Witamy !



[All] Sworznie dolnych wachaczy

Postprzez Fazi » 26 maja 2008 09:01:31

Ja nie widziałem sworzni z kalamitkami. Jeśli jest to raczej motany.
Ale ja mogłem wszystkiego nie widzieć...
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez wojtekkk » 26 maja 2008 09:36:40

nowe końcówki kierownicze maja juz to(zmieniałem jakoś pól roku temu)- w fabrycznych też się nie spotkałem
wojtekkk
 

Postprzez brum » 26 maja 2008 21:39:44

Dziś po operacji nastała cisza, niewiadomo do końca co skrzypiało bo niosło się po wszystkich drążkach ale posmarowane olejem wszystkie i wstrzyknięty olej do górnego i dolnego sworznia + przejaźdzka po bezdrożach i cisza..ciekawe na jak długo.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Sworznie i końcówki...

Postprzez krynek » 25 sie 2009 17:41:00

Temat może błahy ale szukam sworzni zwrotnicy oraz końcówek układu kierowniczego NIE JEDNORAZOWYCH czyli elementów które można smarować - czyli muszą mieć kalamitkę.Czy ktoś z was coś takiego w swoim aucie ma jeśli tak to jakiś namiar, nie wiem firma ....
...jak czegoś nie można przesmarować to po trzech wyjazdach w błoto element jest w stanie na śmietnik.Wcześniej miałem XJ i tam wszystkie sworznie i przeguby kulowe miały końcówki do smarowania ; przed błotkiem i po myjni spędzałem 10 min ze smarownicą i 4 lata upalania oraz ponad 100kkm nic w zawieszeniu nie musiałem robić; a tu w dwa tygodnie po zanabyciu frani zaczął mi skrzypieć dolny sworzeń - jak skrzypi to jest suchy, a jak go nasmarować jak nie ma końcówki???...a jak jest suchy to zaraz go szlag trafi :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:
...czy oprócz wałów napędowych macie gdzieś jeszcze kalamitki?
...czy macie namiary na firmy robiące części zawieszenia i układu kierowniczego z kalamitkami do smarowania???
pozdr
krynek
 

Re: Sworznie i końcówki...

Postprzez Pawel » 25 sie 2009 20:16:45

..a gdyby to wszystko przerobić tak, aby miało kalamitki... :gears: :)
Jednak takie rzeczy tylko w ...Klimkach. :D Z drugiej strony ciekawi mnie opinia Adama...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Sworznie i końcówki...

Postprzez krynek » 25 sie 2009 20:48:53

Złożonego przegubu nie przerobisz , trza by dziurę na kalamitkę wiercić i gwintowac przed wprasowaniem kuli w obudowę - ogólnie w warunkach drobnego warsztatu porażka - na razie stzrykawka , mała dziurka i smar na maksa - nie piszczy ciekawe jak długo.
pozdr
krynek
 

Re: Sworznie i końcówki...

Postprzez kasalka » 25 sie 2009 21:52:15

Mój znajomy właśnie wiercił dziury, gwintował i wkręcał kalamitki do mercedesa 190-tki. Nie wiem jak to robił ale zdawało to egzamin. Ja zdejmuję gumę osłaniającą i wkładam końcówki do gorącego rozpuszczonego smaru i jest dobrze. strzykawki z igłą i przekłuwanie gumy to dla mnie najgorsze rozwiązanie, wręcz skracanie żywotności części.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sworznie dolnych wachaczy

Postprzez brum » 31 sie 2009 19:11:51

Próbuje wymienić sworzeń dolny i ni chu.. nie chce wyjść, odkręciłem cztery śruby przy wachaczu i przy zwrotnicy i niechce wyjść. Młotek(0.5kg) nie pomógł, podnośnik oparty o nadkole i drugi o śrube też, nawet zostawiłem pół centymetra luzu na śrubie i pojeździłem bo wyjebach dość mocno i nic z tego nie przesunął się. Zresztą drążek kierowniczy też po operacji młotkiem niechce wyjść.

Jakieś porady może jak by to wybić? Odrazu mówie że nie mam ściągacza do drążków, i nie lubię jeździć do mechaników.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sworznie dolnych wachaczy

Postprzez Fazi » 31 sie 2009 19:40:55

Nie bije się w sworzeń od góry - tylko w oczko w które wchodzi. Przykałdasz młotek (kontrę) z jednej strony a z drugiej bijesz. .... mozna to robić z różnych stron. Musi pójść. Jak już nie pomoże to palnik propan butan - ale sworzeń do wymiany.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Re: sworznie dolnych wachaczy

Postprzez brum » 01 wrz 2009 18:07:15

Już wymieniony. Zadziałało uderzanie w tym samym momencie z obu stron zwrotnicy, a było tak.

Auto za rame do góry, luzujemy śrube sworznia(klucz 27) drugim podnośniekiem podnosimy zwrotnice za tą śrube i bijemy młotkiem z ubu stron aż zwrotnica opadnie. Odkręcamy sprzegiełko i zdejmujemy je, odkręcamy cztery śruby sworznia (klucz 17) te na wachaczu i je wyjmujemy. Teraz odciągamy zwrotnice tak żeby sworzeń minął się z wachaczem, trochę trzeba podnośnikiem popracować którego to przekładamy pod wachacz (wcześniej był pod śrubą). Kierownice najlepiej skręcic na lewo na samym początku.
To wsumie tyle. Bez zdjęcia sprzęgiłaka nie da rady jak juz było pisane, drążka kierowniczego nie trzeba odkręcać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sworznie dolnych wachaczy

Postprzez przemekcrx » 01 wrz 2009 21:00:04

ile płaciłes za sworznie????
też mnie czeka wymiana..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: sworznie dolnych wachaczy

Postprzez Pawel » 01 wrz 2009 21:02:52

...np. TRW, 80,- za sztukę...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: sworznie dolnych wachaczy

Postprzez brum » 01 wrz 2009 21:09:34

Za jeden płaciłem 94zł za Febi droższego i lepszego już nie mieli, były jakieś za 50zł ale ze względu że u mnie pracują pod dużym kątem to wolałem ich nie brać, a wymieniłem jeden bo na przeglądzie wyszło że jeden padł a drugi ok.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sworznie dolnych wachaczy

Postprzez Pawel » 01 wrz 2009 21:11:50

...tyle mnie kosztowały "po znajomości", a dokładnej ceny nie znam. Ale za to dwa... :D
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: JAK JEST W KOŃCU AZ TYMIO SWORZNIAMI?????

Postprzez marek92248 » 24 paź 2009 15:09:08

To moze ktoś powie jak sprawnie i szybko wymienic swozen dolny we fronterze B ? Pojechałem dzis do znajomego mieliśmy to robić ale okazało się, że nie starczy czasu i skończyło sie na wymianie końcówki i poduszki pod stabilizatorem.
Subaru Legacy Outback 3.0 H6 245km
Avatar użytkownika
marek92248
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 24 lut 2009 17:06:30
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: JAK JEST W KOŃCU AZ TYMIO SWORZNIAMI?????

Postprzez Pawel » 24 paź 2009 19:58:48

...a ja mam pytanie do moderatorów: czy można coś w końcu zrobić z tytułem tego tematu... :?:
JAK JEST W KOŃCU AZ TYMIO SWORZNIAMI?????
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: JAK JEST W KOŃCU AZ TYMIO SWORZNIAMI?????

Postprzez oposs » 24 paź 2009 20:13:35

Pawel - Amor napisał(a):a ja mam pytanie

No niech mi ktos powie ze on sie na moda nie nadaje :mrgreen:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: JAK JEST W KOŃCU AZ TYMIO SWORZNIAMI?????

Postprzez Pawel » 24 paź 2009 20:20:42

Ten temat już tu trochę wisi..., a ja nadal czytając tytuł ni cholery nie wiem o co chodzi :?: :? Może jestem zbyt głupi... :?: :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: JAK JEST W KOŃCU AZ TYMIO SWORZNIAMI?????

Postprzez Balkandriver » 24 paź 2009 20:46:15

Polecam sworznie firmy 555, inaczej Sankei.
Mają kalamitki i są tanie, płaciłem niewiele ponad 60 zł.
Jest jeszcze Moog, FEBI (fuzja z Bilsteinem), osobiście odradzam Teknorot, nie przeżyły 2 miesięcy letnich wojaży (to znaczy dojechałem, ale to, co wyjąłem - to był złom, a nie sworzeń).
A skrzypieć potrafią straszliwie. Jak kula ma luz w obsadzie, a wtedy już zwykle smarowanie by, by, to drze po wewnętrznej gładzi jak złoto.
A tak BTW - Paweł --> tłumaczę, intuicyjnie, co prawda --> "Jak jest w końcu z tymi sworzniami?"
Ale warto przeczytać, co się napisało, zanim walnie się "enter".

BALKANDRIVER
Ostatnio edytowano 24 paź 2009 22:25:09 przez Balkandriver, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: JAK JEST W KOŃCU AZ TYMIO SWORZNIAMI?????

Postprzez Pawel » 24 paź 2009 21:03:38

Balkandriver napisał(a):Polecam sworznie firmy 555, inaczej Sankei.
Mają kalamitki i są tanie, płaciłem niewiele ponad 60 zł.
Jest jeszcze Moog, SEBI (fuzja z Bilsteinem), osobiście odradzam Teknorot, nie przeżyły 2 miesięcy letnich wojaży (to znaczy dojechałem, ale to, co wyjąłem - to był złom, a nie sworzeń).
A skrzypieć potrafią straszliwie. Jak kula ma luz w obsadzie, a wtedy już zwykle smarowanie by, by, to drze po wewnętrznej gładzi jak złoto.
A tak BTW - Paweł --> tłumaczę, intuicyjnie, co prawda --> "Jak jest w końcu z tymi sworzniami?"
Ale warto przeczytać, co się napisało, zanim walnie się "enter".

BALKANDRIVER

Chyba Febi nie Sebi... :wink:
Tak, dokładnie, warto luknąć, a później wisi taki kloc na forum i ludzie się śmieją...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości