Strona 1 z 18

Podkręcanie drążków

PostNapisane: 01 sie 2011 15:16:48
przez pavca
Nadejszła wiekopomna chwila kiedy to po zakupie dobrych opon (BFG AT) felg z mniejszym ET i sprężyn (Ironman) trza to wszystko zebrać do kupy :) Ponieważ na hasło podkręcanie i ustawienie zbieżności i kąta pochylenia zwrotnicy w większości warsztatów robią wielkie oczy, niesiony chwilowym szaleństwem zawitałem do serwisu OPLA :cry2: I o ile z wymianą sprężyn nie ma problemu, tak z podkręceniem i regulacją majstrowie zaczęli od razu od narzekania. Że z tym podkręcaniem to nie jest tak prosto, że drążek musi się ułożyć i trzeba kilkanaście razy podnosić, regulować i opuszczać auto, że muszę im dostarczyć blaszki do ustawienia zawieszenia bo oni będą zamawiać na oko z Niemiec i auto może stać w serwisie 2 tygodnie (kupiłem na szrocie za 20 zł chyba z 20 szt. :) ) i jak już ponarzekali zaśpiewali cena za taką operację to min. 600 zł :cry2: I tu moje pytanie czy podkręcanie i regulacja naprawdę są takie skomplikowane ?

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 01 sie 2011 15:25:16
przez brum
Podkręcenie to 10 min, regulacja więcej jeśli wgl jest potrzebna

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 02 sie 2011 07:38:33
przez pavca
brum napisał(a):Podkręcenie to 10 min, regulacja więcej jeśli wgl jest potrzebna


Nie wiem czemu ale każdorazowo jak jestem w jakimś autoryzowanym serwisie, czy to z autem firmowym czy prywatnym rozmowę zaczyna się od tego jaka ta usługa jest skomplikowana :(

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 04 sie 2011 22:35:48
przez Goofy
Pavca to jest prosta robota i sam bys to zrobił :)

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 04 sie 2011 23:25:22
przez kwinto1971
pavca napisał(a):
brum napisał(a):Podkręcenie to 10 min, regulacja więcej jeśli wgl jest potrzebna


Nie wiem czemu ale każdorazowo jak jestem w jakimś autoryzowanym serwisie, czy to z autem firmowym czy prywatnym rozmowę zaczyna się od tego jaka ta usługa jest skomplikowana :(


Jedz do gumiarza ,pokaz mu śrubę pod autem w okolicy słupka miedzy drzwiami , niech weźmie swój klucz pneumatyczny i nasadkę chyba 22 i niech kreci a auto się dziwnie. Trudne?

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 04 sie 2011 23:26:36
przez JJKILLER
pavca napisał(a):Nie wiem czemu ale każdorazowo jak jestem w jakimś autoryzowanym serwisie, czy to z autem firmowym czy prywatnym rozmowę zaczyna się od tego jaka ta usługa jest skomplikowana :(

Bo w ASO (czyt. ASSHOLE) wszystko co nie jest - wymianą klocków, wycieraczek, oleju, płynu chłodzącego, i dolewką do spryskiwaczy jest "usługą skomplikowaną.
Podkręcanie drążków to dla nie wprawionego 10min\strona. Geometrii to nie zmienia (bo tylko wahacze są bardziej wypchnięte w dół) więc nic nie trzeba ustawiać\korygować.

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 05 sie 2011 05:48:56
przez jrzeuski
Ja bym powiedział, że podkręcenie drążków jest prostsze niż dolanie płynu do spryskiwacza, bo nie trzeba się głowić jak maskę otworzyć i korek odkręcić :mrgreen:

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 05 sie 2011 07:14:19
przez SKODA76
Trudno nie jest podkręcić aby śruby nie były zapieczone ,nie wiem czy dobrze pamiętam że jeden obrót to 0,5 cm
to jest śruba którą trzeba kręcić (tu akurat do góry nogami)
http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=932859565
http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=932859561
http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=932859560
http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=932859559
najlepiej dokręcać jak już będziesz miał sprężyny z tyłu, wtedy mierzysz odległość osi koła do nadkola z tyłu i tak samo windujesz przód pilnując aby nie przesadzić:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00a ... cd9f5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/146 ... 1b320.html
:beer:

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 05 sie 2011 07:56:34
przez pavca
Nie żebym się bał pobrudzić, mam nawet wykształcenie w tym kierunku :) ale niestety nie mam gdzie się oddawać tak przyjemnym zajęciom :( Robota na podwórku przed blokiem raczej nie wchodzi w grę. Ale spoko znalazłem w końcu mechanika który ma terenówkę i troszkę się bawi w offroad a poza tym całkiem niezły warsztat i ceny :)

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 05 sie 2011 14:31:25
przez SKODA76
Teorie już masz po prostu Ci się nie chce :D

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 05 sie 2011 17:46:45
przez Goofy
Ja robie na placu bez garażu i daje radę więc też dasz :)

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 13 sie 2011 12:46:38
przez kawaMX
Witam!
Mam pytanie co do drążków skrętnych , a mianowicie czy warto zainwestować w taki zestawik ;http://moto.allegro.pl/ironman-drazki-skretne-wzmocnione-opel-frontera-a-i1763616060.html , bo z tego co czytam to większość podkręca oryginalne i tu nasuwa się pytanie czy nie jest to przerost formy? Zaznaczam ,że powoli dozbrajam frotkę o lift budy 2cale i lift zawieszenia 2 cale , z myślą o lajtowym "terenowaniu'' , bo hardcoru niestety nie mogę(żona czasem jeździ) ,mimo ,że bym chciał ją potopić i mocno upodlić w bagnie... :D

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 13 sie 2011 20:16:23
przez jrzeuski
Wzmocnione się przydają jak zapodasz wyciągarkę i solidny stalowy zderzak. Seryjne też dadzą radę, ale krócej zanim oklapną. Wtedy kręci się dalej i tak w kółko aż gwint się skończy :D A potem na szrot po kolejne :mrgreen:

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 13 sie 2011 20:44:39
przez kawaMX
Dzięki za odpowiedź! Mam w planach windę i zderzak ale to dop. na zimę i wtedy kupię drążki,a na razie wyliftuję frotkę na seryjnych drążkach.

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 14 sie 2011 12:05:41
przez JJKILLER
jrzeuski napisał(a):Wzmocnione się przydają jak zapodasz wyciągarkę i solidny stalowy zderzak. Seryjne też dadzą radę, ale krócej zanim oklapną. Wtedy kręci się dalej i tak w kółko aż gwint się skończy :D A potem na szrot po kolejne :mrgreen:

Po co na szrot? Wyciągasz, przekładasz o jeden ząbek na wieloklinie, zakładasz i dalej podkręcasz :)

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 27 wrz 2011 19:28:43
przez borat
Pokręciłem dzisiaj jedną stronę na drążkach bo siedziała. mam teraz pytanko zmieniła się geometria kół ? Mam wrażenie że auto jest ściągane na jedną stronę. Ustały wibracje kierownicy. Może ktoś mi podać wysokość salonowej frontery B sport od nadkola do środka osi ? Wiem, że to było na forum kilkakrotnie przekopywałem ten temat na forum i nie udało mi się znaleźć.

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 27 wrz 2011 19:46:16
przez jrzeuski
Geometria powinna być OK, ale moźe opony sie nierówno zuźyły jak jeździłeś z przekrzywionym przodem.

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 27 wrz 2011 20:54:34
przez borat
faktycznie z przodu mam założoną jedną nową oponę jest mała różnica w wysokości bieżnika. Pojeżdżę trochę i jak się uleży to wszystko wyrównam. Mam pomiędzy osią a nadkolem 50 cm ( czyli coś tego co w oryginale) zakładał może ktoś opony 245/75R 16 AT goodrich bez liftu ?

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 27 wrz 2011 20:59:14
przez maciar
borat napisał(a):Pokręciłem dzisiaj jedną stronę na drążkach bo siedziała. mam teraz pytanko zmieniła się geometria kół ? Mam wrażenie że auto jest ściągane na jedną stronę. Ustały wibracje kierownicy. Może ktoś mi podać wysokość salonowej frontery B sport od nadkola do środka osi ? Wiem, że to było na forum kilkakrotnie przekopywałem ten temat na forum i nie udało mi się znaleźć.

Tak to wygląda wg literatury

Re: Podkręcanie drążków

PostNapisane: 27 wrz 2011 21:17:37
przez borat
nie można wyświetlić obrazka zawiera błędy...