Witamy !



[All] Stuki w przednim zawieszeniu

Re: Stukot w kole

Postprzez Jarek sp3swj » 02 maja 2010 18:46:39

jak się to czyta... to sie ma ochotę kupić conajmniej DWA komplety śrub z "kodowaniem"..

Ja miałem stukot w lewym kole - ale na nierównościach ... az się zatrzymałem i sprawdziłem śruby.... na okoliczność "samoodkręcenia"

Dzisiaj doszedłem co było przyczyna stukania przy lewym kole.... jeden drażek stabilizatora miął odkręcona nakrętkę - conajmniej dwa obroty musiałem dociągnać i teraz jest OK (potrzebny klucz 17 i imbus) - warto sprawdzić końcówki drążków wtedy jak nam stuka na nierównościach
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Stukot w kole

Postprzez Makgajwer » 14 maja 2010 11:24:34

czytam i czytam Wasze komentarze i aż się dziwię że do tej pory nikt nie pokusił się o wymianę przegubu, ...więc może coś w tym jest, ...
u mnie stuka w kołach, ale tylko przy "manewrach parkingowych" ...a jak dobrze wiecie manewrowanie Frotą na parkingu to... :evil:
wg mojego mechanika i na mój "chłopski rozum" walnięte są przeguby zewnętrzne, zaglądając pod samochód pozrywane są osłony gumowe, dzwięk też typowy dla przegubów..., więc sądziłem że to one, ...ale czytając Wasze doświadczenia to zaczynam mieć wątpliwość...
A nie ukrywam że chętnie znajdę inną przyczynę gdyż zakup w/w przegubów jest obciążony lekkim "absurdem cenowym" czyli coś ponad 4 tys zł. - bo ponoć nie występują zamienniki... :(
Czy ktoś z forum wskaże mi dobrego diagnostę na Froty w Poznaniu ...?
Makgajwer
 

stuki puki przy skretach we frocie b

Postprzez RAFFEK210 » 25 sty 2011 11:03:56

witam wszystkich jakis czas temu zaczelo stukac pukac przy skretach w prawo i lewo pisalem juz na ten temat kiedys bo myslalem ze to przekladnia kierownicy lecz problem ustal i przez okolo miesiacego bylo ok teraz znowu zaczelo pukac tylko przy skretach przewaznie jak auto stoi lub powoli jade np.wyjazd z posesji.myslalem ze to przekladnia katowa bo mniej wiecej stamtad glosy dochodza wiec ja odkrecilem i jest ok w srodku tryby elegancko chodza. Macie jakies pomysly od czego zaczac nastepnie?
RAFFEK210
 

Re: stuki puki przy skretach we frocie b

Postprzez maju » 26 sty 2011 00:14:47

Gumy pod wahaczami do wymiany, niekoniecznie wszystkie.
Można podnieść przód za ramę i poszarpać wahaczami - jak są luzy to gumy do wymiany.
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Stukanie w kole po wymianie końcówek drążków

Postprzez chudy1989 » 29 sty 2011 12:12:43

Witam.
Po wymianie końcówek drążków słychać stuki przy każdym obrocie koła . Po ustawieniu zbieżności jest ciszej, ale dalej coś słychać. Diagnosta powiedział, że raczej przeguby, bo mam gumy przy kołach pęknięte i piachu naleciało. Najpierw było słychać z prawej strony, później z lewej, a teraz znów z prawej. Jak przyśpieszam raczej jest cicho, jak jadę jednym tempem to słychać, albo jak zwalniam. na 4wd chyba jest trochę ciszej . Przed wymianą była cisza. Frontera B sport '99 2.2dti Wiecie co to może być :?: Jak przeguby, to wymienić, czy da rade rozebrać wyczyścić nasmarować i nowe gumy :?:
chudy1989
 

Re: [Frota B] Stuki w przednim zawieszeniu

Postprzez Lechu » 29 sty 2011 13:17:19

Makgajwer Do Wronek podjedż tam jest Sebol i serwis naszych bryczek :wink:
A u ciebie chudy1989 wyjęcie rozebranie i umycie może pomuc ale na krótko zależy ile czasu jeżdziłeś i poczym z porwanymi osłonami ja u siebie osłony wymieniłem przy pakiecie startowym bo i tak długo by nie wytrzymały,rozebrałem umyłem i nasmarowałem i hula bezszelestnie :mrgreen:
Lechu
 

Re: [Frota B] Stuki w przednim zawieszeniu

Postprzez chudy1989 » 29 sty 2011 16:27:04

Sprawa się wyjaśniła, koło było niedokręcone :oops: dziwne 2 razy sprawdzałem po zmianie końcówki czy jest dokręcone a po za tym to lewe koło a bicie było w prawym. tak czy innaczej gumy trzeba wymienić.
chudy1989
 

Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość