Strona 1 z 2

[2.2] Paliwożerność przyczyny ?

PostNapisane: 12 mar 2012 10:45:14
przez pavca
Gdzieś na tym forum przeczytałem niedawno że ten silnik jest gnębiony drobnymi usterkami które znacznie podnoszą jego zapotrzebowanie na paliwo. Mam ten samochodzik ponad dwa lata i przez półtora roku byłem zachwycony jego spalaniem. poniżej 7,5l/100km w trasie i nie więcej niż 11l/100km w mieście na krótkich odcinkach.
Niestety ta zima mnie powaliła. W mieście autko potrafi spalić 15 - 16 litrów na setkę :( Przy czym autko normalnie odpala, jeździ i ogólnie git. Mam nieodparte wrażenie że im więcej w nim zrobię (nowe popychacze zaworów, czyszczenie klap w dolocie, nowe napinacze i wiele innych) tym autko zamiast się odwdzięczać niższym spalaniem idzie w drugą stronę :(
Ale wracając do pytania to może moi bardziej doświadczeni koledzy mogli by wymienić te drobne usterki zwiększające apatyt na paliwo, a ja ze swojej strony obiecuję je wszystkie sprawdzić :)

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 12 mar 2012 10:57:05
przez jrzeuski
Na początek to sprawdź czy go nie gubisz. Może przewód powrotny do baku się poddał. Sól drogowa nie takie czyni spustoszenia.

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 12 mar 2012 12:07:19
przez pavca
Raczej nie zauważyłem jakichś plam pod samochodem, ale zwrócę na to większą uwagę :)

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 12 mar 2012 13:15:46
przez jrzeuski
Bo plamy może nie być na postoju tylko wycieka jak silnik pracuje i to przy większych obrotach jak ciśnienie rośnie. Czyli praktycznie w czasie jazdy a pęd powietrza powoduje odparowanie. Zacznie się lać porządnie dopiero, gdy dziura będzie większa. Także poszukaj zawilgoceń na przewodach, ale najpierw popiłuj trochę silnik.

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 12 mar 2012 18:47:10
przez dez3rter
Może ciężkie buty miałeś i za bardzo gaz gniotło :) a tak na serio pewnie jezdziles 4x4 bo na tylnym napędzie frota szaleje na śniegu do tego niedogrzany silnik i masz extra spalanie.

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 12 mar 2012 19:01:02
przez maciar
pavca napisał(a): i nie więcej niż 11l/100km w mieście na krótkich odcinkach.
Niestety ta zima mnie powaliła. W mieście autko potrafi spalić 15 - 16 litrów na setkę

Duża różnica.Albo jest tak jak wspomnieli koledzy,albo przy tym wszystkim co robiłeś gdzieś po drodze padł błąd.Przeanalizuj kiedy zaczęła żreć

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 15 mar 2012 10:06:50
przez pavca
Byłem wczoraj na sczytaniu błędów z kompa. Wyszło że czujnik EGR. Czy ta awaria może mieć tak duże znaczenie dla spalania ?

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 15 mar 2012 14:32:11
przez RudeBoy
pośrednio tak... auto z niepsrawnym EGR może mieć mniejszą moc więc go bardziej butujesz...

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 19 mar 2012 19:16:44
przez pavca
EGR wyczyszczone i wyzerowany komputer. Niestety kontrolka silnika raz się zapala, raz gaśnie w zależności od obciążenia silnika. Pan w serwisie powiedział że komputer teraz się musi nauczyć prawidłowo odczytywać EGR. Pytanko jak długo będzie się uczył ? i czy odpięcie akumulatora na pół godziny wystarczy by zresetować komputer ?

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 19 mar 2012 23:04:21
przez Trzeci
Komputer się sam powinien zresetować jeżeli 10-krotnie sczyta sobie brak błędów.

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 20 mar 2012 08:59:20
przez pavca
Znaczy wyjęcie akumulatora nic nie daje ? A czy z tą "samokalibracją" to lipa czy jeszcze pojeździć dzień, dwa zanim zacznę dalej szukać przyczyny ?

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 20 mar 2012 10:39:52
przez Trzeci
Co do zdania Pana mechanika to bzdura. Po skasowaniu błędów i działającym EGR nie powinien on się niczego uczyć bo on ma tylko dwa stany otwarty i zamknięty.
Znalazłem gdzieś na forum angielskim że trzeba szukać bezpiecznika od ECU po maską silnika jest on podobno dobrze oznaczony.
"Tak proste - wyłączyć wszystkie przełączniki i wyjąć kluczyki ze stacyjki - wyciągnij bezpiecznik ECM (powinny być oznakowane na silniku bezpiecznik / przekaźnik zatoki polu)) - czekać pół minuty - wymień bezpiecznik." A najlepiej wszystkie znajdujące się tam przekaźniki na 20 minut.

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 20 mar 2012 17:10:48
przez pavca
No i problem rozwiązany :) Sprawa banalna, ale po kolei. Wydedukowałem że przecież EGR jest sterowane podciśnieniem. Idąc "po wężykach" doszedłem do trójnika gdzie spadł przewód. Po założeniu problem z kontrolką silnika przestał istnieć :) Silnik zaczął żwawiej wkręcać się na obroty, więc mam nadzieję że i spalanie pójdzie w dół :)

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 20 mar 2012 18:05:17
przez maciar
Trzeci napisał(a):Co do zdania Pana mechanika to bzdura. Po skasowaniu błędów i działającym EGR nie powinien on się niczego uczyć bo on ma tylko dwa stany otwarty i zamknięty.
Znalazłem gdzieś na forum angielskim że trzeba szukać bezpiecznika od ECU po maską silnika jest on podobno dobrze oznaczony.
"Tak proste - wyłączyć wszystkie przełączniki i wyjąć kluczyki ze stacyjki - wyciągnij bezpiecznik ECM (powinny być oznakowane na silniku bezpiecznik / przekaźnik zatoki polu)) - czekać pół minuty - wymień bezpiecznik." A najlepiej wszystkie znajdujące się tam przekaźniki na 20 minut.

Wszystko się zgadza ale nie do końca :stop1: .Egr sterowany jest impulsowo i ma procentowe otwarcie a nie tylko dwa położenia.Co do nauki to stare układy miały opcje adaptacji ale głównie to silniki benzynowe

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 11 kwi 2012 17:15:48
przez Gryzley
W moim przypadku był walnięty czujnik położenia wałka w pompie wtryskowej, teraz jest idealnie :D .

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 11 kwi 2012 19:29:42
przez RudeBoy
Gryzley napisał(a):W moim przypadku był walnięty czujnik położenia wałka w pompie wtryskowej, teraz jest idealnie :D .


hmm... jakie były objawy?

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 11 kwi 2012 20:42:34
przez maciar
pewnie dużo paliła :wink:

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 11 kwi 2012 21:05:03
przez RudeBoy
i walnięty czujnik położenia wałka w pompie nie wywali żadnego błędu tylko frota będzie dużo palić... ?
no to niebezpiecznie...
Moja Sport po Krakowie na MTekach 31" łyka na bide 11l :(

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 12 kwi 2012 05:51:24
przez maciar
Jeśli to ten czujnik to by świeciło.Komp porównuje czujnik obr.silnika i pompy

Re: Paliwożerność 2,2 DTI - przyczyny ?

PostNapisane: 12 kwi 2012 09:36:44
przez RudeBoy
Ano właśnie! Tak mi się coś wydawało...