Strona 1 z 5
[All] Wspomaganie kierownicy

Napisane:
22 lis 2007 20:50:18
przez Maksimus
Witam Wszystkich..
Mam prośbę ..Otóż kupiłem niedawno Opla Fronterę B Sport 2,2 DTI - około miesiąca temu i od kilku dni zauważyłem coś dziwnego.
Sprawa ma się tak że do niedawna wspomaganie kierownicy chodziło idealnie , a od kilku dni zaczynam wyczuwać dziwne delikatne zgrzyty podczas kręcenia kierownicą i tak jakby w niektórych momentach skrętu większe opory a w ogóle mówiąc wspomaganie wyczuwam że coraz słabiej działa (kierownica coraz ciężej się kręci) - co to może być... Poradzie
Płynu mam po kreskę min. w zbiorniczku , Brak jakiej kolwiek reakcji podczas przegazowywania maszyny, brak reakcji - z takim samym oporem się kręci.


Napisane:
23 lis 2007 11:37:47
przez bodzio44
Sprawdzales czy nie masz wycieku oleju z ukladu?Podejrzewam,ze rozszczelnil Ci sie uklad /wyciek oleju/ Jazda bez oleju grozi zatarciem pompy wspomagania.Nalej oleju do zbiorniczka,niech ktos przy pracujacym silniku kreci kierownica,a Ty dokladnie ogladaj gdzie masz wyciek.Pamietaj,ze do wspomagania lejemy specjalny olej,ale zanim go kupisz sprawdz jakiego koloru jest no w Twoim samochodzie.Musi byc taki sam.

Napisane:
23 lis 2007 12:14:39
przez Maksimus
Myślę ze wycieku nie ma skoro płyn jest w zbiorniczku - wygląda na zielony tylko ze strasznie jakby zanieczyszczony. Czy przy wymianie tego płynu trzeba odpowietrzać jakoś pompę ?
A i jeszcze jedna sprawa. Przy włączonej stacyjce świeci się mi kontrolka z wykrzyknikiem - czy to może mieć związek ze wspomaganiem? >> jak silnik odpalę kontrolka gaśnie. Niezależnie czy hamulec ręczny jest zaciągnięty.

Napisane:
23 lis 2007 12:56:11
przez brum
Co do kontrolki hamulca to świeci na zgaszonym bo jest mało płynu raczej, jak odpalisz to pompa zaczyna działać i jest ok.
Niema ona wpływu na wspomaganie.
A że gaśnie podczas odpalania to sprawdź czy czasem nie gaśnie w tym samym momencia jak jakaś inna np. od ładowania lub ciśnienia oleju.

Napisane:
23 lis 2007 15:22:28
przez Adam
Zielony płyn do wspomagania to jakiś dziwny? Zwykle spotykałem czerwone.
Nie wiem na pewno jak jest we frotce B, ale w zbiorniczkach wspomagania jest zakręcany korek-bagnet (po odkręceniu korka masz na nim dwie kreski niżej-min wyżej-max). Wydaję mi się,że podziałka, o której piszesz jest na zbiorniczku płynu hamulcowego, a brudnozielony kolor świadczy o zużyciu, zestarzeniu się płynu - prawdopodobnie za duża w nim zawartość % wody.

Napisane:
23 lis 2007 15:28:53
przez TATAR
Adam napisał(a):Zielony płyn do wspomagania to jakiś dziwny? Zwykle spotykałem czerwone.
nie dziwny ja mam zielony od poczatku i wymieniałem też na zielony

Napisane:
23 lis 2007 15:55:12
przez Adam
Tatar ja chcę pomóc, po prostu nie spotkałem zielonego, a przecież nie wysłałem kolegi po zakupy na kwotę pow. 1000pln. Dobrze, że inni obserwują forum i poprawiają czy wyjaśniają pewne sprawy, bo przecież o to właśnie chodzi. Mój tok rozumowania poleciał w kierunku: brudnozielony płyn - świeci się kontrolka z wykrzyknikiem.

Napisane:
23 lis 2007 15:58:55
przez bodzio44
Maksimus napisał(a):Myślę ze wycieku nie ma skoro płyn jest w zbiorniczku -.
Masz na mysli zbiorniczek plynu hamulcowego czy oleju wspomagania.Jesli jest olej do wspomagania i nie ma wycieku to jedyna mozliwosc -pompa

Napisane:
23 lis 2007 21:48:25
przez TATAR
Adam napisał(a):Tatar ja chcę pomóc, po prostu nie spotkałem zielonego, a przecież nie wysłałem kolegi po zakupy na kwotę pow. 1000pln. Dobrze, że inni obserwują forum i poprawiają czy wyjaśniają pewne sprawy, bo przecież o to właśnie chodzi. Mój tok rozumowania poleciał w kierunku: brudnozielony płyn - świeci się kontrolka z wykrzyknikiem.
Rozumiem i sie nie czepiam tylko chodziło mi o to ze jest taki płyn zielony


Napisane:
23 lis 2007 21:57:04
przez Adam
Nawet nie próbowałem pomyśleć, że się czepiasz, ot po prostu dysponujesz szerszą wiedzą i dzielisz się tym, a o to przecież chodzi.

Napisane:
23 lis 2007 22:21:32
przez Balkandriver
Chopy, nie kłóćta się.
Zalecany płyn do układu wspomagania Frontery, to DEXRON III, to jest klasa cieczy, tak, jak np. DOT4 w układzie hamulcowym, a produkuje ten specyfik Agip, i Castrol, i kilka innych firm.
Ale on jest czerwonawy. Z zielonym nigdy się nie spotkałem, co nie znaczy, że nie ma, ale sprawa podejrzana.
Na moją osiemnastkę kolega też przyniósł zieloną ciecz, z gatunku tych, co to mogą być w każdym kolorze, ale nie zielonym.
I baaardzo cierpiałem
Odtąd jestem czujny.
BALKANDRIVER

Napisane:
24 lis 2007 09:28:44
przez FROTERKA
A najważniejsze - nie mieszać !
Balkandriver napisał(a):Na moją osiemnastkę kolega też przyniósł zieloną ciecz, z gatunku tych, co to mogą być w każdym kolorze, ale nie zielonym.
I baaardzo cierpiałem
Odtąd jestem czujny.
BALKANDRIVER
Wczoraj napiłam się zielonej żubrówki, zagryzłam różowymi winogonami (na paragonie jest napisane różowe tak naprawdę były fioletowawe) i...


Napisane:
24 lis 2007 09:37:21
przez mirokez
ja mam czerwony plyn

Napisane:
24 lis 2007 09:57:05
przez KOBZI
ja sprawdzę jaki mam
a co do mieszania to nie polecam mieszać wódki i szampana
napierw była wódzia + śledziki potem szampan i na końcu bleeeeeee
pzdr

Napisane:
24 lis 2007 11:54:41
przez brum
Ja mam czerwony we wspomaganiu i dobrze mi znim. Współpraca jest bardzo dobra


Napisane:
25 lis 2007 00:30:20
przez Elektro001
Maksimus, na początek wymień płyn w układzie wspomagania, ale przed zalaniem nowego (zalecam DEXRON III czyli czerwony) przepłucz układ np. olejem hydraulicznym typu L-HL.
Przewód wspomagania wymiana

Napisane:
12 sie 2008 14:47:11
przez bardzin
mam pytanie
a mianowicie muszę wymontować przewód wspomagania i dać do zaciśnięcia na nowo .
Ale żeby to mi zrobili muszę dostarczyć stary przewód z końcówkami.
Czy jak odkręcę przewód płyn wypłynie itd. czy po założeniu trzeba to jakoś odpowietrzać??
Czy wystarczy wlać nowy płyn i po zabawie:)

Napisane:
12 sie 2008 21:03:18
przez Kogut
Ja tam mechanikiem nie jestem, ale moim zdaniem to na 90% trzeba odpowietrzyć i ja na twoim miejscu od razu bym wymienił płyn on chyba nie jest drogi

Napisane:
12 sie 2008 21:10:03
przez bardzin
płyn wymienie i tak na nowy ale muszę się dowiedzieć czy samemu sie za to brać czy raczej nie .

Napisane:
13 sie 2008 14:04:19
przez wojtekkk
Czy jak odkręcę przewód płyn wypłynie
-jak nie wypłynie to wyleci.
odpowietrzanie jest proste (i trzeba to zrobić)- tylko jest małe ale--najprawdopodobniej nie uda ci się wykręcić końcówki z przekładni na samochodzie i konieczne będzie wyjęcie przekładni z przewodami i dopiero potem reszta