisku i łożyska oporowego też w tym momencie nie ma sensu zmieniać. Pozostaje dopasować koło zamachowe. Fabryczna dwumasa jest przykręcana do wału korbowego na 6 drobnozwojowych śrub. Jeśli silnik docelowy też ma taki rozstaw i gwint, to problemu nie ma i wstawiamy dwumasę z całym sprzęgłem z Froty. Ale szanse na to są nikłe, więc z reguły zamach pochodzi z wkładanego silnika i wtedy od razu wieniec pasuje do rozrusznika, więc nic tu motać nie potrzeba. Jaki jest problem ze spasowaniem zamachu ze skrzynią i sprzęgłem? Ano taki, że wałek skrzyni musi pasować. Rozstaw śrub docisku już niekoniecznie, bo można w zamachu wywiercić i nagwintować nowe otwory. Ale jeśli wałek nie pasuje, to trzeba przetoczyć zamach i wstawić odpowiednie łożysko igiełkowe pod końcówkę wałka lub przetoczyć końcówkę wałka (ewentualnie jedno i drugie). W tym momencie warto rozważyć zrobienie zupełnie nowego koła zamachowego na wzór fabrycznego od danego silnika (pod wieniec rozruszniku i ew. czujnik obrotów wału), ale pasującego pod docisk i wałek z Froty. Mając dostęp do CNC (patrz wyżej) to jest wykonalne.

Tak czy siak, koszty i pracochłonność jest spora. Nie mając znajomego z CNC w ogóle nie warto się za to brać, bo koszty wyjdą horrendalne i cała gra niewarta świeczki. Taniej wyjdzie kupić kolejny silnik fabryczny do Froty. Albo innego Opla, do którego pasuje skrzynia od Froty A 2.2 lub 2.4.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez brum » 27 lis 2015 12:51:59

Przesadzasz z tym zamachem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez jrzeuski » 27 lis 2015 13:14:46

Dawid, a coś więcej? Masz doświadczenie w swapie. Ja na razie tylko patrzę na silnik, skrzynię i kombinuję, bo coś muszę zrobić, żeby we Frocie znów serce zabiło. Jeden z TDSów mam od Scorpio i widać wyraźnie, co się różni z tyłu w stosunku do TDSa z Froty: inna flansza, inne sprzęgło i dwumas. Próbowałem przełożyć słupek do swojej Froty, ale nic nie pasowało, nawet łapy i blok inne. Biorąc silnik z zupełnie innej rodziny będzie jeszcze trudniej. Jak już uda się połączyć silnik ze skrzynią, to dalej pójdzie z górki, choć jeszcze kwestia miski olejowej może przysporzyć kłopotów.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez brum » 27 lis 2015 13:21:01

Tylko tarcza z Froty. Wcześniej trzeba tylko zmierzyć szerokość i grubość.
Tylko pomysł z 2.0 jest bez sensu bo to słaby silnik. To auto się będzie ledwo ciaglo.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez cinek1983059 » 27 lis 2015 17:41:11

docisk i zamach zostawić z obecnego silnika włożyć tylko tarcze z froty, a odległość łożyska od docisku można wyregulować samym łożyskiem bo we frocie były różne grubości podstawy łożyska, dla przykładu 2.0 ma podstawę 2x wyższą niż 2.2 ze względu na to że w 2.2 grubszy jest zamach.największym problemem jak dla mnie w tym wypadku jest zrobienie flanszy, reszta to pikuś.zgodzę się tutaj z brumem i tak samo nie widzę sensu pakowania takiego silnika z uwagi na to że będzie to 2x większy muł niż oryginalne 2.0 8v
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez RudeBoy » 27 lis 2015 18:03:33

W czasach jak bawiłem sie w motanie uazów, gazów tak z 15 lat temu :D to faktycznie była to często spotykana modyfikacja w tych autach.
Tylko, że UAZ na tym silnik był mułem pierońskim. Dobrze zrobiona oryginalna uazowa jednostka z głowicą od wołgi i na dobrym gaźnik wciągała nosem tego meśkowego kopciucha. Jedyne co było na plus tej modyfikacji to niezawodność.

Nie idź tą drogą.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez kajjman » 27 lis 2015 18:13:36

Szkoda,że frontera ma mało miejsca pod maską , ogranicza to swap do jednostek czterocylindrowych.
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez przemekcrx » 27 lis 2015 18:19:47

ja bym już pakował 3.0TD 177ps lub 3.0D rzędowa 6
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez kajjman » 27 lis 2015 18:30:11

Najbardziej chciałbym wpakować M57 3.0 D z BMW X5 ale nie ma szans nie wlezie
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez RudeBoy » 27 lis 2015 19:05:37

No to jest konkret motor.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez brum » 27 lis 2015 19:46:28

kajjman napisał(a):Szkoda,że frontera ma mało miejsca pod maską , ogranicza to swap do jednostek czterocylindrowych.


No jakoś ja mam V6 w A :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez Jake » 27 lis 2015 23:55:02

kajjman napisał(a):Szkoda,że frontera ma mało miejsca pod maską , ogranicza to swap do jednostek czterocylindrowych.

Nieprawda. Widlasta szóstka wchodzi bezboleśnie. Patrz oryginalne 3.2V6 Isuzu, patrz 2.5 lub 3.0 V6 Opla czesto swapowane na forum. Wiem, ze ktoś zmiescił rzedową szóstke 2.5TDS BMW do Froty SPORT (o ile wiem obecnym włascicielem zmoty jest SIDEM, wiec mozesz do nie go napisać PW).
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez kajjman » 28 lis 2015 07:43:23

Skoro komuś udało się wcisnąć 2,5 z BMW to ja będę próbował wcisnąć M57. ( może nie trzeba będzie instalować chłodnicy na orurowaniu )
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez cinek1983059 » 28 lis 2015 08:20:27

jak się dobrze popieści to się wszystko zmieści.o ile się nie mylę to sebol wcisnął v8 :D
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez brum » 28 lis 2015 09:48:15

kajjman napisał(a):Skoro komuś udało się wcisnąć 2,5 z BMW to ja będę próbował wcisnąć M57. ( może nie trzeba będzie instalować chłodnicy na orurowaniu )

Jeśli myślisz ze chłodnica będzie w tym samym miejscu to lepiej się za to nie zabieraj.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez kajjman » 28 lis 2015 11:17:53

Jak
brum napisał(a):
kajjman napisał(a):Skoro komuś udało się wcisnąć 2,5 z BMW to ja będę próbował wcisnąć M57. ( może nie trzeba będzie instalować chłodnicy na orurowaniu )

Jeśli myślisz ze chłodnica będzie w tym samym miejscu to lepiej się za to nie zabieraj.


Przy silniku M57 nie ma szans by chłodnica została w fabrycznym miejscu , ale nie przerażają mnie takie przeróbki ( ponad 5lat jeździłem fiatem , to mnie uodporniło na wszelkie motoryzacyjne porażki).
kajjman
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Obrazki: 1
Dołączył(a): 26 wrz 2015 05:44:56
Lokalizacja: Niewodnica Korycka
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez szymon.ha » 28 lis 2015 11:56:10

V8 to jak R4 prawie żaden problem z dlugością.
Tomi włożyl R6 ale chłodnica na pace. Kojot zostawił chłodnice pod maską, ale za to 2 cylindry są w kabinie.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Swap 2,5 tds na 2,0d mercedes 124

Postprzez ali » 28 lis 2015 18:26:10

szymon.ha napisał(a):V8 to jak R4 prawie żaden problem z dlugością.
Tomi włożyl R6 ale chłodnica na pace. Kojot zostawił chłodnice pod maską, ale za to 2 cylindry są w kabinie.


włosi włożyli r6 do sporta b z sukcesem, jedynie mały mod przedniego pasa i zderzaka wyszedł, a w teren i tak robisz zderzak więc nie ma problemu ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004


Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości