przez Stabros » 12 gru 2012 23:07:30
Dodam tylko że jeśli Frontera ma służyć głównie do terenu gdzie robi się np. 150 km/m-c oraz na ew. dojazdy do tego terenu czyli kolejne np. 150 km/m-c
to po co w ogóle ten gaz?
Ktoś odpowie że gaz jest po to aby była ekonomia.
A ja odpowiem żeby była ekonomia to trzeba mieć taki przypadek jak mój:
Od zakupu do dziś czyli przez 8 m-c zrobiłem 21000 km co daje ponad 2600 km/m-c.
Na marginesie dodam że Frontera jest drugim autem używanym do rekreacji.
W tej sytuacji jak by policzyć to sprawa wygląda tak (tankowanie na BP, wersja paliwa Ultimate, ceny średnie):
- LPG + benzyna: 13L/100km przy cenie 2,80 zł za 1L daje 36,4 zł co z kolei daje 364 zł/1000km a to daje 7644 zł w przypadku mojego przebiegu + na benzynę po 5,80 zł za 1L x 80L (jeden pełen zbiornik*) = 464 zł czyli łącznie 8108 zł.
- Diesel: 10L/100km** przy cenie 5,80 zł za 1L daje 58 zł co z kolei daje 580 zł/1000km a to daje 12180 zł w przypadku mojego przebiegu
* benzyny spaliłem więcej ale tylko z własnej głupoty bo nie pojechałem w odpowiednim momencie na stację oraz raz pękł mi przewód paliwa i wyleciało ze 20L na asfalt.
** założenie 10L/100km Diesla jest szacunkowe, po prostu wywnioskowałem to z informacji na niniejszym forum (własnych doświadczeń nie mam.
Jeśli koleżanki i koledzy jeździcie mało to te instalacje które palą ile tam im się chce polecam wypierniczyć i będziecie mieć święty spokój.
___________
Pozdrawiam