Strona 8 z 9

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 22 lut 2015 10:08:53
przez ali
pisu22 napisał(a):
ali napisał(a):
pisu22 napisał(a):mi włącza się czek jak jadę ponad 100 i docisnę pedal do podłogi przy obrotach 2500-3000, ale nie włącza się gdy stoję i robię przegazówkę nawet dłużej trzymając obroty. dlaczego na postoju się nie załącza?

Odczytaj błąd, bez tego nic nie zdiagnozujesz.

P400
mechanik powiedział, że to może oznaczać wiele rzeczy i że muszę auto podstawić i będzie szukał. mam nadzieję, że to stare przewody puszczają, ale czy objawy na to wskazują?


To może byc: Przepływomierz, elektrozawór zaworu westgate, zawór westgate, czujnik ciśnienia doładowania, przewody podciśnienia.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 23 lut 2015 19:21:09
przez pisu22
no to się okazało.
problem generował czujnik ciśnienia doładowania - po wymianie auto śmiga aż milo.
pozdrawiam

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 06 gru 2015 17:46:55
przez cichy
mam takie pytanie bo przeglądałem forum i nic nie znalazłem (chyba że źle szukałem) co może oznaczać błąd P0100-0C czyżby padł przepływomierz czy gdzieś indziej szukać przyczyny :/
Bardzo proszę o sugestie co sprawdzić lub gdzie jeszcze szukać przyczyny tego błędu.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 06 gru 2015 18:44:56
przez RudeBoy
A patrzyłeś na kompie czy przepływomierz działa?

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 06 gru 2015 19:10:27
przez cichy
sprawdzałem tylko programem scanmyopel za pomocą elm327 na telefonie i odczytywałem błedy bo nie miałem dostępu do bardziej profesjonalnego programu :dupa:
A może znasz jakiś program którym można sprawdzić czy działa przepływomierz.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 06 gru 2015 19:37:20
przez brum
Opel scanner podaje nie tylko błędy, podaje też wartości czujników i wykresy...

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 06 gru 2015 22:00:13
przez cichy
Sprawdziłem programem torque wskazania przepływu przez masowy przepływomierz powietrza MAF i pokazuje cały czas na wyłączonym jak i włączonym silniku wartość 327,7. zdjęcie wtyczki z przepływomierza na włączonym silniku nie zmienia nic w jego pracy.
Prosze o sugestie co może być nie zapsute lub co sprawdzic

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 06 gru 2015 22:14:56
przez brum
kabel i przepływomierz.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 06 gru 2015 22:40:40
przez RudeBoy
Zmienia się masa powietrza w zależności od obrotów silnika i otwarcia EGRa?

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 07 gru 2015 01:31:22
przez cichy
Masa powietrza pozostaje cały czas na poziomie 327,7 bez względu na obroty silnika.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 07 gru 2015 09:59:26
przez RudeBoy
cichy napisał(a):Masa powietrza pozostaje cały czas na poziomie 327,7 bez względu na obroty silnika.


No to jak kable, wtyczka są ok to przepływomierz do wymiany.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 01 mar 2016 21:59:39
przez rafaell1
Witam koledzy mam problem Frontera b 2003 r 2.2 dth 200tyś nakręcone, po rozgrzaniu silnika ale nie zawsze ale często co najmniej 2 razy dziennie zapala mi się żółta kontrolka kluczyk i auto traci moc czasami zaraz się naprawi ale rzadko, jedynie wtedy pomaga zgaszenie auta no i jazda dalej,
Posiadam OP-COMa zczytałem błędy no i prośba do was od czego zacząć szukanie usterki i gdzie?
niżej wstawiłem odczyt z op com.
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2003 (3)|Frontera-B|Silnik|Y 22 DTH

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L06BG763V512214
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24451347 KG
systemSupplierECUHardwareNumber: BOSCH010000001401
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: 0000
systemSupplierECUSoftwareNumber: 6UBMS040_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0452
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B03004
systemNameOrEngineType: Y22DTH
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF

Identyfikator: 1450

VehicleManufacturerSpecific: 0470504207


Łączna ilość kodów błędów: 3

P0638 - Obwód przepustnicy, odchylenie ujemne
(05) - Obecny

P0400 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(09) - Nie występuje

P0100 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem
(0D) - Nie występuje

NO i jeszcze odczyt z pracy silnika
Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,13.9 V
Status zapłonu,Zał 12V
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.50 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Ciśnienie atmosferyczne,99 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,4.05 V
żądanie ciśnienia ładowania,103 kPa
Ciśniemnie ładowania,99 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.62 V
Przepływomierz powietrza,207 mg/suw
Przepływomierz powietrza,0.92 V
Temperatura powietrza wlotowego,34 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.01 V
Temperatura cieczy chłodzącej,68 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.54 V
Temperatura oleju silnika,50 °C
Temperatura oleju silnika,3.36 V
Temperatura paliwa,37 °C
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Pożądane jałowe,900 obr/min
Prędkość silnika,899 obr/min
Prędkość pompy wtryskowej,449.97 obr/min
Pożądany początek wtrysku,2.8 CA
Rzeczywisty początek wtrysku,2.9 CA
Rzeczywista dawka paliwa,6.0 mg/suw
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),0 %
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),509 kPa
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),49 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),49 %
Częstość impulsów elektrozaworu regulatora przepustnicy,4 %
Czujnik położenia przepustnicy,2.57 V
Położenie przepustnicy,31 %
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,56 %
Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,56 %
Sensor temperatury zewnętrznej,8 °C
Sensor temperatury zewnętrznej,2.58 V
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Aktywne 0V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Zał
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),88 %

Proszę o jakieś pomocne odp .

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 02 mar 2016 01:54:44
przez ali
P0638 - przepustnica
P0100 - przepływomierz
P0400 - zawór EGR, lub może wynikać z P0100 lub zaklejony nagarem kolektor ssący.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 02 mar 2016 08:37:16
przez rafaell1
Witam i dzięki za odp ale dodam ze błąd P0638-przepustnica to już istnieje kilka lat a to zapewne przez to ze jest wyciągnięte sprzęgło łączące potencjometr z przepustnica bo było pęknięte i zaślepiłem podciśnienie do przepustnicy bo były problemy z nią ale to było kilka lat temu i wszystko było ok
Problemy z mocą zaczęły się tak można powiedzieć na jesień 2015 ale raz jest ok raz gorzej ,czasami cały tydzień jest ok a czasami to jak pisałem kilka razy dziennie zapala się kontrolka
Wczoraj robiłem próbę wykasowałem wszystkie błędy op-comem no i auto zapalone kilka przygazowań auto rozgrzane
błąd p0638 był od razu ale dale cysto no i po jakims czasie gdy auto po przygazowaniu wracało do normalnych obrotów zapaliła się na chwile kontrolka i zgasła i pojawił się błąd p0400
będę dziś próbował podłacze komputer jak auto będzie miało zapaloną kontrolke i będzie bez mocy zobaczę jeszcze raz jakie błędy i odczyty silnika
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz kiedyś po takich oznakach braku mocy i zapaloną kontrolką wyczyściłem MAP SENSOR i jakiś czas był spokój ale teraz to już nic nie daje czy to może być uszkodzony ten czujnik czy byłby inny błąd?

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 02 mar 2016 09:04:49
przez jrzeuski
Nie kombinuj z testerem tylko ściągaj EGR i sprawdź ile w nim syfu i tak samo zajrzyj do kolektora.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 06 sty 2017 00:14:46
przez XII
Witam,
Ja natomiast mam troszkę inny problem... U mnie było wszystko ok (frotka B Sport 2.2 dti) przy temperaturze zewnętrznej 0 do -1 i powyżej 0 jeszcze kilka dni temu. Dziś co temperatura spadła do -10 (auto w garażu ok. 5st.C, wyjechanie na mróz nie zdążyło się rozgrzać, postawiłem przed sklepem i tak po postoju z 30-50 minut na mrozie się zaczęło) podczas jazdy zapala się check engine i niby frotka jedzie normalnie (co prawda nie ma jak przycisnąć gazu bo ślisko), po chwili kontrolka gaśnie, a za jakiś czas znowu się zapala. Pierwszy raz coś takiego mam - nie widzę żadnych zależności, sytuacji od których kontrolka się zapala - stoi na luzie, pyrka sobie i kontrolka potrafi zapalić się i zgasnąć w całkiem nieregularnych odstępach. Jedyne co mogę powiązać to temperatura zewnętrzna -10st.C. Będę chciał podskoczyć do qmpla na kompa sprawdzić błędy, na razie nic w tym zakresie nie wiem ale może któryś z kolegów miał podobną sytuację?

Jeszcze z innej beczki - w tamtym roku i poprzednie lata w zimę podczas odpalania zimnego autka zawsze resetował mi się licznik kilometrów ale zanim to nastąpiło to wszystkie wskazówki w liczniku chwilowo ustawiały się poniżej wartości zerowych i coś tak jakby w liczniku w tym czasie szeleściło, zgrzytało - a to wszystko podczas kręcenia - frotka odpalała przeważnie od strzała (w garażu mam średnio 3-5st.C zimą) i jak odpaliła to licznik wracał do żywych ze zresetowanym licznikiem kilometrów. W tą zimę jeszcze tego nie doświadczyłem ale co to mogło/może być?

Pozdrawiam.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 23 lip 2017 16:40:22
przez jarmis71
I problem pojawił się u mnie. Podczas jazdy w różnych momentach zapala się check i wskazówka obrotomierza spada na zero. Na wolnych obrotach słychać nierównomierną pracę silnika. Pojawiają się błędy P1335 i P0725. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu ok 10 min odpalam i silnik pracuje normalnie do następnego razu. Proszę o pomoc.


Czujnik położenia wału 55 zł i po kłopocie.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 11 sty 2018 19:45:40
przez Borew
jarmis71 napisał(a):I problem pojawił się u mnie. Podczas jazdy w różnych momentach zapala się check i wskazówka obrotomierza spada na zero. Na wolnych obrotach słychać nierównomierną pracę silnika. Pojawiają się błędy P1335 i P0725. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu ok 10 min odpalam i silnik pracuje normalnie do następnego razu. Proszę o pomoc.


Czujnik położenia wału 55 zł i po kłopocie.


Radzę ci posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnień czy są szczelne i dobrze podłączone.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 12 sty 2018 19:50:41
przez polaris
XII napisał(a):Jeszcze z innej beczki - w tamtym roku i poprzednie lata w zimę podczas odpalania zimnego autka zawsze resetował mi się licznik kilometrów ale zanim to nastąpiło to wszystkie wskazówki w liczniku chwilowo ustawiały się poniżej wartości zerowych i coś tak jakby w liczniku w tym czasie szeleściło, zgrzytało - a to wszystko podczas kręcenia - frotka odpalała przeważnie od strzała (w garażu mam średnio 3-5st.C zimą) i jak odpaliła to licznik wracał do żywych ze zresetowanym licznikiem kilometrów. W tą zimę jeszcze tego nie doświadczyłem ale co to mogło/może być?


Mam podobnie czasami. Podczas odpalania głośny szum i zerowanie licznika. Czasem za tym idzie zapalenie się kontrolki pasów, która gaśnie po kilku dniach już bez fajerwerków.

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

PostNapisane: 25 maja 2018 20:06:52
przez yuby194
Witam Was,
mam problem z błędem P1635 - ogólnie odpowiada za układ świec żarowych. Obja jest taki, że na zimnym silniku zapala się kontrolka chek i dopiero po nagrzaniu si,e silnika i powtórnym odpaleniu jest już dobrze - kontrolka nie zapala się. Prąd do świec dochodzi, sprawdziłem żarówką, świece miały 7 lat i jakiej 60 kkm - uznałem, że to one winne i wymieniłem, przekaźnik ten z radiatorem tez wymieniłem i dalej to samo...
Miał ktoś taką przypadłość?