Witamy !



[2,2] dti problem z temperaturą

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez ali » 02 lut 2014 19:29:58

vaxel napisał(a):W związku, że się Frota nie chciała za bardzo grzać, trzeba było jej wymienić termostat. Póki co założony jest z Vectry i działa, tyle że ma on za niską temperaturę otwarcia (coś ok. 84 stopni). I teraz pytanie - czy ten cholerny termostat musi kosztować 3 stówy ? ;-) Bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć taniej właściwego. Jakieś doświadczenia w tym temacie ?


Poszukaj samego wkładu do termostatu :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez vaxel » 02 lut 2014 19:31:32

ali napisał(a):
Poszukaj samego wkładu do termostatu :P


Sęk w tym, że potrzebny komplet z obudową :?
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez ali » 02 lut 2014 19:35:13

vaxel napisał(a):
ali napisał(a):
Poszukaj samego wkładu do termostatu :P


Sęk w tym, że potrzebny komplet z obudową :?


to kupić używaną obudowę i nowy wkład ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez vaxel » 02 lut 2014 19:41:49

ali napisał(a):
vaxel napisał(a):Sęk w tym, że potrzebny komplet z obudową :?


to kupić używaną obudowę i nowy wkład ;)


Jest to jakieś rozwiązanie. Jak się nie powiedzie misja dostania nowego kompletu w rozsądnej cenie to tak się pewnie skończy ;)
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Wąs » 15 mar 2014 17:48:34

Podepe się pod temat , bo mam podobne problemy z temp. jak koledzy .
Przy wolnej jeździe temperatura 80*C jak jadę szybciej tj.100-130 wskaźnik leci na 100* i jakimś czasie spada na 80* potem znowu 100* i nawet trochę więcej prawie na czerwone pole , trochę zwolnię to spada do niebieskiego pola i znowu 100* i w dół i tak w koło .
Wymieniłem dziś pompę wody , stara była dobra bez luzów i nie szumiała , wymieniłem termostat też na nowy chociaż w styczniu wymieniałem , po wrzuceniu do garnka z gorącą wodą otwiera się , więc też był stary dobry , w styczniu też wymieniałem czujnik temp. ten w obudowie termostatu , dziś go nie zmieniłem bo w żadnym sklepie nie mieli .
Jak odkręcam zbiorniczek wyrównawczy to jest minimalne fuknięcie ciśnienia , ale to normalne - prawda ? Węże miękkie od chłodnicy , wentylatory nie załączają się , a są sprawne bo sprawdzałem na krótko . W poniedziałek podjadę do magika sprawdzić jaka jest temp. rzeczywista na kompie .
Jakieś sugestie co jeszcze wymienić .
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez RudeBoy » 15 mar 2014 18:02:36

Miałem dokładnie to samo.
Prułem wsio, podmieniałem pompę, termostat jak idiota a nie sprawdziłem w jakim stanie jest chłodnica.
Po wyjęciu chłodnicy okazała się, że jest tak zapieprzona błotem, że nie miała prawa działać.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Wąs » 15 mar 2014 18:08:04

RudeBoy napisał(a):Miałem dokładnie to samo.
Prułem wsio, podmieniałem pompę, termostat jak idiota a nie sprawdziłem w jakim stanie jest chłodnica.
Po wyjęciu chłodnicy okazała się, że jest tak zapieprzona błotem, że nie miała prawa działać.

Tylko że moja chłodnica jest czysta , bo nie topiłem się nigdzie w błocie , w czwartek było wszystko ok. do 19tej , a zaczęło się tak dziać jak jechałem żonę odebrać z dyżuru do Drawska i stało się w połowie drogi po przejechaniu ok. 50 km
Został mi ten czujnik do wymiany http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... a11cc4c0cd , gdzie on jest dokładnie zamontowany ? i czym się różni od szary , czarny czy niebieski ? bo podawane są kolory w IC
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez RudeBoy » 15 mar 2014 18:36:46

Jakbyś temat przeczytał dokładnie to byś wiedział że czujniki są dwa. Jeden dwu-pinowy który daje sygnał do kompa i wentylatorów (froty od końcówki 1999r) drugi jedno pinowy, który służy wyłącznie do sygnału na wskaźnik. Więc jeżeli już masz zepsuty czujnik to ten jedno-pinowy. Oba czujniki są obok siebie wkręcone w obudowę termostatu.
Najprościej sprawdzić to odczytać temp. z komputera bo wtedy jest ona czytana z tego czujnika dwu-pinowego.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Wąs » 15 mar 2014 19:34:56

Grześ temat czytałem cały i u każdego są PODOBNE objawy , nie ważne piszesz że czujnik jedno pinowy walnięty , wymieniałem go w styczniu bo wtedy nie wskazywał wcale temperatury , co do tego z linku to pytałem czy ma znaczenie kolor wtyczki bo IC opisuje je kolorami a niby są takie same , a prawdę mówiąc nie zwróciłem uwagi czy ten drugi jest obok , powinienem go widzieć jak dziś zmieniałem termostat ten jedno pinowy jest w obudowie .
No i po problemie , okazało się że znowu walnięty był czujnik jedno pinowy , wydatek 18 zł i po bólu , ciekawe ile czasu ten wytrzyma ?
Przekłamanie temp. między silnikiem a wskaźnikiem na desce było 10 *C
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez RudeBoy » 17 mar 2014 15:43:09

no to w sumie nic tylko się cieszyć
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Wąs » 18 mar 2014 10:01:20

Dokładnie Grzegorz , tylko świadczy to o jakości sprzedawanych części zamiennych , żeby po 2 miesiącach padł kolejny raz ten sam czujnik , ni i bez potrzeby wymieniona pompa i termostat :wsciekly: , no i dziwne były objawy bo pierwszym razem jak był ten czujnik padnięty to nie wskazywał nic , a teraz temp. wariowała na zegarze .
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez jrzeuski » 18 mar 2014 10:04:58

Wychodzi, że mam rację kupując ze szrotów sprawne używki z fabrycznego montażu zamiast nowe części w sklepie ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Wąs » 18 mar 2014 10:07:53

Masz Jacek rację co ori to ori a nie jakieś gówno co pada po 2 miechach , i nie chodzi mi o koszty tylko fakt jak to jest wykonane.
No i problem jest nadal ten sam , jak jedę miastem wszystko jest ok. dziś wjechałem w teren i temp. znowu pod czerwone pole , wymienione oba czujniki w termostacie , wymieniona pompa wody , wymieniony termostat , wymyta chłodnica wody , przedmuchana chłodnica oleju aby więcej powietrza wlatywało na tą wodną i nic to nie daje , zmostkowałem nawet kostkę od wentylatorów na II bieg żeby chłodziło cały czas i też :dupa: , ja wiecej pomysłów nie mam co to za przyczyna , płyn w chłodnicy czysty i olej też czysty więc uszczelka odpada
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez eric » 29 mar 2014 21:43:35

a na kompie tez temp. skacze? U mnie byl problem z samym zegarem :)
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Wąs » 29 mar 2014 21:59:44

między kompem a zegarem jest różnica 6-8 *C . Wpadło mi jeszcze do głowy ale to jutro sprawdzę czy wąż od chłodniczki oleju tej przy filtrze nie jest gdzieś załamany
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez eric » 29 mar 2014 22:03:13

Rowniez wtedy gdy Ci temperatura skoczyla w terenie?
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Wąs » 29 mar 2014 22:11:58

Tego nie jestem w stanie stwierdzić bo ja nie mam jak sprawdzić , na kompie byłem u magika i jechaliśmy normalną jezdnią , a tak wygląda to na zegarze
http://pabuj3.wrzuta.pl/obraz/6lxauYpjo ... 150#header , pewnie gdybym nie zwolnił to wskazówka weszła by na czerwone pole
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez RudeBoy » 29 mar 2014 22:30:25

Czy ja dobrze pamiętam czy Ty miałeś rozwaloną kiedyś chłodnice oleju?
Zrobiłeś dokładne płukanie instalacji po tej awarii?
Może masz ograniczony przepływ wody przez chłodnice.
Wskazówka nawet w najgorsze upały i przy ostrym butowaniu nie powinna przekroczyć 95 stopni.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez Wąs » 29 mar 2014 22:39:43

zgadza się Grzegorz , ja wymieniałem chłodniczkę oleju tą aluminiową , ale tak wymyty mam cały układ że najmniejsza kropla oleju nie została widać to przy spuszczaniu płynu i po zbiorniczku wyrównawczym , jutro muszę zerknąć na te węże bo może któryś z nich jest przygięty i jest za mały obieg

-- Dodano 31 mar 2014 09:46:59 --

Grzesiek zgadza się chłodnica ni całkowicie jest drożna , od dołu jakieś 10 cm jest zimna , już zamówiłem drugą w Rypinie i jutro będę montował jak zdążę , nie wiem jak kierowca z naszej firmy się obrobi z powrotem

-- Dodano 05 kwi 2014 19:17:32 --

Czy kolor na czujniku jednopinowym tym od zegara temp. wody ma znaczenie i czy powinien być tego samego koloru co czujnik 2 pinowy ten od ECU ? ponoć tak jest .

-- Dodano 07 kwi 2014 19:07:12 --

Temat ogarnięty dzięki SEBOLOWI , który sprzedał mi oryginalny czujnik , a ja głupi cały układ chłodzenia wymieniłem na nowy i dupa .
Paweł
Avatar użytkownika
Wąs
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 154
Obrazki: 3
Dołączył(a): 30 paź 2013 21:28:29
Lokalizacja: Wałcz
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dti problem z temperaturą

Postprzez adek » 07 sie 2015 17:26:25

Witam
Mam podobny problem z temperaturą . U mnie temperatura wzrasta gdy przekraczam 140 km/h na czujniku wskazuje 100 stopni i zwolnię o 20km/h spada do 83 stopni.W normalnej jeździe nieautostradowej jest ok. :(
Avatar użytkownika
adek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 141
Obrazki: 24
Dołączył(a): 27 sie 2010 06:55:27
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron