Strona 1 z 3

[All] Skrzynia automatyczna ślizga się 3 bieg

PostNapisane: 30 cze 2008 21:27:03
przez Kostek
Witam wszystkich Fronterowcow. Padla mi skrzynia biegow automat, trzeci bieg sie slizga.
:(

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 25 sie 2008 21:23:36
przez Adam z Froty
Witam, w mojej asb miałem problem ze ślizganiem 3 biegu i jego wypadaniem.Zmiana następowała po zdjęciu nogi z gazu lub gdy skrzynia była zimna. Problem ten jest opisany na forum opel omega .pl w dziale technicznym,jest tam podana metoda naprawy. Omega i frota mają prawie identyczne asb (4L30E).Naprawa jest prostsza od spania :mrgreen: . Życzę powodzenia ,szkoda kasy na pseudo fachowców od asb :!: Pozdro

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 15 lut 2010 21:30:01
przez grafi
Witam.
Mam myślę spory problem z moim automatem, a mianowicie, ja mu w gaz a ten nic. załączony bieg D to samo przy 1,2,3. Dodatkowo podczas jazy, po zatrzymaniu się np na skrzyżowaniu włącza bieg z szarpnięciem, tak jak przy za wczesnym puszczeniu sprzęgła w manualu, szarpnie i jedzie dalej. Problem tym poważniejszym, że korzystam z garażu piętrowego, a tam żeby zjechać muszę wjechac na poziom wyżej, dziś rano na zimnym pojeździe prawie podjechałem a ten jak by nie miał siły dojechać do końca, ja mu gaz a ten nic. musiałem cofnąć bo bałem się, jak załapie na górze a ja z pedałem wciśniętym przypieprzę w zaparkowane samochody, masakra. Poradźcie. Dodam, że facet od którego kupiłem moją fronterę twierdziłi pokazywał mi rachunki z kapitalnego remontu skrzyni.

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 16 lut 2010 12:34:53
przez Kostek
Po pierwsze: skontaktuj się z poprzednim właścicielem i poproś o te rachunki- powinna być gwarancja, a jak nie będzie chciał dać to znaczy, że cię zrobił w :dupa: . Zapytaj się o adres warsztatu i t6am się dowiedz czegoś więcej.
Zobacz, czy masz wyciek oleju ze skrzyni, sprawdź stan oleju, itp.(czyt. uzupełnij)
Jak to nie pomoże to możesz sprawdzić jeszcze selekcjoner\wybierak biegów.http://myomega.ovh.org/podstrony/porady/selektor_programow.htm
Jak to już nie pomoże to tylko kapitalny remont, a wtedy to :cry: na sali.

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 17 lut 2010 20:01:37
przez Kostek
Zapomniałem.
Przed kapitalką, wymiana oleju jak już widać jego zużycie

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 18 lut 2010 19:04:44
przez grafi
Witam.
Problem usunięty. Wyciek oleju ze skrzyni na przewodzie gumowym do chłodnicy. Poprzedni właściciel wmówił mi że to przewód od wspomagania i cieknie delikatnie, a że ze zbiorniczka nie uciekało to pomyślałem ja idiota, eeeee wiosną naprawie bo kanału brak, a tu masz. niespodzianka, Morał taki, nie wierzyć kunaaa nikomu :). Pozdrawiam

Automatyczna skrzynia - czy tak być powinno ?

PostNapisane: 20 lut 2010 19:59:06
przez pavca
Otóż mam 2.2 DTI Sport w automacie. Jest to moja pierwsza Frontera i pierwszy automat :) Miałem wcześniej okazje jeździć samochodami z automatyczną skrzynią i zrodziło mi się parę pytań na temat jazdy automatem we Frotce:

1. wydaje mi się że czasami silnik wchodzi zbyt łatwo na obroty a autko przyspiesza bardzo niemrawo :)
2. jadąc po płaskiej drodze i zaczynając wjeżdżać na wzniesienie mimo że nie znacznego spadku prędkości ani wzrostu obciążenia skrzynia zbija bieg na dół ?
3. w jakim zakresie obrotów najlepiej się trzymać żeby było w miarę dynamicznie i ekonomicznie ?

Na początku wydawało mi się że coś nie tak ze sprzęgłem hydrokinetycznym, ale to podobno element nie do zdarcia, a jeśli tak nie jest to jak go zdiagnozować ?

pozdrawiam: pavca

Re: Automatyczna skrzynia - czy tak być powinno ?

PostNapisane: 20 lut 2010 22:51:06
przez danielrajszczak
..zmień na manualny drążek.. a na poważnie mam 2 kolegów z automatami i jak to automaty też dziwią się z decyzji "SWOICH" skrzyń;)

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 21 lut 2010 18:17:14
przez Kostek
Automatyczna skrzynia - czy tak być powinno ?

1 . Włącz sporta-trochę polepszy dynamikę skrzyni-nie zauważyłem wzrostu spalania
2. No cóż, automat
3. A jak chcesz to zrobić, przetrzymać go na sprzęgle :?: , czy jak? Nie rozumiem pytania?
Odpowiedź na wszystkie trzy pytania:
O ASB niestety trzeba dbać o wiele bardziej, żeby wszystko dobrze chodziło jak trzeba. Koszta późniejszych napraw też są o wiele bardziej bijące po kieszeni, niż z skrzyniami manualnymi.

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 21 lut 2010 19:27:34
przez grafi
Umówmy się, że przycisk "sport" nie wiele pomaga. Przy wyprzedzaniu czasami go stosuję ale hmmm jakiejś wielkiej poprawy w dynamice nie ma. Jest on umieszczony w tak kiepskim miejscu, że szkoda gadać. Jutro przyjże się obrotom gdy będę jechał do pracy bo zauważyłem, że mniej mi pali ON. Ja nie cisnę od razu bo zauważyłem ze nie wiele to daje, i faktycznie przy jeździe na wzniesieniu strasznie się męczy i redukuje bieg. A mam pytanie, można wierzyć wskazaniom komputerka ?????

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 22 lut 2010 19:50:51
przez grafi
Obroty około 2500/min wydaje mi się, że są to obroty przy których można całkiem ekonomicznie jechać. Choć mam wrażenie że automat powinien przełączyć na wyższy bieg.

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 23 lut 2010 13:20:03
przez Kostek
Przełącza gdzieś tak od 2600-700 do 3000 z kawałkiem, zależy jak ciśniesz pedał gazu i czy masz na sporcie.
Ekonomia jazdy nie zawsze polega na szybszym przełączaniu biegów.
Ja jeżdże cały czas na sporcie i wydaje mi się, że to, powinna być normalna jazda a tryb sportu powinien działać od tego momentu.
No cóż, są to auta takie jakie są.

Re: Automatyczna skrzynia - czy tak być powinno ?

PostNapisane: 23 lut 2010 20:27:02
przez pavca
pavca napisał(a):Otóż mam 2.2 DTI Sport w automacie. Jest to moja pierwsza Frontera i pierwszy automat :) Miałem wcześniej okazje jeździć samochodami z automatyczną skrzynią i zrodziło mi się parę pytań na temat jazdy automatem we Frotce:

1. wydaje mi się że czasami silnik wchodzi zbyt łatwo na obroty a autko przyspiesza bardzo niemrawo :)
2. jadąc po płaskiej drodze i zaczynając wjeżdżać na wzniesienie mimo że nie znacznego spadku prędkości ani wzrostu obciążenia skrzynia zbija bieg na dół ?
3. w jakim zakresie obrotów najlepiej się trzymać żeby było w miarę dynamicznie i ekonomicznie ?

Na początku wydawało mi się że coś nie tak ze sprzęgłem hydrokinetycznym, ale to podobno element nie do zdarcia, a jeśli tak nie jest to jak go zdiagnozować ?

pozdrawiam: pavca


Więc tak, moje pytania nie były spowodowane podejrzeniem jakiejś awarii ale czystą ciekawością eksploatacyjną :) Technika jazdy ze sprzęgłem hydrokinetycznym jest trochę inna niż w ciernym. Tutaj chodzi przede wszystkim o to żeby jedna część turbiny "zabrała" olej i wprowadziła w ruch drugą część. Jeśli będziemy wciskać gaz powoli to efekt "przechwycenia" drugiej połowy będzie mizerny i będziemy mieli odczucie że auto "nie jedzie" :( W odróżnieniu od sprzęgła ciernego tutaj auto nie przyspiesza równomiernie wraz ze wzrostem obrotów ale niejako silnik "dociąga" samochód do prędkości z jaką kręci się silnik :) Jeśli chcemy automatem jeździć w miarę dynamicznie niestety w początkowej fazie przyspieszania musimy podkręcić silnik w miarę szybko na jakieś 2200-2500 obrotów co niestety skutkuje wzrostem spalania :( ale i zadowolenia :) Jedna rzecz której nie rozgryzłem to to czy sprzęgło w automacie w naszych autkach ma turbinę pośrednią, ale i z tym się uporam :) Chyba że ktoś wie to niech napisze.

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 06 mar 2010 19:52:30
przez pavca
Jako że temat z "problem" w tytule niestety z bólem serca muszę go odświeżyć :(
A więc tak: dzisiaj u nas w nocy -18, wsiadam rano do autka, odpalam, jadę, wszystko OK. Przejechałem może 500 - 600 m nagle lekkie szarpnięcie, silnik zaczął pracować nierówno, szarpać samochodem, a na tablicy zapaliła się kontrolka silnika i kontrolka skrzyni biegów ta czerwona z wykrzyknikiem :( Oblał mnie zimy pot. Myślę sobie coś ze skrzynią i już zaczynam liczyć wydatki. Ponieważ do celu miałem jeszcze ok 50 m więc włączyłem 1 i jakoś się doczołgałem. Autko postało jakieś 2 godzinki, wsiadam myślę że jakoś doczłapię na tej jedynce na parking a tu niespodzianka - odpalił jakby nigdy nic, nic się nie świeci na tablicy, skrzynia pracuje OK. Pojeździłem resztę dnia i wszystko OK. Miał ktoś kiedyś taki przypadek ? Dla spokoju sumienia w poniedziałek jakę na diagnostykę silnika i skrzyni. Lepiej dmuchać na zimne :)

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 06 mar 2010 22:43:05
przez Kostek
U mnie były identyczne objawy jak twoje, tylko zaczynała swoje szaleństwo po jakiś 4-6 km.
Walnięty czujnik obrotów wału (coś chyba-nie pamiętam-około 200 zł-orginał boscha)
Po rozgrzaniu silnika szwankował, po ostygnięciu działał normalnie.
Mam nadzieję, że masz to samo :lol:

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 07 mar 2010 13:35:50
przez pavca
Kostek napisał(a):U mnie były identyczne objawy jak twoje, tylko zaczynała swoje szaleństwo po jakiś 4-6 km.
Walnięty czujnik obrotów wału (coś chyba-nie pamiętam-około 200 zł-orginał boscha)
Po rozgrzaniu silnika szwankował, po ostygnięciu działał normalnie.
Mam nadzieję, że masz to samo :lol:


A czy też ci się zapalała kontrolka skrzyni ?

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 07 mar 2010 21:17:34
przez Kostek
Też, objawy kontrolkowe były te same, tylko już też nie pamiętam czy zapalała mi się jeszcze od temperatury skrzyni. :oops:
Diagnostyka wykazała
P0725-czujnik obrotów silnika\wału korbowego
P1335-czujnik obrotów wałka pompy paliwowej
Wymiana czujnika wykasowuje automatycznie błąd P1335, ponieważ błąd ten powstaje z mylnych impulsów czujnika obrotów wału korbowego. :wink:

Re: Problem z skrzynia automat

PostNapisane: 10 mar 2010 15:09:49
przez pavca
Kostek napisał(a):Też, objawy kontrolkowe były te same, tylko już też nie pamiętam czy zapalała mi się jeszcze od temperatury skrzyni. :oops:
Diagnostyka wykazała
P0725-czujnik obrotów silnika\wału korbowego
P1335-czujnik obrotów wałka pompy paliwowej
Wymiana czujnika wykasowuje automatycznie błąd P1335, ponieważ błąd ten powstaje z mylnych impulsów czujnika obrotów wału korbowego. :wink:


Trafiony zatopiony :) Jestem po wizycie w serwisie Opla i stałem się lżejszy o 140 zł. Tak jak pisałeś "P0725-czujnik obrotów silnika\wału korbowego" z tym że u mnie winna była kostka do której był podłączony. Po naprawie silnik jakby chodzi żwawiej a skrzynia reaguje szybciej :) Dzięki za dobrą radę :1:

[2.2]tdi frotka b asb

PostNapisane: 20 mar 2010 20:16:50
przez vincentos
witam,poniewaz po raz pierwszy mam samochod z ASB chcialbym sie dowiedziec co oznacza 1,2,3 na lewarku zmiany biegow.jesli ktos moglby mi odpowiedziec czulbym sie zobowiazany!pozdrawiam

Re: [2.2]tdi frotka b asb

PostNapisane: 20 mar 2010 20:22:39
przez hirek_gda
nie mam automatu ale z tego co wiem to chyba maksymalny bieg na który pozwalasz się przełączać skrzyni