Strona 1 z 3

[B] problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 15:52:54
przez maciek
witajcie!
po raz kolejny proszę Was o pomoc :)

Byłem ostatnio na nabiciu klimatyzacji i powiedzieli, że nabili ale spuścili to wszystko bo się wytwarza podwójne ciśnienie i może coś rozsadzić. I tak było w dwóch serwisach, więc coś w tym jest. Tyle, że w tym drugim mówią, że chyba znaleźli problem. Aha - tylko dodam, że twierdzę, że podczas jazdy jest ok a problem jest jak auto stoi, że wtedy się ciśnienie za duże robi i przez zawór bezpieczeństwa po prostu ucieka, żeby nic nie pękło. A jak jedzie, to że jest okej, że się chłodzi wszystko i nie ma problemu. Mówili, że między chłodnicą silnika a tą od klimy tzn nie między nimi tylko tak po bokach powinny być takie plastikowe osłonki, które zapobiegają temu, żeby zaciągało się powietrze inne niż te od przodu. A u mnie tego nie ma, i to jest problemem, bo zaciąga powietrze to po bokach czy to od silnika a nie te od przodu i że przez to coś tam się dzieje. I teraz taka prośba - mógłby ktoś z Was, kto ma Frotkę B 2001r. zrobić zdjęcia tego przodu, żebym zobaczył jak to u Was wygląda, czy są te plastikowe osłonki po bokach, oraz czy przypadkiem u mnie nie jest za duża przerwa między jedną a drugą chłodnicą, bo to też mówili, że prawdopodobnie są za daleko od siebie. Samochód kupiłem na koniec lutego, więc nie wiem co się w nim działo. Byłem w Oplu ale tam to nic nie pomogli, bo twierdzą, że oni nie wiedzą jak powinno być :/
Chyba, że jeszcze jakieś inne pomysły ktoś ma, to chętnie posłucham :)

pozdrawiam i dziękuję, maciek :)

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 16:52:12
przez matrix0070
co prawda nie mam Froty V6 ani nie 2001r. ale klimę mam, tyle że u mnie żadnych osłonek nigdzie nie ma. Normalna chłodnica klimy. Klima działa bez problemów.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 17:06:43
przez maciek
No tak, ale inny model. Może problem powoduje to, ze u mnie są odsunięte za bardzo od siebie. Załatwiłem od Opla tylko wydruk tego przodu, podejrzewam, że chodzi tu o to oznaczone nr. 7. Tyle tylko, że to jest rocznik 99, a do 2001 nic nie mieli. Ale też Frontera B. Może tego u mnie brakuje. No nic, czekam na kogoś, kto też ma taką i się wypowie :) Załączam schemat.

Obrazek

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 18:16:46
przez RudeBoy
eee... pierdoły...
Przecie chłodnica klimatyzacji jest pierwsza z samego przodu. W każdej wersji silnikowej jest tak samo. Nie ma tam żadnych osłonek czy czegoś podobnego.
Na powyższym rysunku w ogóle nie ma chłodnicy klimy.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 19:29:38
przez maciek
Dołączam swoje zdjęcia i pytania:
foto nr 1 - widok od góry w dół, z prawej strony są chłodnice a ta dziura na środku to przypadkiem coś w niej nie powinno być? Z drugiej strony też jest taka.
foto nr 2 - widok od przodu z góry - chłodnica - nie za duża przerwa między jedną a drugą?
foto nr 3 - chłodnica nie jest prosta. jest wygięta a chyba powinna być prosta, prawda?
foto nr 4 - widok od przodu - chłodnica zamontowana jest w dziurze "dalszej", nie powinna być w tej "bliższej", żeby być bliżej tamtej, w stronę silnika jakby?

jak jest u Was?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 19:34:06
przez ali
Że tak powiem, nie do końca rozumiem o co idzie tym "fachmanom" co mają niby dać te osłony skoro chłodniczka klimy jest i tak pierwsza ? No i ona ma chłodzić a nie nagrzewać więc raczej lepiej jak dalej jest chyba :niewiem:

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 19:40:59
przez maciek
Chyba o to, że między jedną a drugą dostaje się gorące powietrze od silnika, zamiast tylko te od przodu, które niby jest chłodniejsze. I jak się dostaje to "od tyłu" to powstaje problem z wychłodzeniem. Ale to tylko przypuszczenia...

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 20:03:22
przez drech
RudeBoy napisał(a):eee... pierdoły...


Popieram przedmówcę. U mnie jest dokładnie tak samo jak na zdjęciach. Planuję jednak wstawić dodatkowy wentylator elektryczny pomiędzy skraplacz a chłodnicę, który będzie się włączał razem z klimą, ponieważ na postoju co jakiś czas silnik musi podkręcać obroty żeby dodatkowo schłodzić skraplacz. Podczas nabijania mi klimy szpec stwierdził, że temperatura skraplacza jest za wysoka. Może u Ciebie chodzi o to samo? Wraz ze wzrostem temperatury rośnie przecież ciśnienie.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 20:07:02
przez maciek
A u Ciebie też jest ta chłodnica od klimy trochę wygięta, czy jest idealnie prosta?

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 20:09:45
przez RudeBoy
zenek12 napisał(a):
RudeBoy napisał(a):eee... pierdoły...


Popieram przedmówcę. U mnie jest dokładnie tak samo jak na zdjęciach. Planuję jednak wstawić dodatkowy wentylator elektryczny pomiędzy skraplacz a chłodnicę, który będzie się włączał razem z klimą, ponieważ na postoju co jakiś czas silnik musi podkręcać obroty żeby dodatkowo schłodzić skraplacz. Podczas nabijania mi klimy szpec stwierdził, że temperatura skraplacza jest za wysoka. Może u Ciebie chodzi o to samo? Wraz ze wzrostem temperatury rośnie przecież ciśnienie.


To, że obroty rosną czasem to V6 jest normalne bo tam jest wisko.
W dti są dwa elektryki i przy włączonej klimie chodzą na wysokim biegu.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 20:31:12
przez eric
Obroty wzrastaja aby załaczyc sprężarkę klimy a nie chłodzić cokolwiek w komorze silnika.
Jeśli nawiew w kabinie ustawiony jest na 1 lub 2 sprężarka nie działa cały czas a klima tak. Strzelam że jest jakis czujnik który wyłacza sprężarkę gdy cisnienie jest wystarczajace i tu bym szukał usterki.
Nie ma żadnych osłonek.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 20:33:58
przez matrix0070
@maciek chłodnicę masz dobrze zamontowaną, w wolnych otworach (jak to nazwałeś dziurach) dwóch w karoserii na dole i dwóch w przykręcanych uchwytach u góry które opisujesz jest miejsce na intercooler dla diesla. Chłodnica klimy jest prawidłowo osadzona. Również uważam że "mechanicy" jakieś niestworzone teorie wymyślają, problemu szukałbym raczej w sprawności i drożności układu obiegu czynnika, sprężarki, wentylatora itp itd..

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 20:54:43
przez jrzeuski
Za właściwe ciśnienie w układzie odpowiedzialne są czujniki, które pozwalają włączyć lub wymuszają wyłączenie sprężarki. Skoro jest za wysokie to czujnik wysokiego ciśnienia ma problem.

A tak w ogóle to gdzie są wentylatory klimy? Powinien być jeden lub dwa (w zależności od modelu), tuż za grillem, przed chłodnicą klimy. Chyba, że w B z nich zrezygnowali :niewiem:

Skoro chłodnica jest wygięta to pewnie jest po dzwonie :glaszcze: To by też mogło tłumaczyć brak wentylatorów, bo ktoś to naprawił po partacku i oszczędnościowo.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 21:07:41
przez ali
W B 2.2 DTL klima korzysta z jedneg z dwu wentylatorów silnika a w 3.2 jest visko to pewnie jakis dodatkowy powinien być

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 21:43:40
przez maciek
Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi! :)
A czujnik ciśnienia, to ten, który zaznaczyłem na zdjęciu?
BTW - fachowcy najpierw mi o nim mówili, ale potem sie z tego wycofali i przeszli do osłonek...ale teraz widzę, że to może być on jednak:)

Jest jeden wentyl taki duży. Ktoś kto ma taką samą wersję niech powie, czy ma jeszcze jakieś dodatkowe.

Obrazek

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 21:50:04
przez eric
W 3.2 masz tylko wiatrak na visco. To on chłodzi wszystko co trzeba. Niczego Ci nie brakuje.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 11 cze 2013 21:54:32
przez maciek
No to już wszystko wiem, jeśli potwierdzicie, że to ten czujnik, to zacznę od niego, spróbuję.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 30 cze 2013 19:49:24
przez ar101
maciek napisał(a):No to już wszystko wiem, jeśli potwierdzicie, że to ten czujnik, to zacznę od niego, spróbuję.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!


no i jak czy to ten czujnik był?
Ja mam podobny problem.

Jest jeszcze jedna opcja mogło paść Wisko jest już zużyte. Wisko to ten wielki wiatrak z sprzęgłem wiskotycznym. Sprawdzasz na wyłączonym silniku. Na zimnym silniku powiano dać się obracać ręcznie z małym niewielkim oporem. Na rozgrzanym motorze po zgaszeniu szybko sprawdzasz. Powinno obracać się z dużym oporem naprawdę sporym w stosunku do przedniego niemal takim że trudno je obrócić. Im bardziej rozgrzany silnik tym sztywniejsze obracanie. Ale w takim uszkodzeniu Wisko możesz mieć (musisz właściwie) też objaw że silnik grzeje się w ciepłą pogodę na wolnych obrotach jak stoisz w korkach.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 02 lip 2013 20:25:28
przez maciek
Czujnika nie wymieniłem, bo nie znalazłem takiego nigdzie, w 3.2 są jakieś inne niż w pozostałych Frotkach. W międzyczasie ktoś podsunął mi temat z Wisko - tak jak mówisz - i coś w tym jest, bo nawet jeśli jest samochód po długiej jeździe, to wentyl da się obrócić bez problemu. Ale nowe sprzęgło do niego kosztuje 500 zł, więc sam nie wiem co z tym robić. Wychodzi na to, że chyba Wisko jest w tym wszystkim problemem.

Re: problem z klimatyzacją - podwójne ciśnienie

PostNapisane: 02 lip 2013 20:34:53
przez eric
Wydaje mi sie że przy slabym chlodzeniu cisnienie w kliemie maleje a nie rośnie.....
Jeśli jednak to visco, to jestem wlasnie w trakcie regeneracji mojego visco. Dam znać czy się udało jak sie zrobi cieplej i troche na nim pojezdze.