Strona 3 z 5

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 11 lip 2010 12:00:12
przez jarecki7611
WITAM może masz rację ja go wymieniłem dokładnie 9 mieś temu i był spokój do tej pory i dzieję się dokładnie to co na poczatku jutro go zamówię i zabaczymy może go trafiło albo jakiś bubel mi sprzedali w sklepie strach w auto wsiadać bo zgaśnie i kaplica

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 31 sie 2010 13:50:10
przez DawiD
Ja mam dalej problem z tym że jak popada to auto nie chce zapalić. dokładnie to zapali i zgaśnie zapali zaśnie i tak za którymś razem już nie zgaśnie. i jak tak zapala i gaśnie to miga kontrolka z silnika. Wczoraj i dziś popadało i jak go dziś zapaliłem i przypadkowo udusiłem to już nie zapalił bo rozładował mi się akumulator bo mam stary i muszę kupić nowy.

Jak nie pada to jest git zapala za strzałem.

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 31 sie 2010 13:53:25
przez jrzeuski
Wygląda jakby immobilizer albo ECU dostawało wilgoci.

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 08 wrz 2010 20:35:43
przez DawiD
Posprawdzałem wszystkie przewody i okazało się że dwie rurki metalowe z baku do pompy były tak zjedzone że było z nich sitko i ciekło z nich paliwo i dlatego tak palił ciężko. Teraz pali od strzała, ale za to dużo częściej zaświeca się kontrolka z silnika przy wolnych obrotach i samochód jest słaby i chyba hamulce słabną. Dziwne i nie wiem czego może to być przyczyna. Te nowe rurki założyłem o trochę mniejszej średnicy, ale to raczej nie wina tego.

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 08 wrz 2010 21:14:10
przez sebol długi
skoro zaswieca sie kontrolka od silnika check to wystarczy podłączyć pod komp i odczytac kody błędów i bedzie wiadoma przyczyna,najprawdopodobniej czujnik wałka rozrządu ,ewentualnie jakies nieszczelnosci masz skoro ci hamulce słabną tel 507112685

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 08 wrz 2010 21:16:33
przez sebol długi
pop....ło mi sie z benzyną sorry ,vacu siadło albo masz nieszczelności na wężykach wystarczy 1 dziurka albo napekniety wężyk i d...a,niebedzie miał siły ,damy rade

Re: [2.2] TDI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 23 wrz 2010 06:02:19
przez DawiD
Przejechałem dzisiaj 60km po autostradzie i się zaświecił silnik strasznie zasłab kręcił się do 3000 maksymalnie i nie umiał się rozpędzić bujnolem go do 120km/h i nie umiał dalej lekkie wzniesienie i prędkość spadała nawet jak redukowałem na niższy bieg i później nawet z górki sie nie umiał rozpędzić i go hamowało. Ratunku!! Jechałem do rodziny na wesele i się wróciłem. W sobotę wesele i nie wiem jak dojadę.

Z góry dzięki.

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 23 wrz 2010 07:29:57
przez ADAM SP3WXO
Dawid Jak masz możliwość to zczytaj błędy.

Z tego co czytam zdarzyło się raz. Mam w związku z tym pytania:
1. Czy po ponownym odpaleniu silnika świeciła się kontrolka?
2. Czy zdarzyło się to wcześniej lub później?

Jak nie to zrób mały test. Po rozgrzaniu silnika przeciągnij ją do na poszczególnych biegach. JAk się zaświeci, wyłącz silnik, odpal ponownie i powtórz test. Jak się będzie powtarzało obstawiałbym przepływomierz.

Re: [2.2] TDI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 25 wrz 2010 21:30:28
przez robak
DawiD napisał(a):Przejechałem dzisiaj 60km po autostradzie i się zaświecił silnik strasznie zasłab kręcił się do 3000 maksymalnie i nie umiał się rozpędzić bujnolem go do 120km/h i nie umiał dalej lekkie wzniesienie i prędkość spadała nawet jak redukowałem na niższy bieg i później nawet z górki sie nie umiał rozpędzić i go hamowało. Ratunku!! Jechałem do rodziny na wesele i się wróciłem. W sobotę wesele i nie wiem jak dojadę.

Z góry dzięki.

To są typowe objawy że są zapchane kanały recylkulacji spalin tylko nie wiem czy przy tym też będzie się świecić kontrolka

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 30 wrz 2010 18:18:30
przez DawiD
Byłem w warsztacie zrobili diagnozę i na komputerze wyskakiwał błąd recyrkulacji spalin EGR. Więc odkręcili ten zawór EGR i przeczyścili, podobno zawór jest dobry. potem znaleźli jeden wężyk pęknięty od sterowania tym zaworem, i kontrolka znowu się pokazuje i ten sam błąd. To sprawdzili Vacu pompę i stwierdzili że jest do wymiany że daje słabe ciśnienie dlatego źle steruje tym zaworem i są słabawe hamulce.(Hamulce są słabe i jak nacisnę kilka razy na hamulec szybko to się zaświeca kontrolka z hamulców).

I po tej wizycie było lepiej, kontrolka zaświeca się na wolnych obrotach i jak przygazuje to kontrolka gaśnie i auto idzie do przodu. Więc pojechałem na te wesele i wczoraj wróciłem, ale teraz będę szukał jakiejś pompy. Nowa 800zl może znajdę jakąś używaną dobrą.
Zobaczymy jak będzie.

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 30 wrz 2010 18:47:49
przez ADAM SP3WXO
szkukając używki nie ograniczaj się tylko do frotek. Od Vectry czy omegi też pasuje.

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 02 paź 2010 11:14:43
przez sawcio
A ja mam pytanie co do Vacu pompy.
Czy ktoś zna wartość podciśnienia, jakie powinna uzyskiwać ?
Pytam bo mam identyczne problemy z silnikiem (błąd EGR na kompie, zawór sprawny, wymieniane wężyki podciśnienia, nawet był czyszczony kolektor, który okazał się czysty).

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 02 paź 2010 20:58:33
przez kasalka
Wartość podciśnienia ok 0.8: 0.9 na pompie

Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

PostNapisane: 27 paź 2010 20:43:43
przez Jean1
Witam ! Tak jak w tytule Frota B 1999-2,2 DTL po nagrzaniu do temperatury około 85 stopni silnik gaśnie i nie można go już uruchomić. Świeci się kontrolka od silnika i kontrolka od ręcznego i poziomu płynu hamulcowego. Stało się to po raz pierwszy dziś, wcześniej nic takiego się nie działo. Wczoraj pod moim okiem znajomy mechanik wymieniał mi czujnik ciśnienia oleju, gdyż przy wtyczce po zagrzaniu silnika sączył się z niego olej. nie podejżewam aby to miało jakikolwiek wpływ na to co się stało dziś. Po uruchomieniu auta i przejechaniu kilku kilometrów, gdy silnik osiągnął temperature w granicach 85stopni zgasł i skończyło się to holowaniem. W warsztacie po podpięciu komputera mechanik zdiagnozował po wypisanych błędach uszkodzenie pompy wtryskowej. Jednak gdy silnik ostygł normalnie dał się uruchomić i nie sygnalizował żadnej awarii. jednak gdy znów osiągnął ów temperaturę zgasł i tak w kółko. Czy ktoś miał już ten problem ?? przeszukałem forum, ale nic podobnego nie wyczytałem. Faktycznie problem pompy ?? czy ześwirował jakiś czujnik temperatury elktryka świruje i gasi motor. Acha po nagrzaniu gdy włącza się stacyjkę kontrolka od silnika zaświeca się, na chwilę przygaśnie po czym świeci się ciągle. Gdy motorek jest zimny zaświeca sie na chwilę i gaśnie to samo dotyczy wspomnianej kontrolki od ręcznego mimo iż poziom płynu jest w normie a ręczny zwolniony. Pomocy !!!

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

PostNapisane: 27 paź 2010 20:53:13
przez sebol długi
siedze w tym 6 lat ale ze kontrolka od recznego? a czy ty masz automatica ,bo podobna jest kontrolka od przegrzania silnika lub skrzyni biegow znaczylo by to ze to czujnik za wysokiej temperatury (przeklamuje) sprawdz jeszcze kabel co idzie do czujnika do miski jest to czujnik temperatury oleju (przetarty o krawedz skrzyni)
jak nie czujniki to pompa(jaki bład jak 16.. to pompa

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

PostNapisane: 27 paź 2010 20:55:18
przez brum
Możliwe że padła Ci elektronika w pompie, co jest standardem w DTI. Jeśli padła to szykuj dużo pieniędzy. Poszukaj o przegrzewającej się elektryce pompy na forum.

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

PostNapisane: 27 paź 2010 21:03:33
przez Jean1
nie to nie jest automat. zwykła skrzynia, zresztą nie trzeba nigdzie jechać aby to się stało więc problem przegrzania skrzyni chyba odpada. a co do temperatury oleju to jeśli tam jest taki czujnik postaram się go sprawdzić. co do kontrolki ręcznego to dokładnie o tą kontrolkę chodzi. dodam tylko tyle że świeci minimalnie słabiej niż w sytuacji gdy zaciągnie się ręczny. Co do kodów błędów to nie wiem, nie pamiętam. w każdym bądź razie na komputerze pisało że uszkodzenie pompy wtryskowej. i tu pytanie dlaczego błąd nie wyskakuje na zimnym silniku ? czyżby powodem był zacierający się nastawnik pompy wtryskowej ?? że po nagrzaniu poprostu się zacina ??

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

PostNapisane: 27 paź 2010 21:04:33
przez ADAM SP3WXO
Przeglądając fora Opla spotkałem tylko 3 przypadki, że padła pompa. Od mechaników wiem, że problem pomp jest taki sam jak u innych producentów smochodów.

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

PostNapisane: 27 paź 2010 21:12:43
przez Jean1
brum napisał(a):Możliwe że padła Ci elektronika w pompie, co jest standardem w DTI. Jeśli padła to szykuj dużo pieniędzy. Poszukaj o przegrzewającej się elektryce pompy na forum.


Inny znajomy mechanik poradził, abym polał delikatnie pompe zimną wodą ... gdy tak zrobiłem a w istocie rzeczy olałem wodą moduł sterujący dość znaczną ilością wody silnik uruchomił się na chwilę ... dziwna sprawa ... rozumiem gdyby taka usterka pojawiła się latem przy wysokich temperaturach gdy pod maską cholernie gorąco, ale dzić gdzy temperatura prawie przez cały dzień była w okolicach 5 stopni ? hmm co do pieniędzy to już słyszałem teksty szykuj 2 tysiaki na pompę :-( ... kurcze ... a dopiero zrobiłem tym autem 10 tysięcy od zakupu i już coś trafiło ... Asterka F 1,4i , którą posiadam pierwszą awarię zaliczyłem po przejechaniu 170 tysięcy ... frota ma dopiero 129tys udokumentowane i już sie sypła ?

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

PostNapisane: 27 paź 2010 21:20:23
przez sebol długi
kontrolka od recznego nic tu niema do rzeczy niemoze sie swiecic razem ,problem jest tu elektryczny ,sprawdz jeszcze mase na fartuchach i kolo hamulca recznego po zdjeciu podlokietnika(2 kable)moze licznik ma mostek przez to swieci razem reczny,bo tak niepowinno byc ,a pompa swoją drogą jesli faktycznie padla to mi ją przeslij zalatwie regeneracje w dobrej cenie(calej pompy a nietylko sterownika co wymieniaja za 800 tylko tranzystorek) jakie błedy byly na diagnostyce? prowadze serwis moze pomoge :const: