Witamy !



[B] napęd 4x4

[B] napęd 4x4

Postprzez mazurkas007 » 19 paź 2007 12:57:14

Wklejam to, co napisałem juz kiedyś na innym forum :

Po pierwsze : gratulacje z powodu nowego nabytku

Po drugie : jak jedziesz sobie i chcesz miec napęd 4x4 to wciskasz guzik na desce rodzielczej i zapina się przednia oś. Możesz zapinać i odpinać przednią oś w czasie jazdy - ale maksymalnie do 95km/h. Po wciśnięciu guzika masz napęd 4x4 z takimi samymi przełożeniami jak w czasie jazdy tylko na tylnym napędzie.

Po trzecie : jak jedziesz w ciężki teren to dodatkowo możesz włączyć reduktor ( tzw biegi terenowe ) - tą mniejszą gałką.
ALE - REDUKTOR MOŻESZ ZAŁĄCZYĆ LUB WYŁĄCZYĆ TYLKO W CZASIE POSTOJU I Z WCIŚNIĘTYM SPRZĘGŁEM .

Musisz też pamietać że :

- jak masz zapięty przód i włączysz reduktor to nawet jak wyciśniesz guzik na desce, to przód się nie wyłączy .Najpierw wyłączasz reduktor a później naciskasz guzik aby wyłączyć 4x4

- jak nie masz zapiętego przodu ,to nie włączysz reduktora, najpierw wciskasz guzik aby było 4x4 a później włączasz reduktor.

NIE WOLNO JEŹDZIĆ 4x4 NA NAWIERZCHNIACH O DOBREJ PRZYCZEPNOŚCI ( asfalt, kostka brukowa, betonowe płyty itp ) NAPĘDU 4x4 UŻYWASZ WTEDY GDY JEST NAPRAWDĘ POTRZEBNY
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez dljm » 20 paź 2007 04:13:32

no z ciekawostek to napiszę że jeżeli nie popatrzysz na licznik i np. wciśniesz przycisk napędu 4x4 przy 120 km/h to nic się nie stanie
samochód nie włączy, ani nie rozłączy napędu do czasu aż predkość będzie właściwa :lol:
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mazurkas007 » 01 gru 2007 12:56:16

Widzę że topic odnosnie 4x4 we Frotce A został przyklejony - super pomysł. To może i Frotka B też sie przyda - panowie moderatorzy :D
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez Janek 44 » 29 sty 2008 22:49:41

dljm napisał(a):no z ciekawostek to napiszę że jeżeli nie popatrzysz na licznik i np. wciśniesz przycisk napędu 4x4 przy 120 km/h to nic się nie stanie
samochód nie włączy, ani nie rozłączy napędu do czasu aż predkość będzie właściwa :lol:
Załączy się przetestowałem to.
Janek 44
 

Postprzez mazurkas007 » 30 sty 2008 22:01:15

załączy sie załączy, lepiej patrzeć na prędkościomierz :!:
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez haker » 19 mar 2008 14:42:20

mam pytanie .jak wlacze 4x4 i dosyc mocno skrecam tomi sie kola blokuja
haker
 

Postprzez dljm » 19 mar 2008 15:13:05

normalne, frontera spina osie na sztywno, nie ma mechanizmu roznicowego miedzyosiowego, wiec jezeli zawracasz na czarnym z zapietym przodem, to kola stawiaja opor
Zreszta tak jezdxzic nie wolno, bo mozesz uszkodzic przedni naped
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

problem z napędami

Postprzez dzikyy » 27 paź 2008 11:46:41

wciskając klawisz napędów kontrolka stale miga i odczuwa sie stukanie w przodzie tak jak by coś nie wchodziło w swoje miejsce. do wymiany silnika wszystko chodziło dobrze. Czy podczas wymiany silnika mogli mi coś zepsuć?
frota 2.2 dti
dzikyy
 

Re: problem z napędami

Postprzez KOBZI » 27 paź 2008 12:03:54

zawsze mogli zepsuć
u Ciebie przedni napęd załącza się pneumatycznie wkładając półosie
trzeba by to sprawdzić czy tam wszystko gra
wleźć pod auto i ziorać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: problem z napędami

Postprzez mazurkas007 » 27 paź 2008 13:42:09

nie pneumatycznie tylko przez podcisnienie, tzw vacum, i nie wkładając półosie tylko zapina się sprzęgiełko na jednej z półosi, taki wieniec zębaty.

Skoro słychać stuki, to prawdopodobnie wieniec nie zamyka się do końca i ząbki chaczą ale napęd jest nie zapięty. Więc albo masz podciśnienie za małe ( sprawdź szczelność, wężyki, zaworki ) albo coś ogranicza skok siłownika ( brudny, wykrzywiony, przestawiony i sto innych ) tak czy inaczej trzeba wleźć pod auto.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: problem z napędami

Postprzez KOBZI » 27 paź 2008 14:26:30

ano dokładnie :)
zacytuję kolegę Faziego:

Fazi napisał(a):No rozebrałem most Frotki 1998-> z silnikiem 2,2TDi. Ciekawił mnie układ włączający lewą półoś :-). Niby nic a ciekawe. Układ podciśnieniowy przesuwa pierscien który "spina" dwie zebatki wewnętrzną półoś i zewnętrzny frez przegubu.
Przy okazyji zapytam czy ktoś wie na 100% jakie przełożenia były w mostach dla silnika 2,2TDi ??
Reszta na zdjęciach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: problem z napędami

Postprzez dljm » 28 paź 2008 08:44:44

nie pamiętam dokładnie, ale przełożenie było chyba 4,38

najlepiej podjechać do ASO i podać VIN, a oni podadzą jakie masz przełożenie
inna metoda to do śrub mocujących dekiel tylnego mostu powinny być przymocowane małe aluminiowe blaszki
na jednej powinno być wybite przełożenie, a na drugiej ilość zębów ataku i koła talerzowego
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re:

Postprzez Jarek sp3swj » 21 lut 2009 15:52:23

Janek 44 napisał(a):
dljm napisał(a):no z ciekawostek to napiszę że jeżeli nie popatrzysz na licznik i np. wciśniesz przycisk napędu 4x4 przy 120 km/h to nic się nie stanie
samochód nie włączy, ani nie rozłączy napędu do czasu aż predkość będzie właściwa :lol:
Załączy się przetestowałem to.


Ostatnio załącząłem napęd jak na zegarach było ponad 110 :-) akurat wyprzedzałem kolesi ośnieżona drogą... zrobiłeo sie więcej sniegu to załaczyłem... właczyło sie błyskawicznie bez żadnych problemów i zgrzytów 8) :mrgreen:
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B, naped 4x4

Postprzez mizsio » 21 lut 2009 22:26:06

moze masz spiete na krotko z kontrolka ;)
swoja droga gratuluje odwagi, osniezona droga, 110, wyprzedzanie :lol:
mizsio
 

Re: B, naped 4x4

Postprzez Fafik1977 » 26 lut 2009 04:19:20

a może mi ktoś zdradzić co się dzieje gdy kontrolka załączenia przedniego napędu miga po próbie wyłączenia?
Fafik1977
 

Re: B, naped 4x4

Postprzez mazurkas007 » 26 lut 2009 07:34:29

Fafik1977 napisał(a):a może mi ktoś zdradzić co się dzieje gdy kontrolka załączenia przedniego napędu miga po próbie wyłączenia?


Jest kilka wariantów, mruganie kontrolki oznacza, że polecenie rozłączenie zostało przyjęte ale napęd nie może być rozłączony :
- przód jest obciążony, ciągle ciągnie auto, sprzęgło na półosi nie może się otworzyć - napęd się rozłączy gdy lekko popuścisz gaz lub wciśniesz sprzęgło lub przy zmianie biegów.
- jest włączony reduktor - w czasie jazdy na reduktorze przodu nie odepniesz
- auto nie jedzie a chcesz rozpiąć przód - taka sama sytuacja jak w punkcie pierwszym, naprężenia na sprzęgle powodują, że nie może się rozłączyć
- nieszczelności w układzie sterującym, zaworek zadziałał ale nie starcza ciśnienia aby rozpiąć sprzęgło na półosi - trzeba sprawdzić wszystkie wężyki i opaski.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: B, naped 4x4

Postprzez Jarek sp3swj » 26 lut 2009 09:16:25

We frotce B najlepszy sposób na szybkie wylaczenie 4x4 jest nacisnac przycisk i lekko zahamowac silnikiem. Jazda na wprost i lekie zahamowanie silnikiem (noga z gazu) jest wg mnie najbardziej sprawdzona metoda :-)
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B, naped 4x4

Postprzez Fafik1977 » 26 lut 2009 10:18:45

Panowie; dzieki za info. Wroce do kraju to wedlug rad przejrze uklady cisnieniowe oraz wyprobuje sprawdzone metody. odezwe sie 8 marca. wielkie dzieki. PS; w Chinach tez jezdza FRONTERY!!!!
Fafik1977
 

Re: B, naped 4x4

Postprzez Jarek sp3swj » 26 lut 2009 11:59:58

Fafik1977 napisał(a):...PS; w Chinach tez jezdza FRONTERY!!!!


ty sie dobrze przyjrzyj czy to co widzisz to frontera.... http://www.autofirmowe.pl/6509,landwind ... insku.html

na forum o tym było....
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B, naped 4x4

Postprzez Fafik1977 » 26 lut 2009 12:44:57

"wygląd zewnętrzny to zdecydowanie najsilniejsza strona Landwinda, szkoda tylko, że stanowi kopię Opla Frontiery." - sorki. widzialem z daleka.
Fafik1977
 

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron