Witamy !



[A 2.0] Kłopoty z obrotami

[A 2.0] Kłopoty z obrotami

Postprzez VOPRH » 07 mar 2008 17:05:34

Witam.
Mam drobny problem z obrotami silnika. Zasadza się on na tym że, wariują na wolnym biegu w zakresie 900 - 2000obr. Objawia się to tak na zimnym, jak i na ciepłym silniku. Czasem pomaga przegazowanie, czasem nie. Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to wina silniczka krokowego. Co jeszcze może być przyczyną takich zachowań?
A żeby nie mnożyć postów zapytam jeszcze o inny nurtujący moja Frocie kłopot. Otóż czasem, po wyłączeniu silnika, za fixa nie chce sie odpalić na nowo. Wszystko niby działa, pompa podaje, iskra tysz obecna.Pomaga reset komputera, ale przecież kiedyś zdejmowanie klemy przestanie pomagać i co wtedy? Objaw ten występuje tylko w trakcie przerw w jeździe, tzn. nie zdarza się samoczynne gaśnięcie w trakcie.
Każda podpowiedź mile widziana.
Jadę w przyszłym tygodniu do mechanika i dobrze byłoby móc coś podpowiedzieć.
Pozdrawiam.
VOPRH
 

Postprzez Elektro001 » 07 mar 2008 18:28:46

Sprawdź jak wygląda przepustnica. Z reguły czyszczenie układu dolotowego i silniczka krokowego rozwiązuje obydwa problemy.
Elektro001
 

Postprzez VOPRH » 07 mar 2008 18:32:32

Myślisz że wina nie leży jednak po stronie komputra? ( Mam na myśli winę dotyczącą niemożności odpalenia.) Obroty tak, ale ta przyczyna jakoś mi nie pasuje do innych sensacji. Ale oczywiści sprawdzę. Oczywiście po oględzinach podzielę się informacjami.
Pozdrawiam.
VOPRH
 

Postprzez mirokez » 08 mar 2008 10:56:08

a jezeli to okazalo by sie ze to jednak nie przepustnica ani silniczek krokowy to co to moze byc ?
mirokez
 

Postprzez brum » 08 mar 2008 13:19:22

Zobacz też czy nie słychać gdzieś jak ciągnie lewe powietrze, mi delikatnie zasysało lewe i też obroty falowały w zakresie jakiś 200obr.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez VOPRH » 13 mar 2008 17:21:18

A więc po kolei...
Wariujące obroty to ani zababrany silniczek krokowy ( wyczyszczony na wysoki połysk ), ani przepustnica, ani doloty. To wina jakiegoś regulatora obrotów biegu jałowego. Zabyłem jak to ustrojstwo sie dokładnie nazywa. Musze poszukać. A winą za niedający się odpalić silnik można na 99% obarczyć śp. sondę lambda. Po wymianie ustało. Jeśli się powtórzy będę się mocno drapał po łbie. Acha, sonda poszła do wymiany po weryfikacji elektryki na komputrze. ( dołożyła jeszcze zapalająca się kontrolka "check engine" ). Generalnie, po wymianie w/w ustrojstwa poza obrotami sensacji brak. Przy okazji Frocia otrzymała nowe amory, przewody hamulcowe i nowy olej w mostach. Tym regulatorem zajmę się za jakie dwa tygodnie, napiszę potem co i jak.
Póki co pozdrawiam.
VOPRH
 

Postprzez brum » 13 mar 2008 18:30:25

Czujnik biegu jałowego to inaczej silniczek krokowy. moze chodzi o czyjnik położenia wału albo czyjnik położenia przepustnicy.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

klopoty z obrotami na luzie

Postprzez rmjk » 16 mar 2008 19:39:47

witam jak w temacie podczas pracy silnika na biegu jalowym 2.2 16 V czuje drgania ktore wystepuja co jakis czas,sa minimalne ale jednak wyczuwalne
co to moze byc?swiece,kable wys.napiecia czy moze cewka.od czego zaczac?
pozdrawiam
robert
rmjk
 

Postprzez mirokez » 16 mar 2008 19:50:42

przeczysc silniczek krokowy i przepustnice
mirokez
 

obroty-problemy

Postprzez rmjk » 16 mar 2008 20:08:05

silniczek krokowy i przepustnica zebym wiedzial jeszcze gdzie to jest????
moze jakas podpowiedz gdzie to znajde ?a jak nie to sie jeednak warsztat klania do odwiedzenia
dzieki za podpowiedz
acha musze swiece zaplonowe zmienic bo naprawde dawno nie byly zmieniane jakie polecacie???
znalazlem na aukcjach NGK BKR5EK
czy sa warte polecenia?
rmjk
 

Postprzez Adam » 16 mar 2008 20:17:49

Jak mają "Made in Japan" to bierz. Zdarzyła się podobno jakaś wadliwa seria, ale produkowana chyba w EU. Od 10ciu lat stosuję NGK-i w swoich autach i żadnych problemów. Raz tylko na przeglądzie wsadzili mi do plaszczaka jakies świece do silników z gazem (mam gaz). Tego samego dnia wymieniłem na NGK, bo temte .... szkoda słow.
Adam
 

Postprzez Darkoski » 18 mar 2008 22:38:52

Również proponuję przeczyścić silniczek krokowy,miałem te same objawy w plaskaczu.przeczyściłem i po problemie.POZDR.. :D
Darkoski
 

silnik krokowy

Postprzez rmjk » 19 mar 2008 07:22:45

wielkie dzieki za rady a moze ktos ma rysunek,zdjecie gdzie ten silniczek snajde to sprobuje cos samodzielnie zrobic jak go namieze.
serdecznie pozdrawiam
i dziekuje za wskazowki
robert
rmjk
 

Postprzez Darkoski » 19 mar 2008 22:59:36

We FROTCE nie wiem dokładnie gdzie jest ale w plaskaczu miałem go zaraz przy wtrysku(tzn.tam gdzie powstaje mieszanka-nie pamiętam fachowej nazwy)może to jakoś Ci pomoże.POZDR.
Darkoski
 

silniczek krokowy

Postprzez rmjk » 10 maja 2008 02:14:01

kto podpowie mi gdzie znajde ten silnniczek krokowy ktory powinienem przeczyscic ????jakies zdjecie albo rys. tech. abym mogl go namierzyc.
pozdrawiam
robert
2.2 16V 1999
rmjk
 

silniczek krokowy

Postprzez rmjk » 10 maja 2008 02:20:30

widze ze temat byl wczesniej poruszony.
wiec mam podobny problem na wolnych obrotach ca.2-3 razy na minute troche podniesione obroty i wraca do normy.
jezeli to ten silniczek winny to gdzie go namieze abym przeczyscl.
jezeli ktos ma jakies zdjecie lub rysunek bede wdzieczny za podeslanie
pozdrawiam
robert
rmjk
 

Postprzez Sławek O. » 18 maja 2008 04:39:10

Obrazek

Pozdrawiam,
Slawek
Frocia B Long 2,2 z gazikiem
Avatar użytkownika
Sławek O.
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 09 sty 2008 17:57:27
Lokalizacja: Zduńska Wola
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez jack 2.2 dti » 21 maja 2008 09:02:37

VOPRH napisał(a):A więc po kolei...
Wariujące obroty to ani zababrany silniczek krokowy ( wyczyszczony na wysoki połysk ), ani przepustnica, ani doloty. To wina jakiegoś regulatora obrotów biegu jałowego. Zabyłem jak to ustrojstwo sie dokładnie nazywa. Musze poszukać. A winą za niedający się odpalić silnik można na 99% obarczyć śp. sondę lambda. Po wymianie ustało. Jeśli się powtórzy będę się mocno drapał po łbie. Acha, sonda poszła do wymiany po weryfikacji elektryki na komputrze. ( dołożyła jeszcze zapalająca się kontrolka "check engine" ). Generalnie, po wymianie w/w ustrojstwa poza obrotami sensacji brak. Przy okazji Frocia otrzymała nowe amory, przewody hamulcowe i nowy olej w mostach. Tym regulatorem zajmę się za jakie dwa tygodnie, napiszę potem co i jak.
Póki co pozdrawiam.

wydaje mi się ,że sonda nie ma wpływu na uruchomienie silnika
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez steele » 30 lip 2008 12:54:15

Pozwalam sobie odświeżyć temat celem rozwiania wątpliwości. W mojej Frotce ('97, 2.2) pojawił się dzisiaj problem z obrotami objawiający się spadkiem obrotów prawie do 0 i zapalającą się lampką ciśnienia oleju po wciśnięciu sprzęgła przy dużej prędkości. Usterkę tę zauważyłem na trasie - w mieście jest wszystko ok, obroty na biegu jałowym są normalne. Czy winą obarczać silnik krokowy czy szukać gdzie indziej? Z góry dzieki za rade :)
steele
 

Postprzez KOBZI » 30 lip 2008 13:56:35

steele a masz może założony gaz?? u nie podobnie na gazie a na benzynie ok
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Następna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron