Witamy !



[2,2] dti problem z temperaturą

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

Postprzez tiszo » 10 lip 2012 12:23:16

Właśnie tak poradził mi mechanior który mierzył płyn. Dzięki :D
Frontera b 3,2 V6 Lift 2" na opony jeszcze czeka :-)
Avatar użytkownika
tiszo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 02 lip 2012 19:25:24
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

Postprzez maciar » 11 lip 2012 17:29:58

Wskaźniki często oszukują.Mi w zegarach poziom paliwa pływa do prawie 1/4 skali.Gdzieś wcześniej pisałem jak grzała mi się frotka problemem był zasyfiony czujnik{włącznik}wentylatorów w chłodnicy.Na czujniku była jakaś maź wyczyściłem i gites
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

Postprzez tiszo » 06 sie 2012 07:05:06

Witam, problemu nie usunąłem choć jest lepiej, bez klimy można lecieć ok 140 i spokój. Podczas obciążenia temperatura skacze do 100 i spada, dalej nie rośnie.
Trochę włożyłem kasy w tą naprawę ale to już nie mój problem, wczoraj sprzedałem auto Teściowi on jezdzi wolno więc mu nie zaszkodzi, dzisiaj jadę po następną fronterkę a mianowicie już w benzynie bo jakoś mam do nich większy sentyment i oczywiście w silniku V6 zagazowany z udokumentowanym przebiegiem 140 000 km stan igła, mam nadzieję że z tą będzie wszystko ok. Autko od pierwszego właściciela z podwórka nie od handlarza :)
Pozdro
Frontera b 3,2 V6 Lift 2" na opony jeszcze czeka :-)
Avatar użytkownika
tiszo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 02 lip 2012 19:25:24
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

Postprzez bart322 » 14 wrz 2013 17:37:41

RudeBoy napisał(a):Jak nie masz tego 4 pinowego czujnika (we frotach B tylko chyba przez pierwszy rok produkcji był) to sygnał sterowania wentylatorami jest właśnie z tego drugiego czujnika w obudowie termostatu. Jak go odłączysz to wentylator będzie chodził od razu bez względu na temp.


Czy majac tylko ten czujnik w obudowie termostatu sa rozne predkosci wentylatorow? Bo mi dziala tylko na maxa, jak temp przekroczy 100 stopni.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

temperatura skacze!

Postprzez andrzej10 » 14 paź 2013 17:06:16

witam! Szukałem po różnych wątkach problemu podobnego do mojego i w żadnym nie znalazłem Happy end-u. Otóż mam problem z temperaturą która skacze z 85 stopni na 100 i to w ciągu paru sekund i też w parę sekund spada z powrotem do 85 stopni?! Działo się to tak 2 x na odcinku 200 km. Termostat wymieniony,chłodnica drożna,czujniki nowe. czy to są objawy przypominające nieszczelną uszczelkę pod głowicą czy pompa do wymiany? Mam taką teorie ale trochę naciąganą otóż przy naprawie innego problemu zauważyłem tak jakby napinacz paska nie pracował jak należy. czy to możliwe ze to napinacz powodował takie anomalie? PS. mechanik rozkłada ręce i robi dziwną minę a egzorcysty w okolicy niema więc zostaje mi to forum!
andrzej10
 

Re: temperatura skacze!

Postprzez RudeBoy » 14 paź 2013 17:32:08

auto jeździ/jeździło w terenie czy tylko asfalt?

[ej mody! jak przenosicie to róbcie to dobrze a nie, że strzępy zostają bez polskich znaków]
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez andrzej10 » 14 paź 2013 18:02:01

tylko asfalt na prostej drodze taka żecz
andrzej10
 

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez RudeBoy » 14 paź 2013 18:30:59

rzecz

Z którego roku auto?

DTI ma niesamowicie wydajny układ chłodzenia jakikolwiek skok na + względem nominalnych 89stopni to już problem.

Zacznij od termostatu bo to najłatwiej sprawdzić.
Pompa w tym aucie uchodzi za niezniszczalną. Co oczywiście nie znaczy że się nie może zepsuć.
Tak napięcie paska ma duże wpływ na pracę pompy bo ta pędzona jest paskiem w specyficzny sposób i jak pasek luźny może być lipa.

Potem w kolejności do weryfikacji:
- drożność chłodnicy na zewnątrz
- drożność chłodnicy w środku
- zbadać zawartość CO2 w płynie

Jeżeli temp. rośnie podczas jazdy a nie na postoju to problem wentylatorów nie istnieje.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez andrzej10 » 14 paź 2013 19:00:50

auto z 2000r. termostat wymieniłem na nowy. dziwna rzecz żeby tak w parę sekund temperatura leciała w górę i po 15-30 sekundach leci w dół a wentylatory nie ruszają.
andrzej10
 

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez RudeBoy » 14 paź 2013 19:11:24

jeżeli wentyle nie kręcą a temp silnika idzie w góre to sprawdzić:

czujnik temp. silnika
- przekaźniki 3 szt. na prawym nadkolu
- bezpiecznik 80A w głównej skrzynce


aaa... no i skoro na pewno jest 2000 a nie wyjechał z fabryki 1999.
To musisz koniecznie sprawdzic na krótko silniki obu wentylatorów.

Na pierwszym biegu pracują w połączeniu szeregowym więc spalony choćby jeden uziemia oba. Dopiero ten żyjący odezwie się na drugim biegu ale to już wtedy jest prawie lokomotywa z auta.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Markon » 25 paź 2013 21:19:14

podepnę się pod temat dziś rozkręciłem obudowę od termostatu tam gdzie idą 2 grube i 1 cienki wężyk i :shock: nie było termostatu odkręciłem źle ?? co może być jak nie ma termostatu
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez RudeBoy » 25 paź 2013 22:37:40

Litości!
Co może być jak nie m a termostatu?
hmmm.....

Nie ma termostatu!
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Markon » 25 paź 2013 22:45:40

niema jest tylko obudowa a wewnątrz nic poprzedni właściciel wyciągną bo miał problemy z temp ja sobie z nią poradziłem ale teraz nie mam ogrzewania i postanowiłem sprawdzić czemu a tu ...................
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez RudeBoy » 25 paź 2013 23:07:19

no to se kup wkład - na allegro 27zł
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez andrzej10 » 26 paź 2013 11:37:34

i dalej nic wymieniłem 2 czujniki wkład do termostatu chłodnica drożna pompa sprawna a temperatura dalej skacze z 85 do 100 i z powrotem (w parę sekund) czy coś jeszcze? serio! jak ktoś zna przyczynę i komuś się udało to usunąć na dobre to mówić jak mi też to pomoże to wysyłam Jack Daniels
andrzej10
 

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez negru » 26 paź 2013 18:06:53

Dam nawet 2 Jacki Danielsy jak ktoś dojdzie co jest nie tak z tą temperaturą. Objawy mam identyczne - rośnie bez żadnych zależności od 85 do 100 i w dół w ciągu kilku sekund. Czasami nawet zaraz po rozgrzaniu silnika i osiągnięciu 85 stopni od razu leci na 100. Nie znalazłem żadnych zależności od temperatury zewnętrznej czy stylu jazdy - jechałem z klimą włączoną, aby wykluczyć wentylatory. Wymieniłem bezpieczniki od biegów wentylatora - wszystkie trzy. Wymieniłem czujnik temperatury od komputera i od deski rozdzielczej. Wymieniłem termostat. Wyczyściłem chłodnicę wewnątrz i na zewnątrz. Wymieniłem pompę wody. Wyczyściłem wszystkie masy jakie znalazłem pod maską, aby wyeliminować przybicie na wskaźnik temperatury.Zrobiłem test na uszczelkę pod głowicą (CO2) i nic nie wykazał. I wszystko gówno dało.
Moje spostrzeżenia:
- w układzie nie było nigdy 100 stopni, bo specjalnie zatrzymywałem auto i odkręcałem korek od zbiorniczka i nigdy nie wrzał płyn.
- włączenie klimy nie pomagało - tzn. płyn w chłodnicy nie miał 100 stopni.
- zrobiłem rajd Fronterą z podpiętym komputerem i sprawdzałem temperaturę od czujnika idącego do komputera - nie przekraczała podajże 93-95 stopni przy butowaniu w upalny dzień, a więc raczej dobrze.
Mój wniosek: uwalony jest wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej.

I z tym wnioskiem jeździłem 6 miesięcy po czym poszła uszczelka pod głowicą. Po naprawie objaw dalej występuje, co powoduje u mnie depresję, bo nie wiem czy wyciągnięty wniosek jest słuszny.

-- Dodano 26 paź 2013 18:16:59 --

[quote}podepnę się pod temat dziś rozkręciłem obudowę od termostatu tam gdzie idą 2 grube i 1 cienki wężyk i :shock: nie było termostatu odkręciłem źle ?? co może być jak nie ma termostatu[/quote]

Nie chcę straszyć, ale u mnie poprzedni właściciel w ten sposób poradził sobie z walniętą uszczelką pod głowicą. Jak kupiłem auto wszystko było git, ale po kilkunastu dniach wyszło szydło z worka.
negru
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 05 wrz 2011 19:28:21
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez andrzej10 » 26 paź 2013 22:22:55

A u mnie żeby było ciekawiej to dodam że wskazówka od temperatury czasem opada po niżej 80c mimo iż wentyle nie idą! Mechanik poradził regeneracje licznika na początek żeby wyeliminować wadę licznika bo we fronterze to znany problem. tylko że ten początek to koszt 350zł.ale może warto! No i jest jeszcze jedna opcja! sprzedać dziada zyskać trochę kasy i życie prywatne! Jak ktoś chętny to jest na ALLEGRO ładny za 11500zł
andrzej10
 

[B 2.2] Problem z grzaniem

Postprzez Wąs » 12 lis 2013 13:22:25

Mam pytanie czy u Was jest tak samo , płyn mam nowy , termostat nowy a moja Frotka po mieście trzyma temp. w polu niebieskim na zegarze , muszę kilka godzin śmigać aby temp. wzrosła do 85 * . Czy to jakaś awaria czy tak jest ? moim zdaniem ten silnik non stop jest niedogrzany .
Dzięki za sugestie i odpowiedź
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ( B 2.2 ) Problem z grzaniem

Postprzez RudeBoy » 12 lis 2013 13:37:02

źle.
2.2dti sprawny nagrzewa się moze nei szybko ale przy takich temp jak obecne po 10km powinien już miec nominalne nie całe 90 stopni i tak trzymać cały czas.

Opcji jest kilka:
- masz zepsuty czujnik na zegar (sprawdzić kompem rzeczywsita temperature silnika)
- masz zepsuty licznik (bardzo prawdopodobne)
- coś z tym termostatem jest nie tak...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez vaxel » 02 lut 2014 19:18:19

W związku, że się Frota nie chciała za bardzo grzać, trzeba było jej wymienić termostat. Póki co założony jest z Vectry i działa, tyle że ma on za niską temperaturę otwarcia (coś ok. 84 stopni). I teraz pytanie - czy ten cholerny termostat musi kosztować 3 stówy ? ;-) Bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć taniej właściwego. Jakieś doświadczenia w tym temacie ?
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości