Witamy !



[B] napęd 4x4

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Mariusz 112 » 27 mar 2021 21:14:26

Witam ponownie a wiec tak to wyglada zakupilem vakumetr, po podpieciu do do węży przelotowo wychodzi 0.7 bar, ale spada zaraz po zgaszeniu silnika. Po podpieciu przelotowo tylko pod sterowanie napedem wychodzi 0.8 bara i po zgaszeniu silnika nie spada. Jeszcze zauważyłem ze jak jest podpieta pod wszystko przelotowo to jak włączę napęd to rosnie do mometu wylaczenia... ale oczywiacie wtedy jak zgaszę silnik spada natychmiast. Moze to wina elektrozaworkow podcisnienia jak w nie dmucham to przelatuje powietrze swobodnie a chyba powinny byc zamknięte :gears: czy wymieniac pompe czy założyć zaworek zwrotny na główny wężyk od vacum. Do tego zapala mi sie po odpaleniu check engin, gasnie po dodaniu gazu, na luzie moge go ciągnąć bez błędu ale jak tylko ruszę i dodam gazu to wywala błąd... wiem sprawdzic na kompie co wychodzi ale nie wiem czy jest wtyczka bo nie moge jej odszukac, pod radiem jakas jest ale duża czerwona kwadrat a to chyba nie to. Pozdrawiam dajcie znac co z tymi zaworkami czy po wylaczeniu silnika jak dmucham to powetrze ma swobodnie przeplywac .
Mariusz 112
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 mar 2021 18:05:09
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Semir » 28 mar 2021 04:51:29

Obd jest pod tym małym plastikiem na monety
od zapalniczka.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Mariusz 112 » 28 mar 2021 09:55:56

Wiem tylko pustka tam jest
Mariusz 112
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 mar 2021 18:05:09
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 28 mar 2021 11:24:08

Normalne. Wepchaj paluchy i szukaj wtyczki.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Semir » 28 mar 2021 14:24:21

Jak nie znajdziesz trzeba to,zebrać i już
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 28 mar 2021 18:04:12

Semir napisał(a):Jak nie znajdziesz trzeba to,zebrać i już

Znajdzie. Po prostu ktoś tam pewnie już kiedyś paluchy pchał a wiadomo, że ta wtyczka na kabelku lubi się ukryć. Latarka, odpowiednio wygięty drucik i powinien ją wyciągnąć. Ważne - nie ciągnij niczego, co nie jest zakończone wtyczką :)
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Mariusz 112 » 29 mar 2021 13:26:16

Obd odnalezione 40 cm dalek za lewarkami. Czekam na elma ... i zobaczymy. Panowie a co z tymi zaworkami czy powinny trzymac podcisnienie jak zgasze silnik czy nie bo te od naledu trzymaja ?
Mariusz 112
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 mar 2021 18:05:09
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 29 mar 2021 13:42:55

Jeden ma trzymać powietrze, drugi puszczać. Podepniesz napięcie pod oba, to ten co trzymał ma puścić a ten co przepuszczał ma zacząć trzymać. Innymi słowy, one oba otrzymują napięcie w tym samym momencie i z racji tego, że ich działanie jest odwrotne, to możesz przesuwką zadziałać.

Jeżeli tak się nie zachowują, to WD40 do strzykawki i wklej w nie nieco... Później weź je na krótko do prądu o pocykaj. Powinny zacząć pracować.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Mariusz 112 » 29 mar 2021 14:50:02

No witam te od napedu cykaja jak sa podlaczone, ale co z tym zestawem trzech od egr, turbo i klap. Na tamtych o napedu trzyma cisnienie a jak podlacze vacumetr pod te to po zgaszeniu silnika zaraz spada ?
Mariusz 112
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 mar 2021 18:05:09
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 29 mar 2021 14:56:41

Ty robisz w końcu z napędem, klapami czy czymś jeszcze? Proponuje skupić się na jednym, później rozwiązywać kolejne problemy o ile wystepują
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez fuszbejns » 01 kwi 2021 15:08:04

Witam

Panowie przeglądnąłem całe forum i jeden przypadek "radko" był podobny co dzieje sie u mnie, tyle ze on mial uszkodzony silniczek a moj na krótko pod piety pod te dwa zielone grubne piny działa biegunowo więc zakładam ze jest sprawny nie wiem czy te krańcówki maja wpływ na poprawne dzialanie, może sie myle spróbuje podpiąc tak jak jak mój przedmówca tam wcześniej pokazywał zwarcie poszczegolnych pinów z krancówkami. Ok w każdym razie zakładam ze działa, sprawdziłem wiązki od sterownika do silnika i są sprawne, niestety jak włacze zapłon sterownik pstryknie załączy się 2WD i zgasnie kontrolka (czujnik sprawny lutowałem oba i na reduktorze i na przedniej osi), niestety jak włącze przyciskiem 4x4 pstryknie ponownie centralka natomiast silnik jest głuchy nie uruchamia się i po chwili wskakuje "Szybkie miganie kontrolki". No i koniec nic nie daje ruszanie z miejsca. Po zdjęciu zwęzyka podcisienia z górnego zaworu pod maską bliżej błotnika to syczy, czyli podcisnienie wyglada ze jest. Natomiast czemu ten silnik sie nie uruchamia skoro na stole działa i wiązki oraz centralka są ok? : :shock:


pozdrawiam

-- Dodano 01 kwi 2021 16:42:39 --

Sprawdzałem własnie zaworki jeden puszcza drugi nie po podłączeniu napięcia robi się odwrotnie więc są sprawne wydaje się coś z tym silnikiem jest nie tak być moze powinienem podłączyć zwierając tez piny od krańcówek i silnik teraz daje info do centralki ze krańcówka jest przerwana więc nie rusza... nie wiem czy dobrze kminie
fuszbejns
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31 mar 2021 13:36:40
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 01 kwi 2021 18:03:40

fuszbejns napisał(a):Natomiast czemu ten silnik sie nie uruchamia skoro na stole działa i wiązki oraz centralka są ok? : :shock:

Fajna przypadłość.
Możliwość A:
Rozbierałeś silniczek od napędu? W sensie, wyjmowałeś może ze ślimaka sworzeń załączający napęd w skrzyni? Mam na myśli to to, co wysuwa się i chowa z mechanizmu silniczka. Jeżeli tak, to zerknij, czy aby go poprawnie zmontowałeś - w dobrej pozycji :)

Możliwość B:
Silniczek może również świrować, jak ma wyjumaną panewkę. Bez obciążenia na stole będzie działał tam i powrót a po zamontowaniu jak dostanie obciążenie to się zacznie klinować.

Jak Ci kontrolka mryga "szybko" czyli częściej niż 1Hz, to pewnikiem masz zapiety reduktor i chciałeś wyłączyć 4x4 na przycisku. Niestety, to tak nie działa i najpierw reduktor trzeba rozpiąć ( na postoju ) a później wyłącznik pstrykać.
W odwrotnej kolejności, czyli jak nie masz włączonego napędu na przełączniku, to wajchy na reduktor nie wepchasz.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez fuszbejns » 01 kwi 2021 18:33:42

Dzieki za odpowiedz mam go własnie na stole ponownie a zatem okazuje sie ze jeszcze wczoraj działał dzis juz na krótko nie działa rozdebralem tą stronę od slimaka okazało sie ze w srodku masło a oring masakra spękany poprzedni właściciel wjeżdzał autem do odry ... niezbyt mądre to nie amfibia, w kazdym razie po wytarciu tego masła nic nie spiknąłem moze powinienem?? złożyłem i znow działa zaraza wrzuce na reduktor zobaczymy :) :roll:

-- Dodano 01 kwi 2021 18:35:51 --

nie wyjmowałem z silniczka tego trzpienia ...ale wyciągnałem obcęgami przesuwkę w reduktorze odrazu właczył sie napęd wraz z 4 low więc to silnik mam nadzieje za chwile sie okaże

-- Dodano 01 kwi 2021 18:47:12 --

działa wg schematu na stole ... zakładam na auto

-- Dodano 01 kwi 2021 18:53:49 --

Panowie działa :) wszytko ok czyli silnik byl zawalony masłem od pływania w rzece :)
fuszbejns
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31 mar 2021 13:36:40
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 01 kwi 2021 19:34:22

Masłem czy nie, tam powinien być smar - stąd masło się zrobiło. Ciesz się. W moim poprzedni właściciel ganiał po pustyni i wodzie. Piasku jak na plaży. Dobra akcja renowacja i działa do dziś.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez fuszbejns » 01 kwi 2021 21:54:42

Niestety niektórzy myślą ze te auta to mogą wszystko ale nikt normalny nie topi auta po szybę przednia tym bardziej starego co już takie szczelne tu i ówdzie nie jest, myśle ze muszę wymienić olej w skrzyni i we wszystkim innym gdzie można .... czyli gdzie jeszcze? Mosty reduktor ??
fuszbejns
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31 mar 2021 13:36:40
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez gregor150 » 11 paź 2021 14:45:16

Witam wszystkich Froto-maniaków,
jak w temacie mam dziwny problem z napędem 4x4. Co sprawdziłem do tej pory:
przesuwka na lewej półosi działa sprawnie, czujnik sprawny, olej wymieniony, silnik zapinający napęd ( acuator) działa po naciśnięci przycisku słychać jak zapina napęd ( faktycznie to robi, sprawdzałem podnosząc samochód, można przestawić dźwignę 4H/4L), czujnik na reduktorze sprawny, sprawdzony. Wężyki podciśnienia wymienione. Zaworki sprawdzone są odpowiednie przepływy ( sprawdzone z instrukcją z forum)
Teoretyczne napęd po wciśnięciu przycisku w kabinie działa, przód jest zapięty lewa półoś też, ale lampka ciągle miga choć wszystko jest zapięte i sprawne? Ale jak wyłączę przycisk to okazuję się, że rozłącza się cały przód, ale lewa półoś nie – na zaworkach ciśnieniowych nie ma najęcia.
Myślałem, że to sterownik kupiłem „nowy” teraz pojawiło się napięcie na zaworkach, lewa półoś jest odpięta, ale jak włączę przycisk zapinania napędu zapina tylko prawą stronę, lewa półoś nie jest zapięta, kontrolka miga cały czas i cały czas jest napięcia na zaworkach.
W sumie na moim starym sterowniku mogę zjeździć, napęd się zapina i odpina tylko ta migająca kontrolka wkurza trochę no i przez to ,że ta lewa półoś jest cały czas zapięta pewnie ma to wpływ na spalanie trochę.
Podsumowując to nie rozbierałem jeszcze tylko tego elektro mechanizmu za reduktorem, ale myślę, że skoro zapina napęd to jest wszystko OK?

Jakieś pomysły???
gregor150
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 maja 2021 13:22:31
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 11 paź 2021 16:56:54

Po pierwsze:
Tylko lewa półoś się zapina - prawa jest zapięta zawsze.

Po drugie:
Skąd wiesz, że masz sprawne czujniki? Szczególnie Panie ten na moście...

Po trzecie:
Przyglądnij się jak u Ciebie w praktyce działa pierścionek załączający - czy on faktycznie się przesuwa czy też sprawia tylko takie wrażenie.

Po czwarte:
Jak byś określił częstotliwość mrugania kontrolki... mniej więcej 1Hz czy częściej?
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez ggregor150 » 11 paź 2021 17:52:58

Hej,
tak wiem, ze prawa jest zapieta na stałe.

Przesuwkę z lewej półosi odkręcałem i na stole sprawdzałę podając podciśnienie czy się przesuwa sprawdzałę też miernikiem przejście w czujniku w czasie jak pracowała i było wszystko OK. Ten pierścionek załączający działa poprawnie, bo jak uniosłem lewe koło i podałem testowo podciśnienie to działał poprawnie zapinał półoś i rozpinał.
Tak ta kontrolka mruga z częstotliwością 1 Hz.

-- Dodano 11 paź 2021 18:42:45 --

Nie moge tego rozgryć jak jest przesyłany sygnał z tego elektro mechanizmu przy reduktorze do sterownika, bo wydaje mi się, że tu jest przyczyna.
Czy do sterownika idze tylko sygnał z czujnika przy reduktorze czy może ten dysk z zespołu silniczka napedu też wysyła jakiś sygnał?
Nie mogę dokładnie sprawdzic jakiego koloru są kabelki tego czujnika przy reduktorze, wydaje się, żę jeden jest czarny a drugi biało-czarny choć wg schematu elektryczngo powinien być biało-niebieski, ale może od tego brudu stracił kolor w każdym bądź razie żaden biało czarny nie dochodzi do wtyczki sterownika??
ggregor150
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2021 16:42:05
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 11 paź 2021 19:49:26

Sprawdzałeś miernikiem przejścia na czujniku. Jak się zachowywał? On ma raz być zwarty a raz rozwarty w zależności od położenia przesuwki.
Jak mryga 1Hz to ja bym się tej czujce i przesuwne przyglądał.
Sygnały płynące z mechanizmu w skrzyni są proste jak budowa cepa ale to mruganie raczej mówi że masz inną pozycję przesuwni niż oczekiwana
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez ggregor150 » 16 paź 2021 19:21:58

Hej,
niestety mam czas tylko w soboty, by zająć się moja frotą.
A więc kupiłem nowy czujnik, odkręciłem przesuwke na lewj półosi i sprawdziłem jej działanie po podaniu podciśnień przesuwa się w lewo i prawo0 odłączjąc i załączając ten czujnik czyli wszystko działa poprawnie.
Niestety nic to nie zmieniło jak pisałem wczesniej na obu zaworkach jest cały czas napięcie bez wzgledu na to czy napęd jest włączony czy nie co skutkuje tym, że lewa półoś jest cały czas zapięta, ale dziwne bo pomimo sprawnego czujnika po naciśnięciu przycisku zalączania kontrolka cały czas miga-wolno.
Dzisiaj nie miałem za wiele czasu, ale w przyszłą sobotę zabiorę się za ten elektrowłącznik na reduktorze może tam jest coś nie tak choć wątpię bo reduktor zapina się bez problemu co słychać i fizyczne widać , że załącza się przód.
ggregor150
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2021 16:42:05
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron