Strona 5 z 13

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 17 lut 2010 22:46:49
przez nightman
tak czy siak, gdyby było za duże wtedy żre gume od środka

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 17 lut 2010 23:08:07
przez hirek_gda
No właśnie Struna napisał że przód mu właśnie zjadło od środka

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 17 lut 2010 23:22:06
przez nightman
nie żebym się czepiał @hirek_gda.... przecie wyraźnie pisze że przodu już nie tenie.... tylko dupe od zewnątrz...

Od ponad pół roku mam nowe MT-ki, wyważone, i problem się znów pojawił po oględzinach ze szczelinomierzem. Nie ma tylko cięcia z przodu ale tył wciąż tnie po zewnętrznej. Geometrii z tyłu się nie ustawia


co do ganiania bokiem to faktycznie zastanawiajace.... ale żeby aż tak...

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 18 lut 2010 12:35:22
przez STRUNA
innego powodu nie widzę, trzeba zmienić styl jazdy...

tak na chłopski rozum... sprężyny jakby były "siadnięte" to by cięło od wewnątrz (o ile w ogóle by cięlo). nie mogę innego wytłumaczenia znaleźć jak styl jazdy.

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 18 lut 2010 12:36:34
przez nightman
chyba że masz koła jak w tatrze :mrgreen:
a na poważnie to tyłem jest most przecież a nie wahacze jak w malaczu więc koła nie "podcinają" się zamoczynnie. W przypadku mostu i marzenie o regulacji zbieżności pozostaje tylko marzeniem... skoro auto bokiem nie jedzie czyli most jest centrycznie ( zakładam że nie ma nigdzie luzów na mocowaniu i most nie lata względem auta jak krowa po łącze ) to chyba tylko jazda....

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 18 lut 2010 18:29:25
przez sylwian70
Z tyłem może być tak że jeśli struna ma lift i to duży to tylny most jest wypchany przez tylny drążek pancharda w lewą stronę i struna ma czteroślad.A jeśli most mu sie przesunął w lewo to i do przodu też lekko go pociągło i osiowo minimalnie skrzyżowało a to już może drzeć gumy po zewnętrznej stronie.Jedyne co może pomóc to przedłużenie tylnego drążka pancharda.Proponuje zmierzyć dokładną miarką odległosć miedzy przednim kołem a tylnym z lewej i z prawej strony. :4lk:

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 18 lut 2010 20:12:46
przez STRUNA
Właśnie chodzi o to że nie mam liftu na sprężynach, tylko tyle co na oponach 4 cm.

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 18 lut 2010 20:49:46
przez sylwian70
To pozostaje chyba tylko poszukać luzów na tulejach drążków pancharda,łozyska koła ewentualnie masz skrzywiony most na wskutek np.wygiętego któregoś z drążków pancharda.Moze gdzieś dostał w terenie uderzenie o przypadkowy głaz i się troche przegioł i skosował lekko most.Masz buty zdaje się 32'' bez liftu wiec moze przy wykrzyżach ci obciera i zdziera bieżnik.U siebie mam 30.5 '' mimo że krótko to też cos mi jakby gryzło bardziej zewnętrzna stronę patrząc na rysy na kostce bieżnika-narazie za mały mają przebieg i obserwuję dalej.W poprzednich butach AT 30.5'' zdzierało równo bez problemowo, teraz mam MT KM2 i może pierwsze darcie takie musi być potem rozłozy się równomiernie.No i twoje 32 cale ma tu znaczenie bo zmienia się kąt styku oponki z podłozem może koledzy ktorzy maja oponki 32 cale sie wypowiedzą jak u nich zdziera.

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 18 lut 2010 21:15:49
przez Wookash
Koledzy ktore opony wam drze po zewnetrznych stronach? Przy jezdzie bokiem nie zdarte byly by jedna opona od zewnatrz i druga od wewnatrz i tez raczej rownomiernie bo bokiem mozna jezdzic i w jedna i druga strone. Przy duzym lifcie zgadza cie panharda trzeba wydluzyc ale nie znowu jakies kosmiczne ilosci bo bardzo sie nie kosi most i tutaj tez zdarte bylyby opony z roznych stron jedna od srodka i duga od zewnatrz. Niemozliwe jest aby jedna opone darlo a drugiej nie z przeciwnej strony tam dzialaja te same sily tylko na inna czesc opony. Jesli drze jedna opone i tylko od z jednej stronu ja bym obstawial na jazde w koleinach. Nasze auta nie mieszcza sie w koleinach i efektem jest ze czesto jednym kolem w niej jedziemy i w zaleznosci ktorym to brzeg tego kola bedzie bardziej scierany przez nierownosc koleiny. Samo skreacanie tez bedzie scierac bardziej zewnetrzne strony kola ktore jest na zewnatrz skretu. Wewnetrzne kolo dostanie mniej w :dupa: bo srodek ciezkosci bedzie oddzialywal bardziej na kolo zewnetrzne.

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 18 lut 2010 21:18:25
przez STRUNA
W ogóle nie jeżdże po koleinach...

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 03 lis 2010 21:56:14
przez STRUNA
A czy we Frocie A ustawia się w ogóle geometrie przodu??

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 03 lis 2010 22:09:45
przez JJKILLER
STRUNA napisał(a):A czy we Frocie A ustawia się w ogóle geometrie przodu??

Tak, Ja ustawiałem zaraz po zakupie Frotki i wymianie końcówek.
Koszt 1,5 roku temu 150zł

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 03 lis 2010 23:14:47
przez STRUNA
Niby jak? Gdzie tam jest regulacja czym można pokręcić?

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 04 lis 2010 00:50:14
przez JJKILLER
A cholera wie, Ja tego nie ustawiałem własnoręcznie ale widziałem że chyba końcówkami drążków bo z tego co je oglądałem to są one nakręcane na drążki i kontrowane nakrętką, ale to daje regulację tylko w odchyleniu poziomym, a w pionowym to nie mam pojęcia ale chyba też jakaś powinna być bo przy przekładaniu górnych sworzni pod wahacz przy lifcie zawieszenia brało by zewnętrzne krawędzie opon, i każdy radzi żeby po takim zabiegu jechać na geometrię.

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 04 lis 2010 09:17:18
przez STRUNA
Radzi żeby jechać na geometrie ale jak ją ustawić? :?
Po wymianie opon na większe byłem w ASO Skoda VW w Siedlcach, firma Carsed, żeby ustawić po poprzednie kapcie cięło. Wszedł fachowiec do kanału, popatrzył i stwierdził że tu sie geometrii przodu nie ustawia.

P.S. Nowych opon już nie tnie. Wytarły się po bokach po 1-2 mm i stoją w miejscu ale to norma przy MTkach jak czytałem na 4x4 forum.

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 04 lis 2010 09:31:18
przez lanbo
W -B ustawia się specjalnymi podkładkami , które znajdują się przy mocowaniu górnego wachacza :mrgreen: no i zbieżność standardowo-drążek -końcówka :D

jpg -poglądowe.jpg
jpg -poglądowe.jpg (22.16 KiB) Przeglądane 1548 razy

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 04 lis 2010 09:59:21
przez jrzeuski
W A też kąt pochylenia koła ustawia się blaszkami (w kształcie litery Y) wtykanymi na śruby mocujące górny wahacz do wspornika wspawanego w ramę. Szukam tych blaszek, bo mi oponę tnie po zewnętrznej po zrobieniu liftu i muszę dołożyć do tych, co już tam siedzą.

Zbieżność ustawia się na końcówkach drążków kierowniczych jak pisał Jacek.

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 04 lis 2010 11:24:31
przez JJKILLER
Tak mi się właśnie wydawało że przy nich majstrował meches jak ustawiał geometrie.

STRUNA napisał(a):...Wszedł fachowiec do kanału, popatrzył i stwierdził że tu sie geometrii przodu nie ustawia...

Może taki dobry fachowiec :D bo w zasadzie chyba każdy samochód powinien mieć możliwość ustawiana geometrii bo co jeśli wymienia się jakiś element, od którego zależy geometria np. końcówki drążków.

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 04 lis 2010 18:39:32
przez STRUNA
JJKILLER napisał(a):Może taki dobry fachowiec :D bo w zasadzie chyba każdy samochód powinien mieć możliwość ustawiana geometrii bo co jeśli wymienia się jakiś element, od którego zależy geometria np. końcówki drążków.


Takie ASO Killer, wierz lub nie. To w dodatku kumpel ojca ze szkolnej ławki ale to nie świadczy o doświadczeniu...

Re: jakie Ciśnienie w oponach .... :)

PostNapisane: 04 lis 2010 20:57:37
przez Pawel
Obrazek