Witamy !



[A] Sprzęgi automatyczne

[A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez jack » 28 paź 2007 16:21:36

No własnie,dostawałem juz szewskiej pasji.Wyciagałem myłem,smarowałem-smar zwykły ,smar grafitowy,zamiana miejscami,.
A co im było??no pod obciazeniem prawy strzelał jak by mi kowal młotem naper.......Doszło do tego ze pół oś zdemontowałem,myslac ze to przegłub.Juz chciałe dobierac sie do mostu [Brat mechanoior poradził zeby sprawdzic olej- jak sa opiłki to coś polciało jak czysty nie ruszac]
Oczywiscie tel.na szroty[od 200-500zł/szt,zastanawianie czy zainwestowac w manuale [700zł]]
Wczoraj sie zawziołem, rozebrałem po ogladałem co by zrozumiec jak to to działa.
Nie bede sie rozwodził nad zasadą działania[prosta]
Powiem tyle ze u mnie starły sie troche zabki w czesci ktora nachodzi na oś,pomyslałem a jak by tak podkałdka???

Podjechałem do Bechamotu [spasowała oz zuka-2zł/szt grubosc 0.6mm]
podłozyłem 2szt pomiedzy pierscień który trzyma łozysko a sprzegiełko-tym sposobem zabki wchodza głebiej w obudowe sprzegiełka.

Jesli ktoś potrzebuje wiecej wyjasnień polecam sie.
Jak bym dorwał luzne sprzegiełko porobie fotki[swojego juz mi sie nie chce odkrecac-to by było juz z 5 raz.]

Zastanawiam sie jeszcze na iloscią smaru-tzn. czy wogóle smarowac zabki czy aby nie przez to przeskakuje???
Moze to juz ktoś przerabiał?

Dodatkowo chciałem zwrócic uwage na exploatacje
Tzn.załacznie normalenie 4l i do przodu,natomiast rozączanie cofamy tylko troche mniej niz 0,5 obrotu potem do przodu [zauwazyłem przy odkreconym dekielku jak cofałem kilka obrotów nie rozsprzegało,niewiele do tyłu nastepnie do przodu.

Dodam ze na poczatku cofałem po 5 metrów.

pozdro.jack


l
jack
 

Postprzez wojtekkk » 05 sty 2008 09:10:25

wyć to raczej nie-prędzej spotkasz się z wadliwym zapinaniem i rozpinaniem jak i przeskakiwaniem w czasie użytkowania
jezeli chodzi o czyszczenie -jest juz pare osób na tym forum które wiedzą jak to zrobić-moze podpowiedzą
wojtekkk
 

Postprzez Fazi » 05 sty 2008 17:43:29

Ja wiem, że sprzęgiełka się myje .... z zewnątrz szczotką :lol:
A tak na poważnie to rozbierz (o ile umiesz poskładać) umyj w benzynie, załóż nowego smaru (nie za gęstego). O ile zęby nie są za bardzo zjechane to jeszcze pochodzą.... a jak nie ..... hmmmm, naucz się wysiadać z auta 8)
Tak powinny wyglądać po stronie zębów nie zajechane automaty :

[img][img]http://img134.imageshack.us/img134/9411/hub1tc8.th.jpg[/img][/img]

i ważniejsza część:
[img][img]http://img128.imageshack.us/img128/8897/hub2lb6.th.jpg[/img][/img]


Autor postu otrzymał pochwałę
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez Adam » 05 sty 2008 21:41:17

Fazi, a może masz zdjęcie jak wyglądają zajechane? Jak masz to wrzuć ze wskazaniem co świadczy o zajechaniu.
Adam
 

dziwny dzwiek w przednim napedzie?

Postprzez foxxiak » 22 mar 2008 11:09:44

Witam mam problem - wczoraj pierwszy raz pojechalem w konkretniejszy teren tzn podjazdy, blotko i duzo fajnej zabawy :D ale zauwazylem, ze przy zalaczonym napedzie na przod, jak chce podjechac pod jakas blotnista gorke i ruszam bardziej zwawo niz zwykle co by mi nie stanela w polowie drogi, z przednich kol wydobywa sie dziwny stukot, i to taki regularny, powiedzmy co pol obrotu kola, a przy tym czuje jak by w tym wlasnie momencie naped przedni niekoniecznie dzialal... nie zwsze tak jest, jak potem cofne troche i powoli do przodu z 1metr zrobie, to juz tak nie tryka, ale czasem przy wysokich obrotach mu sie przypomina - mial ktos podobne objawy, mam sie bac czy to nic groznego?
foxxiak
 

Postprzez bardzin » 22 mar 2008 12:06:02

coś mi się wydaje że sprzęgiełka ale fachowcem nie jestem:)
bardzin
 

Postprzez mirokez » 22 mar 2008 12:50:25

A jakie masz automaty czy manuale? Bo jak masz automaty to pasowalo by jest rozebrac i przeczyscic
mirokez
 

Postprzez Fazi » 22 mar 2008 12:55:01

Możesz rozebrać i przesmarować ale to tylko prowizorka na chwilę. Sprzęgięłka Ci już przepuszczają i stąd ten dźwięk, dlatego nie masz chwilami napędu 4x4 !!. Musisz szukać automatów albo manuali. Jak zdecydujesz się na manuale to odezwij się - koledzy mogą zarekomendować.
Zakładasz sprzęgi manualne i masz spokój z problemami z napędem 4x4.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez mirokez » 22 mar 2008 13:01:14

Ja mam manuale od Faziego. Dzialaja poprostu pieknie :D
mirokez
 

Postprzez foxxiak » 22 mar 2008 13:47:36

mam automaty, a sprzedajacy mowil ze nowki:( ehh no to chyba faktycznie na manuale sie przerzuce - a jki kaszt czesci i robocizny ze wszystkim?
foxxiak
 

Postprzez wojtekkk » 22 mar 2008 13:54:33

koszt to już ustalisz ze sprzedającym a robocizna-samemu w ciagu1,5 godziny wymienisz na obu kołach-demonstracja takiego zabiegu jest gdzieś wklejona na tym forum
wojtekkk
 

Postprzez Fazi » 22 mar 2008 14:09:46

Koszt 550 PLN, wymiana 30 minut. Zrobisz sam ! Instrukcję ze zdjęciami dołączam !
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez Fazi » 22 mar 2008 14:14:34

No dobra 1 h - jak będziesz miał piwo :-).
Aukcja jest tu: (cena poza Allegro 550 PLN )
http://allegro.pl/item326224891_sprzegi ... campo.html
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

4x4

Postprzez sick69 » 15 kwi 2008 09:58:13

No wiec wymienilem przedni most...wszystko bylo ok do czasu dzisiaj gdy jechalem do pracy w pewnym momecie ..zaczęły wydobywać sie dziwne odglosy z okolicy przedniego mostu ewentualnie skrzyni... cos w stylu trrrtrtrtrrrrrytrttrrrrttr :P nie potrafie tego inaczej przedstawic....dzwiek ten nie jest uzalezniony od obrotów silnika tylko od predkosci jazdy czym szybciej tym glosniej i tym bardziej mnie to wkr!%$!$%&! ...dlatego eliminuje skrzynie...wiec chodzi o most tylko teraz co znim... dzwiek ten przypomina pracujące kola zębate czy istnieje mozliwosc...ze sprzegielka (manuale) nie rozpinają półosi gdy przelaczam na free...dodam ze jedno z nich bylo prostowane przezemnie bo blaszki w srodku byly lekko pokrzywione..dodam ze ten dzwiek jest w karzdej pozycji czyli 2h 4h 4l..

pozdrawiam
sick69
 

Postprzez Elektro001 » 15 kwi 2008 10:04:43

Ja stawiam na sprzęgiełko. U sąsiada zdemontowałem jedno bo nie chciało się rozpiąć.
Elektro001
 

Postprzez wojtekkk » 15 kwi 2008 11:02:18

rozepnij wszystko-czyli skrzynia na 2h, sprzęgiełka na free- ruszaj delikatnie na 1 a twój najlepszy kolega niech będzie plackiem pare metrów z przodu i patrzy czy pólosie sie nie kręcą, ewentualnie przedni wał. O wynniku obserwacji napisz i będziemy diagnozować

Sugestja Elektra czyli sprzegiełka jest najprawdopodobniejsza i awarie zdarzają sie nawet przy manualach chociaż te są duzo bardziej niezawodniejsze od automatów
wojtekkk
 

Postprzez sick69 » 15 kwi 2008 11:12:34

sprobuje nie wiem tylko czy po tym jak po nim przejadę :shock: będzie chciał być dalej moim najlepszym kolegą :roll: .... a drugie czy sprzegielka da rade regenerować ? bo może mi to nie wyszło ale ktoś sie tym zajmuje ...(nawiązuje do tego pogiętego w środku...sprężyny sa w porzadku tylko ta blaszka co je dociska byla pogięta...) dzieki za szybki odzew ...dzisiaj poszukam jakiegoś kolegi ewentualnie szybki wjazd na nic niespodziewającego sie pieszego i jak sprawdzimy to sie odezwe ... :D
sick69
 

Postprzez wojtekkk » 15 kwi 2008 12:17:37

naistotniejszym elementem są zęby a te w manualach są solidne w przeciwieństwie do małych ząbków w automatach.-oczywiściw wszystkie pozostałe elementy musza być sprawne- nie kojarze tylko blaszki od sprężyny ale to moze ze względu na inną firme (zakładam że masz asiny-orginalnie zakładane we frotach). Wazny jest tez stan utrzymania-od czasu do czsu trzeba wszystko solidnie wymyć i dać odrobine nowego smaru ale tylko odrobine
wojtekkk
 

Postprzez sick69 » 15 kwi 2008 13:41:45

jutro wolne..to spr. je i rozbiorę to wrzucę foty .....wtedy będzie to wszystko jaśniejsze ..... pewnie i tak nie odróżnię zużytych zębów od dobrych wiec wtedy licze na pomoc :? ... a jesli chdzi o smar to juz wiem ze przesadzilem skoro mowisz odrobine ja tam zaj$%&em trochę dużo tego smaru... wydawalo mi sie ze jesli to wszystko tam pracuje to dobre smarowanie to podstawa ....
sick69
 

Postprzez Fazi » 15 kwi 2008 15:12:18

Uprzedzę Cię :-), tak mają wyglądac nie zuużyte zęby w sprzęgach automatycznych:
[img][img]http://img293.imageshack.us/img293/1207/automat002eh0.th.jpg[/img][/img]

lub druga połówka:
[img][img]http://img441.imageshack.us/img441/3251/automat003cu1.th.jpg[/img][/img]

ale same zęby to nie wszystko, na zapianie automatów składa się wiele czynników, m. in. luz na łożysku koła.

Z reguły jak Ci już puszczają to rozwiązanie jest jedno :-).... ale to koledzy Ci powiedzą :-)
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron