Witamy !



[2.2] uszczelnienia wtrysków, trawersy, zapow. układu

[2.2] uszczelnienia wtrysków, trawersy, zapow. układu

Postprzez karlson » 25 lut 2013 19:32:29

2.2 DTI Jak w temacie powyżej, po tygodniu walki mechanika, który ustalił, że zapowietrza się układ paliwowy i trzeba wymienić uszczelnienia wtrysków postanowiłem poszukać pomocy u fachowców. Auto nie odpala wogóle jak jest w baku połowa stanu, jak full to od strzała. Pan Kaziu stwierdził, że to na bank uszczelnienia wtrysków (podobno wszystko inne przepatrzył i wyeliminował). Metodologia (wg Pana Kazia) wymiany tych uszczelnień to konieczność rozpięcia rozrządu, głowica w górę itp. Czy ktoś z was przerabiał temat? W szukajce odnalazłem odnośniki do tematów związanych z wymianą uszczelnień ale bez konkretów dotyczących samej roboty. Z góry dzięki za pomoc!
karlson
 

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez RudeBoy » 25 lut 2013 19:53:13

Nie trzeba ani rozpinać rozrządu ani tym bardziej zdejmować głowicy. Jedynie wałek rozrządu trzeba odkręcić i go unieść lekko.
Dla wprawnego mechanika znającego temat wymiana uszczelniaczy trawersów wtrysków to 2 godziny roboty max. Koszt samej roboty 200-300zł. Cena z Krakowa.

po kolei:
- zdjąć pompe vacum
- odkręcić przewody wysokiego ciśnienia od wtrysków
- zdjąć pokrywe kol. dolotowego
- zdjąć przelewy
- zdjąć pokryw zaworów
- odkręcić wałek rozrządu
- poodkręcać 4 trawersy wtrysków
- wymienić uszczelniacze
- składadać w odwrotnej kolejności

Odpowietrzyć układ paliwowy i odpalać.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez jrzeuski » 25 lut 2013 19:54:05

Skoro to zależy od poziomu paliwa, to ściągaj bak i sprawdź czy rurka od zasilania nie jest dziurawa.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez karlson » 25 lut 2013 20:05:28

No właśnie to jest problem, że na 100% nie jestem przekonany czy robota uszczelnień wtrysków wyeliminuje problem...
karlson
 

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez baxxx » 25 lut 2013 20:16:36

u nas robią już patenty z dokładana elektryczną wspomagającą pompom do ropy montowana w zbiorniku, taka pompa podciąga paliwo do pompy wtryskowej i problemy z zapowietrzaniem się raz na zawsze znikają :D
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez RudeBoy » 25 lut 2013 20:20:12

jeżeli sumiennie został przeglądnięty układ od baku do wtrysków to na 99% wymiana uszcz. trawersów pomoże.

Z resztą znajdź sobie na forum jak sprawdzić szczelność trawersów pisałem już o tym tyle razy, że mi się już nie chce.

Nie zakręcaj korka wlewu paliwa do oporu to zobaczysz, że będzie lepiej palił :) ale problemu to nie rozwiąże.

Według zaleceń serwisowych uszczelniacze trawersów powinny być wymieniane co ok. 90.000km!!

Jak będziesz wymieniał to zakładaj tylko oryginały GM lub Bosch, żadnych innych zamienników.

-- Dodano 25 lut 2013 20:21:11 --

baxxx napisał(a):u nas robią już patenty z dokładana elektryczną wspomagającą pompom do ropy montowana w zbiorniku, taka pompa podciąga paliwo do pompy wtryskowej i problemy z zapowietrzaniem się raz na zawsze znikają :D


piękne druciarstwo...
Zamiast naprawić auto to jakieś kikuty dorabiacie...
a potem płacz, że pompa wtryskowa padła.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez baxxx » 25 lut 2013 22:54:48

RudeBoy napisał(a):piękne druciarstwo...
Zamiast naprawić auto to jakieś kikuty dorabiacie...
a potem płacz, że pompa wtryskowa padła.


w nomenklaturze offroadowej nazwałbym to raczej motaniem ;)

a tak na poważnie to raczej może pomóc tylko pompie wtryskowej, podanie na moment rozruchy małej dawki paliwa, zwłaszcza kiedy samochód ma sporo ponad 200tys przebiegu i pompa nie ma swojej nominalnej sprawności
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez karlson » 10 mar 2013 14:17:00

No i po wymianie trawersów i uszczelniaczy, auto dalej nie pali.
karlson
 

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez RudeBoy » 10 mar 2013 14:23:04

karlson napisał(a):No i po wymianie trawersów i uszczelniaczy, auto dalej nie pali.



Resztę z mojej czek listy sumiennie zrobiłeś? Na ciepło pali dobrze?
Kompresje zmierzyć jak będzie ok to pompa skończona.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez karlson » 11 mar 2013 21:44:43

na ciepło pali bez problemów. reszta też przeglądnięta, kable przelewowe wymienione, podciśnienie w baku się nie wytwarza...
karlson
 

Re: [2.2] wymiana uszczelnień wtrysków - zapowietrzający się

Postprzez baxxx » 11 mar 2013 21:48:05

postaw ją na noc tyłem wyżej niż przodem i zobaczysz rano jak zapali, jak ładnie pyknie to szukaj dalej nieszczelności, a jak będzie miała ciężko, to może się okazać inny problem
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

[2,2] dtl Wymiana uszczelnień wtrysków i trawersów

Postprzez zendi1985 » 22 lut 2014 12:20:35

Witam
Mam nadzieję że nie zdubluję tematu a raczej porady, jeśli tak to proszę o usunięcie tematu.

Wczorajszego dnia przystąpiłem do wymiany uszczelnień pomiędzy wtryskiwaczami a trawersami potocznie nazywanymi mostkami lub też jeśli się nie mylę to powinno się to nazywać Diza ale to mało istotne najczęściej znana nazwa to trawers.
nieszczelność tych uszczelek ma wpływ między innymi na ciężkie odpalanie silnika 2,2 dtl po dłuższym/krótszym postoju (efekt cofania paliwa do zbiornika) a co za tym idzie częstego zacierania się pompy wtryskowej.

w co się musimy zaopatrzyć:
klucze :-)
uszczelki - w moim przypadku były to uszczelki o nr 90502704
oringi nakładane na mostek (trawers)
uszczelka korpusu kolektora ssącego

więc zacznijmy od zdemontowania niepotrzebnych szmargałów takich jak
1. metalowy mostek z wiązką elektryczną nad kolektorem ssącym
2. przewody nadmiarowe
3. przewód zasilający do kolektora ssącego - gruba gumowa rura z opaskami
4. odkręcamy przewody wysokiego ciśnienia przy pompie i przy wtryskach i wyciągamy je żeby nie przeszkadzały
5. demontujemy korpus kolektora ssacego odłączając uprzednio przewód podciśnienia od zaworu EGR - w mój przypadek ( są też zawory sterowane elektrycznie)
6. demontujemy osłonę/obudowę wałka rozrządu (uwaga na przewody znajdujące się na osłonie w jednym jest woda z układu chłodzenia a drugi odpowiada za otwarcie turbiny) - nie zapominajmy o odłączeniu przewodu odmy
7. warto zdemontować plastikowy przewód powietrzny wychodzący z puszki filtra powietrza idący do turbiny

W ten oto sposób odsłonił się nam widok wałka rozrządu a zaraz pod nim trawersów wraz z śrubami mocującymi trawersy.
Dobra rada nie odkręcajcie wszystkich trawersów naraz wszystko powoli i pojedynczo
bierzemy klucz nr 24 najlepiej nasadkę i kręcimy wałem głównym za śrubę mocującą koło pasowe. Kręcimy do momentu gdy pierwsza krzywka na wałku rozrządu od strony łańcucha wcisnęła prawie najgłębiej (na maksa) stopkę kieliszków zaworowych pierwszego tłoka. Następnie odkręcamy śrubę mocującą trawers i próbujemy ruszyć trawerse na boki żeby odkleiła się od uszczelnienia i w taki sam sposób czyli ruszając na boi oraz lekko ją obracając wyciągamy z gniazda (trawersa nie wyjdzie jeśli nie odkręcimy korpusu kolektora ssącego). Można lekko dopomóc się płaskim dużym śrubokrętem ale delikatnie żeby nie pokrzywić ścianek głowicy bo później może źle siedzieć uszczelka osłony wałka rozrządu i będzie ciekło. Napewno trawersa wyjdzie ale z oporem.
jak już mamy trawerse na zewnątrz to przystępujemy do wymiany oringu naciągniętego na trawersę następnie jakimś małym śrubokrętem lub innym narzędziem ściągamy pierścień uszczelniający znajdujący się na wtrysku. Nowe pierścienie uszczelniające powinny być czarne i mieć na swoim zewnętrznym obwodzie zaznaczony odcinek jaśniejszym kolorem (tak jakby nie domalowany pierścień) ta częścią pierścienia należy uszczelkę założyć na wtrysk aby była skierowana ku przodowi silnika (paskowi klinowemu - wszyscy wiedzą o co chodzi :D ). dobrze by było nasączyć uszczelkę oraz oring olejem żeby się ślizgały.
Przystępujemy do montażu trawersy i w sposób odwrotny do demontażu wpychamy ją w gniazdo i pod wałek rozrządu ruszając trawersą na boki i delikatnie obracając. Nie wpychajcie na siłę bo zetnie uszczelniacz i cała robota pójdzie na marne nie mówiąc o kosztach uszczelniacza. Tak więc jak już pisałem delikatnie i powoli wpychamy trawersę na swoje miejsce, możemy się wspomóc śrubokrętem podważając trawersę do góry żeby uszczelniacz jak najmniej cierpiał przy wkładaniu.
Jak już udało się włożyć trawerse na swoje miejsce zabieramy się za przykręcenie jej śrubą mocującą, śrubę trawersy dokręcamy do momentu aż wyczujemy lekki opór płaszczyzny trawersy a następnie przykręcamy śrubę o 360 stopni ( informacja pobrana z danych o momentach dokręcania śrub przy silnikach 2,2 dtl).
Ja w celu sprawdzenia szczelności użyłem kawałka przewodu nadmiarowego (pozostałości po wymianie) i podłączyłem go do powrotu nadmiarowego z wtryskiwacza i kompresorem lekko zapodałem ciśnienie i jest okej (nie jestem pewien czy metoda jest prawidłowa).
Przystępujemy do wymiany uszczelniacza na drugim cylindrze, obracając wałem głównym ustawiamy trzecią krzywkę wałka rozrządu na prawie maks wciśnięcie stopki kieliszków zaworowych i reszta postępowania zgodnie z tym co było na pierwszym cylindrze.
Na trzecim cylindrze ustawiamy krzywkę nr 6 prawie na maks wcisku stopki kieliszków zaworowych.
Na czwartym cylindrze ustawiamy krzywkę nr 8 i przystępujemy do demontażu
po wymianie wszystkich uszczelnieni i oringów składamy cały osprzęt w odwrotnej kolejności do demontażu.

Jeśli popełniłem jakiś błąd w opisie przebiegu metody proszę o info w celu sprostowania

Metoda jest sprawdzona przeze mnie i u mnie podziałała, auto trzyma szczelność. Nie odpowiadam za popełnione błędy przy wymianie uszczelnień, to jest tylko informacja jak mi się to udało zrobić.
Pozdrawiam
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl Wymiana uszczelnień wtrysków i trawersów

Postprzez bart322 » 22 lut 2014 13:26:15

zendi1985 napisał(a):Witam
Mam nadzieję że nie zdubluję tematu a raczej porady...


Zdublowales ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl Wymiana uszczelnień wtrysków i trawersów

Postprzez zendi1985 » 22 lut 2014 13:38:27

no a już myślałem że się wykaże :D :D :D
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość