Witamy !



Cisnienie oleju

Zagadnienia dotyczące eksploatacji Frontery

Postprzez Janek 44 » 18 lut 2008 15:54:48

tumek napisał(a): dalej skacze jak głupie. .

Skacze na wskaźniku, czy na manometrze mechanicznym?
Janek 44
 

Postprzez tumek » 18 lut 2008 16:39:51

tumek napisał(a):przy przyśpieszaniu było ok, bo cisnienie rosło w miare wzrostu obrotów silnika, ale jak tylko sciągłem noge z gazu to skakało ma max. położenie i dopiero powoli spadało (hamowanie silnikiem). :(

Na wskażniku, bo nie mam możliwości podciągnąć przewodu z manometrem do kabiny.
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Janek 44 » 19 lut 2008 18:42:48

Tak na odległość trudno jest mi postawić 100% diagnozę. Z tego co tu piszesz najważniejsze są wskazania manometru, one mówią , że ciśnienie nie jest jeszcze takie tragiczne. Na wskaźniku bym się tak mocno nie opierał, on b. często przekłamuje. Proponuje jeszcze raz podłączyć manometr, sprawdzić ciśnienie w całym zakresie temperatury pracy silnika. Najważniejsze są pomiary na zimnym i później na ciepłym silniku w całym zakresie prędkości obrotowej. Porównaj je, nie powinno być aż takich drastycznych różnic. I najważniejsze, bądź dobrej myśli.
Janek 44
 

Postprzez Artus » 04 cze 2008 23:09:39

brum napisał(a):To zrobimy ten temat o Ciśnieniu Oleju dla wszystkich silników.
Więc ja spytam silnik 2.2 benzin
ciepły - środek skali obroty powyżej 1500obr
ciepły - pierwsza kreska od dołu przed czerwoną 900obr

i jak dobrze?


U mnie jak odpalam pokazuje 3/4 skali, rozgrzany na wolnych obrotach albo czerwone pole albo leży całkiem... dzisiejsza wymiana oleju nie pomogła :cry:

Ciśnienie sprężania 15-14-14,5-16 :shock: :shock: :shock:
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez brum » 04 cze 2008 23:16:29

Pięć dni po tym jak to napisałem wymieniłem olej i poprawiło się i to bardzo :D
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Artus » 04 cze 2008 23:22:33

brum napisał(a):Pięć dni po tym jak to napisałem wymieniłem olej i poprawiło się i to bardzo :D


U mnie nic :(
I znów mam Fronterę :)
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez brum » 04 cze 2008 23:41:34

Jeśli dobrze przeczytałem to masz ciśnienie na jednym cylindrze midzy 5 a 16? Jeśli tak to tylko remont, pierścienie i sprawdzić gładź.
A jeśli źle przeczytałem to jechać i podpiąć zewnętrzny manometr jeśli będzie słobo to pewnie pompa oleju.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Artus » 04 cze 2008 23:45:32

źle odczytałeś :D

15 - 14 - 14,5 - 16


to 16 to coś dużo...
I znów mam Fronterę :)
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez brum » 05 cze 2008 10:08:57

Ale nadal jest w normie róznica. Więc tylko podłaczyć mamometr i sprawdzić bo wkaźnik na desce czasami oszukuje.
Jak wyjdzie kiepsko to pompa oleju :roll:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Artus » 05 cze 2008 11:36:27

Nowa czy jest na to jakiś patent?
I znów mam Fronterę :)
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez brum » 05 cze 2008 11:46:33

Fazi napisał(a):Ojj lepiej poszukaj zamiennika ! Zamiennika ale nowego !
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez tobixxx » 06 cze 2008 20:59:21

jeszcze raz napiszę. manometr ciśnieniowy od MTZ-a koszt 30 pln. ja u mechanika za założenie zapłaciłem 80 pln. dorobiony trójnik i cały czas mam podgląd na wskaźnik orginalny + mechaniczny (ciśnieniowy). różnice są i to duże, a dodatkowy zegar ładnie się wkomponował we wnękę pod radiem
tobixxx
 

Postprzez Artus » 11 cze 2008 21:49:22

Prośba do fachmana...
Zdjęcie pod kątem ale na pewno wiesz o co biega.
Pod śrubą przy samym filtrze jest zaworek, z termostatem, który jest dociskany sprężyną. Druga śruba to tylko korek i pusto pod nim... tak ma być? :shock: Co jest co?

[img][img]http://img511.imageshack.us/img511/6710/zaworuu3.th.jpg[/img][/img]
I znów mam Fronterę :)
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez brum » 11 cze 2008 22:08:45

Tak ma być, po drugiej stronie filtra powinny być dwa przwody które idą do chłodnicy oleju.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Artus » 11 cze 2008 22:10:59

brum napisał(a):Tak ma być, po drugiej stronie filtra powinny być dwa przwody które idą do chłodnicy oleju.


To nie ten zawór ze sprężyną, który pada i pomaga uszczelka?
I znów mam Fronterę :)
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez kolpit » 25 cze 2008 01:28:18

Witam! Nie wiem, czy watek jeszcze żyje, ale opiszę mój przypadek z 2,3tdi. polegający na braku cisnienia oleju przy zwiększonych obrotach. Znaczy się, objawy sa takie, iż na wolnych obrotach ciśnienie jest, a przy ok 1500obr. wskazówka spada na dół i zapala sie kontrolka oleju. Stało sie to nagle, bez żadnych objawów zapowiadających usterkę.
Wymieniłem czujnik ciśnienia, sprawdziłem luzy na zębach pompy, sprawdziłem działanie zaworu, sprawdziłem dokręcenie i uszczelnienie smoka (przez 3cm szparke...przekopane),zmieniłem filtr oleju...i nic. Może okazac się ważne, iz po wymianie oleju jest jeszcze gorzej.
Podejrzenia moje padają na panewki główne, ale jeżeli stało sie to nagle, to panewka musiała by sie przekrecić. Najgorszy w tym wszystkim jest demontaz miski olejowej, może ktoś ma jakiś sprawny patent na to, tak, żeby nie rozbierać zawieszenia.
Nie wiem jak skończyła sie sprawa cisnienia oleju u "tumka". Ktoś coś wie?
kolpit
 

Postprzez tumek » 25 cze 2008 08:39:40

U mnie sie nie skończyła nadal na wolnych obrotach wskazówka leży a przy bardzo rozgrzanym silniku zapala sie kontrolka ciśnienia na wolnych, ale zmierzyłem ciśnienie manometrem i nie jest super, ale tragedii jeszcze nie ma, u mnie to pompa prawdopodobnie ( koła zębate nowe, ale sam korpus do wymiany chyba). U Ciebie to trochę inaczej wygląda wiec nie wiem, co to może być. Nie wiem czy to panewka skoro na niskich ciśnienie jest, może sprawdź jeszcze okablowanie czujnika, ale zwróć uwagę nie tylko na to czy kabel nie ma pękniętej izolacji, ale czy przewód w środku jest cały. Miałem juz tak, że kabelki wyglądały na ok a w środku przewodu była przerwa ( przeważnie przy złączkach) może jak silnik dostaje wibracji to sie robi przerwa albo cuś ? :roll:
Powodzenia
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez kolpit » 25 cze 2008 22:44:04

Witam!
Jutro wyjmuje silnik i się okaże. Co do cisnienia na wolnych, to kontrolka pomruguje, a gdy zwieksza sie zapotrzebowanie olejowe przy zwiekszonych obrotach, to widocznie puszcza przez przekręcone panewki i ciśnienia nie ma. Jest też możliwośc peknietego wału...,o ktorej wole nie myśleć.
kolpit
 

Postprzez kolpit » 17 lip 2008 20:25:11

Juz znam silniki fronter na pamięć, wiem co w nich siedzi i co sie dzieje z ciśnieniem oleju.
Mam też wszelakie dane odnośnie wszystkich fronter A i B. Od napompowania opon do rozebrania silnika na części pierwsze.
Jezeli jest ktoś zainteresowany, służe pomocą.

Pozdrawiam!
kolpit
 

Postprzez Elektro001 » 18 lip 2008 06:03:02

kolpit napisał(a):Juz znam silniki fronter na pamięć, wiem co w nich siedzi i co sie dzieje z ciśnieniem oleju.
Mam też wszelakie dane odnośnie wszystkich fronter A i B. Od napompowania opon do rozebrania silnika na części pierwsze.
Jezeli jest ktoś zainteresowany, służe pomocą.

Pozdrawiam!


Więc napisz jak rozwiązać problem niskiego ciśnienia w naszych frotkach 2,3 DTR.
Elektro001
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Eksploatacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron