Witamy !



Podkręcanie drążków

Frontera A,B wszystkie modele - drążki skrętne

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez RudeBoy » 26 mar 2012 17:52:11

no tak jak da podkładki pod oba wahacze to dźwignie przód...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez yodash » 26 mar 2012 19:02:26

mam jeszcze spory zakres do liftu na drążkach ale nie mogę go bardziej podnosić gdyż koło nie będzie mi w ogóle opadać na dziurach. Już mam tak że jak podnosze auto na podnośniku to koło opada mi max 5 cm i przez to jest kiepsko z komfortem za to buda stoi równo ale nie powinienem tak jeździć bo jest dramat. Chcialbym zrobic coś dzięki czemu koło będzie miało większy zakres ruchu w dół.

-- Dodano 26 mar 2012 20:05:07 --

nie mogę znaleźć edycji posta...

kluczowym pytaniem jest to skąd bierzecie wspomniane podkładki? są to jakieś specjalnie wycianane elementy, obcinane stare końcówki wahaczy czy może jeszcze coś innego?
yodash
 

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez RudeBoy » 26 mar 2012 19:16:31

Napisz do naszego forumowego kolegi bloodsuckin.
Produkuję on piękne podkładki w super cenie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 26 mar 2012 19:43:54

Brawo za pomysł żeby podłożyć podkładkę pod dolny. Najpierw zróbcie to u siebie i zobaczcie co się stanie. Jeden już posłuchał żeby tak zrobić i szczęśliwy nie był.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez yodash » 26 mar 2012 19:48:37

Ja też jakoś nie jestem przekonany do tego żeby myrchać cos przy dolnym wahaczu. Zakładałem tylko że przeróbce ulegnie mocowanie sworznia górnego wahacza ale jestem ciekaw waszych opinii.

Tak więc jeśli chodzi o konkrety to o ile polecacie obniżyć most - żeby półosie nie powylatywały na hopie i czy przełożenie sworzni pod wahacz wraz z zastosowaniem podkładek od bloodsuckina wystarczy?
yodash
 

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bloodsuckin » 26 mar 2012 20:23:39

Moja osobista opinia, jest taka:
Po przełożeniu górnego sworznia + podkładka 10mm skok zawieszenia w dół się zwiększy ~20mm, więc można bardziej podkręcić przód, ale większy skok w dół spowoduje możliwość zrywania segera z ośki, a duży kąt pracy przegubów skrócić może ich żywot, a na pewno osłon na nich. Po takich manewrach geometria do sprawdzenia w tym i zbieżność bo zapewne koła zrobią lekko zeza zbieżnego (po kręceniu drążkami). Wykręcony przód będzie twardszy (takie jest moje odczucie). Aby przedłużyć życie przegubom możesz obniżyć most.
Przedni most obniżysz o około 20mm (podkładkami na śrubach, które chyba trzeba wymienić na dłuższe), niżej się nie da, bo mocowanie mostu wadzi o drążek kierowniczy.
Można go obniżyć także przez przerobienie blach mocujących, ale to jest tutaj
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez RudeBoy » 26 mar 2012 20:37:31

brum napisał(a):Brawo za pomysł żeby podłożyć podkładkę pod dolny. Najpierw zróbcie to u siebie i zobaczcie co się stanie. Jeden już posłuchał żeby tak zrobić i szczęśliwy nie był.


No powiedz co.
W B w ogóle tego się nie da zrobić bo by się zestaw nie zmieścił się w felgę 16.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 26 mar 2012 22:21:03

Nie powiem co. Niech najpierw spróbują tego Ci co to polecają. Pomijam fakt że jeśli by to coś dawało to pół USA i UK by tak jeździło, a nie jeździ z pewnego bardzo prostego powodu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez RudeBoy » 26 mar 2012 22:52:07

No nie bądź taki... skoro wiesz, czym to skutkuje to napisz.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez adambernal » 26 mar 2012 23:01:10

Problem przy dolnym jest taki ze nie ma tam miejsca na podkładki, przerwa miedzy wahaczem a półosią to ok 15mm- 20mm więc :dupa:
Była Frontera A Long 2.8 TDI +3", +2"
Była Frontera B Long 3.2 v6 +4", +2"
Frontera A Long 3.1 TDI
Suzuki Samurai 1.6
Avatar użytkownika
adambernal
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 104
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 lis 2009 20:26:48
Lokalizacja: Zielona Góra/Krosno Odr.
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez yodash » 27 kwi 2012 12:11:14

No to chciałem się pochwalić że zamontowałem :)
-most obniżony o 20mm
-końcówki górnych wahaczy przełożone pod wahacz na podkładce 10mm
-od osi koła do nadkola 59cm... nie wiem czy to dobrze czy źle?

Nie obyło się bez boscha, niestety przeróbce musiałem poddać mocowanie przedniego mostu które za nic nie chciało minąć się z tylną śrubą dolnego wahacza (troszeczke ściąłem narożnik i jest luzu pare milimetrów - pewnie za mało i będę musiał coś tam jeszcze dłubać)

Wewnętrzny odważnik koła zawadza mi teraz o górny wahacz.... więc on tez pójdzie do przeróbki ;) - ale przy kołach 15" taka przeróbka z tą podkładką pod sworzeń wahacza jest możliwa tylko przy sporym dystansie koła - tak mi się wydaje.

podłożyłem 3mm podkładek pod regulacje górnego wahacza ale to za mało.... dalej mam koła w taki oto sposób \--/ (dzisiaj może jeszcze coś z tym zrobię)

Zdjęc z prac jak zwykle brak - niby zacząłem robić ale gdy przyszły komplikacje to zacząłem się spieszyć i fotografowanie szlag trafił.
yodash
 

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 27 kwi 2012 12:21:11

yodash napisał(a):Wewnętrzny odważnik koła zawadza mi teraz o górny wahacz....
U mnie ciężarki odpadły zanim dojechałem z wulkanizacji do domu. Problem rozwiązał dystans. Przy fabrycznych felgach ET38 z samym przełożonym sworzniem idzie jeszcze jeździć (zostaje ok. 3mm odstępu), ale po dodaniu podkładki dystans jest konieczny (albo inne felgi).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez yodash » 02 maja 2012 07:34:31

ja mam podkładki pod sworznie 10mm, od bloodsuckina i felgi 16" alu i wahacz mam na styk z dużym odważnikiem koła jeśli odwaznik jest mały to się mija... ale coś muszę wykombinować bo tak nie może być.
yodash
 

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez slawek1 » 18 gru 2012 00:15:45

Cześć.
Czytam, czytam i dalej nie wiem ile można podkręcić przód na samych drążkach. Z podniesieniem tyłu niema problemu, a nie chciałbym, żeby mi d-pa sterczała jak u kolegi yodash.
Avatar użytkownika
slawek1
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 61
Obrazki: 13
Dołączył(a): 29 lis 2012 18:18:36
Lokalizacja: Ostrołęka
Województwo: Mazowieckie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez JJKILLER » 18 gru 2012 00:39:17

slawek1 napisał(a):Cześć.
Czytam, czytam i dalej nie wiem ile można podkręcić...

Słabo czytasz...
Poszukaj ile zostawić między wahaczem a odbojem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bloodsuckin » 29 gru 2012 18:27:54

Na ostatnim wypadzie zgubiły mi się odboje górnych wahaczy... dlaczego? :niewiem: Jeden na 100% 2gi sprawdzę, jak brat zdejmie błoto...
Zacząłem myśleć nad zwiększeniem skoku zawieszenia w dół (bo chyba przez częsty kontakt z ogranicznikiem odboje się ewakuowały) i mam dylemat, czy zmęczyć się nad górnymi wahaczami w stylu calmini, czy dać większe podkładki nad sworzeń górnego wahacza?
Większe podkładki powiększają problem z niewłaściwym ustawieniem górnego sworznia, ale kiedyś na forum się przewinęło, że można je zrobić skośne, żeby wyprostować sworzeń.
Podkładki skośne na wahaczach dadzą mi to co wahacze calmini przy mniejszym nakładzie pracy czy pieniędzy...
Pros? Cons?
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 29 gru 2012 18:36:31

tylko że jak przesadzisz z podkładkami to wewnętrzna górna część koła może haczyć o coś w nadkolu.
a calmini jak pewnie wiesz to tak naprawdę zwykły wahacz z podkładkami, różnica jest w tym że przy calmini oba wahacze pracują równolegle. A przy podkładkach nie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bloodsuckin » 29 gru 2012 20:17:44

brum napisał(a):tylko że jak przesadzisz z podkładkami to wewnętrzna górna część koła może haczyć o coś w nadkolu.

Nie bardzo rozumiem?

brum napisał(a):calmini jak pewnie wiesz to tak naprawdę zwykły wahacz z podkładkami, różnica jest w tym że przy calmini oba wahacze pracują równolegle. A przy podkładkach nie.

Właśnie dlatego myślę zmotać skośne podkładki, które wyprostują sworzeń i imho będzie jak calmini.
Schemat poglądowy
Obrazek
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 29 gru 2012 20:31:43

bloodsuckin napisał(a):
brum napisał(a):tylko że jak przesadzisz z podkładkami to wewnętrzna górna część koła może haczyć o coś w nadkolu.

Nie bardzo rozumiem?

zapomniałem napisać że przy skoku koła w dół lub podczas skręcania i przechyleniu auta

bloodsuckin napisał(a):
brum napisał(a):calmini jak pewnie wiesz to tak naprawdę zwykły wahacz z podkładkami, różnica jest w tym że przy calmini oba wahacze pracują równolegle. A przy podkładkach nie.

Właśnie dlatego myślę zmotać skośne podkładki, które wyprostują sworzeń i imho będzie jak calmini.
Schemat poglądowy
Obrazek

moze będzie ok.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez madcar » 13 mar 2013 23:41:07

Przymierzam się do wymiany wszystkich sworzni na przodzie...
i zastanawiam się, a nawet jestem już przekonany że coś muszę zrobić...pytanie tylko na którą opcje się zdecydować... :dyskusja:
ogólnie w temacie zrobił się mały bałagan... :niewiem:

Możemy wypisać co kto ma porobione, z jakimi felgami...? :hilift:

Na razie zakładam że poprzekładam tylko sworznie i ewentualnie dam podkładki, mostu na razie nie będę ruszać...przynajmniej do czasu aż dorobię się jakiegoś garażu...
Pytanie teraz którą opcję z wcześniej przedstawionych wybrać ? Ruszać tylko górny sworzeń?....tylko górny z podkładką ? Górny i dolny razem? :niewiem:

Mam oryginalne alusy z ET 38. Jeśli będą przeszkadzać....to jakie min ET muszą mieć felgi lub jakiej grubości trzeba dać dystans ?
Ford Ranger Raptor
Avatar użytkownika
madcar
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 260
Dołączył(a): 10 gru 2011 03:04:50
Lokalizacja: Toruń i okolice
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Przód - drążki skrętne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości