Witamy !



[All] Ciepełko we Fronterkach

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez Don Pedro » 27 sty 2014 17:07:08

axit napisał(a):Dzień dzisiejszy nakłonił mnie do takiego pytanie jak szybko i jak dobrze grzeją wasze Fronterki?


Do zeszłego tygodnia moja prawie nie grzała, ale dwa poranki -18st.C sprawiły, że dokładniej się temu przyjrzałem (pół godziny jazdy i raptem -5,5 st.C w środku). Otóż nagrzewnica była już zarośnięta w środku, więc w niedzielę wymieniłem nagrzewnicę na nową (180 PLN Polcars) i grzeje jak głupia :D Rozgrzewa się szybko i wczoraj bez problemu osiągnąłem ponad 20 st.C w środku w dość krótkim czasie. No i gdyby ktoś chciał taką operację przeprowadzić u siebie to we Frocie A jest patent na zrobienie tego bez rozbierania całego kokpitu, a jedynie po wyjęciu schowka i dolnej belki nawiewu pod schowkiem. Da się to zrobić w 30 minut, max. godzinę.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez kotxxd » 27 sty 2014 21:16:42

Don Pedro napisał(a):
axit napisał(a):Dzień dzisiejszy nakłonił mnie do takiego pytanie jak szybko i jak dobrze grzeją wasze Fronterki?


Do zeszłego tygodnia moja prawie nie grzała, ale dwa poranki -18st.C sprawiły, że dokładniej się temu przyjrzałem (pół godziny jazdy i raptem -5,5 st.C w środku). Otóż nagrzewnica była już zarośnięta w środku, więc w niedzielę wymieniłem nagrzewnicę na nową (180 PLN Polcars) i grzeje jak głupia :D Rozgrzewa się szybko i wczoraj bez problemu osiągnąłem ponad 20 st.C w środku w dość krótkim czasie. No i gdyby ktoś chciał taką operację przeprowadzić u siebie to we Frocie A jest patent na zrobienie tego bez rozbierania całego kokpitu, a jedynie po wyjęciu schowka i dolnej belki nawiewu pod schowkiem. Da się to zrobić w 30 minut, max. godzinę.


Ja niestety bawilem sie 2 dni w wymiane nagrzewnicy stara ciekla do srodka i nie grzala teraz przy -10 w srodku spokojnie ponad 20 ,a letnie leci po 1 km ;p
kotxxd
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 18
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 gru 2010 14:13:58
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez axit » 28 sty 2014 20:53:11

Don Pedro napisał(a):
axit napisał(a):Dzień dzisiejszy nakłonił mnie do takiego pytanie jak szybko i jak dobrze grzeją wasze Fronterki?


Do zeszłego tygodnia moja prawie nie grzała, ale dwa poranki -18st.C sprawiły, że dokładniej się temu przyjrzałem (pół godziny jazdy i raptem -5,5 st.C w środku). Otóż nagrzewnica była już zarośnięta w środku, więc w niedzielę wymieniłem nagrzewnicę na nową (180 PLN Polcars) i grzeje jak głupia :D Rozgrzewa się szybko i wczoraj bez problemu osiągnąłem ponad 20 st.C w środku w dość krótkim czasie. No i gdyby ktoś chciał taką operację przeprowadzić u siebie to we Frocie A jest patent na zrobienie tego bez rozbierania całego kokpitu, a jedynie po wyjęciu schowka i dolnej belki nawiewu pod schowkiem. Da się to zrobić w 30 minut, max. godzinę.


Takie cos to chyba warto opisać dokładniej dla potomnych uwzględniając foty. Ja dawno temu na forum Daewoo zrobiłem manuala tez o nagrzewnicy to do dziś ludzie z tego korzystają.
axit
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 111
Dołączył(a): 24 sty 2010 09:39:16
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jafcio » 28 sty 2014 20:58:48

Huberek napisał(a):Miałem podobnie. Niby ciepło a nie ciepło
Poprzedni właściciel odwrotnie podłączył nagrzewnicę i nie mogła wypchnąć powietrza.
Podmieniłem węże i jest OK
Wyjście z głowicy wchodzi na dolny króciec nagrzewnicy, z górnego króćca trafia na dół w rejon pompy i wyjścia na zbiornik wyrównawczy.

Nie dziwię, że się pomylił, bo teraz wizualnie się te węże krzyżują.

Po odpaleniu, bardzo szybko *(po dwóch trzech minutach) zaczyna lecieć ciepełko na szybę, dopiero później widać, jak podnosi się termometr na desce.
Po 5 - 10 km jest cieplej w aucie. Sauny nie ma, ale kobita się rozbiera.

pozdro



mozesz zrobic foto
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez Don Pedro » 28 sty 2014 21:04:51

axit napisał(a):
Don Pedro napisał(a):
axit napisał(a):Dzień dzisiejszy nakłonił mnie do takiego pytanie jak szybko i jak dobrze grzeją wasze Fronterki?


Do zeszłego tygodnia moja prawie nie grzała, ale dwa poranki -18st.C sprawiły, że dokładniej się temu przyjrzałem (pół godziny jazdy i raptem -5,5 st.C w środku). Otóż nagrzewnica była już zarośnięta w środku, więc w niedzielę wymieniłem nagrzewnicę na nową (180 PLN Polcars) i grzeje jak głupia :D Rozgrzewa się szybko i wczoraj bez problemu osiągnąłem ponad 20 st.C w środku w dość krótkim czasie. No i gdyby ktoś chciał taką operację przeprowadzić u siebie to we Frocie A jest patent na zrobienie tego bez rozbierania całego kokpitu, a jedynie po wyjęciu schowka i dolnej belki nawiewu pod schowkiem. Da się to zrobić w 30 minut, max. godzinę.


Takie cos to chyba warto opisać dokładniej dla potomnych uwzględniając foty. Ja dawno temu na forum Daewoo zrobiłem manuala tez o nagrzewnicy to do dziś ludzie z tego korzystają.


Moja jest już złożona, ale kumpel właśnie jest w trakcie przeróbki swojej. Postaram się foty porobić, jak się nie uda, to opiszę z rysunkami, bo można sobie oszczędzić dwa dni roboty.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez Huberek » 30 sty 2014 09:16:33

Zdjęcie po robocie, czyli prawidłowe podłączenie węży
1945
Zdjęcie od góry, od strony zbiorniczka wyrównawczego
czerwony, to wąż z głowicy
niebieski, odpływ na dół w rejon pompy
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jafcio » 31 sty 2014 13:58:35

Dzieki zaraz zajrze.
ja mam 2.0 ale powinno byc podobnie
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jrzeuski » 31 sty 2014 14:04:52

jafcio napisał(a):ja mam 2.0 ale powinno byc podobnie
Niekoniecznie. Zależy, w którą stronę woda płynie, czyli czy wąż do nagrzewnicy jest wpięty przed czy za pompą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jafcio » 31 sty 2014 15:52:37

ma ktos x20se 2,0 zeby podeslac fotki jak jest prawidlowo w c20ne x20se
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez szymon.ha » 31 sty 2014 20:24:13

jafcio napisał(a):
Huberek napisał(a):Miałem podobnie. Niby ciepło a nie ciepło
Poprzedni właściciel odwrotnie podłączył nagrzewnicę i nie mogła wypchnąć powietrza.
Podmieniłem węże i jest OK
Wyjście z głowicy wchodzi na dolny króciec nagrzewnicy, z górnego króćca trafia na dół w rejon pompy i wyjścia na zbiornik wyrównawczy.

Nie dziwię, że się pomylił, bo teraz wizualnie się te węże krzyżują.

Po odpaleniu, bardzo szybko *(po dwóch trzech minutach) zaczyna lecieć ciepełko na szybę, dopiero później widać, jak podnosi się termometr na desce.
Po 5 - 10 km jest cieplej w aucie. Sauny nie ma, ale kobita się rozbiera.

pozdro



mozesz zrobic foto



No i gdzie to foto jak kobita się rozbiera? :niewiem: :mrgreen:
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jafcio » 02 lut 2014 21:08:09

podesle ktos foto do x20se 2.0?
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez Don Pedro » 02 lut 2014 21:12:18

jafcio napisał(a):podesle ktos foto do x20se 2.0?


Jak chcesz z forty A z benzyną 2.0 to poczekaj do jutrzejszego popołudnia.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jafcio » 02 lut 2014 21:17:21

Don Pedro napisał(a):
jafcio napisał(a):podesle ktos foto do x20se 2.0?


Jak chcesz z forty A z benzyną 2.0 to poczekaj do jutrzejszego popołudnia.



dzieki poczekam :)
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez Don Pedro » 04 lut 2014 08:21:55

jafcio napisał(a):
Don Pedro napisał(a):
jafcio napisał(a):podesle ktos foto do x20se 2.0?

Jak chcesz z forty A z benzyną 2.0 to poczekaj do jutrzejszego popołudnia.

dzieki poczekam :)


No więc tak: niektóre nagrzewnice mają zaworek zwrotny i puszczają wodę tylko w jednym kierunku. U mnie tego nie ma i w zasadzie powinna pracować przy dowolnym podłączeniu. Tak, czy inaczej wrzucam foty, zgodnie z obietnicą, z Kubusiowej froty. Nie wiem, czy u niego wężyki idą prawidłowo, bo nagrzewnica jest zarośnięta i grzeje "tak sobie":
Obrazek
Obrazek

Co więcej, gdyby ktoś chciał wyjąć nagrzewnicę, to wrzucam fotki małej modyfikacji przeprowadzonej we frotach mojej i kubusiowej.
Na pierwszej focie widać skrócone rurki nagrzewnicy - kończą się wewnątrz kabiny i założone na nie są przedłużone wężyki. Tym samym podłączenie następuje wewnątrz kabiny a nie na zewnątrz. Wężyki nie powinny się przecierać, bo w naszych frotach otwory nie są ostre, do tego od wewnątrz jest plastikowy kołnierz, który je stabilizuje.
Obrazek

Na drugiej focie widać brak części plastikowej obudowy nagrzewnicy (wycięta).
Obrazek

Skrócenie rurek oraz wycięcie plastiku pozwalają bez problemu wysunąć nagrzewnicę bez rozbierania całego kokpitu. Wystarczy wyjąć schowek i kanał powietrzny pod nim.
U mnie konieczna była wymiana nagrzewnicy, ale u Kubusia dokładne płukanie octem i cholera-wie-czym-jeszcze po wyjęciu z samochodu pomogło ją nieco ożywić. Szału nie ma, ale zaczęło grzać.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jrzeuski » 04 lut 2014 08:48:55

Don Pedro napisał(a):Skrócenie rurek oraz wycięcie plastiku pozwalają bez problemu wysunąć nagrzewnicę bez rozbierania całego kokpitu.
Po wycięciu plastiku pasażer ma stały nawiew na nogi a na szybę mało co doleci. Ale jak kto woli...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez Don Pedro » 04 lut 2014 09:30:59

jrzeuski napisał(a):
Don Pedro napisał(a):Skrócenie rurek oraz wycięcie plastiku pozwalają bez problemu wysunąć nagrzewnicę bez rozbierania całego kokpitu.
Po wycięciu plastiku pasażer ma stały nawiew na nogi a na szybę mało co doleci. Ale jak kto woli...


Rozumiem że sobie teoretyzujesz? Otóż wyobraź sobie, że nagrzewnica siedzi na tyle ciasno, że nic bokiem nie ucieka, przynajmniej w obu sztukach, które robiliśmy. Co więcej, gdybyś się wysilił i spojrzał, jak np. u Ciebie wygląda ten plastik przed wycięciem, to zauważyłbyś, że zakrywa on tylko połowę nagrzewnicy, a druga połowa jest fabrycznie na wierzchu (czerwone zaznaczenie obrazuje dokąd sięgał plastik) i też jakoś nic bokiem nie ucieka. Musi, że cud jakiś.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jrzeuski » 04 lut 2014 10:07:52

U mnie nagrzewnica ma tam luz. Rozbierałem cały kokpit, żeby ją wyjąć. Nie wiem, może jakaś inna jest w starszych Frotach albo któryś z nas ma nieoryginalną. Plastik fabrycznie mam aż do rurek, zwężany przy nich, żeby tam doszczelnić. Jak kupiłem Frotę ten plastik był połamany, brakowało fragmentu i tamtędy mi wiało zamiast przez rdzeń (logiczne, bo mniejszy opór). Ogrzewanie było fatalne, właścicwie ciepło leciało tylko latem. Jak to wszystko rozebrałem, pokleiłem plastik a dziurę zapchałem pianką, to wreszcie przestałem narzekać na ogrzewanie. Nagrzewnicę też płukałem, bo myślałem, że zapchana, ale była czyściutka w środku i drożna. Także w sumie jedyna zmiana jaka nastąpiła, to naprawienie tego plastiku a efekt przeszedł moje oczekiwania. Myślisz, że ten plastik fabryka dała bez powodu?

PS. U mnie rurki gumowe kończą się w kokpicie fabrycznie, ale właśnie w 2.3D widziałem nagrzewnice z długimi rurkami tak, że wychodziły przez grodź i cybanty były już w komorze silnika.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez Don Pedro » 04 lut 2014 10:41:53

A no widzisz, u nas to jest inaczej rozwiązane:

U mnie nagrzewnica ma tam luz.


A w obu naszych frotach siedziała ciasno.

Rozbierałem cały kokpit, żeby ją wyjąć.


Tego właśnie chciałem uniknąć, bo było prawie -20 na dworze, a ja miałem mało czasu na remont.

Nie wiem, może jakaś inna jest w starszych Frotach albo któryś z nas ma nieoryginalną.


Ja wywaliłem u siebie oryginał i wsadziłem zamiennik Polcaru, o dziwo (jak na Polcar) niemal identyczny kształtem, pasował idealnie. Oryginał jest chyba miedziany, a zamiennik aluminiowy i to w zasadzie jedyna różnica. Na zdjęciach jest oryginał we frocie A Sport Kubusia.

Plastik fabrycznie mam aż do rurek, zwężany przy nich, żeby tam doszczelnić.


W obu naszych frotach (roczniki 1992) plastik kończył się w połowie nagrzewnicy i nie było żadnych śladów wcześniejszych ingerencji.

Jak kupiłem Frotę ten plastik był połamany, brakowało fragmentu i tamtędy mi wiało zamiast przez rdzeń (logiczne, bo mniejszy opór). Ogrzewanie było fatalne, właścicwie ciepło leciało tylko latem. Jak to wszystko rozebrałem, pokleiłem plastik a dziurę zapchałem pianką, to wreszcie przestałem narzekać na ogrzewanie.


No widzisz, u nas nie ma w ogóle luzu, a fabryczna uszczelka trzyma szczelność i nic nie ucieka bokiem.

Nagrzewnicę też płukałem, bo myślałem, że zapchana, ale była czyściutka w środku i drożna.


Moja też była niby drożna, ale okazało się, że grzeje tylko 1/4 nagrzewnicy, a reszta zapchana.

Także w sumie jedyna zmiana jaka nastąpiła, to naprawienie tego plastiku a efekt przeszedł moje oczekiwania. Myślisz, że ten plastik fabryka dała bez powodu?


Nie takie rzeczy już widziałem montowane bez powodu ;) Ale najwyraźniej u mnie przyoszczędzili na plastiku.

PS. U mnie rurki gumowe kończą się w kokpicie fabrycznie, ale właśnie w 2.3D widziałem nagrzewnice z długimi rurkami tak, że wychodziły przez grodź i cybanty były już w komorze silnika.


U kumpla w sporcie A 2,0 też były długie rurki i łączenie wypadało w komorze silnika, jak u mnie. Tu akurat podejrzewałbym, że ktoś motał u Ciebie. Najłatwiej sprawdzić po zdjęciu wężyków, czy rurki mają na końcach fabryczne zgrubienia.

Tak, czy inaczej, wymiana nagrzewnicy + wywalenie worka liści, igieł i cholera jedna wie czego jeszcze z wentylatora i kanału wentylator-nagrzewnica dało efekt, który przeszedł moje najśmielsze oczekiwania, bo wszyscy straszyli, że ten typ tak ma i dobrze grzać nie będzie. Otóż jednak ten typ tak nie ma i grzeje jak głupi :D
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez jrzeuski » 04 lut 2014 11:03:02

Don Pedro napisał(a):
Rozbierałem cały kokpit, żeby ją wyjąć.

Tego właśnie chciałem uniknąć, bo było prawie -20 na dworze, a ja miałem mało czasu na remont.
Ja mam inną deskę, ale zdziwiłem się jak szybko można to wybebeszyć do gołej blachy. Mimo tego nie polecam takiej roboty na mrozie. Ani żadnej innej.
W obu naszych frotach (roczniki 1992) plastik kończył się w połowie nagrzewnicy i nie było żadnych śladów wcześniejszych ingerencji.
Może to być też kwestia innej deski i/lub posiadania klimy (nieco inny tunel).
fabryczna uszczelka trzyma szczelność i nic nie ucieka bokiem.
To tam jest jakaś uszczelka? U mnie ktoś tam się próbował dobrać. Pewnie nie wiedział jak i dlatego połamał plastik. Może szukał zatrzasków, żeby go zdjąć i wysunąć nagrzewnicę. A tak się nie da.
Moja też była niby drożna, ale okazało się, że grzeje tylko 1/4 nagrzewnicy, a reszta zapchana.
U mnie wypływało pełnym przekrojem jak do jednej strony podpiąłem szlauch.
U kumpla w sporcie A 2,0 też były długie rurki i łączenie wypadało w komorze silnika, jak u mnie. Tu akurat podejrzewałbym, że ktoś motał u Ciebie. Najłatwiej sprawdzić po zdjęciu wężyków, czy rurki mają na końcach fabryczne zgrubienia.
Są i właśnie dlatego było dużo :wsciekly: przy próbie założenia na nie węży. Utrafienie wężem w rurkę nie widząc jej, bo jest od środka a wąż trzeba trzymać od strony maski i mocno napierać, żeby wszedł na te zgrubienia to jakaś masakra. Najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, która będzie patrzeć od środka i nakierowywać.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Ciepełko we Fronterkach

Postprzez Don Pedro » 04 lut 2014 14:13:17

jrzeuski napisał(a):
Don Pedro napisał(a):
Rozbierałem cały kokpit, żeby ją wyjąć.

Tego właśnie chciałem uniknąć, bo było prawie -20 na dworze, a ja miałem mało czasu na remont.
Ja mam inną deskę, ale zdziwiłem się jak szybko można to wybebeszyć do gołej blachy. Mimo tego nie polecam takiej roboty na mrozie. Ani żadnej innej.


Nie zrozumieliśmy się - robiłem to w ogrzewanym garażu, tylko czasu nie miałem, niestety. Traf chciał, że mój plaskacz podziękował za współpracę po 104kkm od wyjechania z fabryki więc frota robi od półtora miesiąca za daily cara.

W obu naszych frotach (roczniki 1992) plastik kończył się w połowie nagrzewnicy i nie było żadnych śladów wcześniejszych ingerencji.
Może to być też kwestia innej deski i/lub posiadania klimy (nieco inny tunel).


U mnie klimę włącza się otwierając okno, więc może coś być na rzeczy.


fabryczna uszczelka trzyma szczelność i nic nie ucieka bokiem.
To tam jest jakaś uszczelka? U mnie ktoś tam się próbował dobrać. Pewnie nie wiedział jak i dlatego połamał plastik. Może szukał zatrzasków, żeby go zdjąć i wysunąć nagrzewnicę. A tak się nie da.


No to mamy potencjalnego winnego przedmuchu u Ciebie.

U kumpla w sporcie A 2,0 też były długie rurki i łączenie wypadało w komorze silnika, jak u mnie. Tu akurat podejrzewałbym, że ktoś motał u Ciebie. Najłatwiej sprawdzić po zdjęciu wężyków, czy rurki mają na końcach fabryczne zgrubienia.
Są i właśnie dlatego było dużo :wsciekly: przy próbie założenia na nie węży. Utrafienie wężem w rurkę nie widząc jej, bo jest od środka a wąż trzeba trzymać od strony maski i mocno napierać, żeby wszedł na te zgrubienia to jakaś masakra. Najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, która będzie patrzeć od środka i nakierowywać.


Hehe, myśmy to we dwóch robili - jeden pod maską pchał wężyki, a drugi w kabinie celował w rurki nagrzewnicy. W ten sposób poszło błyskawicznie.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość