Witamy !



[All] kąt koła

Re: kąt koła

Postprzez vit2107 » 31 sty 2010 22:38:03

Obrazek - Tak to teraz wygląda u mnie, kąt wyprzedzenia nie ustawiono - przerosło to fachowców :x
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: kąt koła

Postprzez sylwian70 » 01 lut 2010 14:58:09

Wnioski sa jedne aby kąty się nie rozjeżdzały trzeba nie przesadzać z podkrecaniem przodu na drążkach skrętnych po drugie nie pakować zbyt dużych opon,po trzecie nie mieć luzów na sworzniach waczaczy górny,golny,łożyskach piasty.Z wpisów wynika że we frocie B kąty szybciej sie rozjeżrzają anizeli w frocie A.Co do podkładek to wydaje mi się ze regulacja chyba nie wymaga aż takiego profesjonalizmu i mając użądzenia diagnostyczne znając zalecane kąty fachmani nie powinni mieć z tym problemu. I pamiętajmy że kąty sa fabrycznie ustalone do wielkości seryjnego ogumienia. Zbierznosć można samemu ustawić na listewki z kątami to raczej już poważniejsza robota.Dziwne ze fachmani sobie z tym nie radzą chyba są leniwi a ich piorytetem jest kase wziąść przy minimum wysiłku.Trzeba wziąść też pod uwagę możliwość czy autko nie było bite i nie nastąpiło małe odchylenie zawiechy po wypadku np.któregoś z wachaczy czasem jest to zupełnie niewidoczne.
sylwian70
 

Re: kąt koła

Postprzez vit2107 » 01 lut 2010 17:17:23

W moim przypadku chronologicznie to wyglądało tak:
KPK lewego bez liftu i na 245/70/16: -1,08"
później
KPK lewego z liftem do 5cm. na 245/75/16: -1,38"
- bez kombinacji z podkładkami, czyli lift i rozmiar opony zmieniają KPK w granicach tolerancji
Obecnie mam KPK lewego w granicach normy, czyli -0,22" (wywalono 6mm. podkładek z pod wahacza i wstawiono pojedynczą 1,6mm). Mechanik próbował zakładać więcej podkładek ale za każdym razem kąt WSZ wędrował w nieznane (czyli -4,-3), więc z braku czegoś tam postanowił olać kąty WSZ. Zagadką pozostało co za geniusz nawsadzał tam uprzednio aż tyle podkładek i po co (może robił to na oko)? Teraz mam stertę podkładek i do :dupa: kąty WSZ ale bez dramatu - kierownica spokojnie powraca po skręcie w pozycje na wprost (a oto przecież w tych kątach WSZ chodzi).
sylwian70 napisał(a):Dziwne ze fachmani sobie z tym nie radzą chyba są leniwi a ich piorytetem jest kase wziąść przy minimum wysiłku.

Warto było zobaczyć miny fachowców z FeuVert jak pokazałem im te podkładki z rysunkiem EPC Opla(gdzie to trzeba wkładać i co z tym robić) :shock: :shock: :shock:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: kąt koła

Postprzez sylwian70 » 01 lut 2010 17:33:54

Najważniejsze aby ci nie zdzierało krawędzi oponek i pojazd się dobrze prowadził i oby do przodu. :>:
sylwian70
 

Luzy na wachaczu?

Postprzez Wookash » 16 lut 2010 16:57:51

Witam

Dzisiaj podczas przymiarki felg zauwazylem luz na gornym wachaczu. Jakis pie..... mechanik partacz nie dokrecil nakretek. Efekt jest taki ze wachacz smiga na lewo i prawo (patrzac na niego od strony boku) jakies 1,5cm. Bede to dokrecal tylko pytanie czy ustawic na srodku czy moze inaczej. Chyba ze cos innego sie dzieje o czym nie wiem ale nie podejrzewam bo nakretki tak sa zakrecone ze sroba nie przeszla na jej wylot.

Pozdr.
Wookash
 

Re: kąt koła

Postprzez Wookash » 16 lut 2010 17:02:08

Witam

Co to jest kąt WSZ? Dzisiaj przyuwazylem taka oto usterke w moim bolidzie viewtopic.php?f=101&t=4981 i jak dobrze rozumiem to co u mnie sie dzieje ma wplyw ta w/w kat. Teraz pytanie jakie sa skutkie rozjechania sie tych katow? czym sie to objawia itd?

Pozdr.
Wookash
 

Re: kąt koła

Postprzez Janek 44 » 16 lut 2010 17:44:54

Wookash napisał(a):Co to jest kąt WSZ?

Jest to kąt (W) wyprzedzenia (S)sworznia (Z)zwrotnicy , zawarty między linią pionową i osią sworznia zwrotnicy. Mierzony i wyświetlany w stopniach wpływa na stabilność kierowania i powrót kierownicy i kół do jazdy na wprost.
Janek 44
 

Re: kąt koła

Postprzez Wookash » 16 lut 2010 18:27:47

Czy ustawiaja to razem z geometria? Czy wogole da sie to ustawic we froci?
Wookash
 

Re: kąt koła

Postprzez vit2107 » 16 lut 2010 18:58:06

Podobno się da, Jarek sp3swj gdzieś na forum ma wyniki - wszystko na zielono. Patrzę na to z niedowierzaniem :roll: po tym jak sam byłem świadkiem ustawianie tego wszystkiego. Za dużo zmiennych w tej układance, po za tym i tak wszystko się zmienia jak załadujesz lub nawet wskoczysz za kółko - wszystko się zmienia. Fabryka ma na to sposoby ale w zwykłym warsztacie :dupa:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: kąt koła

Postprzez Wookash » 16 lut 2010 20:46:40

Wiec narazie skrece wachacze i jakos bedzie jak wyliftuje przod tak jak trzeba biegne na geometrie. Tylko sie zastanawiam jak ten wachacz ustawic max do przodu auta czy max do tylu czy na srodku.
Wookash
 

Re: kąt koła

Postprzez Pawel » 16 lut 2010 20:48:16

...a co będzie gdy porównasz go... z tym dobrze zamontowanym po przeciwnej stronie... :?: :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: kąt koła

Postprzez Wookash » 16 lut 2010 21:27:53

Obawiam sie po przeciwnej stronie podobna sytauacja bedzie a jak nie to wedlug linijki zrobie tak jak po drugiej stronie.
Wookash
 

Re: kąt koła

Postprzez daro7809 » 29 mar 2010 20:21:15

Wookash i co wymieniles te tulejki
daro7809
 

Re: kąt koła

Postprzez Wookash » 29 mar 2010 20:37:29

Tulejek nie wymienialem wystarczylo dokrecic i jest OK nic nie lata nic nie stuka.
Wookash
 

Re: kąt koła

Postprzez daro7809 » 29 mar 2010 20:43:50

a jak miales luzne te nakretki to duzy luz miales
daro7809
 

Re: kąt koła

Postprzez Wookash » 29 mar 2010 20:56:17

No wachacz sie przesuwal o jakies 1-1,5 cm ale same tujeki nie sa wybite wiec zostawilem. Po dokreceniu jest juz ok.
Wookash
 

Re: kąt koła

Postprzez daro7809 » 29 mar 2010 21:13:38

Wlasnie ja mam troszke gorzej z lewej strony dalo rade dokrecic bo tulejki sa jeszcze dobre a z prawej jest masakra wahacz lata jakies 2-3cm i dokrecenie chyba nic nieda tulejki byly wymieniane jakis rok temu
daro7809
 

Re: kąt koła

Postprzez opel » 10 sie 2010 10:54:44

Koledzy mam pytanko, czy może ktoś mi wyjaśnić czemu mi zdziera opony po zewnętrznej stronie tak jak widać na fotkach załączonych. Byłem na sprawdzeniu i kąt koła i zbierzność jest o.k. Koleś powiedział że był walony i jest przesunięty na wachaczach. Jak jadę prosto wszystko jest o.k. ale jak zakręcam ostro na czarnym to zostawia ślad tak zdziera. Jak widać na jednej z fotek zdziera lewą stronę bierznika. Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
http://img265.imageshack.us/i/sdc10884ppp.jpg/
http://img188.imageshack.us/i/sdc10885ppp.jpg/
opel
 

Re: kąt koła

Postprzez jrzeuski » 10 sie 2010 11:21:53

A ja mam pytanie jak w warunkach garażowych pomierzyć kąt pochylenia koła? Przełożyłem sworznie i podniosłem przód na drążkach jakieś 2 cale. Koło wygląda teraz na lekko pochylone na zewnątrz, ale na zakrętach nic nie piszczy ani nie widać po oponach, żeby się zdzierały. Na wahaczu mam po 2 cieniutkie podkładki (może 1,5mm w sumie) na każdej ze śrub. Żeby wahacz poszedł do wewnątrz to muszę dodać podkładek. Jeszcze nie wiem skąd je wytrzasnę, ale wymyślę jakieś zamienniki :mrgreen: Mieszanie z podkładkami chciałbym kontrolować stosownym pomiarem, ale nie mam pomysłu jak go wykonać. Przyłożenie poziomicy niewiele da, bo opona na dole jest lekko rozpłaszczona jak stoi na ziemi a do felgi poziomica nie dotknie, bo opona jest szersza. Więc jak to zmierzyć? Może wsadzić jakiś klocek pomiędzy felgę a poziomicę?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: kąt koła

Postprzez brum » 10 sie 2010 14:02:54

@jrzuaski - Przyklej do poziomicy np dwa proste druty długości 10cm żeby dotykały rantu felgi, lub przykręć coś do sprzęgiełka.

@opel - sprawdź całe zawieszenie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron