Witamy !



[All] Geometria kół - problem

Re: Geometria kół - problem

Postprzez nightman » 17 lut 2010 22:46:49

tak czy siak, gdyby było za duże wtedy żre gume od środka
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Geometria kół - problem

Postprzez hirek_gda » 17 lut 2010 23:08:07

No właśnie Struna napisał że przód mu właśnie zjadło od środka
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Geometria kół - problem

Postprzez nightman » 17 lut 2010 23:22:06

nie żebym się czepiał @hirek_gda.... przecie wyraźnie pisze że przodu już nie tenie.... tylko dupe od zewnątrz...

Od ponad pół roku mam nowe MT-ki, wyważone, i problem się znów pojawił po oględzinach ze szczelinomierzem. Nie ma tylko cięcia z przodu ale tył wciąż tnie po zewnętrznej. Geometrii z tyłu się nie ustawia


co do ganiania bokiem to faktycznie zastanawiajace.... ale żeby aż tak...
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Geometria kół - problem

Postprzez STRUNA » 18 lut 2010 12:35:22

innego powodu nie widzę, trzeba zmienić styl jazdy...

tak na chłopski rozum... sprężyny jakby były "siadnięte" to by cięło od wewnątrz (o ile w ogóle by cięlo). nie mogę innego wytłumaczenia znaleźć jak styl jazdy.
STRUNA
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez nightman » 18 lut 2010 12:36:34

chyba że masz koła jak w tatrze :mrgreen:
a na poważnie to tyłem jest most przecież a nie wahacze jak w malaczu więc koła nie "podcinają" się zamoczynnie. W przypadku mostu i marzenie o regulacji zbieżności pozostaje tylko marzeniem... skoro auto bokiem nie jedzie czyli most jest centrycznie ( zakładam że nie ma nigdzie luzów na mocowaniu i most nie lata względem auta jak krowa po łącze ) to chyba tylko jazda....
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Geometria kół - problem

Postprzez sylwian70 » 18 lut 2010 18:29:25

Z tyłem może być tak że jeśli struna ma lift i to duży to tylny most jest wypchany przez tylny drążek pancharda w lewą stronę i struna ma czteroślad.A jeśli most mu sie przesunął w lewo to i do przodu też lekko go pociągło i osiowo minimalnie skrzyżowało a to już może drzeć gumy po zewnętrznej stronie.Jedyne co może pomóc to przedłużenie tylnego drążka pancharda.Proponuje zmierzyć dokładną miarką odległosć miedzy przednim kołem a tylnym z lewej i z prawej strony. :4lk:
sylwian70
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez STRUNA » 18 lut 2010 20:12:46

Właśnie chodzi o to że nie mam liftu na sprężynach, tylko tyle co na oponach 4 cm.
STRUNA
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez sylwian70 » 18 lut 2010 20:49:46

To pozostaje chyba tylko poszukać luzów na tulejach drążków pancharda,łozyska koła ewentualnie masz skrzywiony most na wskutek np.wygiętego któregoś z drążków pancharda.Moze gdzieś dostał w terenie uderzenie o przypadkowy głaz i się troche przegioł i skosował lekko most.Masz buty zdaje się 32'' bez liftu wiec moze przy wykrzyżach ci obciera i zdziera bieżnik.U siebie mam 30.5 '' mimo że krótko to też cos mi jakby gryzło bardziej zewnętrzna stronę patrząc na rysy na kostce bieżnika-narazie za mały mają przebieg i obserwuję dalej.W poprzednich butach AT 30.5'' zdzierało równo bez problemowo, teraz mam MT KM2 i może pierwsze darcie takie musi być potem rozłozy się równomiernie.No i twoje 32 cale ma tu znaczenie bo zmienia się kąt styku oponki z podłozem może koledzy ktorzy maja oponki 32 cale sie wypowiedzą jak u nich zdziera.
sylwian70
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez Wookash » 18 lut 2010 21:15:49

Koledzy ktore opony wam drze po zewnetrznych stronach? Przy jezdzie bokiem nie zdarte byly by jedna opona od zewnatrz i druga od wewnatrz i tez raczej rownomiernie bo bokiem mozna jezdzic i w jedna i druga strone. Przy duzym lifcie zgadza cie panharda trzeba wydluzyc ale nie znowu jakies kosmiczne ilosci bo bardzo sie nie kosi most i tutaj tez zdarte bylyby opony z roznych stron jedna od srodka i duga od zewnatrz. Niemozliwe jest aby jedna opone darlo a drugiej nie z przeciwnej strony tam dzialaja te same sily tylko na inna czesc opony. Jesli drze jedna opone i tylko od z jednej stronu ja bym obstawial na jazde w koleinach. Nasze auta nie mieszcza sie w koleinach i efektem jest ze czesto jednym kolem w niej jedziemy i w zaleznosci ktorym to brzeg tego kola bedzie bardziej scierany przez nierownosc koleiny. Samo skreacanie tez bedzie scierac bardziej zewnetrzne strony kola ktore jest na zewnatrz skretu. Wewnetrzne kolo dostanie mniej w :dupa: bo srodek ciezkosci bedzie oddzialywal bardziej na kolo zewnetrzne.
Wookash
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez STRUNA » 18 lut 2010 21:18:25

W ogóle nie jeżdże po koleinach...
STRUNA
 

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez STRUNA » 03 lis 2010 21:56:14

A czy we Frocie A ustawia się w ogóle geometrie przodu??
STRUNA
 

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez JJKILLER » 03 lis 2010 22:09:45

STRUNA napisał(a):A czy we Frocie A ustawia się w ogóle geometrie przodu??

Tak, Ja ustawiałem zaraz po zakupie Frotki i wymianie końcówek.
Koszt 1,5 roku temu 150zł
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez STRUNA » 03 lis 2010 23:14:47

Niby jak? Gdzie tam jest regulacja czym można pokręcić?
STRUNA
 

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez JJKILLER » 04 lis 2010 00:50:14

A cholera wie, Ja tego nie ustawiałem własnoręcznie ale widziałem że chyba końcówkami drążków bo z tego co je oglądałem to są one nakręcane na drążki i kontrowane nakrętką, ale to daje regulację tylko w odchyleniu poziomym, a w pionowym to nie mam pojęcia ale chyba też jakaś powinna być bo przy przekładaniu górnych sworzni pod wahacz przy lifcie zawieszenia brało by zewnętrzne krawędzie opon, i każdy radzi żeby po takim zabiegu jechać na geometrię.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez STRUNA » 04 lis 2010 09:17:18

Radzi żeby jechać na geometrie ale jak ją ustawić? :?
Po wymianie opon na większe byłem w ASO Skoda VW w Siedlcach, firma Carsed, żeby ustawić po poprzednie kapcie cięło. Wszedł fachowiec do kanału, popatrzył i stwierdził że tu sie geometrii przodu nie ustawia.

P.S. Nowych opon już nie tnie. Wytarły się po bokach po 1-2 mm i stoją w miejscu ale to norma przy MTkach jak czytałem na 4x4 forum.
Ostatnio edytowano 07 lis 2010 15:27:40 przez STRUNA, łącznie edytowano 1 raz
STRUNA
 

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez lanbo » 04 lis 2010 09:31:18

W -B ustawia się specjalnymi podkładkami , które znajdują się przy mocowaniu górnego wachacza :mrgreen: no i zbieżność standardowo-drążek -końcówka :D

jpg -poglądowe.jpg
jpg -poglądowe.jpg (22.16 KiB) Przeglądane 1375 razy
Ostatnio edytowano 04 lis 2010 10:01:47 przez lanbo, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez jrzeuski » 04 lis 2010 09:59:21

W A też kąt pochylenia koła ustawia się blaszkami (w kształcie litery Y) wtykanymi na śruby mocujące górny wahacz do wspornika wspawanego w ramę. Szukam tych blaszek, bo mi oponę tnie po zewnętrznej po zrobieniu liftu i muszę dołożyć do tych, co już tam siedzą.

Zbieżność ustawia się na końcówkach drążków kierowniczych jak pisał Jacek.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez JJKILLER » 04 lis 2010 11:24:31

Tak mi się właśnie wydawało że przy nich majstrował meches jak ustawiał geometrie.

STRUNA napisał(a):...Wszedł fachowiec do kanału, popatrzył i stwierdził że tu sie geometrii przodu nie ustawia...

Może taki dobry fachowiec :D bo w zasadzie chyba każdy samochód powinien mieć możliwość ustawiana geometrii bo co jeśli wymienia się jakiś element, od którego zależy geometria np. końcówki drążków.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez STRUNA » 04 lis 2010 18:39:32

JJKILLER napisał(a):Może taki dobry fachowiec :D bo w zasadzie chyba każdy samochód powinien mieć możliwość ustawiana geometrii bo co jeśli wymienia się jakiś element, od którego zależy geometria np. końcówki drążków.


Takie ASO Killer, wierz lub nie. To w dodatku kumpel ojca ze szkolnej ławki ale to nie świadczy o doświadczeniu...
STRUNA
 

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

Postprzez Pawel » 04 lis 2010 20:57:37

Obrazek
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość