Witamy !



[B]Nagrzewnica

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez JaGrab3 » 15 lis 2012 15:24:46

Czy to co napisałeś zmienia cokolwiek w tym co ja napisałem?
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez RudeBoy » 15 lis 2012 15:42:20

JaGrab3 napisał(a):Czy to co napisałeś zmienia cokolwiek w tym co ja napisałem?


nic :) bo ja się z Tobą zgadzam...
Tak tylko Froterce chcę dać do myślenia :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez JaGrab3 » 15 lis 2012 16:41:42

Aaaa, myślałem, że wychodzisz z nową teorią :D :beer:
Rozpocząłeś zdanie od ALE, i widocznie to mnie zmyliło.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez wira » 15 lis 2012 18:11:23

tak jak wcześniej pisałem moja nagrzewnica z mazdy 262 (97-01r.) w mojej frocie 2,4
gallery/posting.php?mode=upload&album_id=277
koszt nagrzewnicy na szrocie 50 zł, dwa obejścia z miedzi 15mm które przyciąłem na kolanka koszt 18zł za 2szt, kilka zacisków i silikon do zrobienia ramki zeby nagrzewnica nie leżała na krawędzi plastiku poza tym pasuje można powiedzieć idealnie:)
najgorsze było to że trzeba wiercić nowe otwory do komory silnika bo węże się załamywały. Przy nagrzewnicy skróciłem rurki, dosztukowałem kolanka i wpiąłem do układu. nadrzewnica ciasno siedzi na swoim miejscu ale dla pewności zabezpieczyłem po prostu drutem mocowanym do wkrętów w obudowie nagrzewnicy.Muszę jeszcze zaślepić stare otwory i zabezpieczyć węże żeby pasażer nie uszkodził ich przypadkiem stopami.
Dodam że nie zdejmowałem deski rozdzielczej a żeby wyjąć starą nagrzewnice obciąłem rurki bo i tak to był złom.
wiem że to wszystko prymitywne ale mi takie rozwiązanie wystarcza a cały koszt mniej niż 100 zł
może komuś przyda się to co napisałem pozdrawiam

-- Dodano 15 lis 2012 18:25:34 --

gallery/image_page.php?album_id=277&image_id=1226

-- Dodano 15 lis 2012 18:27:26 --

zamotałem się z tym linkiem ale po raz pierwszy wrzucam jakieś foto więc wybaczcie
Jest Duster 1.6 4x4
Była Honda HR-V
Była Frota A 2.4
Avatar użytkownika
wira
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 129
Obrazki: 18
Dołączył(a): 04 lut 2012 16:24:04
Pochwały: 1
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez FROTERKA » 15 lis 2012 19:54:14

RudeBoy napisał(a):No ale akurat nagrzewnica samochodowa od grzejnika domowego - kaloryfera wodnego nie rożni się niczym w istocie fizyki działania.

Różni się sposobem podłączenia i efektywnością.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez JaGrab3 » 15 lis 2012 20:09:30

Noo i przede wszystkim kształtem :)
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez RudeBoy » 15 lis 2012 20:32:29

FROTERKA napisał(a):Różni się sposobem podłączenia i efektywnością.


tia... kolor też ma inny i wielkość...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez Kristoffer » 15 lis 2012 20:39:25

Ale kasztany lecą
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez maciar » 15 lis 2012 22:06:51

I nie trzeba Placu Pigal.Tu są lepsze
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez JJKILLER » 15 lis 2012 23:17:27

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez FROTERKA » 16 lis 2012 06:58:29

Panowie jak zawsze merytoryczne argumenty. A podobno to tylko kobiety potrafią godzinami o kształtach i kolorach... :?
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez RudeBoy » 16 lis 2012 11:14:38

Gosia... wszystko zostało powiedziane.

Grzejnik, nagrzewnica, chłodnica = wymiennik ciepła.
Choćbyś nie wiem jak bardzo zaklinała rzeczywistość tak pozostanie...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez FROTERKA » 16 lis 2012 11:50:32

brum pytał:
"Takie pytanie mam.
Górny króciec nagrzewnicy to jest wejście?
Chodzi o Frote A, ale raczej B ma tak samo"
i zgodnie z tym, co napisałam, w przypadku nagrzewnicy wejście jest u dołu, w przeciwieństwie do grzejnika (kaloryfera), który ma wejście u góry. To jest właśnie różnica ze względu na sposób podłączenia. Sposób podłączenia przekłada się na efektywność.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez JaGrab3 » 16 lis 2012 13:20:21

NO dobrze, przechodząc na takie aptekarskie tematy, to podłączenie króćców nie ma znaczenia, bo obieg jest wymuszony przez pompe i nie musi być zachowany obieg grawitacyjny.
Grzejniki w domu mamy podłaczone w pionie, wtedy górny króciec idzie na ciepłą wodę, dolny na zimną, a to dlatego, ze w obiegu mamy więcej grzejników podłączonych równolegle, i podłaczenie grawitacyjne MUSI być zachowane, bo inaczej grzejnik by nie funkcjonował.
W samochodzie mam 1 grzejnik zapięty na obieg wymuszony, więc nie ma znaczenia jak sie nagrzewnicę podepnie, tym bardziej, że ona jest w poziomie (przynajmniej we frotce B jest).
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez jrzeuski » 16 lis 2012 13:21:28

Gosie, nie wiem co Ty tam za złom w domu masz, ale teraz wszystkie grzejniki ścienne robi się z podłączeniem od dołu (tzw. VK). Inne podłączenia są dostępne jako opcja, na specjalne zamówienie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez RudeBoy » 16 lis 2012 13:32:36

jrzeuski napisał(a):Gosie, nie wiem co Ty tam za złom w domu masz, ale teraz wszystkie grzejniki ścienne robi się z podłączeniem od dołu (tzw. VK). Inne podłączenia są dostępne jako opcja, na specjalne zamówienie.


Z dołu to one mają tylko króćce... Jak się przyglądniesz to zobaczysz, że przynajmniej jeden wchodzi od góry grzejnika :) Inaczej to by taki grzejnik nie robił :mrgreen:

FROTERKA napisał(a):brum pytał:
i zgodnie z tym, co napisałam, w przypadku nagrzewnicy wejście jest u dołu, w przeciwieństwie do grzejnika (kaloryfera), który ma wejście u góry. To jest właśnie różnica ze względu na sposób podłączenia. Sposób podłączenia przekłada się na efektywność.


eee.. gadasz takie głupoty, że aż zęby bolą :D

Podstawowa różnica jest taka, że nagrzewnica jest zasilana cieczą o temp. ok 80 stopni a grzejniki w domu pewno max 50. Tu masz swoją różnicę w "efektywności"
Poza tym nie ma czegoś takiego jak efektywność... Jak już to sprawność.

Jakbyś taki grzejnik domowy włączyła w instalację w aucie to byś miała piekarnik a nie samochód...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez JaGrab3 » 16 lis 2012 13:41:07

Efektywność/sprawność, zależna jest od powierzchni wymiany ciepła :), tutaj mamy zasadniczą różnicę.


Ps. tą rozmowę trzeba przenieść do śmietnika raczej, bo w kwestii nagrzewnicy fortki nic nie wnosi :).
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez RudeBoy » 16 lis 2012 13:45:59

JaGrab3 napisał(a):Efektywność/sprawność, zależna jest od powierzchni wymiany ciepła :), tutaj mamy zasadniczą różnicę.


No akurat to nie prawda.

Sprawność nie zależy od powierzchni wymiany. Od powierzchni to zależy moc :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez jrzeuski » 16 lis 2012 13:52:43

RudeBoy napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Gosie, nie wiem co Ty tam za złom w domu masz, ale teraz wszystkie grzejniki ścienne robi się z podłączeniem od dołu (tzw. VK). Inne podłączenia są dostępne jako opcja, na specjalne zamówienie.


Z dołu to one mają tylko króćce... Jak się przyglądniesz to zobaczysz, że przynajmniej jeden wchodzi od góry grzejnika :) Inaczej to by taki grzejnik nie robił :mrgreen:
Ja to wiem, ale dla Gosi grzejnik to "blackbox" (zaraz mnie opier..., że najczęściej są białe) :mrgreen: Poza tym są grzejniki łazienkowe typu "drabinka" i mają oba wejścia od dołu a jednak robią. Czary jakieś ;-)

Podstawowa różnica jest taka, że nagrzewnica jest zasilana cieczą o temp. ok 80 stopni a grzejniki w domu pewno max 50.
Grzejnik się dopasowuje do określonej temp. płynu w obiegu, czyli w praktyce do źródła ciepła. Jak się w domu ma piec niskotemperaturowy (np. gazowy kondensacyjny), to grzejniki się wymiaruje na 45-50st. Jak piec na paliwo stałe (np. węgiel) to 80-90stopni. Jak ktoś potem sobie wymieni piec na taki o innej temp. pracy bez wymiany grzejników, to zrobi z domu lodówkę lub saunę ;-) W samochodzie płyn ma 80-120st (zależy od termostatu i "buta") a kubatura kabiny jest niewielka, więc nagrzewnica jest mała a "żeberka" dodatkowo podwyższają jej sprawność umożliwiając dalszą redukcję wymiarów. Ale to dalej zwykły grzejnik jest.

Potocznie przyjęło się za nagrzewnice uważać wymienniki ciepła typu płyn-powietrze z wymuszonym przepływem powietrza, natomiast grzejniki to wymienniki płyn-powietrze pracujące w oparciu o konwekcję. Przy czym różnica nazw nagrzewnica/chłodnica wynika wyłącznie z tego czy bardziej zależy nam na ogrzaniu powietrza czy ochłodzeniu płynu, bo konstrukcja i zasada działania jest identyczna.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B]Nagrzewnica

Postprzez RudeBoy » 16 lis 2012 14:03:52

Nawet te drabinki łazienkowe na wejściu dolnym wewnątrz mają rurkę która wypluwa ciepłą wodę u góry grzejnika...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości