Strona 1 z 1
[2.3 Long] Szarpie kierownicą i ściąga

Napisane:
08 sty 2008 09:02:20
przez tumek
Witam
Strasznie mi ściąga moją frotke na prawo na prostej drodze, ciśnienie w oponach mam równe po 2,5 bara oponki trochę zużyte, ale bieżnik równy (225/70/15), wrażenie jest takie jak by jedno koło miało luz i samo lekko skręcało. Na koleinach czasami zamiast w prawo to znowu ciągnie w lewo, nie da się utrzymać jej prosto.
Jak by tego było mało to na wybojach okrutnie szarpie kierownicą, na leśnej drodze z rąk mi ją wyrywało.
Byłem na stacji diagnostycznej i mam wybite tuleje górnego wahacza obie strony, gałkę na górnym wahaczy z prawej, lekki luz na łożysku z prawej i luzy na drążkach skrętnych z przodu.
Czy te usterki mogą być powodem w/w objawów??? Czy raczej układ kierowniczy mam do d....???
Dzięki z góry i pozdrawiam

Napisane:
08 sty 2008 13:27:06
przez Adam
Jesli diagnosta stwierdził, że masz do wymiany dane elementy to wymień. Gałka - chyba chodzi Ci o końcówkę drążka kier. więc układ kierowniczy sprawny nie jest. Oprócz tego taki samochód nigdy nie będzie prowadził się tak jak osobówka zwłaszcza w koleinach. Sprawdź jeszcze czy nie masz wybitych tulei w tylnym resorze, bo powstałe tam na skutek zużycia luzy powodują, że tył trochę "się kręci", a Ty musisz wtedy kontrować przodem i nakręcić się fajerą co by w czarne trafić. Jeśli okaże się, że tuleje resora masz do wymiany to proponuję Ci "poliuretany", bo gumowe chociaż są tańsze starczają na wiele krócej.

Napisane:
08 sty 2008 14:45:52
przez tumek
Autko już na warsztacie stoi.
Diagnosta się trochę pomylił, albo za często frotki na oczy nie widział, bo okazało się, że tuleje wahacza są ok, a za to sworznie kuliste na dolnych wahaczach są wytłuczone na amen z obu stron i oczywiście nie gałka a sworzeń górnego wahacza z prawej strony
Kazałem wymienić oba dolne sworznie i oba górne tak dla świętego spokoju. Zobaczę, jaka będzie różnica
Co do resorów to nie wpadłbym na to, jak wyjadę z warsztatu to zaraz sprawdzę.
A jakie objawy, niedogodności w jeździe, mogą powodować luzy na drążkach skrętnych (z przodu przy wahaczu), bo według w/w diagnosty są, nie jestem pewny czy mu się tylko nie wydawało tak jak z tulejami.
Dzięki i pozdrawiam

Napisane:
08 sty 2008 19:12:34
przez TATAR
nie zapomnij ustawic zbierzności

a mco do tujeji gónego wachacza wymieniałem przed swietami i strasznie sie namordowałem praca nie dała rady i palnik z flexą poszedł w ruch

Napisane:
08 sty 2008 20:23:36
przez tumek
Zastanawiam się czy robi tylko zbieżność czy trzeba zrobi całą geometrie ? We frotce jest cos więcej do regulacji jakieś kąty pochylenia koła albo cośik takiego ?

Napisane:
09 sty 2008 12:15:44
przez mkmb
Są do ustawienia kąty pochylenia, ale kompletną geometrię to chyba lepiej zrobić jak już sprawdzisz dokładnie całe zawieszenie.

Napisane:
09 sty 2008 19:31:41
przez tumek
Odebrałem frotkę od mechanika i :
Wymiana sworzni kulistych wahaczy (4 szt.)
Wymiana osłon gumowych przegubów na półosiach (2 szt.)
Regeneracja wspornika drążka kierowniczego
Łącznie z częściami i robocizną 725 zł.
A frotkę i tak ciągnie na prawo i tak, już wprawdzie tak nie szarpie kierownicą na wybojach, ale ...
Teraz musze założyć nowe gumy i zobaczę czy coś pomoże jak nie to na zbieżność trzeba będzie jechać.
A jeśli to nie pomoże to nie wiem


Napisane:
10 sty 2008 15:50:23
przez TATAR
wywaz gumy i ustaw zbierznosc powinno przestac
Ściaganie

Napisane:
12 sty 2008 20:03:15
przez duchu
Miałem podobne obiawy:
Pierwszy raz przyczyną było zapieczone łożysko w kole.
Przez pewien czas był spokój
Następnie nagle zaczęło mnie bardzo prowadzać na rondach i przy ostrych skrętach na prostej strasznie sciągało do lewej- pojechałem do kumpla który jest mechanikiem od terenówek - diagnoza brzmiała " rozwalona zwrotnica regeneracja 180 zł

Napisane:
13 sty 2008 12:58:31
przez tumek
Wczoraj kopałem trochę przy frotce i co się okazało prawe koło kręci się o wiele ciężej niż lewe ( po wymontowaniu zacisku i klocków oczywiście)
A jak mi diagnosta powiedział, że jeszcze na prawym jest luz, czyli prawe łożysko na złom:( , może i to jest powodem ściągania ? A zbieżność swoja drogą i tak zrobię, bo mnie wnerwia krzywa kierownica
A co do zwrotnicy to mam nadzieje, że gdyby była rozpierniczona to ktoś by to zauważył, albo diagnosta, albo w serwisie, jak robili sworznie, wspornik drążka zauważyli


Napisane:
25 sty 2008 10:31:12
przez abwartist
ale w koleinach zawsze bedzie sciagało:( im szersze opony to bardziej i to w kazdym aucie.a na równej drodze to nie powinno nigdzie sciagac

Napisane:
25 sty 2008 11:33:21
przez tumek
No zdaje sobie sprawę, że będzie ściągało w koleinach
Założyłem nowe gumy (Dakar MT 235/75/15), ustawiłem zbieżność, jest już dużo lepiej, ale dalej ciągnie na prawo na równym
W serwisie powiedzieli, że jest lekki luz na przekładni kierowniczej, ale to chyba nie jest przyczyna ściągania.
Natomiast nadal strasznie szarpie mi kierownicą na nierównościach (dziury, przejazdy kolejowe) i nie wiem, co jest tego powodem chyba, że to ta przekładnia ?


Napisane:
28 sty 2008 08:34:13
przez wiini
tumek napisał(a):No zdaje sobie sprawę, że będzie ściągało w koleinach
Założyłem nowe gumy (Dakar MT 235/75/15), ustawiłem zbieżność, jest już dużo lepiej, ale dalej ciągnie na prawo na równym

W serwisie powiedzieli, że jest lekki luz na przekładni kierowniczej, ale to chyba nie jest przyczyna ściągania.
Natomiast nadal strasznie szarpie mi kierownicą na nierównościach (dziury, przejazdy kolejowe) i nie wiem, co jest tego powodem chyba, że to ta przekładnia ?

Luz na przekładni kierowniczej da się skasować tą śrubą na samej górze ( no chyba , że jest już na maksa wkręcona ) . ja miałem luz na przekładni , jak również na wsporniku i też ściągało mnie w jedną stronę , po skasowaniu luzów jedzie jak po sznurku ( czytaj na drodze bez kolein ) .

Napisane:
28 sty 2008 09:01:25
przez tumek
O widzisz, a ja sie zastanawiałem po ki grzyb ta śróbka
Dzięki wielkie kolego, sprawdze czy ktoś mi jej już nie wręcił


Napisane:
28 sty 2008 16:50:41
przez wojtekkk
dociągać należy z wyczuciem-zbyt mocne docisniecie bedzie powodowało że wspomaganizE bedzie działac z opóznieniem-tzn nie bedzie natychmiastowej reakcji na kołach
Re: Ściaganie

Napisane:
10 cze 2009 13:29:36
przez ferdizoom
duchu napisał(a):Miałem podobne obiawy:
- diagnoza brzmiała " rozwalona zwrotnica regeneracja 180 zł
Na czym polega ta regeneracja bo chyba też mam coś ze zwrotnicą. Tzn ściąga mi furę na prawo i jest luz na łożysku. Nie da się skasować luzu a łożyska wsadziłem nowe.. W serwisie powiedzieli mi, że to zwrotnica, ale nie wiem o jakie uszkodzenie chodzi. Wizualnie nic nie zauważyłem.
Re: Szarpie kierownicą i ściąga 2.3D Long

Napisane:
25 lut 2011 09:39:03
przez Meska
Witam
Pomóżcie niedawno kupiłem Frotke B i chciałbym sie nią nacieszyć.
Mam ten sam problem co Tumek strasznie mi szarpie kierownicą na nierównościach, wybojach. Podkresle że na płaskim jedzie prosto a zawieszenie (Tuleki, gumy itd) zostało wymienione wraz z ustawieniem geometrii. Czy to może być problem wspomagania, bo mam wrazenie że moje wspomaganie działa w obie strony. Czy może tylko wystaczy dokrecić ww śrubę?