Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez bart322 » 23 lip 2015 21:12:56

No dal nowy silikon na tym deklu, co sie pompe ustawia :D
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 23 lip 2015 22:46:33

Nowa uszczelka pokrywy zaworów, oringi pod trawersy, nowe przelewy, nowy filtr paliwa.
Semir napisał(a):Firma może się wyłgać że nie poprawny montaż nie przeprowadzony przez nich i :dupa:
Kolega miał tak z turbiną i gwarancję szlag ftrafił.

Tylko, że pompa była wmontowana w porządnym zakładzie i po odpowietrzeniu auto zagrało od kopa. Pojeździłem trzy dni robiąc skromne cyrka, cyrka 30 km jadąc z domu do Stargardu na zakręcie silnik zgasł ale odpaliłem i pojechałem dalej. Pojechałem na zakupy do TESCO. W drodze jeszcze dwa razy szarpnęło silnikiem. Jakoś dojechałem :shock: . Zakupy załadowane wyjeżdżam spod Sklepu i "zonk". Zgasł na skrzyżowaniu i już nie chciał odpalić. Zablokowałem jedyny wyjazdowy pas z TESCO na Rondo. Tylko cudem na rozruszniku do tyłu udało mi się wjechać na trawnik i cierpliwie czekać na pomoc kolegi. Jeśli chodzi jeszcze o montaż to był zgodny z wszelkimi zasadami po zblokowaniu rozrządu. Pisałem w poście po regeneracji, że auto jest dynamiczniejsze i lepiej się zbiera. Co jeszcze źle zrobiłem ?
P.S. Turbina kata aż miło. Poza błędami pompy innych nie ma.

-- 23 lip 2015 22:52:29 --

bart322 napisał(a):No dal nowy silikon na tym deklu, co sie pompe ustawia :D

Oświeć mnie bo nie trybię :wsciekly:
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 23 lip 2015 23:17:19

Jeżeli ten samochód gaśnie w czasie jazdy, masz błąd pompy jakiś 16XX (dokładnie jaki)?
- To na 99% pompa jest zwalona.

Dla formalności możesz sobie jeszcze czujnik obrotów wału sprawdzić/podmienić... ale nawet z padniętym tym czujnikiem auto będzie odpalać i silnik będzie się kręcił choć kulawo.

Czy po regeneracji pompy dostałeś wydruk z maszyny do kalibracji pompy?
Ostatnio edytowano 24 lip 2015 09:56:26 przez RudeBoy, łącznie edytowano 1 raz
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez bart322 » 24 lip 2015 06:47:17

zibi187 napisał(a):...
Oświeć mnie bo nie trybię :wsciekly:


Ano chodzi o to, ze za wiele uszczelnien nie ma przy wymianie samej pompy ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 24 lip 2015 21:10:39

RudeBoy napisał(a):Jeżeli ten samochód gaśnie w czasie jazdy, masz błąd pompy jakiś 16XX (dokładnie jaki)?
- To na 99% pompa jest zwalona.

Dla formalności możesz sobie jeszcze czujnik obrotów wału sprawdzić/podmienić... ale nawet z padniętym tym czujnikiem auto będzie odpalać i silnik będzie się kręcił choć kulawo.

Czy po regeneracji pompy dostałeś wydruk z maszyny do kalibracji pompy?

Poza fakturą nic nie otrzymałem. Zgodnie z prawem owa faktura jest gwarancją.
Czujnik obrotów wału mam nowy.
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 24 lip 2015 21:33:08

zibi187 napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Jeżeli ten samochód gaśnie w czasie jazdy, masz błąd pompy jakiś 16XX (dokładnie jaki)?
- To na 99% pompa jest zwalona.

Dla formalności możesz sobie jeszcze czujnik obrotów wału sprawdzić/podmienić... ale nawet z padniętym tym czujnikiem auto będzie odpalać i silnik będzie się kręcił choć kulawo.

Czy po regeneracji pompy dostałeś wydruk z maszyny do kalibracji pompy?

Poza fakturą nic nie otrzymałem. Zgodnie z prawem owa faktura jest gwarancją.
Czujnik obrotów wału mam nowy.


Jeżeli nie dostałeś tego wydruku możesz założyć cała regeneracja sprowadziła się do wymiany sterownika :(
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 25 lip 2015 07:31:40

Faktura obejmuje;
1. Sprawdzenie i kalibracja pompy wtryskowej BOSCH VP44 z wymianą sterownika, czujnika kąta i zestaw uszczelnień-op. kpl. 869 464739 0 470 504 009 /011/ 01929340 36976 010
2. Koszty wysyłki.
Uzbierała się sumka 2,477,70zł. Sporo jak na trzydniowe działanie pompy :killer: Do tego należy doliczyć koszty demontażu i ponownego montażu.
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez bart322 » 25 lip 2015 12:25:18

Czyli to zadna regeneracja, skoro tylko sprawdzenie i kalibracja + wymiana sterownika.
Odsylaj z reklamacja.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 26 lip 2015 06:49:20

Tak właśnie uczyniłem. Tylko kto zwróci mi kasę za ponowne wyciągnięcie i zamontowanie pompy.

-- 04 sie 2015 21:00:07 --

To jakaś farsa :pomidor: z tym serwisem w Krotoszynie. Otrzymałem odpowiedź, że pompa ponownie sprawdzona na stole probierczym nie wykazuje błędów i jest sprawna. Pomimo tego szef postanowił o ponownej wymianie sterownika. Oczywiście poinformowano mnie, iż uwzględniając szeroko pojęte dobro klienta oraz specyfikację usterek związanych z szyną CAN firma Wachowiak nie będzie mnie obciążała kosztami rozpatrzenia niezasadnej reklamacji pod warunkiem przekazania do Ich firmy dodatkowych informacji związanych z usterką. REWELACJA :D Ja głupi wysłałem sprawną pompę z niesprawnego samochodu. Super. Holowałem z zablokowanego skrzyżowania ot tak dla przyjemności. Dzisiaj pojechałem do warsztatu i znowu diagnoza. W końcu nie ma pompy ale błędy są zapisane w ECU. Wśród wielu błędów związanych z odpięciem czujników jest ten jeden P1631. Ten błąd stwierdził pierwszy elektronik, do którego zaholowałem samochód. On także sprawdził go pod względem elektronicznym zasilania modułów i komunikacji między nimi. Stwierdził, że wina stoi po stronie pompy. W związku z tym, że nie dysponował wolnymi mocami przerobowymi auto zaholowałem do warsztatu, w którym pompa była montowana po regeneracji. Zanim pompę wyciągnęli poprosiłem o sprawdzenie na komputerze. I co ? Ano to samo P1631 no i P1613. Ten drugi tylko dla tego, że próbowaliśmy w poprzednim warsztacie uruchomić silnik nowym kluczykiem z niewkodowanym transponderem. Poza tym Firma Wachowiak jako autoryzowany serwis Boscha nie udziela gwarancji tylko rękojmi. SUPER NIE :?

-- 11 sie 2015 16:26:30 --

Ale jazda :killer: :killer: :killer: Wczoraj wieczorem odebrałem samochód z warsztatu. Zapłaciłem, odpaliłem i odjechałem. Pojechałem sobie na polowanie. I to wszystko niecałe trzydzieści kilometrów i d..pa. Auto kilka razy gasło, przerywało podczas spokojnej jazdy, aż w końcu padło i nie dało się już uruchomić. Zostawiłem u znajomego w skupie a dzisiaj pojechałem z mechanikiem. Podłączył komputer i co ??? ano P1631 i P1651. :pomidor: Mało nie :guns:
Zadzwoniłem do Krotoszyna powiedziałem, że samochodu nie tykam. Jutro wysyłają serwisantów. Zobaczymy co znowu wymyślą, bo z pewnością nie to że pompa do nich trafiła sprawna jak poprzednio.

-- 13 sie 2015 05:35:28 --

Silnik "KATA" i to jeszcze jak. Panowie z serwisu Wachowiak z Krotoszyna byli bardzo profesjonalni. Nie sterownik był przyczyną tylko nieudolny mechanik. Oczywiście koszty serwisu ponoszę ja, bo mechanik stwierdził, że tej wtyczki nie ruszał. Udowodnić ni jak WIĘC :cry2:
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 13 sie 2015 08:41:47

No widzisz, a jak pisałem to zlałeś posta :P
ali napisał(a):Pompa pada z jakiegoś powodu, jesli nie usuniesz przyczyny to nic nie da regeneracja.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jrzeuski » 13 sie 2015 10:53:54

To chyba najdroższa wtyczka o jakiej słyszałem :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 16 sie 2015 06:20:29

ali napisał(a):No widzisz, a jak pisałem to zlałeś posta :P
ali napisał(a):Pompa pada z jakiegoś powodu, jesli nie usuniesz przyczyny to nic nie da regeneracja.

Święta racja.

-- 16 sie 2015 06:21:45 --

jrzeuski napisał(a):To chyba najdroższa wtyczka o jakiej słyszałem :glaszcze:

A do tego jaka bolesna :cry2:
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez kamil18-K4 » 09 maja 2016 22:56:19

Witam wszystkich fanow Frontek. Jestem posiadaczem Frobtery B 99' long 2,2DTI i rowniez jakos od dwoch tygodni mam problem z odpaleniem szczegolnie jak stane nosem pod gore i pare godzin w tedy musze zjechac akumulator prawie do zera natomiast jak stoje nosem do dolu to pali na dotyk. Znajomy mechanik wlasnie polecil mi zalozyc zaworek powrotny za filtrem paliwa i mialo byc git a tu 4 litery. Dodam ze nie swieci sie kontrolka silnika i na przewodach paliwowych nie widze zadnego wycieku. Pozdrawiam.
kamil18-K4
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 lip 2015 21:39:57
Lokalizacja: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 10 maja 2016 07:22:56

było o tym pierdyliard razy
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 11 maja 2016 07:25:01

Zacznij od wymiany wszystkich przelewów.
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez martin09 » 12 maja 2016 00:26:25

Bez żadnych zaworkow ja miałem u siebie wszystkobwywalilem , pozakladalem wszystkie nowe przewody od filtra do pompy i nowe przelewy z trójnikami i mam spokój :D
Avatar użytkownika
martin09
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 106
Dołączył(a): 10 lis 2015 23:15:37
Województwo: Śląskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez klejnus » 25 gru 2016 17:05:43

No to przyszła pora i na mnie w tym temacie. Szkoda że tak szybko. Frota od dłuższego czasu miała problem by odpalić od strzała po staniu dłuższym. Obecnie wali checkiem nie wkręca się na obroty. Powtarzają się błędy p1125 i p1220 po odpaleniu kat wtrysku (ostatnio jak sprawdzałem bo teraz jest gorzej i nie mialem kiedy sprawdzić.) Pokrywał się z zadanym i silnik kopcil na biało. Jak się lekko rozgrzał przestał dymić a kat wtrysku różnił się o ok 1.3 jednostki względem żądanego. Założony mam zaworek zwrotny przed filtrem dałem nowy cały wąż od baku do filtra. Nie sprawdzałem jak odpala gdy auto będzie stało przodem w dół. Czy ten drugi błąd może wywalać przez turbinę która wymaga również regeneracji czy może jedno. Drugim ma coś wspólnego? Ps. Odpalałem też frote na krótko bez filtra i efekt taki sam. Czy sama pompa może mieć w sobie gdzieś nieszczelność? No i nastawiam się na regenerację niestety.
klejnus
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 30
Dołączył(a): 09 lut 2014 22:46:09
Lokalizacja: Nowa Wieś Ujska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez bart322 » 25 gru 2016 17:47:44

Zanim dasz komus zarobic na pompie posprawdzaj jeszcze wezyki przelewow, gdzie mogloby sie zapowietrzac. Pompa nie tak dawno byla rozbierana...
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 25 gru 2016 20:23:32

Jak nie chce odpalać a po odpaleniu kopci na biało, lekkim rozwiewającym się dymem to oznacza powietrze w paliwie.
Cały układ do sprawdzenia na szczelność. Tak sama pompa może być nieszczelna i może być przyczyną zapowietrzania układu.

Generalnie kąt wtrysku zadany przez ECu powinien pokrywać się z kontem rzeczywistym. Jeżeli cały czas jest rozjazd między tymi wartościami i dodatkowo błąd korekcji konta wtrysku to prognozy będą nieciekawe.
Możesz jeszcze ustawić, a raczej upewnić się, że kont statyczny na fasolkach regulacji jest ustawiony właściwie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez klejnus » 25 gru 2016 21:14:05

Dym jest gęsty i śmierdzący. I tu macie film na rozgrzanym silniku jak jeszcze błędów nie było. https://youtu.be/8NzVNmn7gVg. I czy ten drugi błąd mógł powstać że gruszka jest skręcona na maxa i chyba wogole nie otwiera zaworu. U kolegi jest. 1cm gwintu gdzieś na przeciw od regulacji a u mnie nie ma nic.
klejnus
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 30
Dołączył(a): 09 lut 2014 22:46:09
Lokalizacja: Nowa Wieś Ujska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość