Witamy !



Podkręcanie drążków

Frontera A,B wszystkie modele - drążki skrętne

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez kawaMX » 10 paź 2011 07:41:38

No to znowu powoli zaczynam mieć wątpliwości! Bardzo proszę o podsumowanie punkt po punkcie co i jak pomotać z podkładkami i gdzie je podłożyć.
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez brum » 10 paź 2011 08:52:11

Rozmawiamy tu o przełożeniu górnego sworznia, no chyba że źle rozumiem. A przekłada się go tylko po to, żeby zyskać skok koła w dół, a nie żeby zrobić lift.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez JJKILLER » 10 paź 2011 11:12:02

brum napisał(a):Rozmawiamy tu o przełożeniu górnego sworznia, no chyba że źle rozumiem. A przekłada się go tylko po to, żeby zyskać skok koła w dół, a nie żeby zrobić lift.

Jeśli chodzi wyłącznie o "skok koła w dół" to Ty masz rację, Jeśli chodzi o lift (jak w temacie) to Ja mam rację :wink:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez jrzeuski » 10 paź 2011 11:19:22

Z tym, że lift bez poprawy skoku zawiasu w dół jest bez sensu chyba, że auto ma jedynie stać a nie jeździć. Bez przekładki sworznia górny wahacz będzie tłukł o odbój przy każdym zakręcie. A przy większej prędkości to nawet koło oderwie od nawierzchni.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: strona o lifcie budy po angielsku

Postprzez JJKILLER » 10 paź 2011 11:38:25

jrzeuski napisał(a):Z tym, że lift bez poprawy skoku zawiasu w dół jest bez sensu...

No i tu się z tobą zgodzę. Jeśli zrobi się to tak jak Ja mówię to koło stojąc na tym samym poziomie co przedtem ma oba wahacze wyżej, prześwit między górnym wahaczem a odbojem jest większy niż przedtem, prześwit między dolnym wahaczem a podłożem jest większy, geometria jest nie zmieniona i wahacze pracują równolegle.
A jakie korzyści jeszcze daje przełożenie tylko górnego sworznia, poza większym prześwitem między odbojem a wahaczem?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 10 paź 2011 12:05:29

JJKILLER napisał(a):Jeśli zrobi się to tak jak Ja mówię to [...]
Plus to, że wychylenie amortyzatora jest mniejsze.

Pozostaje jeszcze pytanie czy półoś ma dość luzu, żeby przegubu nie wyrwało z kielicha przy maksymalnym wykrzyżu na tak obniżonej zwrotnicy.

PS. Masz jakiś problem ze swoim ego, że piszesz o sobie z wielkiej litery? ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bloodsuckin » 10 paź 2011 13:53:31

Czyli, jeśli dobrze rozumiem przekładam górny sworzeń pod wahacz dodaje pomiędzy górny sworzeń, a wahacz podkładkę #10mm, to pomiędzy dolny sworzeń, a wahacz muszę włożyć podkładkę #10mm + #4mm (grubość wahacza górnego) + #6mm (grubość sworznia) = #20mm.
Correct?
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 10 paź 2011 13:56:59

Albo zmierz sobie rozstaw wahaczy i tak kombinuj z podkładkami, żeby wyszło tyle samo.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez JJKILLER » 10 paź 2011 14:56:04

Pozostaje jeszcze pytanie czy półoś ma dość luzu, żeby przegubu nie wyrwało z kielicha przy maksymalnym wykrzyżu na tak obniżonej zwrotnicy.

Po to opuszcza się most :D
jrzeuski napisał(a):...Masz jakiś problem ze swoim ego, że piszesz o sobie z wielkiej litery? ;-)

:shock: Nie. Tak mnie uczyli w szkole. Zwroty osobowe takie jak Ja, Ty, Twój, Ona, Jego, itp... Pisać z dużej litery.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez kawaMX » 10 paź 2011 16:23:54

bloodsuckin napisał(a):Czyli, jeśli dobrze rozumiem przekładam górny sworzeń pod wahacz dodaje pomiędzy górny sworzeń, a wahacz podkładkę #10mm, to pomiędzy dolny sworzeń, a wahacz muszę włożyć podkładkę #10mm + #4mm (grubość wahacza górnego) + #6mm (grubość sworznia) = #20mm.
Correct?



Z tego co ja pomierzyłem to w tym wypadku liczysz tylko grubość podkładki + grubość sworznia. Będe w tym tyg. dorabiał podkładki pod dolny to zmierzę ile trzeba wysokości dla tego przypadku i będzie gotowiec.

Bogatszy w doświadczenia mogę powiedzieć Ci tyle;
1 Przy tym setapie (sw.górny pod wahacz+podkładka 10mm) pod dolny sworzeń dla równowagi trzeba podłożyć podkładkę ok.23mm , co już nie jest możliwe,bo półoś zapiera się na wahaczu.Z tego co mierzyłem max gr.podkładki pod sworzeń dolny to 16mm. i dalej nie zachowamy kąta koła :dupa:
2 Moim zdaniem najlepsze wyjście to przekładka gr. sworznia pod wahacz (w moim przypadku daje 13,5mm, sworzeń 9+wahacz 4,5) i dorobienie podkładki 14mm pod dolny sworzeń (można wykorzystać ze starego ma też 14mm.)
3 Szkoda ,że nikt wcześniej jak pisaliśmy ile nam wychodzi nie podpowiedział ,że będzie lipa,no chyba ,że nikt tego nie motał...w co wątpię.
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez tomazzi » 15 gru 2011 11:14:48

SKODA76 napisał(a):jeden obrót to 0,5 cm
no i jestem w domu :)
tomazzi
 

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 15 gru 2011 11:31:30

To tylko teoria. To zależy od wielu czynników, ale głównie od stopnia zużycia drążka i ciężaru przodu (jaki silnik). Trzeba kręcić, mierzyć, znowu kręcić, znowu mierzyć i tak aż do skutku.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 11:36:51

jrzeuski napisał(a):To tylko teoria. To zależy od wielu czynników, ale głównie od stopnia zużycia drążka i ciężaru przodu (jaki silnik). Trzeba kręcić, mierzyć, znowu kręcić, znowu mierzyć i tak aż do skutku.


Dobrze pomiędzy kręceniem a mierzeniem jest mocno począchać autem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 15 gru 2011 11:46:58

A jeszcze lepiej przetoczyć je przód/tył z metr po niezbyt przyczepnej nawierzchni (np. płytki w garażu).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez tomazzi » 15 gru 2011 16:44:58

jrzeuski napisał(a):To tylko teoria. To zależy od wielu czynników, ale głównie od stopnia zużycia drążka i ciężaru przodu (jaki silnik). Trzeba kręcić, mierzyć, znowu kręcić, znowu mierzyć i tak aż do skutku.
dziękuję za wszystkie rady :)
tomazzi
 

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 22 gru 2011 23:27:37

Żeby była jasność, bo już były pytania odnośnie podkładki pod dolny.
Nie daje się ich i to co jest odnośnie ich napisane jest błędem, tak jak już pisałem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez tomazzi » 23 gru 2011 16:27:44

ja już po zabiegach :) +6cm :D teraz kapcie nowe :D
tomazzi
 

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez yodash » 26 mar 2012 16:46:48

Cześć,
Chciałbym troszkę odświeżyć temat apropo podkładek pod wahacze. Mam zrobiony lift tyłu o 2" i wywindowany przedni zawias maksymalnie (żeby zachować resztki komfortu jazdy) i cała buda i tak stoi mi lekko z górki. Czytałem już dawno temu o przekładce sworznia i opuszczeniu mostu ale nie chciało mi się za to zabierać. Nadejście wiosny i świeże błotko zachęciło mnie do dalszych prac (poza tym wreszcie zregenerowałem przekładnie kierowniczą). Moje pytanie brzmi czy jest jakiś patent na zmote przodu? Czy będę się doktoryzować od nowa? :) Mam dostęp do wycinarki laserowej i myślałem o wycięciu podkładek pod sworznie ale z tego co niezbyt dokładnie wyczytałem to można wykorzystać zużyte sworznie jako podkładki?

Z tego co widziałem to do opuszczenia mostu wystarczą dłuższe szpilki i podkładki, więc to mam z głowy. Natomiast co zrobić z wahaczami aby koło mogło bardziej opadać na dziurach? A tak w ogóle to czy ktoś ma taką zmote i mógłby podesłać zdjęcia?
yodash
 

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez RudeBoy » 26 mar 2012 17:14:54

Piszesz że buda stoi lekko z górki... Jeżeli to co zamierzasz zrobic ma na celu wyrównanie auta czyli podniesienie przodu to nie tędy droga.

Podkładki pod sworznie górnych wahaczy nie spowodują większego liftu a jedynie zwiększą zakres pracy zawieszenia - zwiększy się dystans wahacza do odboju.
Opuszczenie mostu zmniejszy kąty pracy przegubów - również nie wpłynie na wysokość auta.
Wszystko to możesz zrobić i wyjdzie to autku na dobre ale nie podniesie to przodu.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez JJKILLER » 26 mar 2012 17:41:15

RudeBoy napisał(a):...Wszystko to możesz zrobić i wyjdzie to autku na dobre ale nie podniesie to przodu.

Jak przy obecnym lifcie przodu da górne sworznie pod wahacz, a dolne pod podkładki, oraz opuści most to zyska ok. 1" zawieszenia do góry.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Przód - drążki skrętne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość