Witamy !



[2.2] Bardzo ciężko pali

Re: Bardzo ciężko pali.

Postprzez matrix0070 » 15 gru 2012 16:43:35

Nie chce siać paniki ale prócz tego że ma kopyto i lepszą reakcje na gaz... co do odpalania dziś rano przy -4 też się zająkła... teraz idzie ocieplenie to tego nie sprawdzę ale zobaczymy co dalej, najwyżej wyciągnę pompę, uszczelnie ją na nowym zestawie i tyle. Puki co... czekam na mróz.
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Bardzo ciężko pali.

Postprzez pawlo89_1989 » 19 gru 2012 15:09:56

Też miałem problem z odpalaniem zimą. Do wyciągarki założone mam odcięcie prądu, dobry wynalazek, ponieważ kiedy się całkowicie odłączy całą elektrykę, samochód zapala przy temperaturze nawet na dużym minusie (podczas długich przerw np noc). Ciekawe tylko czy mogą wystąpić jakieś usterki po takim ciągłym włączaniu i wyłączaniu. Narazie nie narzekam, a zimą jazda tym samochodem to sama przyjemność.
Avatar użytkownika
pawlo89_1989
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 6
Dołączył(a): 22 lut 2012 11:54:23
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Bardzo ciężko pali.

Postprzez marcin_2215 » 22 gru 2012 21:07:22

Witam jak juz wczesniej pisałem tez miałem problemy z odpaleniem auta z rana przy temp.minus ,jak była temp.na plus to odpalał od pierwszego strzału.Stwierdziłem ,ze układ paliwowy jest zapowietrzony na początku filtr paliwa ,ale nic nie dało,potem cały układ paliwowy tez nic,potem ktos pomógł z zaworkiem zwrotnym i tez nic,pojechałem do macherów od pompy podłączyli sprzęt ale nic zadnego błedu(podłączyli pod pompę),zaworek zwrotny na pompie tez nic nie pomógł,uszczelniacze tez nic nie dały,okazało sie ze uszczelki pompy tam były nieszczelnosci,potem dowiedziałem sie ze uszczelki po 10 latach do wymiany.uszczelnienie pompy kosztowało mnie 1000zł.Ale ile nerwów przez całą zimę.Uważam ,ze auto jest swietne i w teren i na asfalt,ale silnik to katastrofa a moze nie było dobrego mechanika zeby zdiagnozował problem i kasy poszło sporo
marcin_2215
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 sie 2011 21:21:34
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Bardzo ciężko pali.

Postprzez matrix0070 » 22 gru 2012 21:19:13

po moich walkach też stwierdzam że po prostu rozszczelniła się pompa, mam już komplet uszczelek do VP44, auto stoi rozgrzebane ale z powodu wymiany sprzęgła tylko że w nieogrzewanym garażu więc czekam na mniejszy mróz, będę grzebał z pompą. Już nic innego nie ma do grzebania więc to musi być ona. Ps. Silniki DTI same w sobie są naprawdę dobrymi konstrukcjami, wytrzymują duże przebiegi, głowice są trwałe porównując spękane czy powycierane VW, w tyłek to tutaj daje jedynie osprzęt na czele ze słynną pompą Boscha montowaną w większości diesli przełomu lat 90 i 00.
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Bardzo ciężko pali.

Postprzez RudeBoy » 23 gru 2012 03:19:50

matrix0070 napisał(a): Ps. Silniki DTI same w sobie są naprawdę dobrymi konstrukcjami, wytrzymują duże przebiegi, głowice są trwałe porównując spękane czy powycierane VW, w tyłek to tutaj daje jedynie osprzęt na czele ze słynną pompą Boscha montowaną w większości diesli przełomu lat 90 i 00.


:>:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Bardzo ciężko pali

Postprzez matrix0070 » 17 paź 2013 20:26:52

mój problem odpalania w niskich temperaturach pogorszył się po kolejnym czasie od stwierdzenia kłopotów dwa lata temu i 25tyś km temu na tyle że już przy +5 stopniach auto miało problem zapalić. Wymieniłem lub przeglądnąłem już wszystko co mogło dawać w kość począwszy od zbiornika, przez filtr, łączniki przewodów i przewody, skończywszy na nowych wtryskiwaczach, wszystkich uszczelkach i przelewach oraz zaworkach zwrotnych, plus nowe żarowe i test kompresji. Nic nie poskutkowało, więc teraz poirytowany tym faktem i dopingowany pierwszymi spadkami temperatury i nawracającymi problemami za autem oddałem Fronterę do Mroczek Bosch Servis Bochnia z rozkazem bezpośredniego wymontowania i przebadania pompy wtryskowej bez zbędnych poszukiwań które wykonałem wcześniej sam.
Diagnoza: ledwo żyjąca pompa, przypalony sterownik, zatarty tłok przestawiacza dawki (swoją drogą i tak długo musiała już tak kuleć a nie padła całkiem, stwierdzam więc że wcale nie takie delikatne te pompy)
Nie spieszyło mi się więc auto postało u nich tydzień, skasowali 2650zł, dali nowy tłok, nowy sterownik pompy, nowy komplet uszczelek, wgranie softu, kalibracja i test pompy na stole, plus wyjęcie i wsadzenie do auta. Na usługę i pompę dali roczną gwarancję. Auto odebrałem dziś. Jest żwawsze od samego dołu obrotów, odpalany silnik lepiej i szybciej zaskakuje, jest też minimalnie mocniejszy. Teraz czekam na siarczyste mrozy, poskutkować musi :)
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Bardzo ciężko pali

Postprzez RudeBoy » 17 paź 2013 21:03:55

Ten serwis robi dobrą robotę ale ich ceny są z dupy.
Można tą samą robotę zrobić w innym serwisie za max 2000.
Teraz na pewno będzie Ci palić jak złoto. Bo wszystko inne co może być przyczyną masz już ogarnięte.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Bardzo ciężko pali

Postprzez matrix0070 » 17 paź 2013 22:17:39

co do kosztów to masz rację, skroili porządnie ale cóż... jeśli auto będzie działało jak należy to te złotówki będą mniej boleć bo wpieniała mnie ta usterka niesamowicie. Myślałem jeszcze o Bosch serwis Gładysek Kraków ale problematyczne dla mnie było odstawienie i odebranie auta. Może byli by tańsi... Mroczkowie jeszcze uszczelnili mi dolot bo podobno turbo miało lekki przedmuch na kolektorze ssącym. Tak swoją drogą... Ogarniał ktoś temat reanimacji pompy zexel z 3.2 did pajera IIIki?

-- Dodano Śr 20 lis 2013 20:00:36 --

z najnowszych wieści: po ostatnich spadkach temp w okolice 0stopni mój DTI znów zaczął ciężko odpalać zimnymi porankami mimo:
szczelnej całej linii paliwowej
świeżego filtra
sprawnych rocznych żarowych
zregenerowanej pompy
nowych wtryskiwaczach
szczelnych trawersów i powrotów
dobrej kompresji
dobrego aku (na pozór)
Już miałem przyszykowany stos by puścić to auto z dymem, kiedy przyszedł mi do głowy akumulator który po 3 kręceniach 5cio sekundowych zaczął się poddawać, pierwszy raz. Chociaż nigdy nie miałem z nim problemu musiał długo zdychać (dwie zimy) bo niby zawsze kręcił i latem DTI pali jak złoto (i wydawało mi się że żwawo bo nigdy go nie muliło) ale nie kręcił tak jak powinien. Nie dał rady dać tego kopa na rozruch zimnemu dieslowi. Podpiąłem się do drugiego auta i DTI ożyło gdy tylko na pół sekundy dotknąłem się kluczyka. Jutro rano sprawdzę ten fakt jeszcze raz. Jak będzie ok, jadę wymieniać aku i czyścić kable przy rozruszniku.
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość