przez Zerrafin » 19 paź 2013 09:34:02
Witam Szanownych Kolegów. Szukałem na forum objawów podobnej usterki, która się utrzymuje od jakiegoś czasu i nie znalazłem odpowiedzi na możliwą przyczynę tej anomalii. Wszystko zaczęło się od bulgotania chłodziwa w górnym wężu przy chłodnicy po wyłączeniu gorącego silnika. Początkowo obstawiałem uszczelkę pod głowicą, ale auto w zeszłym roku miało remont silnika z wymianą uszczelki na oryginał i nowe śruby do głowicy (od tego czasu auto przejechało 23 tys. km) . Ponadto auto nie dymi, ogrzewanie działa bez zarzutu, w zbiorniczku nie ma plam oleju ani nie czuć zapachu spalin tudzież nie widać wrzenia chłodziwa w zbiorniczku. Zacząłem od wymiany korka przy chłodnicy- na moim starym korku wąż górny po wyłączeniu silnika można ścisnąć tak, by dotknęły się jego wewnętrzne ścianki, ale zawsze na tym korku bulgotało chłodziwo w wężu po wyłączeniu gorącego silnika. Korek zmieniłem na używany szczelny- bulgotanie ustało, ale wąż górny wydaje się być bardzo twardy- praktycznie nie można go mocniej ścisnąć. To samo jest na innym oryginalnym, nowym korku od Tico. Przy wątku o podobnych objawach w 3.2 V6 obstawiano pompę wody. Ja swoją zmieniałem przy okazji uszczelki na nową 'Ruville' (mechanik twierdził, że to pakowacz, a nie producent, więc może to jakiś chiński szajs). Myślałem też, że może zakamieniona chłodnica daje takie objawy, dlatego chłodnicę wymieniono na nową (tzn. przełożono panele plastikowe ze starej, a rdzeń chłodnicy całkowicie nowy). Chłodnica zalana chłodziwem 'Prestone'. Mimo tych zabiegów, wąż wciąż twardy, chłodziwa nie ubywa. Dowiedziałem się niedawno na forum, że oplowskie silniki mają wysoko ciśnieniowy układ chłodzenia, przez co węże siłą rzeczy są twarde, tylko że zbiorniczek wyrównawczy jest taki sam jak w 3.2 V6- z odpowietrzeniem na zewnątrz, więc wąż powinien chyba być bardziej miękki po zgaszeniu silnika, a robi się miękki dopiero po około godzinie:(. Termostat też zmieniłem w zeszłym roku na nowy oryginał i widać podczas jazdy w trasie, że ładnie otwiera obieg gdy temperatura chłodziwa zbliża się do 90 stopni. To co jest jeszcze nowością w tym wątku, to to, że podczas jazdy w mieście temperatura chłodziwa wchodzi na 95 stopni i dopiero wtedy załączają się wentylatory, schładzając płyn do 80-ciu. Co wg Was powinienem zrobić w pierwszej kolejności, żeby dojść do przyczyny? Zmienić tę cho...... pompę wody na lepszy zamiennik (SKF)? A może w innym kierunku szukać? Z góry dziękuję za Wasze sugestie. Pozdrawiam, Marcin
Przeznaczenie gra z nami w pierwszej lidze przypadków...