Witamy !



[2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowych

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez RudeBoy » 09 lis 2013 14:36:26

No ewidentnie za mało tlenu. To już ustaliliśmy na początku.
Heh no przestawiony rozrząd może być może też być zdupcona pompą, która źle ustawia kont wtrysku. Tego sam nie sprawdzisz...
Możesz jeszcze zdjąć pokrywę zaworów i zaglądnąć pod wałek rozrządu czy któryś z mostków zaworowych nie jest pęknięty. Może być wtedy taka akcja, że zamiast 2 zaworów np ssących otwiera się tylko jeden...
Chyba, że masz w samej głowicy głębiej zapchane kanały dolotowe...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez tomek_89 » 09 lis 2013 14:42:47

Pompę sprawdzał spec od układów paliwowych i stwierdził że kąt wtrysku zmienia się elegancko i dawka paliwa też jest prawie idealna. Masz rację co do zapchanego dolotu. Gdy czyściłem kolektor to nie zdejmowałem głowicy i w obawie przed obcym ciałem w cylindrze przy pomocy odkurzacza wyczyściłem tyle ile było możliwe. Być może za mało. Niestety nie mam garażu żeby wziąć się za to teraz a pogoda trochę jakby na przekór człowiekowi robi.
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez RudeBoy » 09 lis 2013 14:48:30

No absurdem było by targać głowice do czyszczenia dolotu...
Jeszcze jest jedna możliwość - przepływomierz.
To wredny czujnik, który potrafi grubo nabałaganić w mapie wtrysku... Najlepiej było by podmienić na jakiś inny sprawny oryginalny.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez tomek_89 » 09 lis 2013 14:55:04

Absurd to delikatne słowo :D Co do przepływki to w moim przypadku wszyscy znajomi jeżdżą innymi markami aut i jedyna możliwość to zakup. Nie wiem jaki jest koszt nowej ale tanio to chyba nie będzie.
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez RudeBoy » 09 lis 2013 15:08:31

tomek_89 napisał(a):Absurd to delikatne słowo :D Co do przepływki to w moim przypadku wszyscy znajomi jeżdżą innymi markami aut i jedyna możliwość to zakup. Nie wiem jaki jest koszt nowej ale tanio to chyba nie będzie.


Ktoś z łodzi na pewno na forum jest i ma 2.2DTI umów się z nim i podmieńcie. Podmiana to 2 minuty.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez tomek_89 » 09 lis 2013 15:38:39

Tak zrobię. Na razie dzięki, jak coś wymodzę to dam znać. MIłego dłuższego weekendu :beer:
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez Semir » 09 lis 2013 16:52:12

Mamy nową koleżankę z łodzi nick ania78 ona na pewno na 2,2 dti.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez tomek_89 » 10 lis 2013 13:25:05

Dzięki Semir za info. Spróbuję się skontaktować z Anią. Może będzie miała przepływkę pod maską :D

-- Dodano 15 lis 2013 15:05:38 --

Mojej walki ciąg dalszy :guns: . Uzbrojony w manowakuometr zaatakowałem turbinę (znowu) i ................ zonk. Przy 2500 obr. manometr w dziurce czujnika doładowania pokazuje ciśnienie 1 bar (no masakra jakaś). Podłączyłem dodatkowy wężyk do siłownika turbiny i do mojej paszczy. Po zassaniu ciśnienie skoczyło do 2.1 bar przy tych samych obrotach i silnik zaczął pracować znacznie lepiej. Idąc tą drogą vakuometr na pompę vaku a tu podciśnienie 0.6 bar. I lipa. Prawdopodobnie padła pompka vaku i przy podciśnieniu 0.6 siłownik bypass na turbinie nie zamyka się do końca w związku z czym jest zbyt małe ciśnienie spalin na łopatkach turbiny. I tutaj mam pytanie, czy da radę wywlec tą pompę w sposób cywilizowany z FROTKI B LONG czy też muszę wyjąć silnik by się tam dostać :D ?
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez RudeBoy » 15 lis 2013 15:18:27

-0.6bara na vaccum to za mało.

Da radę wyjąc pompę ale wymaga to odrobiny ginekologicznej wprawy...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez tomek_89 » 15 lis 2013 15:26:05

Za mało i to dużo za mało :D Tym bardziej, że im wyższe obroty to podciśnienie spada. Nie bardzo wiem dla czego ale jak przeprowadzę autopsję pompy to może się dowiem. Co do ginekologicznych umiejętności to będzie trochę trudno, bo mam niezbyt małe łapki. Ale człowiek nie taki co by nie dał rady :D
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Dziwna praca przy odłączonym siłowniku klap wirowy

Postprzez ali » 15 lis 2013 18:36:58

tomek_89 napisał(a):Za mało i to dużo za mało :D Tym bardziej, że im wyższe obroty to podciśnienie spada. Nie bardzo wiem dla czego ale jak przeprowadzę autopsję pompy to może się dowiem. Co do ginekologicznych umiejętności to będzie trochę trudno, bo mam niezbyt małe łapki. Ale człowiek nie taki co by nie dał rady :D


Wychodzi bez problemu, ginekologa nie trzeba ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron