Witamy !



[All] Visco. Jak powinno działac sprzęgło wiskotyczne

Postprzez Elektro001 » 18 kwi 2008 21:31:11

Jak nic nie dzieje się z pompą to nic nie ruszaj. Załóż wiskozę i to wszystko.
Elektro001
 

Postprzez Ironcruz » 27 kwi 2008 18:45:56

pytanie do użytkowników Froty A 2.0, bo mam problem z przegrzewającą się chłodnicą-wiskoza nowa i sprawna, termostat i czujnik też. I tu pytanie: jak wygląda u Was rozkład temperatury na chłodnicy? bo u mnie tam gdzie wiskoza wsysa powietrze chłodnica jest zimna, a poza tym okręgiem jest bardzo gorąca. Przez co czujnik wskazuje stany wyższe.
Może to jest zakamieniona chłodnica?
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Fazi » 28 kwi 2008 08:06:20

Jeśli tylko zimna na obrysie wiatraka to dziwne, powinna być zimna też na dole. Sprawdź tam.
Tunel Ci daje to, że pęd powietrza jest kierowany na całą chłodnicę.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez wojtekkk » 28 kwi 2008 08:15:53

Ironcruz napisałem ci na rajdach że u mnie tez wskazanie jest troche wyższe niz podane przez innych uzytkowników-ale jak wspomniałem te wyzsze wskazanie jest na 92 stopniach czyli w chwili otwarcia termostatu-potem zachowuje sie normalnie utrzymujac ta temperature-myśle że po prostu musisz zobaczyc to u siebie-podepnij sie pod kompa i zobacz jaka temperature poda czujnik (nie ten na wskaźnik a ten do pracy silnika)w chwili otwarcia termostatu, jaka bedzie pozycja w tej chwili na wskaźniku, potem go jeszcze potrzymaj tak jak bys stał w korku i dalej oblukaj wskazanie czujnika i samego wskaźnika
namotałem zdziebko ale chyba wyłapiesz o co mi chodzi
wojtekkk
 

Postprzez Ironcruz » 05 maja 2008 21:46:10

Łapie o co Ci chodzi. Oprócz tego.
wojtekkk napisał(a):podepnij sie pod kompa

czyli będę musiał się pofatygować do jakiegoś mądrego z kompem, czy jestem w stanie to sam zrobić?
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mcviper » 16 cze 2008 11:15:36

a czy wiecie jak zachowuje się auto z wiskozą zaspawaną na stałe ?
tzn. na pewno wolniej się nagrzewa, ale czy w zimie przy niskich temperaturach nie jedzie cały czas niedogrzane i nie pali więcej ? padła mi ta wiskoza i kazałem zaspawać tyle że zastanawiam się jak to się będzie spisywało w praktyce przy silniku 3.2

pozdro
mcviper
 

cd

Postprzez mcviper » 16 cze 2008 11:24:51

niektórzy mówią że coś takiego po jakimś czasie może się urwać i rozwalić wszystko co się znajduje w okolicy
mcviper
 

Postprzez bardzin » 16 cze 2008 11:24:54

no koleś z okolic żywca ma naprawę dużo części i przy okazji nie ma problemu dla niego czym wysłać itd.
W moim przypadku to i chciał mi przywieść swoim autem części do Katowic.
bardzin
 

Postprzez wojtekkk » 16 cze 2008 18:14:32

mcviper napisał(a):a czy wiecie jak zachowuje się auto z wiskozą zaspawaną na stałe ?
tzn. na pewno wolniej się nagrzewa, ale czy w zimie przy niskich temperaturach nie jedzie cały czas niedogrzane i nie pali więcej ? padła mi ta wiskoza i kazałem zaspawać tyle że zastanawiam się jak to się będzie spisywało w praktyce przy silniku 3.2

pozdro

o niedogrzanie sie nie martw bo od tego jest akurat termostat a nie wiskoza-jedyne przeciwskazanie to faktycznie BEZPIECZEŃSTWO
wojtekkk
 

Postprzez mcviper » 16 cze 2008 18:30:11

a gdzie można coś takiego kupić w ludzkiej cenie ?
mcviper
 

Wspornik wiskozy(?)

Postprzez krynek » 26 paź 2009 17:40:24

Dokładnie to chodzi o ułożyskowanie koła pasowego przy wiskozie w sporcie 2.0, zaczęło szumieć i trzeba by wymienić tylko czy wymienia się tam łożysko czy jakiś cały element ?
pozdr
krynek
 

Re: Wspornik wiskozy(?)

Postprzez makar » 26 paź 2009 23:31:23

z tego co miałem u siebie to cały element. Jakbyś chciał to mam jedną sztukę
makar
 

Re: Wiskoza

Postprzez krynek » 27 paź 2009 07:23:42

Dzięki za reakcję, ale jeśli nie da rady wymienić samych łożysk to chyba padnie na elektryka lub dwa, tak se wydedukowałem, że cały wspornik da radę wywalić, krótszy pasek na alternator i na chłodnicy elektryk lub dwa - teoretycznie lepsze rozwiązanie do terenu tylko wymaga uwagi i kontroli wskaźników, dodatkowo jeszcze wisko które kupiłem nie pasuje - :wsciekly: :wsciekly: mam dość - miała być fabryka bez patentów a tu się już pierwsza zmota szykuje - motanie to nałóg.
Wszystko przez to że jutro jadę w trasę do Krakowa i trochę mi na szasie zależy.
pozdr
krynek
 

Visco. Jak powinno działac prawidłowe Sprzęgła wiskotyczne

Postprzez Tormod » 15 lut 2010 11:50:43

Witam szanowne grono
Posiadam frotę 2.5tds i mam pytanie o visco mianowicie czy to prawda że prawidłowo działające visco Po dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów silnika powinno również visco zwiększyć obroty.

Bo niektórzy mi mówią że visco się tylko załączy jak temperatura poważnie podskoczy
Wiecie ile ludzi tyle wersji

A i czy to co oni tu piszą to prawda
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3906


Proszę o pomoc z góry dziękuję
Tormod
 

Re: Visco. Jak powinno działac prawidłowe Sprzęgła wiskotyczne

Postprzez mazurkas007 » 15 lut 2010 12:07:45

Wiele w tym artykule jest prawdy ale nie wszystko.

Sprzęgło wiskotyczne działa zależnie od temperatury, którą 'pobiera' z silnika. Po to są właśnie te żeberka za wentylatorem, od strony silnika, temperatura powietrza z chłodnicy nie ma tu wpływu.
Wisko nie posiada swojego napędu, nie może więc zwiększać obrotów wentylatora gdy silnik auta pracuje na obrotach jałowych, wentylator ma dokładnie takie obroty, jakie ma silnik, jeśli sprzęgło wiskotyczne działa.
Działanie sprzęgła wiskotycznego łatwo sprawdzić w dwie osoby. Jedna osoba siada za kierownicą i obserwuje wskaźnik temperatury, druga osoba zatrzymuje ( uwaga na palce !! ) wentylator.
Auto stoi, silnik pracuje na obrotach jałowych, trzymamy wentylator i w miarę wzrostu temperatury powinniśmy WYRAŹNIE czyć wzrost siły działającej na wirnik wentylatora.
Jeśli temperatura silnika rośnie a my swobodnie trzymamy wirnik wentylatora, to sprzęgło jest do wymiany. Oczywiście należy pamiętać, że testu nie prowadzimy do momentu zagotowania wody w układzie, jeśli sprzęgło wiskotyczne nie działa, to i zagotowanie silnika mu nie pomorze.
Ja oceniam działanie sprzęgła wiskotycznego u siebie na słuch, po kilku minutach postoju w korku, po dodaniu gazu z pod maski wydobywa się dźwięk 'startującego helikoptera' :), wentylato wchodzi na obroty razem z silnikiem i daje tak, że zagłusza silnik ewidentnie, wichura na maksa.
Tak, że jeśli sprzęgło wiskotyczne działa, nie sposób tego nie zauważyć, jeśli nie działa, również nie powinno to umknąć uwadze, zwłaszcza przy długich podjazdach pod górkę. Przy pracy silnika na luzie, wszystko może być ok, niesprawne sprzęgło wiskotyczne najczęściej i najprędzej daje znać, przy małych prędkościach a dużym obciążeniu silnika.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Visco. Jak powinno działac prawidłowe Sprzęgła wiskotyczne

Postprzez jrzeuski » 15 lut 2010 12:45:37

Mazurkas, wszystko, co napisałeś to prawda, ale nie wziąłeś poprawki na to, że kolega ma 2,5TDS. Termostat w tym silniku jest ustawiony na 80 stopni i silnik na jałowym biegu nie nagrzewa się bardziej niż do pierwszej kreski na wskaźniku. To za mało, żeby wiskoza załapała. Dopiero przy dłuższym ostrym upalaniu da się go zagrzać do drugiej kreski (połowa wskaźnika) i to daje szansę stwierdzenia czy wiskoza się włącza (w kabinie słuchać szum spod maski a stojąc przy przednich drzwiach czuć jak gorące powietrze dmucha po nogach spod podwozia). Przy normalnej pracy silnika śmigło wentylatora kręci się praktycznie tak samo szybko niezależnie od obrotów, bo tarcie jest małe i niewspółmierne do jego bezwładności. Dopiero jakby dłuższy czas potrzymać silnik na wysokich obrotach, to by się nieco rozpędziło.

PS. Jakby się komuś udało zagotować 2,5TDS ze sprawnym termostatem bez spuszczenia wody z układu, to niech się pochwali jak tego dokonał. Mnie się nigdy nie udało, nawet przy najcięższym upalaniu przy +30 na zewnątrz i pracującej klimie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco. Jak powinno działac prawidłowe Sprzęgła wiskotyczne

Postprzez mazurkas007 » 15 lut 2010 13:05:42

Ja u siebie wymieniłem termostat na 78stC i w działaniu wiskozy nic się nie zmieniło, jak działała tak działa, wskaźnik temperatury jest zawsze deczko poniżej 80, pod górkę, z górki, lato, zima, bez różnicy.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Visco. Jak powinno działac prawidłowe Sprzęgła wiskotyczne

Postprzez Tormod » 15 lut 2010 13:38:37

Cieszy mnie takie zainteresowanie tematem
Panowie kiedy kupiłem frote z owym silnikiem 2.5tds
visco tak działało: przy biegu jałowym się nie włanczało dopiero przy dodaniu gazu i naturalnie zwiększenju obraoów silinika tak somo zwiększały mi sie obroty wentylatora czyli łapało visco
od jakiegoś czasu jakieś 2 dni takie coś już się nie dzieje a mianowicie po dodaniu gazu wentylator nie zwiększa obrotów czy to jest winna wadliwego visco a może visco właśnie dopiero teraz zaczęło mi prawidłowo chodzić a wcześniej było zablokowane.


P.s. I faktycznie porządnie trzeba nim orać żeby temperatura doszła do połowy
Tormod
 

Re: Visco. Jak powinno działac prawidłowe Sprzęgła wiskotyczne

Postprzez mazurkas007 » 15 lut 2010 14:25:00

od jakiegos czasu jest zima, temperatury troszkę niskie, więc wszystko może być ok.
znajdź sobie długi podjazd, weź inne auto na linkę i pomału, na drugim biegu, wciągnij go na wierzchołek, zaraz się dowiesz czy masz wszystko ok z chłodzeniem.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Visco. Jak powinno działac prawidłowe Sprzęgła wiskotyczne

Postprzez Tormod » 16 lut 2010 19:12:34

No to już wiadome visco mi padło teraz szukam drugiego i nie mogę go dostać jak podaje numer na części ( 91155108) to mi mówią że to jest od mercedesa czy to prawda i gdzie takie visco mogę dostać POMOCY
Tormod
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron