Witamy !



[2.3] Ciśnienie oleju

[2.3] Ciśnienie oleju

Postprzez neoquatro » 05 lut 2009 19:06:38

problem z cisnieniem oleju
a biegu jałowym po nabraniu temperatury swieci sie OLEJ.
co robic HELP mysle o wymianie pompy oleju ale niewiem jak sie do tego zabrac??
neoquatro
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Balkandriver » 05 lut 2009 19:45:30

Spokojnie
Zacznij od stanu licznika i typu oleju, jaki masz zalany.
Może jest za rzadki jak na Twój przebieg (a raczej Twojego auta).
Zmień na gęstszy, to może być przyczyna. A może ich być więcej, owszem pompa oleju, ale i panewki, zawór zwrotny.
Spróbuj najpierw metod najmniej inwazyjnych i kosztownych, później sukcesywnie dalej.
Jeszcze kwestia - kontrolka świeci ciągle, czy "pulsuje" lub "migocze" na wolnych obrotach (i jaką wartość tych obrotów wtedy masz?).

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez neoquatro » 06 lut 2009 20:30:28

po rozgrzaniu swieci cały czas az do 1900 obrotów około,
jaki zawór wspomniałeś?i jak go ugryżć? może jakieś foto??
przebieg to około 20 tyś.
neoquatro
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez neoquatro » 07 lut 2009 13:05:00

dodam jeszcze ze dzis sprawdziłem na cieplym,gorącym silniku chlodnica lód!? czemy ??
neoquatro
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Artus » 07 lut 2009 20:10:27

neoquatro napisał(a):dodam jeszcze ze dzis sprawdziłem na cieplym,gorącym silniku chlodnica lód!? czemy ??


termostat
I znów mam Fronterę :)
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez neoquatro » 08 lut 2009 08:00:21

Artus napisał(a):
neoquatro napisał(a):dodam jeszcze ze dzis sprawdziłem na cieplym,gorącym silniku chlodnica lód!? czemy ??


termostat

chlodnica oleju :!: :!:
neoquatro
 

pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez stashek2 » 08 maja 2009 19:12:36

odkrecilem dzisiaj dekielek pompy i zebatki same wypadly i nawet nie mialem szansy zmierzyc luzu miedzyzebnego. luz na tej zebatce z wieloklinem jest spory. pokrywa nie jest wyrobiona przez zebatke, ma raptem jedna ryse. i tu pytanie czy mozna ja splanowac na rowno ? czy trzeba bedzie poglebiac te dwa dolki ? mam na mysli zebranie max 0,5mm materialu bo tyle u mnie jest mniej wiecej glebokosci tej rysy.
mam zamiar zakupic nowe kola zebate i tu pytanie gdzie to dostac bo na allegro widze gosc ma za 255 ale ktos kiedys pisal na forum ze mozna i za 180 dostac?

edit:
wlazlem jeszcze raz pod zloma i zmierzylem luzy. okolo 0,17 jest miedzy zebami. wie ktos ile ma byc?
ponadto luz na frezie jest taki ze zebatka da rade obrocic sie na walku o okolo 1/2 zeba (nie wiem ile to w stopniach bedzie) i czuc wyrazny rant na frezie zebatki.

pytanie czy sam luz na frezie powodowalby az taki spadek cisnienia? bo chyba luz miedzyzebny jest w normie?
w haynesie jest:
Inner rotor tip to outer rotor : 0,130-0,230
czy to jest wlasnie luz miedzyzebny ?

i jeszcze jedno. czy tak na dobra sprawe nie wystarczy wymienic kolka z frezem ? czy to drugie tez sie jakos zuzywa?
stashek2
 

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez pedroo » 08 maja 2009 21:41:32

Na temat pompy olejowej wiem niewiele,ale na cisnienie oleju mają tez wpływ panewki(główne i korbowodowe)więc sama naprawa pompy może nie pomodz.
pedroo
 

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez stashek2 » 08 maja 2009 22:41:59

dzieki za rady ale budowe silnika i zasade dzialania to ja znam.

tak wyglada zuzycie frezu:

Obrazek

a tak wyglada dekiel. moim zdanien nienajgorszy.

Obrazek
Ostatnio edytowano 09 maja 2009 17:36:55 przez stashek2, łącznie edytowano 1 raz
stashek2
 

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez Pawel » 09 maja 2009 07:52:57

Może nie w temacie, ale tu masz wszystko o olejach, których ja używam...:
www.fuchs-oil.pl
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez stashek2 » 09 maja 2009 22:35:08

dzieki. oleje juz mam rozkminione. w poniedzialek zakladam pompe i zobaczymy co sie bedzie dzialo na zwyklym lotosie. mam nadzieje ze na nowej pompie bedzie przynajmniej 1,5bar. a na wyjazd zaleje smoły 20w50 albo przynajmniej 15w50 fuchsa.
a tak w ogole to dzisiaj sprawdzilem symbol czujnika i okazalo sie ze mialem zalozony od corsy, ktory powinien zapalac kontrolke cisnienia przy 0,4 a zapalal przy okolo 1,2 wiec totalnie niemiarodajne wskazania dawal. generalnie zamierzam na stałe zamontowac manometr z prawdziwego zdarzenia.
stashek2
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez neoquatro » 09 maja 2009 23:19:31

a wiec temat ugryzłem tak;
kupiłem drugi motor ,po niedzieli przekładka
co prawda od omegi ale trochę motania i będzie pasował
mam tylko pytanie wyciągając go do góry zmieszczę sie koło mostu czy też go muszę wyciągnąć??
pozdrawiam
ps. dodam że braklo cisnienia góra i dół rano prblem z odpaleniem nawet na plusie
potem juz latała przez cały dzień ale rano,
lipa....
mam tylko pytanie jaki mu olej wlac do motora bi nieznam jego histori...
neoquatro
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez brum » 10 maja 2009 00:59:14

Chyba lepiej jest przeszczepić 2.8TDI
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez Pawel » 10 maja 2009 08:11:19

Tak jak ja, za jakiś czas zamontuję inny czujnik i dedykowany do niego manometr. Wczoraj wskaźnik ciśnienia zgłupiał, ale już działa normalnie, a winą jest okablowanie przy czujniku, tylko gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w 2,8 tdi :?: :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Pawel » 10 maja 2009 08:24:20

Zalej 15W50 i będziesz zadowolony, a zamiana z 2,3 na 2,8 tdi... :>: :mrgreen:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez stashek2 » 10 maja 2009 12:36:10

zgaduje ze gdzies kolo pompy
stashek2
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez neoquatro » 10 maja 2009 16:24:00

tak zrobie 15 w40
tylko lotos czy mobil a moze jeszcze cos innego?
jesli chodzi o 2.8 to koszty chyba duze? niemam pojecia bo za 2.3td zaplaciłem 1,5tyś
podjechałem z zaskoczenia i zapalił na strzała!
:!:
neoquatro
 

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez Pawel » 10 maja 2009 16:38:16

stashek2 napisał(a):zgaduje ze gdzies kolo pompy

Pewnie/może i tak, ale widziałeś jak wygląda 2,8 tdi w komorze silnikowej, na żywo :?: Tam nie ma gdzie ręki włożyć, a o szukaniu jakiś czujników, organoleptycznie, nie wspomnę... :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez szymon.ha » 10 maja 2009 18:52:45

We mojej frocie A 2.4, patrząc od przodu auta, czujnik jest na dole po prawej, kładąc się z przodu pod autem widać go bez problemu.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

Postprzez stashek2 » 14 maja 2009 04:49:15

jestem po wymianie kol zebatych pompy.
zanim odpalilem motór na nowej pompie mialem mieszane uczucia. a to dlatego ze nowe kolko nie siedzialo na walki jakos specjanie "mocno". wlazlo leciutko bez oporu. przypuszczam ze jest to wina wyrobionego frezu tez na samym walku. wyczytalem na forum ze nowe czesci spasowane sa na lekki wcisk. no nic, pomyslalem trudno sie mowi, 2 stowki poszlyyy... :mrgreen:

odpalilem zlom. i zostalem bardzo milutko zaskoczony. cisnienie na rozgrzanym silniku ( pol godziny jazdy po miescie) oscyluje miedzy 1,5-1,65 bar na oleju lotos 15w40. przebieg auta to 280 lub 380tys (ciezko stwierdzic)

na starych kolach mialem 0,75 i 1,15 z podkladka 2mm pod sprezyna od zaworu. warto dodac ze jesli ktos zamierza robic pompe to niech tez zakupi nowa sprezyne. kosztuje 3 zlote. roznica miedzy stara sprezyna a nowa to okolo 3-4mm w dlugosci oraz sporo w twardosci (nie da sie liczbami opisac ale nowa byla sporo twardsza). dzieki nowym kolom i sprezynie uzyskalem dwukrotne zwiekszenie cisnienia oleju. jezeli komus nie szkoda kasy to mozna sie tez pokusic o nowy zaworek (55zl). stary moze nie byc szczelny. ogolnie rzecz biorac ta pompa to jedno wielkie konstrukcyjne GÓWNO.

przy okazji - nie ma sie co sugerowac wskazaniem na zegarach. ja cisnienie miezrylem zewnetrznym manometrem. a kontrolka smarowania jak sie zapalala, tak sie zapala nadal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a i robi to juz od 1,9bar. jezli kogos to wkurza to mozna wkrecic czujnik od lanosa za 10 zl jednak wtedy nie bedziemy miec wskaznika cisnienia.

jak mi sie bedzie chcialo to zdemontuje jeszcze raz i splanuje lekko dekiel. mysle ze uzyskam 0,1bar dodatkowo.

KOSZT:
kola zebate 115 za sztuke w ASO OPEL - nie warto kupowac na allegro za 255
sprezyna 3zl
z rabatem zaplacilem za wszystko 207zl
stashek2
 

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron