Strona 3 z 12

PostNapisane: 18 lut 2008 15:54:48
przez Janek 44
tumek napisał(a): dalej skacze jak głupie. .

Skacze na wskaźniku, czy na manometrze mechanicznym?

PostNapisane: 18 lut 2008 16:39:51
przez tumek
tumek napisał(a):przy przyśpieszaniu było ok, bo cisnienie rosło w miare wzrostu obrotów silnika, ale jak tylko sciągłem noge z gazu to skakało ma max. położenie i dopiero powoli spadało (hamowanie silnikiem). :(

Na wskażniku, bo nie mam możliwości podciągnąć przewodu z manometrem do kabiny.

PostNapisane: 19 lut 2008 18:42:48
przez Janek 44
Tak na odległość trudno jest mi postawić 100% diagnozę. Z tego co tu piszesz najważniejsze są wskazania manometru, one mówią , że ciśnienie nie jest jeszcze takie tragiczne. Na wskaźniku bym się tak mocno nie opierał, on b. często przekłamuje. Proponuje jeszcze raz podłączyć manometr, sprawdzić ciśnienie w całym zakresie temperatury pracy silnika. Najważniejsze są pomiary na zimnym i później na ciepłym silniku w całym zakresie prędkości obrotowej. Porównaj je, nie powinno być aż takich drastycznych różnic. I najważniejsze, bądź dobrej myśli.

PostNapisane: 04 cze 2008 23:09:39
przez Artus
brum napisał(a):To zrobimy ten temat o Ciśnieniu Oleju dla wszystkich silników.
Więc ja spytam silnik 2.2 benzin
ciepły - środek skali obroty powyżej 1500obr
ciepły - pierwsza kreska od dołu przed czerwoną 900obr

i jak dobrze?


U mnie jak odpalam pokazuje 3/4 skali, rozgrzany na wolnych obrotach albo czerwone pole albo leży całkiem... dzisiejsza wymiana oleju nie pomogła :cry:

Ciśnienie sprężania 15-14-14,5-16 :shock: :shock: :shock:

PostNapisane: 04 cze 2008 23:16:29
przez brum
Pięć dni po tym jak to napisałem wymieniłem olej i poprawiło się i to bardzo :D

PostNapisane: 04 cze 2008 23:22:33
przez Artus
brum napisał(a):Pięć dni po tym jak to napisałem wymieniłem olej i poprawiło się i to bardzo :D


U mnie nic :(

PostNapisane: 04 cze 2008 23:41:34
przez brum
Jeśli dobrze przeczytałem to masz ciśnienie na jednym cylindrze midzy 5 a 16? Jeśli tak to tylko remont, pierścienie i sprawdzić gładź.
A jeśli źle przeczytałem to jechać i podpiąć zewnętrzny manometr jeśli będzie słobo to pewnie pompa oleju.

PostNapisane: 04 cze 2008 23:45:32
przez Artus
źle odczytałeś :D

15 - 14 - 14,5 - 16


to 16 to coś dużo...

PostNapisane: 05 cze 2008 10:08:57
przez brum
Ale nadal jest w normie róznica. Więc tylko podłaczyć mamometr i sprawdzić bo wkaźnik na desce czasami oszukuje.
Jak wyjdzie kiepsko to pompa oleju :roll:

PostNapisane: 05 cze 2008 11:36:27
przez Artus
Nowa czy jest na to jakiś patent?

PostNapisane: 05 cze 2008 11:46:33
przez brum
Fazi napisał(a):Ojj lepiej poszukaj zamiennika ! Zamiennika ale nowego !

PostNapisane: 06 cze 2008 20:59:21
przez tobixxx
jeszcze raz napiszę. manometr ciśnieniowy od MTZ-a koszt 30 pln. ja u mechanika za założenie zapłaciłem 80 pln. dorobiony trójnik i cały czas mam podgląd na wskaźnik orginalny + mechaniczny (ciśnieniowy). różnice są i to duże, a dodatkowy zegar ładnie się wkomponował we wnękę pod radiem

PostNapisane: 11 cze 2008 21:49:22
przez Artus
Prośba do fachmana...
Zdjęcie pod kątem ale na pewno wiesz o co biega.
Pod śrubą przy samym filtrze jest zaworek, z termostatem, który jest dociskany sprężyną. Druga śruba to tylko korek i pusto pod nim... tak ma być? :shock: Co jest co?

[img][img]http://img511.imageshack.us/img511/6710/zaworuu3.th.jpg[/img][/img]

PostNapisane: 11 cze 2008 22:08:45
przez brum
Tak ma być, po drugiej stronie filtra powinny być dwa przwody które idą do chłodnicy oleju.

PostNapisane: 11 cze 2008 22:10:59
przez Artus
brum napisał(a):Tak ma być, po drugiej stronie filtra powinny być dwa przwody które idą do chłodnicy oleju.


To nie ten zawór ze sprężyną, który pada i pomaga uszczelka?

PostNapisane: 25 cze 2008 01:28:18
przez kolpit
Witam! Nie wiem, czy watek jeszcze żyje, ale opiszę mój przypadek z 2,3tdi. polegający na braku cisnienia oleju przy zwiększonych obrotach. Znaczy się, objawy sa takie, iż na wolnych obrotach ciśnienie jest, a przy ok 1500obr. wskazówka spada na dół i zapala sie kontrolka oleju. Stało sie to nagle, bez żadnych objawów zapowiadających usterkę.
Wymieniłem czujnik ciśnienia, sprawdziłem luzy na zębach pompy, sprawdziłem działanie zaworu, sprawdziłem dokręcenie i uszczelnienie smoka (przez 3cm szparke...przekopane),zmieniłem filtr oleju...i nic. Może okazac się ważne, iz po wymianie oleju jest jeszcze gorzej.
Podejrzenia moje padają na panewki główne, ale jeżeli stało sie to nagle, to panewka musiała by sie przekrecić. Najgorszy w tym wszystkim jest demontaz miski olejowej, może ktoś ma jakiś sprawny patent na to, tak, żeby nie rozbierać zawieszenia.
Nie wiem jak skończyła sie sprawa cisnienia oleju u "tumka". Ktoś coś wie?

PostNapisane: 25 cze 2008 08:39:40
przez tumek
U mnie sie nie skończyła nadal na wolnych obrotach wskazówka leży a przy bardzo rozgrzanym silniku zapala sie kontrolka ciśnienia na wolnych, ale zmierzyłem ciśnienie manometrem i nie jest super, ale tragedii jeszcze nie ma, u mnie to pompa prawdopodobnie ( koła zębate nowe, ale sam korpus do wymiany chyba). U Ciebie to trochę inaczej wygląda wiec nie wiem, co to może być. Nie wiem czy to panewka skoro na niskich ciśnienie jest, może sprawdź jeszcze okablowanie czujnika, ale zwróć uwagę nie tylko na to czy kabel nie ma pękniętej izolacji, ale czy przewód w środku jest cały. Miałem juz tak, że kabelki wyglądały na ok a w środku przewodu była przerwa ( przeważnie przy złączkach) może jak silnik dostaje wibracji to sie robi przerwa albo cuś ? :roll:
Powodzenia

PostNapisane: 25 cze 2008 22:44:04
przez kolpit
Witam!
Jutro wyjmuje silnik i się okaże. Co do cisnienia na wolnych, to kontrolka pomruguje, a gdy zwieksza sie zapotrzebowanie olejowe przy zwiekszonych obrotach, to widocznie puszcza przez przekręcone panewki i ciśnienia nie ma. Jest też możliwośc peknietego wału...,o ktorej wole nie myśleć.

PostNapisane: 17 lip 2008 20:25:11
przez kolpit
Juz znam silniki fronter na pamięć, wiem co w nich siedzi i co sie dzieje z ciśnieniem oleju.
Mam też wszelakie dane odnośnie wszystkich fronter A i B. Od napompowania opon do rozebrania silnika na części pierwsze.
Jezeli jest ktoś zainteresowany, służe pomocą.

Pozdrawiam!

PostNapisane: 18 lip 2008 06:03:02
przez Elektro001
kolpit napisał(a):Juz znam silniki fronter na pamięć, wiem co w nich siedzi i co sie dzieje z ciśnieniem oleju.
Mam też wszelakie dane odnośnie wszystkich fronter A i B. Od napompowania opon do rozebrania silnika na części pierwsze.
Jezeli jest ktoś zainteresowany, służe pomocą.

Pozdrawiam!


Więc napisz jak rozwiązać problem niskiego ciśnienia w naszych frotkach 2,3 DTR.