Witamy ! |
---|
|
Ale to na simexach. No chyba, że jest sucho. Ale na slickach jednak lepiej mieć przód sprawny. Przynajmniej jest nadzieja, że coś pomożeszymon.ha napisał(a):Do jazdy po leśnych duktach i polach to w ogóle przodu nie potrzeba.
jrzeuski napisał(a):Stawiam, że nie ma tam już co spawać
brum napisał(a):luz na półosi
jrzeuski napisał(a):Łożysko koła za mocno dokręcone?
Odoll napisał(a):Zęby Ci wypadły w przednim moście . No tylko że na 2H to nie powinno , ale ja miałem takie objawy jak mi zęby powypadały .
zuzel napisał(a):i jeszcze jedno w B 2000r przeguby wszytki maja 17/33
adrianee36 napisał(a):Zmien mechanika na takiego co ogarnia auta 4x4
adrianee36 napisał(a):W B nie ma zadnych automatów, tylko połoska sie wysuwa . Zmien mechanika na takiego co ogarnia auta 4x4
drech napisał(a):zuzel napisał(a):i jeszcze jedno w B 2000r przeguby wszytki maja 17/33
Po ilości zębów wnioskuję, że szukasz przegubu zewnętrznego. Korzystałeś kiedyś z takiego białego prostokącika z napisem Szukaj... w prawym górnym rogu ekranu? Zaskakujące co wyskakuje po wpisaniu np. "zewnętrzny przegub półosi" http://forum.opelfrontera.pl/search.php?keywords=przegub+zewn%C4%99trzny+p%C3%B3%C5%82osi Nawet wpisując samo "przegub" jest to dziesiąty wynik.
Są też przeguby wewnętrzne, które mają bodajże 17/26 zębów.
Demontaż półosi mi pod blokiem zajmuje max. 2 godziny. Zakładając nawet cały dzień roboty, to co ten mechanik będzie robił pozostałe 3-4 dni? Liczył te zęby?adrianee36 napisał(a):Zmien mechanika na takiego co ogarnia auta 4x4
Może to też być rozwalony wieloklin w przednim wale. Przy skrętach przednia oś chce jechać inną drogą niż tylna. Frota nie ma centralnego dyfra, więc pojawiają się naprężenia a ten wieloklin to najsłabszy punkt pomiędzy mostami. Naprężenia są tym większe, im lepsza jest przyczepność i dlatego po asfalcie nie wolno jeździć w trybie 4x4. Przeguby wydają dźwięk podobny bardziej do klekotu, natomiast przeskakujące zęby na wieloklinie słychać jako strzały bądź terkot (to charakterystyczne dla sprzęgiełek w A). Jeśli sie na tym nie znasz, to możesz nie rozróżniać, ale mechanik powinien. Dobrze Ci koledzy radzą, żebyś omijał tego, co teraz masz. Mniej autu zaszkodzisz robiąc przy nim sam ze wsparciem tego forum.zuzel napisał(a): terkocze tylko przy zapiętym napędzie na 4 i skręcaniu zarówno w prawo jak i lewo
podejrzewam przeguby, czy mam racje oceńcie koledzy ? czy może to być coś innego
Owszem jest parę, ale we Frocie A. W B wszystkie są takie same. Jak chcesz dopasowywać przeguby zewnętrzne od A, to musi się zgadzać ilość zębów w koszu. Frez na drugim końcu jest zawsze ten sam tylko, że w przegubach od A ma jeszcze rowek na seger do automatycznego sprzęgiełka. Tobie to zbędne, ale i nie przeszkadza. Natomiast w przypadku przegubu wewnętrznego musi pasować średnica (występują dwie różne).i jeszcze jedno w B 2000r przeguby wszytki maja 17/33 ? czy występują inne ? frontera B 3,2
mechanik po sprawdzeniu a katalogu (chyba) powiedział ze jest 7 rodzai
Powrót do Układ przeniesienia napędu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości