przez ar101 » 02 sie 2013 12:43:44
Najpierw cytat:
"Niestety większość awarii automatycznych skrzyń biegów to wina użytkowników. Kierowcy nie przestrzegają podstawowych zasad jazdy albo kupują używany samochód z automatem z ciekawości i bez doświadczenia. Zapominają, że nieznana historia auta to też ryzyko awarii skrzyni. Większość modeli z rynku amerykańskiego nie jest też przystosowana do europejskiego stylu jazdy i wymaga dodatkowej chłodnicy oleju."
Jak kupisz Frotkę od kogoś bez wyobraźni to możesz żałować. Skrzynia jest trwałą ale nie przy wariowaniu z motorem 3,2l. Przy 200tys. km masz pewny niemal remont bo wywali ci pierwszy i drugi bieg potem jak ją będziesz męczyć trzeci i koniec jazdy. Kapitalny remont masz gwarantowany. Regenerowana skrzynia 2000zł + koszt oleju, uszczelnienia, robocizna to różnie 1200-1600zł.
Jak ktoś nie szaleje, nie robi bączków, nie ściga się z BMW, nie udaje że ma ścigacza i jeździ normalnie nawet w lekkim terenie rekreacyjnie to 380-420tys. km już widziałem i była OK.
Zalecenia:
Wymiana oleju co 60000km lub 3-4lata. Sprawdzanie stanu oleju, stanu chłodnicy(czystości) i szczelności połączenia 2x w roku lub przy większym planowanym wyjeździe jak to robi każdy myślący kierowca.
Jazda z głową i będzie służyć lata bez awarii.