Strona 1 z 1

Frotka chyba nieco zbyt twarda

PostNapisane: 08 maja 2008 20:34:28
przez mizsio
Taka rzecz... mam niejasne wrazenie ze moja frota (B, 2.2 DTI long) jest nieco przytwarda, no tlucze sie buda z letka - mam wrazenie ze cos namotal poprzedni wlasciciel, byc moze targal jakies ciezsze ladunki - gdzie ewentualnie szukac zeby to odmotac? sprezyny?

pozdrawiam,
Pawel

PostNapisane: 03 cze 2008 21:26:10
przez WALTER49
sprawdz cz przud nie siedzi na odbojach . Jesli tak to po środku ałta pod spodem jest regulacja (śruba) od prętów resora.

PostNapisane: 04 cze 2008 15:21:08
przez wojtekkk
frontera B nie ma resora a kolega pewnie pisał o drązku skrętnym(są dwa jakby co)--to faktycznie przód, a styłu to sprężynki

Charakterystyka zawieszenia Frontery

PostNapisane: 05 sty 2010 10:23:43
przez pavca
No i pierwszy tys. km za mną. Przyzwyczajony do autka osobowego trochę muszę przyznać że terenówką jeździ się troszeczkę inaczej. Pomijam latanie w koleinach, bujanie na nierównościach bo to czynniki czysto techniczne (szerokie opony, wysoko środek ciężkości, krótki rozstaw osi).
Ale zaniepokoiła mnie inna rzecz, hałas dobiegający przy pokonywaniu np. dziur w jezdni :( Nie jest to pukanie co wskazywało by na jakieś luzy.
Podejrzewałem amortyzatory lub jakieś luzy w zawieszeniu, ale po wizycie na stacji kontroli wyszło że nie ma żadnych luzów a amorki są ponad 70% sprawności :)
Czy efektem tego hałasu mogą być szerokie opony i twarde zawieszenie ? Czy po prostu jazda Fronterą wiąże się z takimi niewygodami ? i ten model tak ma :)

Re: Charakterystyka zawieszenia Frontery

PostNapisane: 05 sty 2010 21:43:44
przez opel
kolego ja tez kupiłem frontere 2.2 dti dwa miesiące temu i mam tekie same odczucia co Ty. zawieszenie z tyłu jest troszkie twarde i u mnie też słychć pukanie. Może wypowie się ktoś kto ma większe doświadzczenie w jeździe tym autem.
Pozdrawiam

Re: Charakterystyka zawieszenia Frontery

PostNapisane: 05 sty 2010 21:53:48
przez przemia
opel napisał(a):kolego ja tez kupiłem frontere 2.2 dti dwa miesiące temu i mam tekie same odczucia co Ty. zawieszenie z tyłu jest troszkie twarde i u mnie też słychć pukanie. Może wypowie się ktoś kto ma większe doświadzczenie w jeździe tym autem.
Pozdrawiam


Ja też mam frotke od 2 miesięcy... U mnie też było takie stukanie z tyłu... u mnie to luz na gałkach i tulejach drążka stabilizacyjnego... Jeśli zamierzacie jeździć w terenie to drążek wraz z gałkami należy wykręcić przy pomocy kątówki :mrgreen:

OCZYWIŚCIE PO UPEWNIENIU SIĘ ŻE TO FAKTYCZNIE DRĄŻEK !!!

Re: Frotka chyba nieco zbyt twarda

PostNapisane: 05 sty 2010 22:00:24
przez opel
mizsio napisał(a):Taka rzecz... mam niejasne wrazenie ze moja frota (B, 2.2 DTI long) jest nieco przytwarda, no tlucze sie buda z letka - mam wrazenie ze cos namotal poprzedni wlasciciel, byc moze targal jakies ciezsze ladunki - gdzie ewentualnie szukac zeby to odmotac? sprezyny?

pozdrawiam,
Pawel


kolego czy udało ci się coś zrobić w tym temacie bo ja mam takie samo wrażenie
pozdrawiam

Re: Frotka chyba nieco zbyt twarda

PostNapisane: 05 sty 2010 22:09:05
przez mizsio
tak, przyzwyczailem sie :) rzeczywiscie z dociazonym tylem bylo troche lepiej, nie zaszkodzi sprawdzic czy przypadkiem przod nie siadl za bardzo

Re: Frotka chyba nieco zbyt twarda

PostNapisane: 05 sty 2010 22:13:50
przez maciar
Jak sie przejedziesz inną np.moją na innych sprężynach i ammo to swoją bedziesz jeżdził jak limuzyną.Ten typ tak ma :wink:

Re: Charakterystyka zawieszenia Frontery

PostNapisane: 05 sty 2010 22:14:58
przez opel
kolego ale ja mam też wrażenie że frontera jest toszkie za twrda. podczas przejezdzania pomałych nierównościach np. studzienka kanalizacyjna daje się to odczuć. myslałem że tak duże auto ma mniej wyczulone zawieszenie. A może ja mam coś ze sprężynami, za sztywne. Jak to wyglada w twoim aucie?????? :idea:

Re: Charakterystyka zawieszenia Frontery

PostNapisane: 05 sty 2010 22:21:27
przez przemia
Wbrew pozorom terenówki są twardsze niż plaskacze...

Re: Charakterystyka zawieszenia Frontery

PostNapisane: 05 sty 2010 22:48:22
przez Jarek sp3swj
Jak pisał przedmówca - mocno skontrolowac elementy gumowe drążka stabililizatora ... tez niedawno zmieniłem.

Też mam B - krótką :-) Po Lifcie 2 cale - wymiana sprężyn i podkręcenie przodu na drążkach zauważyłem "dziwne" polepszenie komfortu jazdy :-) i jak pamietam inni koledzy co wtedy razem liftowaliśmy - podobnie :-)

Latanie po koleinach - po wymianie "oryginalnych" 9 letni opon no nowe spowodowały że auto lepiej trzyma się asfalu :-)

Dziury - ja ich nie omijam :-)

Re: Charakterystyka zawieszenia Frontery

PostNapisane: 05 sty 2010 23:48:07
przez mizsio
Jarek sp3swj napisał(a):Dziury - ja ich nie omijam :-)


jak to mowia, kto bogatemu zabroni :)

Re: Charakterystyka zawieszenia Frontery

PostNapisane: 06 sty 2010 00:05:31
przez Jarek sp3swj
mizsio napisał(a):
Jarek sp3swj napisał(a):Dziury - ja ich nie omijam :-)


jak to mowia, kto bogatemu zabroni :)


:-) destabilizacja trakcji autka podczas wywijania przed dziurą jest bardziej groźna - niż przeciętna dziura na drodze zabójcza dla osobówki :-)

:shock: Kolega jak ze mna jeździ to się pyta "a krawężnika nie zauważyłeś ?"
:boss: ja mu odpowiadam "jakiego krawężnika ???"

:const:

Re: Frotka chyba nieco zbyt twarda

PostNapisane: 06 sty 2010 17:36:03
przez Łuksik
Bardzo dobrze ze ktos poruszyl ten temat ja mialem identycznie lecz rozwiazanie jest proste.Jak kupilem frote tył byl dosc wysoko a przod troche nurkował wiec podkrecenie przodu na drazkach duzo dalo komfort jazdy duzo lepszy.Druga sprawa wymienilem amortyzatory z tyłu i jest troszke twardy ale tak ma byc 4 osoby na pokładzie i juz inaczej sie jedzie.Jeszcze jedna istotna rzecz to cisnienie w oponach im wieksze tym twardziej im mniej(w granicach) tym lepiej lecz spalanie w górę.

Re: Frotka chyba nieco zbyt twarda

PostNapisane: 21 sty 2011 10:02:20
przez Meska
Witam
Wczoraj stałem sie nowym posiadczem Frotki B 1999 Long 2.2i wczesniej mialem troopka wiec pozostało mi przywiązanie do technologii. Ale mój nowy nabytek troche strasznie lata po drodze w zawieszeniu sie nic sie nie tłucze. Z tego co piszecie to wystaczy podrecić drożki. Ile proponujecie, narazie to ja mam z jakieś 3cm od odbojników??
Pozdrawiam

Re: Frotka chyba nieco zbyt twarda

PostNapisane: 24 sty 2011 21:47:32
przez maju
Aby tył był mniej twardy trzeba się zabrać za sprężyny.
Ja podczas podwyższania Froty miałem rozciągane sprężyny w hartowni i od tego czasu komfort jest inny - tył nie jest już taki twardy.