Witamy !



[2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

[2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez labud » 07 lut 2009 11:55:25

Witam,

Ostatnio męczy moją frotkę (rok 2000 RS) przypadłość polegająca na gaśnięciu. Zauważyłem, że częściej zdarza się to po mocniejszym hamowaniu. Kody błędów wykazały jakiś problem z kontrolerem pompy wtryskowej, ale co ciekawe problem występuje sporadycznie, co nie znaczy, że nie jest upierdliwy.
Zanim zbankrutuję naprawiając pompę, chciałem się Was o coś zapytać. Zauważyłem, że we wlewie paliwa nie widać klapki zabezpieczającej przed wpadaniem zanieczyszczeń, tej samozamykającej. Poproszę o info, czy aby tam nie powinno jej być. Tak sobie dumam, czy nie pływa gdzieś w baku blokując dopływ paliwa lub nie blokuje dostępu powietrza do baku i nie wytwarza podciśnienia.

Pozdrawiam,
labud
labud
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez mizsio » 07 lut 2009 13:59:24

nie sadze zeby we wlewie byla klapka, u mnie nie ma na 100%
odpala Ci to cudo bez problemow?
mizsio
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez labud » 09 lut 2009 09:41:40

Ano, pali bez problemu. W ciągu miesiąca II raz mnie to spotkało, że po przejechaniu około 15km samochód zgasł w czasie jazdy, na moment zapalił, potem znów zgasł. Odczekanie 1-2 minut wystarcza i daje się ponownie uruchomić. Zaraz po zgaśnięciu zazwyczaj nie.

labud
labud
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez labud » 14 mar 2009 00:32:58

Pomocy :-(

Zregenerowana pompa wtryskowa (ukosujący tłoczek i przegrzany sterownik), wymieniony przepływomierz, auto dalej gaśnie w czasie jazdy.
Jazda z 15 km, ostatnie 5km po górkę, na 5 biegu, 70km/h, jestem na górce, po 1 km zapala się EC i auto hamuje silnikiem, jakby zapłonu nie było. Czasem w czasie jazdy jeszcze zapali i pojedzie z 1-2km. Czasem staje,

Po zatrzymaniu przekrenie zapłonu zapala kontrolki. Zapala się EC, gaśnie na ułamek sekundy i zapala się ponownie - auta nie udaje się uruchomić. Po 1-3 minutach ponowne przekręcenie stacyjki i EC po zapaleniu się gaśnie. Auto odpala. Czasem pojadę dalej 1-3km albo po 1m zdycha.

Już nie wiem, co mam z tą cholerą robi :-(

labud
labud
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez jack 2.2 dti » 14 mar 2009 12:59:29

Czy są jakieś błędy w sterowniku silnika i w immobiliserze. Czy jak silnik gaśnie to kontrolki świecą?
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez labud » 16 mar 2009 14:32:54

Kolejność taka:

1. Zapala się EC i silnik hamuje
2. Naciskam sprzęgło
3. Zapalają się kontrolki ładowania i akumulatora
4. Puszczam sprzęgło - kontrolki gasną, poza EC.

Sprawdzone przez OBD2:
P1631 - Injection Pump Malfunction - 7 razy
P1650 - CAN Device Offline - 2 razy
P1650 - CAN Device Hangup
P1651 - CAN Device Receives Error
P1651 - CAN Device Transmits Error
P1651 - Injection Pump: CAN Malfunction

Dodam, że przed regeneracją pompy były te same błędy co po jej regeneracji. Regeneracja w PEZAL - firma z autoryzacją Boscha.

masakra i tyle
labud
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez jack 2.2 dti » 16 mar 2009 15:03:10

Sprawdź dokładnie zasilania na pompie ( wtyk 10 pinowy) . Na pinie 7 , 5 i masę na 6. Oraz połączenia ze sterownikiem silnika pinów 8/5/1/2. :wink:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez labud » 10 kwi 2009 09:26:08

No to czas na podsumowanie tematu :-)

Auto spędziło radosne 3.5 tygodnia w warsztacie. Powiedziałem, że nie odbiorę, jak nie będzie sprawne.

PEZAL - firma, do której straciłem zaufanie, wymienił przepływomierz powietrza (900zł z wymianą) twierdząc, że na jego uszkodzenie wskazywały błędy w komputerze.
Auto wróciło do warsztatu, problem nadal występował.
PEZAL zregenerował pompę wtryskową (3200zł).
Problem nadal występował, dodatkowo okazało się, że zapomnieli przełożyć czujnik temperatury powietrza wlotowego w przepływomierzu. Auto wróciło do nich.
Założyli czujnik temperatury i medytowali 2 tygodnie. W końcu oddali auto naprawione z informacją, że przepływomierz zamontowany uprzednio w aucie nie był zgodny z moją frotką, a oni wymienili go na nowy identyczny. Teraz zamówili przepływomierz wg numeru nadwozia i już jest OK.

Skutek:
Frotka ma zregenerowaną pompę (przynajmiej tak mówią), która podobno koniecznie wymagała remontu.
Wymieniony został przepływomierz powietrza.
Auto jeździ jak narazie bez zapalania się EC i gaśnięcia.
Frotka zmieniła nazwę na "kochana skarbonkazcholernieszerokimwlotembezjakiegokolwiekdna".

Co dziwne:
Opel scanner z interfejsem z allegro wykazywał błędy podane wcześniej w tym wątku, żaden IMO nie wskazywał na przepływomierz.

Pozdrawiam
labud
labud
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez konik » 10 kwi 2009 20:35:28

I niech jeszcze ktoś powie ze Frotka z dieslem jest tańsza w eksploatacji :|
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez marek92248 » 10 kwi 2009 20:37:39

Ja przed zakupem froty B czytałem info w internecie i stwierdziłem, że wole wydać pieniądze na coś innego niż koło dwumasowe albo pompa :mrgreen:
Subaru Legacy Outback 3.0 H6 245km
Avatar użytkownika
marek92248
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 24 lut 2009 17:06:30
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez brum » 10 kwi 2009 20:40:22

Ja ze względu na tą pompe nie kupił bym Froty 2.2 DTI
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez konik » 10 kwi 2009 20:47:42

Jak by we Frotkę wstawiali silnik VW 1.9tdi PD 130 KM to kupiłbym takie auto nawet dziś, a nasz dział silniki dieslowskie świecił by pustkami:)
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez wikked » 10 kwi 2009 22:35:57

Niestety diesel jest fajny jak nic się nie dzieje z pompą. Nie wiem jak we Frotkach ale np. miałem Audi A6 z mechaniczną pompą zrobiłem 230tys i nie tknąłem nawet pompy. Zaznaczę, że nigdy nie dopuszczałem do rezerwy. To było kochane autko. W nowych motorach są już niestety pompy z dużą ilością elektroniki i tu już zaczynają się jaja. Jak nic się nie dziej to jest fajnie, ale jak się zacznie dziać to już czarna dupa z finansami. Swoją drogą cholernie drogi ten przepływomierz.


Pozdrawiam W.
wikked
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez maciar » 11 kwi 2009 09:27:43

brum napisał(a):Ja ze względu na tą pompe nie kupił bym Froty 2.2 DTI

a audi a6 2,5 tdi bo pompa w tej samej technologi
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez maciar » 11 kwi 2009 09:35:40

marek92248 napisał(a):Ja przed zakupem froty B czytałem info w internecie i stwierdziłem, że wole wydać pieniądze na coś innego niż koło dwumasowe albo pompa :mrgreen:

wv passat b6 120 tyś.koło dwumasowe do wymiany 1 właściciel to znaczy że passaty też są do de.Pompy same z siebie nie padają.Niewłaściwa wymiana filtra a raczej odpowietrzanie i do tego paliwa i pada.Ostatnio klijent naprawiał u nas pompe która sie zatarła (urwało sekcje)jak sie okazało ropke miał z lokomotywy która jest sucha .Tankować dobre i bedzie ok.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez wikked » 11 kwi 2009 10:01:44

maciar napisał(a):
marek92248 napisał(a):Ja przed zakupem froty B czytałem info w internecie i stwierdziłem, że wole wydać pieniądze na coś innego niż koło dwumasowe albo pompa :mrgreen:

wv passat b6 120 tyś.koło dwumasowe do wymiany 1 właściciel to znaczy że passaty też są do de.Pompy same z siebie nie padają.Niewłaściwa wymiana filtra a raczej odpowietrzanie i do tego paliwa i pada.Ostatnio klijent naprawiał u nas pompe która sie zatarła (urwało sekcje)jak sie okazało ropke miał z lokomotywy która jest sucha .Tankować dobre i bedzie ok.

To prawda, nie czekać aż autko zaczyna przerywać, lać dobre, wymieniać filtry i musi działać. A jesli chodzi o pompę we frotkach to nie mam pojęcia jakie są. Napisałem o moim wcześniejszym autku to była A6 5R jeszcze w budzie C4. Niektórzy narzekali na ten motor, a ja uważam że był świetny.


Pozdrawiam W.
wikked
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez mizsio » 13 kwi 2009 08:48:25

Caly klopot w tym, ze bardzo ciezko znalezc mechanika ktory potrafi zdiagnozowac problem, zazwyczaj wszytko odbywa sie na wariata kosztem klienta, a najlepiej zaczac od regeneracji pompy wtryskowej za 2000 kpln plus montaz, demontaz :)

Dodatkowo dochodzi do tego cena czesci, 3500 za kolo dwumasowe to gruba przesada jesli np. do VW T4 komplet sprzeglo plus dwumas moze kosztowac 1800. Ale akurat dwumasy nie sa raczej padliwe w 2.2 DTI, moze dlatego takie drogie.

Czyli zusammen do kupy ceny czesci plus bledne diagnozy mechanikow = mozna niezle poplynac ;)

p.
mizsio
 

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez maciar » 13 kwi 2009 09:39:22

czyli szukać dobrych majstrów a nie naciągaczy(masz te foty kangura)
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

Postprzez mizsio » 13 kwi 2009 11:06:21

no mam fotke :) podaj adres email to przesle
mizsio
 

[2.2] Silnik gaśnie...

Postprzez frotek2002 » 22 sie 2009 13:58:13

Wczoraj jadąc po trasie Częstochowa - Łódź z licznika nie schodziło mi 150 - 170 km/h
Gdy stanołem na światłach auto zgasło. Zapaliło i znowu zgasło. Po czym znów zapaliło i odjechałem dalej. Spojrzałem na temperature i wynosiła ok.95 stopni. Moje pytanie brzmi czy to normalne żeby auto dochodziło do tej temperatury???




Ps Potem jechałem z predkości do 130km/h i temperatura była ok. 80-85 stopni
frotek2002
 

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron