Witamy ! |
---|
|
Borew napisał(a):Miałem podobny problem. Frota nie miała wgl przyspieszenia błąd zapalał się i gasł cały kolektor wyczyściłem klapy wirowe tak samo egr podmieniłem itd. itp. Doszedłem znalazłem schemat podciśnień i po prostu wężyk podciśnienia nie był tak podłączony jak na schemacie zamiast do pompy vacum iść miał to szedł jakoś skrócony do drugiego elektozaworu. Pomogło jak ręką odjął zmieniłem wszystkie wężyki i zrobiłem tak jak na schemacie i jest git. Teraz dopiero zrobił mi się problem jak skręce kierownicą na maksa do silnik faluje i drży wibruje problem ten też powstaje na zimnym silniku na ciepłym to tylko jak skręcę na maksa kierownicą aż piszczy i faluje. Czy to może być pompa wspomagania ? Silnik sprawdzony wtryski git pompa wtryskowa git wszystko posprawdzane dobre wartości błędów zero. Dodam jeszcze że zdejmowałem pasek klinowy i bez paska chodzi idealnie nie faluje. A jeszcze dodam że koło pasowe jest nowe bo zmieniłem.
Jake napisał(a):Borew napisał(a):[...]Teraz dopiero zrobił mi się problem jak skręce kierownicą na maksa do silnik faluje i drży wibruje problem ten też powstaje na zimnym silniku na ciepłym to tylko jak skręcę na maksa kierownicą aż piszczy i faluje. Czy to może być pompa wspomagania ? Silnik sprawdzony wtryski git pompa wtryskowa git wszystko posprawdzane dobre wartości błędów zero. Dodam jeszcze że zdejmowałem pasek klinowy i bez paska chodzi idealnie nie faluje. A jeszcze dodam że koło pasowe jest nowe bo zmieniłem.
Zdecydowanie stawiałbym na pompe wspomagania albo listwe przekladni.
mctortillabezmex napisał(a):Jake napisał(a):Borew napisał(a):[...]Teraz dopiero zrobił mi się problem jak skręce kierownicą na maksa do silnik faluje i drży wibruje problem ten też powstaje na zimnym silniku na ciepłym to tylko jak skręcę na maksa kierownicą aż piszczy i faluje. Czy to może być pompa wspomagania ? Silnik sprawdzony wtryski git pompa wtryskowa git wszystko posprawdzane dobre wartości błędów zero. Dodam jeszcze że zdejmowałem pasek klinowy i bez paska chodzi idealnie nie faluje. A jeszcze dodam że koło pasowe jest nowe bo zmieniłem.
Zdecydowanie stawiałbym na pompe wspomagania albo listwe przekladni.
Też mi się wydaje że to pompa może umierać, może łożysko sie w niej wysypało i ma duże opory przy obrotach a jak dasz jej jeszcze duże obciążenie w postaci max skrętu to i silnik obciążasz. Po zdjęciu paska zobacz czy na pompie nie ma luzów itp.
wracając do tematu, udało mi się odczytać błąd, P0400, w tygodniu jak będę miał chwile to zdejmę egr i go wyczyszcze w środku i pomierze podciśnienia
mctortillabezmex napisał(a):wczoraj miałem chwilę to wymieniłem sobie węże podciśnienia na silikonowe(i tak były już zamówione bo część była lekko poparciała), wyjąłem egr był lekko w sadzy ale nic szczególnego, jak podpiąłem wężyk i zassałem powietrze to się chował.
Vacuometr do mnie jeszcze nie dotarł ale stwierdzam że raczej podcisnienie jest ok bo jak ściągnąłem wąż idący do serwa to ssie dość mocno, wężyka sterującego egr (tego co wychodzi z zaworu) nie da się ściągnąć przy pracującym silniku. Wygląda to chyba na zawór podcisnienia sterujący pracą EGR, podmieniłem wtyczki i wężyki z sąsiednim zaworkiem(od klap wirowych) i po dodaniu gazu auto nie dymiło. Chociaż zastanawiam się jeszcze czy to np przepływka nie świruje (check przy 2,5-3k na 4 i 5 biegu) tak jak to Borew opisywałeś w innym temacie
Borew napisał(a):Tak jest miałem podobny problem radziłbym ci założyć nowe wężyki podciśnień i założyć je tak jak jest na schemacie 2.2 DTI.A możesz jeszcze wyczyścić najlepiej benzyną ekstrakcyjną czujnik doładowania coś tam zawsze pomoże
tomek_89 napisał(a):Czy vakumetr wpięty zaraz za pompą vaku z podłączonymi wszystkimi elektrozaworami (również tymi od spinania przedniego napędu) wskazuje stałą wartość czy faluje ?
Borew napisał(a):Aha możliwe że to może być przepływomierz najlepiej podmienić i zobaczyć wtedy jeszcze bym stawiał na czujnik doładowania trzeba go dobrze przeczyścić jak tego nie robiłeś a filtr powietrza i paliwa zmieniłeś. Ja ostatnio u siebie przebiłem katalizator i frontera jest jakby żwawsza tylko troszkę głośniej pracuję ale z takim charakterem rasowym.
tomek_89 napisał(a):Ja z tym walczyłem długo i namiętnie. Na wolnych obrotach podcisnienie - 0,8 bar i wszystko pięknie. W momencie kiedy jadąc silnik miał ok. 1800 - 2500 obr podcisnienie znikło. Przyczyna - walniety zawór od w/g turbo.
Borew napisał(a):Aha możliwe że to może być przepływomierz najlepiej podmienić i zobaczyć wtedy jeszcze bym stawiał na czujnik doładowania trzeba go dobrze przeczyścić
mctortillabezmex napisał(a):dobra to wracając dzisiaj z roboty podepnę sobie vacuometr i zobaczę jak to wygląda w trakcie jazdy
-- 25 kwi 2018 20:27:47 --tomek_89 napisał(a):Ja z tym walczyłem długo i namiętnie. Na wolnych obrotach podcisnienie - 0,8 bar i wszystko pięknie. W momencie kiedy jadąc silnik miał ok. 1800 - 2500 obr podcisnienie znikło. Przyczyna - walniety zawór od w/g turbo.
Jechałem kawałek z wpiętym vacuometrem i podcisnienie sobie skacze, ale to normalne bo przecież jak się któryś zawór otworzy to spada podciśnienie jak już sprawdzać to na wyjściu z zaworu, wtedy widać jak pracuje No chyba że podczas jazdy podcisnienie od strony pompy spada do 0 wtedy albo pompa albo nieszczelność za którymś z zaworówBorew napisał(a):Aha możliwe że to może być przepływomierz najlepiej podmienić i zobaczyć wtedy jeszcze bym stawiał na czujnik doładowania trzeba go dobrze przeczyścić
Przepływka okazała się ok, walnięty był czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/doładowania. Wymieniony i przez 40km zero check'a, zobaczymy jutro rano czy szarpanie ustało
Także problem rozwiązany, dzięki wszystkim za pomoc
kriston napisał(a):Witam,podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego. Wiec zapala mi się check ale tylko kiedy mocno go przypałuję pod obciążeniem,np. wyprzedzanie pod górę i wtedy obcina moc silnika. Kiedy wyłączę silnik i odpalę znowu wszystko wraca do normy i podczas normalnego obchodzenia się z gazem taki objaw nie występuje. Dodam że SDPROG nie wykrywa żadnych błędów. Macie jakieś sugestie? (filtr powietrza i paliwa wymieniony)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość