Witamy !



Podkręcanie drążków

Frontera A,B wszystkie modele - drążki skrętne

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez tiger » 30 wrz 2011 13:51:22

borat napisał(a):faktycznie z przodu mam założoną jedną nową oponę jest mała różnica w wysokości bieżnika. Pojeżdżę trochę i jak się uleży to wszystko wyrównam. Mam pomiędzy osią a nadkolem 50 cm ( czyli coś tego co w oryginale) zakładał może ktoś opony 245/75R 16 AT goodrich bez liftu ?



Ja mam 245/70/R16 AT GD bez liftu
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez kawaMX » 05 paź 2011 18:15:01

Witam!
Mam pytanie ; podkręciłem na drążkach i zawias praktycznie nie pracuje do dołu. Spręgi mam do 3'liftu , przód sworznie przerzucone + podkładki pod nie po 10mm , most przedni opuszczony o 15mm , łączniki przedłużone o 70mm , amorki też dłuższe od seryjnych o 50mm.
Co jeszcze trzyma mi zawias?
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 05 paź 2011 18:54:44

Odbój na górnym wahaczu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez kawaMX » 05 paź 2011 19:15:20

Wywalić? Przerobić? Luzu było około 20mm.między wahaczem a odbojem.
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 05 paź 2011 19:17:28

jrzeuski napisał(a):Odbój na górnym wahaczu.

Nic to nie da, bo zyska ok 0.5cm a później wahacz będzie uderzał o ramę, tylko przerobienie wahacza pomoże.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 05 paź 2011 19:31:51

Przerobienie wahacza jest bez sensu, bo jak koło zejdzie niźej to rozerwie półoś. To już niestety koniec klasycznego liftu. Wyżej można podnieść już tylko samą budę albo trzeba wstawić sztywny most.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez kawaMX » 05 paź 2011 19:33:01

Czyli ostre motanie wchodzi w grę...chyba troszkę przesadziłem z liftem hehe. teraz już nie ma co motać wahacza tylko sztywny most kombinować :D
Lift budy też zrobię , bo zamówiłem 33' i boje się ,że nie wejdą, a most jest w planach zimowych...jak bardziej wciągnie...błoto :)
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez JJKILLER » 07 paź 2011 22:10:51

kawaMX napisał(a):Dzięki za cenne info , zwrócę na to uwagę. Mam nadzieje że 33'' będą pasowały ,bo budy za wysoko też mi się nie uśmiecha podnosić i tak już toczę nowe krążki. Opon mimo ,że dop. jadą do mnie nie oddam :D , więc pozostanie mi motanie sztywnego mostu albo nowe wahacze.

Do 33"? :shock:
Wystarczy BL 2", lift zawieszenia 2"-3", a z nowymi wahaczami i sztywnym mostem to możesz sobie odpuścić jeśli nie będziesz rwał się na SPOA, wystarczy zmotać wahacze. Górny sworzeń przenosisz pod wahacz, dolny sworzeń wyciągasz i najlepiej dać między niego a wahacz odcięte mocowanie ze starego sworznia jako podkładkę aby się geometria za bardzo nie rozjechała. potem opuszczasz przedni most ok 1,5-2cm żeby przeguby nie cierpiały i gotowe.
A z tyłu masz resory czy sprężyny?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez kawaMX » 08 paź 2011 19:28:28

Wszystko co wymieniłeś zrobiłem, tylko jeśli chodzi o sworzeń górny to jest już przeniesiony i nad niego poszła podkładka 10mm ,ale dolnego sworznia nie ruszyłem,podpowiedz co z nim zmotać , bo ja zrozumiałem ,że tylko górny sworzeń przenieść + podkładka.Jeśli coś popieprzyłem to muszę pozamieniać,bo we wtorek na geometrie jestem umówiony :(
Z tyłu mam sprężyny do 3''liftu.
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez brum » 08 paź 2011 19:32:37

JJKILLER napisał(a):dolny sworzeń wyciągasz i najlepiej dać między niego a wahacz odcięte mocowanie ze starego sworznia jako podkładkę


I wtedy cała zwrotnica idzie w dół, razem z górnym wahaczem. Czyli przekładka górnego się niweluje. Dolny jest pod wahaczem dlatego takie zjawisko.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez kawaMX » 08 paź 2011 19:34:43

Czyli podkładka z góry wylatuje i idzie pod dolny sworzeń? dobrze rozumiem?
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez jrzeuski » 08 paź 2011 20:12:29

brum napisał(a):
JJKILLER napisał(a):dolny sworzeń wyciągasz i najlepiej dać między niego a wahacz odcięte mocowanie ze starego sworznia jako podkładkę


I wtedy cała zwrotnica idzie w dół, razem z górnym wahaczem. Czyli przekładka górnego się niweluje.
Już mu to tłumaczyłem, ale bez rysunków, więc może nie skumał :D Podkładka pod dolnym sworzniem ma jednak pewne zalety:
- dolny wahacz jest o grubość podkładki wyżej, co o tyle samo poprawia prześwit pod nim (czyli mniej więcej tyle, co założenie opon o pół cala większych)
- kompensując przełożenie górnego sworznia powoduje, że oba wahacze znów pracują równolegle (przy odpowiednim doborze grubości podkładek góra/dół) a wtedy nie trzeba korygować kąta pochylenia koła
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez brum » 08 paź 2011 20:22:11

kawaMX napisał(a):Czyli podkładka z góry wylatuje i idzie pod dolny sworzeń? dobrze rozumiem?


źle. górna zostaje. Cudów nie zrobisz, można by się pokusić o przełożenie dolnego na wahacz, tylko wtedy trzeba dać podkładki korygujące górny wahacz, bo koła się ustawią na /\.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez JJKILLER » 09 paź 2011 01:57:04

brum napisał(a):I wtedy cała zwrotnica idzie w dół, razem z górnym wahaczem. Czyli przekładka górnego się niweluje.

Jak przekładka może się niwelować skoro zwrotnica jest zamocowana niżej? Przecież przekłada się sworzeń nie po to aby wahacz był wyżej tylko żeby zwrotnica była niżej a między wahaczem a odbojem została bezpieczna odległość :?
jrzeuski napisał(a):Już mu to tłumaczyłem, ale bez rysunków, więc może nie skumał :D Podkładka pod dolnym sworzniem ma jednak pewne zalety:
- dolny wahacz jest o grubość podkładki wyżej, co o tyle samo poprawia prześwit pod nim (czyli mniej więcej tyle, co założenie opon o pół cala większych)
- kompensując przełożenie górnego sworznia powoduje, że oba wahacze znów pracują równolegle (przy odpowiednim doborze grubości podkładek góra/dół) a wtedy nie trzeba korygować kąta pochylenia koła

Więc może tak:
Przekładka górnego się nie niweluje bo chodzi o to aby zwrotnica była niżej a nie wahacz wyżej. Przy wahaczu będącym w pozycji "wyjściowej" zwrotnica będzie niżej ale bez rozp... geometrii, i (tak jak napisał Paweł) pod wahaczem będzie większy prześwit, co jest niezaprzeczalną zaletą.

Rys.1 pozycja wyjściowa (seryjna)
Rys.2 przełożenie górnego sworznia pod wahacz
Rys.3 podliftowanie drążkiem skrętnym
Rys.4 przełożenie górnego sworznia pod wahacz i dolnego pod podkładkę
lift.jpg


Jak widać, przy przełożeniu tylko górnego sworznia pod wahacz trzeba korygować geometrię ale wahacze nawet po korekcie nie będą pracowały równolegle. Przy przełożeniu górnego sworznia pod wahacz, a dolnego pod podkładkę uzyskujemy takie samo "opuszczenie" zwrotnicy w dół jak wcześniej ale bez rozjechanej geometrii i dodatkowo zyskujemy odrobinę prześwitu pod dolnym wahaczem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez kawaMX » 09 paź 2011 09:01:10

No dobra powoli zaczynam kumać,ale dalej nie wiem czy podkładka nad górnym sworzniem ma zostać czy ją wywalić? Dodatkowo dolny sworzeń podnieść na podkładce o grubości? Jak górną dałem 10mm to dolna też ma być 10mm + grubość mocowania wahacza???
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez JJKILLER » 09 paź 2011 09:10:10

kawaMX napisał(a):No dobra powoli zaczynam kumać,ale dalej nie wiem czy podkładka nad górnym sworzniem ma zostać czy ją wywalić? Dodatkowo dolny sworzeń podnieść na podkładce o grubości? Jak górną dałem 10mm to dolna też ma być 10mm + grubość mocowania wahacza???

Podkładka nad górnym czy pomiędzy górnym a wahaczem ?
Pomiędzy dolny wahacza dolny sworzeń podkładka o takiej grubości o ile górny sworzeń poszedł w dół.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez kawaMX » 09 paź 2011 09:24:56

Podkładka zamontowna pomiędzy sworzniem a wahaczem po przenieszieniu pod wahacz. Jak najprościej zmierzyć ile mi to uciekło? grubość mocowania sworznia+gr.sworznia+podkładka?
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez brum » 09 paź 2011 11:10:55

JJKILLER napisał(a):Przecież przekłada się sworzeń nie po to aby wahacz był wyżej tylko żeby zwrotnica była niżej a między wahaczem a odbojem została bezpieczna odległość


No właśnie po to żeby był wyżej, a zwrotnica w tym samym miejscu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez kawaMX » 09 paź 2011 14:44:54

Dzięki Panowie pajałem :beer:
Proszę o przeniesienie Waszych cennych uwag do prawidłowego tematu ,bo tu troche naśmieciliśmy,a w temacie o przekładce sworznia górnego ja nie znalazłem tych inf. co tu.
Pozdr!
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez JJKILLER » 10 paź 2011 00:46:03

brum napisał(a):
JJKILLER napisał(a):Przecież przekłada się sworzeń nie po to aby wahacz był wyżej tylko żeby zwrotnica była niżej a między wahaczem a odbojem została bezpieczna odległość


No właśnie po to żeby był wyżej, a zwrotnica w tym samym miejscu.

:shock: Po co??? :shock:
To Ja czegoś chyba nie rozumiem. Robić przekładkę jednego sworznia tylko po to żeby się geometria rozjechała i przód się nic nie podniósł (jeśli zwrotnica ma być w tym samym miejscu co była) :shock:
Mamy chyba inne pojęcie Liftu :niewiem: Według mnie to lift robi się po to aby podnieść przód do góry, robiąc tym samym większy prześwit pod autem, a nie podnosić do góry wahacze po to aby zwrotnice pozostały na fabrycznych miejscach, przecież wysokość przodu i tak reguluje się drążkami więc po co rozwalać sobie geometrię jak można to zrobić bezstratnie :?
Powiem więcej, jeśli zrobisz to moim sposobem i wtedy opuścisz przód na drążkach do fabrycznej wysokości to będzie większy skok w dół na wykrzyżu przy zachowaniu równoległej pracy wahaczy i tym samym pełnego zakresu geometrii.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Przód - drążki skrętne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość