Witamy ! |
---|
|
kolasz napisał(a):zdaje mi sie ze oni pacza co na pisane w dowodzie ja mam mase calkowita froty 2600kg a przyczepe moge ciagnac maks 2800kg
nigdy mnie nie wazyli tylko paczal na cyferki w dowodzie
przemia napisał(a):Przede wszystkim opłata dotyczy pojazdów których suma DMC przekracza 3,5 tony. Zgodnie z moim dowodem można targać przyczepę ok 1000kg i ViaToll może ci skoczyć...
UnrealGoD napisał(a):Jak by nie było to na zestaw samochód+przyczepa o sumie DMC powyżej 3500kg trzeba mieć już prawo jazdy kat C+E albo chociaż B+E a pojazd powinien być wyposażony w tachograf
kolasz napisał(a): ja mam mase calkowita froty 2600kg a przyczepe moge ciagnac maks 2800kg
Ja też mam wbite 2800 i nikt ani myślał tego zmienić. A to i tak nie jest rekord, bo do Patrola czy Pajero mają ludzie powbijane przyczepy nawet ponad 3 tony i ciągają tym z Europy Zachodniej lawety z dwoma osobówkami na handel. Wygląda to dość ciekawie, taki polski roadtrainmaju napisał(a):kolasz napisał(a): ja mam mase calkowita froty 2600kg a przyczepe moge ciagnac maks 2800kg
To dość ciekawe bo w Polsce nie można mieć wbitej cięższej przyczepy niż masa samego pojazdu.
Oryginalnie również miałem wbitą 2,8 tony na przyczepę, a w Polsce zmniejszyli mi tą masę tak aby była niższa niż masa Frotki.
maju napisał(a):Większość ludzi (i policjantów niestety też) sądzi, że jeśli cały skład waży ponad 3,5 tony to trzeba mieć kat C.
W rzeczywistości tak nie jest.
wikked napisał(a):...E +B uprawnia Cię do ciągnięcia zestawu o max. 7T (3,5T + 3,5T).
wikked napisał(a):Nie masz racji @maju. Tak jak napisał poprzednik B uprawnia Cię do prowadzenia pojazdu lub zestawu pojazdów o masie do 3,5T. Jest nawet przypadek kiedy możesz ciągnąć zestaw 3,5T(holownik) + 750kg (przyczepa). E +B uprawnia Cię do ciągnięcia zestawu o max. 7T (3,5T + 3,5T).
Powrót do Opłaty, ubezpieczenia, kolizje ...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość