Witamy ! |
---|
|
orginalna nowa tuleja GM ma wymiary prawie identyczne długość ma 29mm.JESTEM JUŻ PO WYMIANIE trudności to odkręcenie nakrętki flanszy po zastosowaniu ala ...blokady'' poszła potem zdjęcie flanszy w potężnym ściągaczu urwał mi się jeden ząb zahaczenia na szczęście dało się założyć zaczep odwrotnie i flansza z oporami ale poszła.Z wybiciem wałka ataku nie było problemu to samo z wybiciem bieżni zewnętrznych łożysk małego i dużego w korpusie pochwy mostu są wycięcie do wybijania bieżni,pod bieżnią dużego łożyska(wewnętrznego) miałem dwie podkładki dystansowe 0.9mm oraz 0.525mm oraz jedną pdkładkę taką ograniczającą chlapanie oleju w kierunku łożyska małego(zewnętrznego)z średnicą wewnętrzną nie mierzyłem ok 47mm grubości jej nie mierzyłem ale ok.0.7mm.tuleja dystansowa zgniotka u mnie miała 27.8mm innych dystansów na wałku nie było.Problem był z zbiciem bieżni wewnętrznej dużego łożyska z wałka ataku musiałem bieżnie przeciąć kontówką-młotek i pękła a potem zlazła z wałka ataku.Przy montażu nową tulejke rozprężną zgniotke od defendera przyszlifowałem na długość 28.2mm bo to zgrubienie na niej jest małe i gdybym dał 29mm miałbym chyba problemy żeby ją zgnieść-tulejka zapiera się o zgrubienie wałka ataku na które jest nabite większe łożysko a dociska ją mniejsze łożysko ma za zadanie poddawać się przy zmianie temperatury i cały czas trzymać łożyska w ścisku ani za luźno ani za ciasno.Nakrętke dokręciłem kluczem dynanometrycznym tak na oko bo klucz mam tylko do 210Nm.Przy okazji polikwidowałem luzy w bebechach dyferencału i LSD na razie wracając do domu zrobiłem 10 km most cichy i suchy a czy blokada LSD zadziała sprawdze za kilka dni jak się dotrzesylwian70 napisał(a):niestety tulejka dystansowa rozprezna o podobnych wymiarach z Jeepca nie będzie pasować ponieważ ma wymiar 32mm z jednej strony a z drugiej 35mm za to idealnie powinna pasować tulejka od Land Rowera Defender wystarczy ją tylko przyciąć lub doszlifowac do odpowiedniej długosci-ta z defendera orginalnie ma wymiar wewnątrz 35.5mm z obu stron wymiar zewnętrzny 39.2mm na zgrubieniu na środku 41.2mm oraz długosć 30.5mm zakupilem ją link http://allegro.pl/tulejka-dystansowa-wa ... 77321.html jeszcze nie rozbierałem ataku bo czekam na podkładki dystansowe wiec nie wiem jak tuleja z defendera ma się do orginału GM opla ale czytając posty ,,jrzeuski'' i ,,ikis'' wydaje mi się że to bedzie to i problem tulejki zgniotki mamy już rozpoznany.
O właśnie, też mam to chrupanie. Aż ciary przechodzą, że tam wszystko się mieli A w terenie ora milusiosylwian70 napisał(a):LSD już po testach i działa może aż za dobrze bo gdy most jest rozgrzany na ostrych skrętach na sfalcie słychać chrupanie.Testy w terenie też były i było oki.
jrzeuski napisał(a):Łożyska ataku zamówione, nowy uszczelniacz już czeka. Tuleję rozprężną zostawiam swoją, bo ma 28mm (ta z poprzedniego mostu niecałe 26 i widać że krawędź zdarta). Zastanawiam się czy ciąć bieżnię dużego łożyska na wałku czy ją zostawić w spokoju a tylko łożysko i zewnętrzną bieżnię dać z nowego. Nie ma żadnych wyczuwalnych czy widocznych uszkodzeń (w przeciwieństwie do bieżni małego łożyska), ale łożysko będzie innej firmy (pewnie chińskiej bo tanie). Mogą jakieś ułamki milimetrów w wymiarach się nie zgrać i będzie to miało znaczenie skoro łożysko i tak jest stożkowe a jego pozycja regulowana?
Powrót do Układ przeniesienia napędu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości