Witamy !



[2.5] swap na 2.3 lub 2.8

[2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez TACYK » 11 mar 2008 14:52:27

Witam okazało sie ze h.. jakis sprzedał mi dosc dobrze przegrzany silnik i w miare usówania usterek wychodza nowe.Moje pytanie jest takie czy orientuje sie ktos czy silnik 2.3 tdi potrzebuje wielu przeróbek aby go wlozyc na miejsce 2.5 tds???Chodzi oczywiscie o opla frontere,a moze silnik 2.8,nie jestem pewny czy chial bym wkładac drugi 2.5vm.Moze ktos z was sie orientuje był bym bardzo wdzieczny,i gdzie szukac silnika moze ma ktos do polecenia jakis specjalistów od tego???Pozdrawiam
TACYK
 

Postprzez tumek » 11 mar 2008 16:19:03

Nie sądze żeby to było proste. TDS to już jest inna konstrukcja, elektroniki duzo więcej i wydaje mi sie żeby włożyc zamiast niego prostą konstrukcje jak 2.3 czy 2.8 to po pierwsze chyba z całym osprzętem i okablowaniem, oraz nową konsolą( licznik itd.)
Pozatym skrzynia biegów, przełożenia w mostach, półosie to wszystko raczej będzie sie różniło, chłodnice oleju, wody, intercooler.
Na moje oko koszty znacznie przekroczą zakup silnika tds a może nawet kilku :?
Osobiście bym tego nie robił.
Jeśli sie myle niech mnie koledzy poprawią :)
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Darkoski » 11 mar 2008 21:35:13

Zgadzam się z kolegą,kiedyś chciałem zrobić takie ciup w Golfie.Okazało się że musiałbym wymienić wszystkie podzespoły które mają cokolwiek wspólnego z silnikiem na inne-gra nie warta świeczki,to są za duże koszty a i dłubania od groma.Myśle że i w tym przypadku nie było by inaczej.Raczej poszukaj dobrego silnika 2.5 :wink:
Darkoski
 

Postprzez Elektro001 » 12 mar 2008 17:52:30

Co do zmiany silnika to nie byłbym takim pesymistą (robiłem już kilka przekładek). Elektryki wcale nie trzeba dużo przerabiać. Jedyny problem to czy skrzynia w 2,5 TDS jest taka sama jak w 2,3 td. Jutro sprawdze i napiszę co i jak. A zmiana silnika jak najbardziej wskazana bo znaleźć dobry silnik 2,5 to jakby dziewicy wśród nastolatek szukać :wink:
Elektro001
 

Postprzez TACYK » 12 mar 2008 19:18:34

Dzieki elektro za pomoc jak bys cos wiedzial daj znac.Pozdrawiam
TACYK
 

Postprzez Elektro001 » 13 mar 2008 17:03:14

Z danych katalogowych wynika, że skrzynia jest taka sama więc z przekładką nie będzie problemu.
Elektro001
 

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 18 mar 2015 14:03:13

Ktos moze jakies potwierdzone info jak jest ze swapem 2.5TDS na cokolwiek innego? 2.8DTI, 3.1DTI z Montka itp.?
Mój TDS odmowil poslugi i szukam sposobu na przywrocenie auta do zycia.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez przemekcrx » 19 mar 2015 14:21:42

Jak bym miał wybór to 3.1 Paweł taki ładował do siebie
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez jrzeuski » 19 mar 2015 14:32:37

Jakbym miał swapować 2.5 na coś innego to wybrałbym V6 w benzynie i założył LPG (a najlepiej to kupił już przerobiony). Roboty ze swapem na silnik innego producenta jest zawsze od groma, więc warto wybrać coś ekonomicznego w eksploatacji i taniego w naprawach a jednocześnie zapewniającego odpowiednią moc do masy auta. Silniki ISUZU nie spełniają tych wszystkich kryteriów a do tego są kosztowne w zakupie. Ale bogatemu nikt nie zabroni :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez przemia » 19 mar 2015 14:37:11

Jakich kryteriów nie spełnia silnik Isuzu, bo nie bardzo rozumiem. Ja u siebie do Montka wrzuciłem 2,8 i mechanicznie przeróbek nie było wcale. Elektrycznie było trochę zabawy, ale część z nich zafundowałem sobie sam wyrzynając oryginalną instalację z Montka od silnika...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez jrzeuski » 19 mar 2015 14:57:31

Przemek, no proszę Cię. Zamiana 2.8 z 3.1 to jest plug'n'play, bo to bliźniacze silniki. A tu mowa o zmianie VM na Isuzu, nie będzie pasować kompletnie nic: skrzynia, dolot, wydech, łapy, doprowadzenie wody i paliwa, klima oraz całe okablowanie od rozrusznika poczynając na czujnikach kończąc. To samo będzie przy swapie na benzynę czy to R4 czy V6, więc po cholerę pozostawać przy dieslu z padającą dwumasą, turbo i generalnie bardziej skomplikowanym? Ja wiem, że w teren fajnie taś-tasiem jechać, ale mocną benzyną też się dobrze ora na odcince :twisted: a taniej wychodzi. Porównanie kosztów zakupu silnika też jest na korzyść benzyny.

PS. Isuzu nie spełnia kryterium taniego serwisu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez przemia » 19 mar 2015 15:02:33

Jacku, Isuzu(z wyjątkiem jednego znanego na forum przypadku) się nie psuje :wink:

Natomiast zgadzam się że układ wydechowy trzeba przerobić. Przewody wodne nie powinny stanowić problemu. Elektryka to ledwo 4 przewody potrzebne do działania 2,8...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez jrzeuski » 19 mar 2015 15:12:58

przemia napisał(a):Jacku, Isuzu(z wyjątkiem jednego znanego na forum przypadku) się nie psuje :wink:
Ja tam znam parę przypadków z forum ;-) A ze znanych mi kilku 2.8 w okolicy tylko jeden się nie rozsypał, ale został sprzedany i nie znam jego dalszych losów. Reszta ponaprawiana albo swap na 3.1 był.
Elektryka to ledwo 4 przewody potrzebne do działania 2,8...
Za to jest plątanina przewodów z dziurą zamiast miedzi :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] swap na 2.8 lub 3.1

Postprzez Jake » 22 mar 2015 02:01:29

Bardzo dziękuje wszystkim za porady.
przemekcrx: Rozwazalem dwa silniki - 2.8 albo wlasnie 3.1 - Wiesz cos na temat pasowania takiego silnika do Frotki? Czy moglbym ewentualnie prosic o jakis kontakt do Pawła?
jrzeuski: Wiadomo, ze silniki diesla sa drozsze w zakupie, ale za to bardzo wdzieczne w eksplatacji i wystarczająco ekonomiczne. V6 z Frotki to bardzo dobry motor, nie zaprzeczam, ale poza ewidentnie wyzsza moca nie widze, zadnych zalet 3.2 w stosunku do diesla 2.8/3.1 Koszty w zwiazku ze spalaniem wielokrotnie wyzsze w wypadku benzyny, a i naprawy przy dwoch glowicach moga byc kosztowne. Silniki Isuzu wydaja mi sie, w przeciwienstwie do VM-a dosc niezawodne. Czy sie myle? Problemy zwiazane z dolotem, wydechem i cala reszta troche mnie przerazaja nie ukrywam, ale co poradzic, myslalem, ze 2.5 troche dluzej pociagnie... Mam wrazenie, ze masz uraz, albo conajmniej osobista awersje do wszystkich diesli, moim zdaniem szalenie generalizujesz. Dwumasa jest droga, ale dzieki temu caly uklad przeniesienia napedu nie dostaje tak bardzo w dupe przy duzym momencie. Turbosprezarka jest swietynym sposobem na zwiekszenie mocy z jednego cm^3 pojemnosci, prawie bez zadnych negatywnyc konsekwencji. A, ze sie zuzywa...no coz, jak wszystko. Idac tym tropem silnik z Komara wygrywa, bo najmniejsze koszta przy remoncie i prawie brak osprzetu.
Co do upalania w terenie z dieslem czy benzyna - auto nigdy nie bedzie katowane w trudnym terenie, ma dac sobie rade w mozliwe jak najwiekszej ilosci "normalnych" warunkow - snieg, lod, wilgotna nawierzchnia, gorskie tereny, podjazdy, rozbłocona droga gruntowa itp. Dobrze jakby bylo maksymalnie niezawodne. No i ja po prostu lubie jezdzic dieslem. Groszem u mnnie smierdzi nie za bardzo, ale zastanawiam sie czy jest sens wlozyc 1000 czy wiecej w VM'a, jesli moge teraz wykosztowac sie te 3-4tys i zmienic silnik na cos lepszego. Stad moje pytanie do Was - bardziej doswiadczonych i oblatanych w tych sprawach.
Czy ktos jest w stanie jednoznacznie powiedziec co pasuje przy swapie na 2.8 lub 3.1? Ktory z motorów jest lepsza propozycja? Jesli w ogole swapowac to bez kompomisów pod wzgledem wyboru silnika.
-skrzynia (wałek, dzwon)
-dolot
-wydech
-elektronika to pryszcz, 2.8 czy 3.1 potrzebuje do szczescia duzo mniej okablowania - modyfikacja wiazki mnie nie przeraza
No i absolutnie najwazniejesze:
-łapy - czy mocowania z VM'a sa takie same jak w Isuzu, czy trzeba by robić poważną rzeżbe?

PS. A co z dieslem z "B" - 2.2DTI? Czy w ogole mozliwe jest wrzucenie tej jednostki? Czy ma to jakis sens?
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.8 lub 3.1

Postprzez jrzeuski » 22 mar 2015 07:31:50

Jake napisał(a):przemekcrx: Rozwazalem dwa silniki - 2.8 albo wlasnie 3.1 - Wiesz cos na temat pasowania takiego silnika do Frotki? Czy moglbym ewentualnie prosic o jakis kontakt do Pawła?
Paweł zamieniał 2.8 na 3.1. O 2.5 wie tyle co widział u mnie pod maską.
jrzeuski: Wiadomo, ze silniki diesla sa drozsze w zakupie, ale za to bardzo wdzieczne w eksplatacji i wystarczająco ekonomiczne. V6 z Frotki to bardzo dobry motor, nie zaprzeczam, ale poza ewidentnie wyzsza moca nie widze, zadnych zalet 3.2 w stosunku do diesla 2.8/3.1Koszty w zwiazku ze spalaniem wielokrotnie wyzsze w wypadku benzyny, a i naprawy przy dwoch glowicach moga byc kosztowne.
Dlatego ja pisałem o V6 z Opla (Vectra/Omega) i to w komplecie z instalacją LPG
Silniki Isuzu wydaja mi sie, w przeciwienstwie do VM-a dosc niezawodne. Czy sie myle?
:arrow: viewforum.php?f=229
Mam wrazenie, ze masz uraz, albo conajmniej osobista awersje do wszystkich diesli, moim zdaniem szalenie generalizujesz.
Nie mam awersji do diesli, to bardzo fajne silniki i mają masę zalet w stosunku do benzynowych. Ale równiez i słabsze punkty. Jeżdziłem różnymi, teraz mam diesla we Frocie (no, chwilowo obok niej) i benzynę z LPG w osobówce. W kwestii kosztów utrzymania, awaryjności i napraw dzieli je przepaść. Możesz to sobie nazywać jak chcesz, ale dla mnie to po prostu doświadczenie.
Czy ktos jest w stanie jednoznacznie powiedziec co pasuje przy swapie na 2.8 lub 3.1?
Musisz kupić kompletny silnik ze wszystkimi przewodami, czyli wyjęty z Froty a nie Montka. Inaczej czeka Cię wiele bieganiny po sklepach i szrotach w poszukiwaniu odpowiednich rur i węży, żeby się popodpinać do tego, co pozostanie pod maską. Weź też pierwszą sekcję wydechu (tę z "gruchą" sterującą silnikiem). W komplecie kup skrzynię biegów, bo dzwon nie będzie pasował. 2.5 ma prędkościomierz na impulsometr a 2.8 na linkę. Nie jestem pewien czy da się przełożyć impulsometr ze skrzyni 2.5, ale będę próbował w najbliższym czasie, bo mam skrzynię od 2.3 w garażu. Jak nie, to czeka Cię dokupienie zegarów (mogą być od 2.3) i samej linki.
Ktory z motorów jest lepsza propozycja?
3.1, ale był tylko w Montku, więc patrz wyżej.
No i absolutnie najwazniejesze:
-łapy - czy mocowania z VM'a sa takie same jak w Isuzu, czy trzeba by robić poważną rzeżbe?
Tego nie wiem, musiałbym popatrzeć u kogoś z 2.8 i pomierzyć. Lepiej przygotuj się na spawanie :glaszcze:
PS. A co z dieslem z "B" - 2.2DTI? Czy w ogole mozliwe jest wrzucenie tej jednostki? Czy ma to jakis sens?
Możliwe jest, ale prędzej czy później zacznie się cyrk (i koszty) z pompą wtryskową. Jeśli to ma być tylko dupowóz, to pomyśl nad 2.3. Jak dobrze poszukasz, to kupisz całą Frotkę w cenie samego silnika 2.8 i będziesz miał wszystkie potrzebne części :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 21 kwi 2015 16:13:18

Moj TDS juz do niczego sie nie nadaje. Diabeł rozebrał toto i mówi, że jedna głowica puszcza wode, 3 sa spuchniete, na tulejach sa wielkie progi, silnik był przegrzany. Ogolnie nie rokuje. Szukam dobrego silnka na swap. Najłatwiej i najtaniej taki sam TDS w dobrym stanie, rozważam też 2.8DTI z osprzętem...
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez jrzeuski » 22 kwi 2015 08:48:10

Jake napisał(a):3 sa spuchniete, na tulejach sa wielkie progi, silnik był przegrzany.
Masz fotki jak to wygląda? Mój był przegrzany kilka razy a strat nie widać, nawet UPG jak nowa.

PS. Tuleje wystają nieco z bloku na wysokość trochę mniejszą od grubości UPG i w ten sposób ustalają właściwe położenie uszczelki.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 22 kwi 2015 09:27:31

Fotek nie mam, ale raczej wierze w kompetencje diabła, sporo osób od nas z forum robiło u niego auta. Ja to jestem niedzielny majsterkowicz jesli o silniki chodzi, cos tam robilem, ale za eksperta to sie nie uwazam. Nie mialem na mysli, ze tuleje wystaja z bloku, bo to wiadomo, chodzi o to, ze wewnatrz na tulejach sa progi - wytarte przez pierscienie. Pierwszy gar caly zarzucany jest rdza, kamieniem kotłowym itp., tutaj kanał wodny puszczał do wnetrza komory spalania.
W weekend jade po silnik albo dawce, rozważam dwie opcje:
http://allegro.pl/opel-monterey-3-1-kom ... 31095.html
albo silnik na kółkach, "samobieżny":
http://olx.pl/oferta/opel-frontera-2-8- ... 180a69be85
Tylko tutaj jeszcze sie do goscia nie dodzwonilem.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2015 16:18:14 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez brum » 22 kwi 2015 09:45:04

Od razu kup wały
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 22 kwi 2015 11:05:25

Czy roznica jest miedzy 2.8/3.1 a 2.5? Czy roznica dotyczy także typu nadwozia long/short? W ktorym wypadku potrzebuje wałów?
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Następna strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron