Witamy !



[B] problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez ar101 » 08 lip 2013 11:27:53

maciek napisał(a):Czujnika nie wymieniłem, bo nie znalazłem takiego nigdzie, w 3.2 są jakieś inne niż w pozostałych Frotkach. W międzyczasie ktoś podsunął mi temat z Wisko - tak jak mówisz - i coś w tym jest, bo nawet jeśli jest samochód po długiej jeździe, to wentyl da się obrócić bez problemu. Ale nowe sprzęgło do niego kosztuje 500 zł, więc sam nie wiem co z tym robić. Wychodzi na to, że chyba Wisko jest w tym wszystkim problemem.


Gdzie dorwałeś cenę nowego WISKO. Ja poluję od jakiegoś czasu ale nie gdzie niema ani ceny alni Wisko :) Jeśli możesz to podaj gdzie je znalazłeś.
ar101
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 30 cze 2013 12:53:47
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez matrix0070 » 08 lip 2013 18:46:03

ja wisko nie mam bo to DTI ale tak myślę metodą polskiego artysty rzeźbiarza, Panowie czy przy wkur*** cenach lub samej dostępności wisko nie lepiej było by to przerobić np na stały napęd lub wentylatory elektro?
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez JaGrab3 » 09 lip 2013 01:09:56

tam gdzie masz ten czujnik to jest osuszacz, który normalne jest że się przypycha i się go wymienia. Jak jest zapchany to skacze ciśnienie i czujnik wyłącza kompresor.
Trzeba wymienić ten osuszacz i pewnie będzie po kłopocie ze skaczącym ciśnieniem. Osuszacz ma takie okienko, gdzie jak odpalisz klime to ma być widać banieczki. Podobno jak nie widać banieczek to osuszacz do wymiany.
U mnie w galancie banieczki były, a czujnik cały czas wyłaczał kompresor, po wymienie osuszacza jak ręką odjął.

Bardzo jestem ciekawy jak fachmani określili , że problem jest tylko podczas postoju, a że podczas jazdy jest dobrze?? Niby mieli maszyne zapiętą i się karnęli?
Podejrzewam, że kolesie 1 raz widzieli na oczy wisco i coś im sie popierdzieliło że to się cały czas kręci, i nie buczy jak elektryk ;D. Fachmani pojęcia nie mają i kity pociskają, a człowiek jak nie obyty to łyka.. niestety w Polsce już tak jest, że musisz się znać na wszystkim, bo inaczej to cię wydoją...
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez eric » 09 lip 2013 09:12:09

W pierwszej kolejności zabrałbym się za próbę regeneracji visco bo to najtańsze i najprostsze.
Używki stoją ~400zł a ich stan jest wątpliwy. O nowych za 1500zł słyszałem ale nie wadziłem.
Sam się nie chcę się jeszcze wypowiadać co do skuteczności regeneracji bo cały czas testuje wyniki ale na pewno gorzej nie jest.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez JaGrab3 » 09 lip 2013 09:42:55

Ale powiedzcie mi co ma visco do skaczącego ciśnienia w kllimie? Visco zmieniasz, jak nie nadąża z chłodzeniem silnika...fakt przy włączonej klimie silnik ma goręcej, np u mnie temp z 80 skacze do 90 przy właczonej klimie.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez eric » 09 lip 2013 09:58:20

JaGrab3 napisał(a):Ale powiedzcie mi co ma visco do skaczącego ciśnienia w kllimie?

Ponoć ciśnienie w klimie spada przy wyższej temperaturze. Dlatego zazwyczaj na postoju klima słabiej chłodzi.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez JaGrab3 » 09 lip 2013 10:04:41

No to jest dziwne, bo zwykle ciśnienie gazu wzrasta z temperaturą (zasady termodynamiki).... klima słabiej chłodzi im jest gorętszy czynnik bo przy rozprężaniu schładza się do wyższej temp. stąd słabsze chłodzenie, dlatego kompresor musi naparzać bardziej, jak jest gorąco. (do schłodzenia o x stopni musi być przyłożona większa moc, im wyższa temp jest czynnika).
Pytanie do właściciela samochodu, jaką temp. ma na wskaźniku, bo chyba płynu nie gotuje przez to visco.

-- Dodano Wt 09 lip 2013 10:32:32 --

eric napisał(a):Ponoć ciśnienie w klimie spada przy wyższej temperaturze. Dlatego zazwyczaj na postoju klima słabiej chłodzi.

Na postoju klima chłodzi słabiej, bo masz niższe obroty silnika, kompresor słabiej pompuje.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez jrzeuski » 09 lip 2013 11:32:42

JaGrab3 napisał(a):Na postoju klima chłodzi słabiej, bo masz niższe obroty silnika, kompresor słabiej pompuje.
To niezupełnie tak, ciśnienie w klimie nie jest funkcją obrotów silnika, bo jest zawór by-pass (mają go też turbiny czy pompy oleju).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez JaGrab3 » 09 lip 2013 12:46:02

Zgadza się, ale upraszczając, układ może nie mieć tyle mocy, żeby rozprężyć odpowiednią ilośc gazu do schłodzenia, a za moc odpowiedzialny jest kompresor.
Zauważ, że jak masz chłodny dzień, to kopresor nie musi chodzić cały czas, jak masz upał, to kompresor pompuje non stop.
Zawór zaworem, ale on zabezpiecza przed przerostem ciśnienia, a na wolnych obrotach raczej to się nie zdarza, bo kompresor za mało pompuje.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez jrzeuski » 09 lip 2013 13:31:50

JaGrab3 napisał(a):Zauważ, że jak masz chłodny dzień, to kopresor nie musi chodzić cały czas, jak masz upał, to kompresor pompuje non stop.
To jest związane z wydajnością wymiany ciepła w skraplaczu i parowniku
Zawór zaworem, ale on zabezpiecza przed przerostem ciśnienia, a na wolnych obrotach raczej to się nie zdarza, bo kompresor za mało pompuje.
Jest też zawór zabezpieczający przed zbyt niskim ciśnieniem i wtedy kompresor się nie włączy. Taka sytuacja wystąpi w przypadku, gdy układ jest pusty (czynnik wyciekł) albo właśnie niskiej temperatury powietrza, bo wtedy w parowniku przemiana zachodzi słabiej, więc i kompresor rzadziej się załącza.

PS. Widziałem w akcji kompresor klimy w roli pompki do kół. REWELACJA :!: Pompuje 35" koło błyskawicznie a podobno wystarczy tylko od czasu da czasu dać mu wciągnąć trochę zwykłego oleju, żeby się przesmarował. Tak się właśnie zastanawiam czy nie wyeksmitować skraplacza (zyskam miejsce na winch) i nie przerobić też tak u siebie. Klima i tak jest mi zbędna przy upalaniu, czasem jedynie na dojazdówkach się przydaje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez JaGrab3 » 09 lip 2013 14:25:33

Zgadza się, ale zabezpiecznia masz 2, przed za niskim ciśnieniem i przed za wysokim. Jedno zabezpiecza przed pracą "na sucho" drugie przed rozwaleniem układu.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez smike » 09 lip 2013 21:00:19

JaGrab3 napisał(a):...Pytanie do właściciela samochodu, jaką temp. ma na wskaźniku, bo chyba płynu nie gotuje przez to visco.

pytanie przy okazji:
Jaką max. temperaturkę mieliście/miewacie na wskaźniku przy sprawnym visco (np. upał 36C, stanie w korku)?
smike
 

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez JaGrab3 » 09 lip 2013 21:15:34

Ja nie wiem czy mam sprawne :). Max to 90st. więcej nie widziałem, ale też w terenie nie upalałem.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez drech » 09 lip 2013 21:27:59

smike napisał(a):pytanie przy okazji:
Jaką max. temperaturkę mieliście/miewacie na wskaźniku przy sprawnym visco (np. upał 36C, stanie w korku)?

Nigdy nie przekroczyłem 82 st. niezależnie od warunków.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez smike » 09 lip 2013 21:34:05

mnie dzisiaj w mega korku z klimą włączoną pokazał prawie 100C :?
(36C na zewnątrz - wskaźnik frontery)
pewnie trzeba będzie rozejrzeć się za visco... :(
smike
 

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez JaGrab3 » 09 lip 2013 22:13:11

drech napisał(a):
smike napisał(a):pytanie przy okazji:
Jaką max. temperaturkę mieliście/miewacie na wskaźniku przy sprawnym visco (np. upał 36C, stanie w korku)?

Nigdy nie przekroczyłem 82 st. niezależnie od warunków.

To 82 to skond wziąłęś, bo raczej nie z cyferblatu ;). Wg. elm nie mam na stałe podłączone, ale tez nie przekraczałem 80. Czasami monitoruje gaz, to tam temp. reduktora max 82st., więc silnika pewnie troszkę więcej.

-- Dodano Wt 09 lip 2013 22:14:54 --

smike napisał(a):(36C na zewnątrz - wskaźnik frontery)


A to wskaźnik frontery jakoś tak nieprawdę niby pokazuje? Bo raczej ciężko 36 st. u nas w kraju złapać, no chyba, że samochód w pełnym słońcu przez dzień stał, to tak może pokazać...
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez ali » 09 lip 2013 22:16:31

smike napisał(a):mnie dzisiaj w mega korku z klimą włączoną pokazał prawie 100C :?
(36C na zewnątrz - wskaźnik frontery)
pewnie trzeba będzie rozejrzeć się za visco... :(


Zawsze istnieje cień szansy że może chłodnica zabita syfem, od tego bym zaczął
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez drech » 09 lip 2013 23:06:39

JaGrab3 napisał(a):To 82 to skond wziąłęś, bo raczej nie z cyferblatu ;). Wg. elm nie mam na stałe podłączone, ale tez nie przekraczałem 80. Czasami monitoruje gaz, to tam temp. reduktora max 82st., więc silnika pewnie troszkę więcej.

Wiem gdzie się zatrzymuje się wskazówka po nagrzaniu od momentu zakupu. Do dzisiaj zatrzymuje się w tym samym miejscu :boss: , a elm pokazuje mi przy nagrzanym silniku te 82 st. Oczywiście nie mam elma podłączonego na stałe, tylko gdy go podłączam, to zawsze po nagrzaniu jest ta sama temperatura.
No i nie dajmy się zwariować. Znam temperaturę silnika (a konkretnie temperaturę cieczy chłodzącej) dokładnie w miejscu w którym jest czujnik temperatury. W reduktorze, chłodnicy, nagrzewnicy i wielu innych miejscach układu może być i na pewno jest nieco inna :beer:
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez smike » 09 lip 2013 23:18:35

JaGrab3 napisał(a):A to wskaźnik frontery jakoś tak nieprawdę niby pokazuje? Bo raczej ciężko 36 st. u nas w kraju złapać, no chyba, że samochód w pełnym słońcu przez dzień stał, to tak może pokazać...

no pewnie w cieniu pod zderzakiem :wink:
tak jak napisałem, w mieście, w korku się nagrzał.
smike
 

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

Postprzez eric » 10 lip 2013 06:09:33

smike napisał(a):mnie dzisiaj w mega korku z klimą włączoną pokazał prawie 100C :?
(36C na zewnątrz - wskaźnik frontery)
pewnie trzeba będzie rozejrzeć się za visco... :(

Nie taka ścieżka prosta smike :)
U mnie pokazuje 110C i więcej. Temperatura zmierzona czujnikiem na podczerwień na kolanku w którym jest czujnik -> 85C
Temperatura na 2gim czujniku na kompie 90C
Po wymianie czujnika bez zmian.
Wniosek "wspaniałe" oploskie zegary :killer:
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości