Witamy !



[All] Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez Czester 3477 » 25 cze 2009 21:11:23

Jeśli grzeje(nawet chwilowo) to na pewno nie nagrzewnica.
Avatar użytkownika
Czester 3477
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 mar 2009 14:28:49
Lokalizacja: Węgrzce Wielkie
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 25 cze 2009 22:00:43

sam u siebie mam podobny problem i mialem plukac.
wiec co radzisz??
mozliwe ze uszczelka pod glowica?
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez Balkandriver » 25 cze 2009 23:06:20

Jeśli wskaźnik wariuje, a z nawiewów leci raz gorące, raz letnie powietrze (przy zasuwce nastawionej na grzanie), to powodem jest zapowietrzenie układu, niski poziom płynu.
Jeśli dźwignia jest ustawiona na zimne (max w lewo), to nagrzewnica nie ma nic do tego. Powinno nadmuchiwać tylko zimne powietrze.
Trzeba sprawdzić poziom płynu, termostat, czy puszcza duży obieg, stan chłodnicy, zanim dobierzemy sie do głowicy.
I nie mówiłbym tu o "typowym niedomaganiu Froty", ale o zaniedbaniach właścicieli.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez domel » 26 cze 2009 03:17:09

Dzięki Andrzej za fachową opinie bo też wydawało mi się to wygórowane.
domel
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 26 cze 2009 10:18:16

dzis zrobie taki myk i omine nagrzewnice i czy wtedy wskaznik tez podskoczy do 100c w momecie nagrzania dolnej rury nagrzewnicy.
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez sylwian70 » 26 cze 2009 13:52:14

Według mnie to zapowietrzenie układu a i może jeśli autko z LPG to może ktoś żle podłączył węze pod parownik.Zapchana kamieniem nagrzewnica też może być.Zapchane nagrzewnice to efekty :dupa: płynów chłodniczych o letniej jezdzie na wodzie nie wspominając.Najlepsze płyny to te dorabiane z koncentratów i destylatu -jedno nie zrzerają chłodnic,nie zakamieniają nagrzewnic i nie (gnije) tak szybko od nich uszczelka pod głowicą. :glaszcze:grzanie w kabinie na ful ,odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i gaziora mu obserwuj czy jest minimalny przepływ z chłodnicy do zbiorniczka ten cienki wężyk z chłodnicy i drugi wychodzący z termostatu oba mają za zadanie odpowietrzać układ jeden krótki obieg czyli silnik ,nagrzewnica,ewentualnie LPG drugi duży układ już po zagrzaniu silnika,pomacaj rury dolot,wylot do nagrzewnicy jak tu nic podejrzanego nie znajdziesz to jednak nagrzewnica niedrożna.Dolot do nagrzewnicy idzie z głowicy wyłazi z niej i wchodzi do nagrzewnicy i ten wąż bym pomacał powinien być gorący mimo niedrożnej nagrzewnicy wylotowy idzie do parownika od LPG a dalej już w trójnik zbiorczy ssania pompy wodnej.Tylko nie wiem czy na wyjściu z głowicy nie ma dodatkowego termostatu na tym małym obiegu silnik,nagrzewnica.Moja frota A i troche inny model motorka
sylwian70
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 26 cze 2009 15:10:23

nie zrobilem tego myku nie bylo komu mi pomóc :(

sylwian 70 piszesz tu o A a w B jest jeden wezyk z chlodnicy i w dodatku gra 2 role zasysa i wylewa nadmiar. do nagrzewnicy ten przewod co idzie z glowicy jest bardzo goracy a ten dolny nagrzewnicy juz nie jest tak goracy.
ale jesli to wina nagrzewnicy to jak wytlumaczycie to ze do póki przewod dolny chlodnicy i ta dolna czesc chlodnicy jest zimna , nagrzewnica grzeje niemilosiernie jak przewod i cala chlodnica robi sie goraca zaczyna dmuchac chlodne i wskaznik rosnie.
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez sylwian70 » 26 cze 2009 16:42:29

czujnik temperatury jest przed chłodnicą za termostatem skoro piszesz że ciepełko leci zanim otworzy ci sie termostat na główną chłodnice to nagrzewnica jest okey widać masz zapowietrzony układ i do nagrzewnicy ci brakuje płynu kiedy termostat ci puszcza obieg na chłodnice musisz mieć zapowietrzenie układu i powietrze ci wciska do nagrzewnicy.Nagrzać motor na otwartym korku zbiorniczka,grzanie w kokpicie dżwignia otwarta na ful ,ostygnie to znowu przemielić na otwartym korku-musi sie odpowietrzyć no chyba że FROTA B ma jeszcze jakiś odpowietrznik dodatkowy.W FROCIE A odpowietrza sie samo poprzez minimalny przepływ na termostacie czytaj (cienka rurka)oraz rurka z górnej części chłodnicy obie wchodzą do zbiorniczka wyrównawczego.Bo nagrzewnica nie posiada żadnego odpowietrznika żeby nie mylić pojęć- nagrzewnica to ta mała zabudowana w środku kokpitu.Motor zimny płyn przepływa przez blok silnika,głowice i nagrzewnice wraca spowrotem do bloku silnika,złapie temperature ok 100 stopni otwiera sie termostat i płyn dodatkowo idzie przez chłodnice i spowrotem wlatuje do bloku silnika gdzie go pompa przemiela i tak w koło panie dzieju.Czy zimny czy ciepły motor to przepływ przez nagrzewnice jest zawsze w tym rozwiązaniu jakie jest w frocie np.A
sylwian70
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 26 cze 2009 17:12:41

W frocie B czujnik zegarow jest Z tylu na glowicy tam gdzie EGR do odpowietrzania nie ma nic jest tylko jeden przewod z chlodnicy przelewu do zbiorniczka wyrownawczego i tez zasysa samoczynnie plyn.
Probowalem juz na wszystkie sposoby odpowietrzac i nic. Maly obieg grzeje niesamowicie duzy obieg ogrzewanie znika , podczas jazdy jest ok.
Mi to wyglada na uszczelke glowicy gdzie wtlacza cisnienie na duzy obieg , tylko czemu brak babelkow w plynie na chlodnicy, i nie puchna przewody
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez sylwian70 » 26 cze 2009 17:42:17

czujnik za termostatem jest od załączania wentylatora na zegar i na komputer jest przy głowicy zgadza sie-może jeszcze też być wariant z termostatem blokuje sie lub zapużno otwiera ale wtedy płyn by sie gotował jak w czajniku.Pomysłu brak.Walcz dalej.
sylwian70
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 26 cze 2009 17:56:58

w B oba czujniki sa z tylu na glowicy wentylatory wlacza komputer. :)
WALCZ DALEJ ...... tylko ze nie wiem juz co mam robic ... :cry2:
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez sylwian70 » 26 cze 2009 18:16:44

miałem taki sam problem lecz w plaskaczu z tym że tam padł termostat a płyn sie aż gotował wtedy nie było recyrkulacji przez nagrzewnice w nagrzewnicy robiła sie chyba poduszka parowo-gazowa i ciepełko nie leciało mimo że płyn az bulgotał,zainwestuj w termostat no chyba że masz pewność ze jest sprawny bo innej możliwości niema.Wydaje mi się ze to termostat :gears:
sylwian70
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 26 cze 2009 21:02:08

termostat nowy a i na starym bylo identycznie
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez Pawel » 26 cze 2009 21:05:00

Zapchane nagrzewnice to efekty :dupa: płynów chłodniczych o letniej jezdzie na wodzie nie wspominając.Najlepsze płyny to te dorabiane z koncentratów i destylatu -jedno nie zrzerają chłodnic,nie zakamieniają nagrzewnic i nie (gnije) tak szybko od nich uszczelka pod głowicą.

sylwian70, znam gościa, który potrafi nalać do układu chłodzenia wodę z bagna... :?, a co dopiero zwykłą wodę...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 27 cze 2009 19:20:39

dzis przeplukalem uklad i kicha ocet zlecial taki zóltawy a za 2 razem czysty i nic!! problem jak byl tak jest nadal , na poczatku grzeje z nawiewow niesamowicie jak pusci duzy obieg zaczyna sie to samo.
Co robic ?? poradzcie cos ... Bo juz nic nie zostalo jak tylko glowica.
dodam jeszcze ze zaobserwowalem na przewodzie gornym chlodnicy do póki nie ma cisnienia jest ok . cisnienie zbiera sie wraz z nagrzewaniem silnika az wkoncu przestaje grzac.
Nie wiem juz co robic zwalac glowice czy nie ?????

W nagrzewnicy do gornego wejscia jest podlaczony do trójnika taki przewod co idzie tak jakos od prawej strony bloku a do dolnego wejscia nagrzewnicy jest podlaczony przewod taki w jakies siatce ochronnej i idzie tam gdzies jakos dolem raczej czy tak ma byc????
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez Janek 44 » 27 cze 2009 20:24:44

Na pw podaj gdzie mieszkasz, może znajdę czas i przyjadę. Na czym obecnie jeździsz , woda czy płyn?
Zdejmij korek z chłodnicy i obserwuj, muszą (jeżeli to głowica ) pokazać się bąbelki powietrza.
Janek 44
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 27 cze 2009 21:11:01

caly czas plyn.. dzis bez korka na chlodnicy dawalem gazu i nic tylko w wiekszosci rósl i sie wylewal a jak dodalem gazu to tak troche go wciagalo. A w momecie gaszenia silnika przez chwile wywalalo plyn .
Bombli raczej nie zaobserwowalem ,,,
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez Janek 44 » 28 cze 2009 14:02:04

Oleju też nie przybywa? Muszę się wgramolić pod moją Frotkę i obejrzeć ten przewód ,który wychodzi z nagrzewnicy.
Jeżeli to nie głowica, to pozostaje jeszcze jedna możliwość. Uszkodzony korek w chłodnicy. Jeżeli możesz to zasłoń czymś (tak aby płyn nie uciekał i odpływ do zbiorniczka był drożny ) wlew do chłodnicy i pojeździj .Może to to.
Janek 44
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez tajnos » 28 cze 2009 15:07:54

oleju nie przybywa , plynu nie ubywa , olej czysty plyn tez.
co do korka to jest jedna rzecz taka , ostatnio zauwazylem na silniku w strone szyby czolowej takie kropki co zostawia plyn i doszedlem ze chyba plyn z korka lekko sie ulatnia i podczas jazdy tam opada. ale sa to znikome slady . sam korek co jest taka okragla blaszka na srodku korka (powinna byc tez naklejka) z zewnatrznej strony kreci sie z calym mechanizmem i z pod niej lekko sie saczy. sam przewod do zbiorniczka jest drozny i wiem ze zasysa bo po dluzszym postoju go wciagnie jesli brakuje. Przy zamknietej chlodnicy ani razu nie zauwazylem zeby plyn przelewal sie do zbiorniczka , nawet na goracym silniku wyjalem ze zbiorniczka ten przewod i nic nie lecialo.
Ostatnio edytowano 28 cze 2009 15:23:39 przez tajnos, łącznie edytowano 1 raz
tajnos
 

Re: dziwne zachowanie temp.

Postprzez Jarek sp3swj » 28 cze 2009 15:08:39

Janek 44 napisał(a):Na pw podaj gdzie mieszkasz, może znajdę czas i przyjadę. Na czym obecnie jeździsz , woda czy płyn?
Zdejmij korek z chłodnicy i obserwuj, muszą (jeżeli to głowica ) pokazać się bąbelki powietrza.


Mam takie pytanie uszczegóławiające ...

Po jakim czasi od odpalenia silnika przy nieszczelnej głowicy/uszczelce będa sie pokazywały bąble .??

a po jakim czasie zacznie się robić "gejzer" z odkręconego korka nawet jak jeszcze sie nie nagrzało ??
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość