Strona 1 z 1

[All] problemy z wymianą sworzni i wahaczy

PostNapisane: 14 gru 2011 21:52:32
przez tomsor
Witam, po kilku latach moja Frotka doczekała się remontu zawieszenia. Kupiłem w Focie sworznie i gumy na przeguby. Z wymianą nie miałem problemu, do momentu gdy zakładałem drugi dolny sworzeń. Po wyjęciu z opakowania okazało się że nie pasuje do wahacza, rozstaw otworów ten sam ale odległość między otworami a obudową sworznia mniejsza o ok. centymetr i opiera się o wahacz. Jest to produkt Kagera, chociaż on to tylko pakuje, więc pomyślałem że ktoś się pomylił. Numery katalogowe na pudełkach były takie same więc tego w sklepie nie otwierałem, oglądałem ten dobry, miał śrubę i kalamidke do smarowania, ten zły nie miał tych rzeczy. Pojechałem wymienić i tutaj się zaczął problem .Okazało się że wszystkie sworznie w sklepie też są za krótkie. Zamówiłem innej firmy (Febi) to samo ,też krótkie .Zmieniłem sklep na I C, mieli jakieś 555 ale co z tego jak do mojego auta nie pasują chociaż wszyscy w sklepach dobierali je do modelu ,rocznika, silnika itp. Frota to long A z 95 roku z silnikiem 2.8. I tu moje pytanie :czy te modele miały inne wahacze? Mieliście podobne problemy ?Pasują od innych aut? Nie chce ciąć wahacza żeby zmieścić w nim sworzeń bo miało by to wpływ na geometrie koła oraz osłabiło by zawieszenie .Stary sworzeń ten dla przykładu wyrzuciłem więc nie mam nic na wzór ,Nie bardzo wiem co teraz robić .Pozdrawiam.

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

PostNapisane: 14 gru 2011 21:58:45
przez brum
Sworzeń lewy i prawy jest taki sam. I pasuje od inny Frot tzn: 92'-95' - 95'-98'

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

PostNapisane: 14 gru 2011 22:06:51
przez tomsor
brum napisał(a):Sworzeń lewy i prawy jest taki sam. I pasuje od inny Frot tzn: 92'-95' - 95'-98'

Wiem że są takie same,Niestety u mnie żaden z katalogu nia pasi...Czy modele 92-95 miały inne wahacze?

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

PostNapisane: 14 gru 2011 22:11:11
przez brum
Krótsze miały.

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

PostNapisane: 14 gru 2011 22:15:32
przez tomsor
Tylko mi Dawid nie sugeruj że musze zmieńić wahacze :shock:

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

PostNapisane: 15 gru 2011 16:50:48
przez brum
Skoro jeden sworzeń był ok to muszą znajść drugi taki sam. Poszukaj np dla rocznika 96-98, nie musi być od 2.8

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

PostNapisane: 15 gru 2011 17:07:50
przez tomsor
Szukali, były te krótkie.Nie mam starego na wzór a moje tłumaczenia mają gdzieś.Dzisiaj byłem w sklepie w Kraku ,takim co podobno żadna marka ich nie zaskoczy,mieli te katalogowe ale goście wyglądali na bystrzaków i podjeli temat. Mają być jutro,pojade-zobacze.

Re: Sworzeń i wahacz,dziwna sprawa....?

PostNapisane: 16 gru 2011 03:38:03
przez JJKILLER
A zamień prawy na lewo i lewy na prawo. Jak ten nowy co pasuje z jednej strony nie będzie pasił z drugiej to coś poprzednik może popier... z wahaczami :niewiem:

Jak to wybić ?

PostNapisane: 18 paź 2014 16:51:14
przez wbr98wa
Hej
Nie mogę wybić śruby od dolnego wahacza drążka skrętnego. Zapiekła się strasznie w tulei, leje WD i inne specyfiki i dupa.
Wale młotem w śrube i nawet nie drgnie. Nie chce ciąć bo nie znajdę wówczas tej śruby z tymi frezami od drążka.

Druga sprawa nie wiem jak podejść do wyjęcia tego mocowania górnego wahacza, wyjąłem cały wahacz, teraz nie mam pomysłu jak wybić tą całą długą śrube z otworami.

Dzięki za wszelakie sugestie

Re: Jak to wybić ?

PostNapisane: 18 paź 2014 16:54:54
przez RudeBoy
Co do dolnego sworznia.
Większy młot albo odpowiedni ściągacz.

Górny wahacz: solidna prasa albo wypal gume palnikiem czy nawet w ognisku :). Wyjmiesz wtedy pręt mocujący. Z resztą pozostała w wahaczu już sobie poradzisz...

Re: Jak to wybić ?

PostNapisane: 18 paź 2014 17:14:55
przez wbr98wa
dzięki za poradę.

czyli i tak skończy się na 99% na potrzebie zakupu nowych tulei :) szkoda bo te były jeszcze całkiem całkiem, nie było luzu na nich...

Re: Jak to wybić ?

PostNapisane: 18 paź 2014 17:24:43
przez RudeBoy
wbr98wa napisał(a):dzięki za poradę.

czyli i tak skończy się na 99% na potrzebie zakupu nowych tulei :) szkoda bo te były jeszcze całkiem całkiem, nie było luzu na nich...


No to po jaką cholerę to rozbierasz skoro tuleje są ok?

Re: Jak to wybić ?

PostNapisane: 18 paź 2014 17:51:50
przez wbr98wa
trochę przerabiam moją Frotę , teraz dokładam przedni most z froty B i muszę założyć przespawane wahacze bo tu most szerszy :)

Re: Jak to wybić ?

PostNapisane: 18 paź 2014 17:55:50
przez brum
Wystarczy założyć wahacze od longa powyżej 95.
Wahaczy to raczej sie nie spawa :shock:

Re: [All] problemy z wymianą sworzni i wahaczy

PostNapisane: 30 paź 2014 19:12:52
przez wbr98wa
hej

nie mogę w ogóle wybić śruby od dolnego wahacza, (tej z koronką), młotek, siekiera nie zdają egzaminu...

Czy jak po prostu przetne tą śrubę i w jej miejsce wstawie zwykłą do zawieszenie nie da się podnieść do góry ?

Re: [All] problemy z wymianą sworzni i wahaczy

PostNapisane: 31 paź 2014 20:42:58
przez Ikis
wbr98wa napisał(a):hej

nie mogę w ogóle wybić śruby od dolnego wahacza, (tej z koronką), młotek, siekiera nie zdają egzaminu...

Czy jak po prostu przetne tą śrubę i w jej miejsce wstawie zwykłą do zawieszenie nie da się podnieść do góry ?


:) wpisz sobie w gogle "sworzeń wahacza przekrój" bo o ile zrozumiałem Twe zamiary to...