Witam serdecznie,
Od miesiąca mam problem z moja frotką. Na początku rozleciało się nagle koło pasowe. Zaraz po wymianie koła urwała się śruba mocująca napinacz paska. Jeszcze przed urwaniem śruby, zauważyłem że napinacz wpada w mocne drgania ale powód drgań wytłumaczyłem sobie zużytym amortyzatorem napinacza. Jednak po wymianie napinacza na nowy, drgania znowu się pojawiają. Słychać je tylko na biegu jałowym - trwają kilka, kilkanaście sekund, po tym krótka przerwa i znowu. Razem z mechanikiem sprawdziliśmy wszystkie koła napędzane przez pasek na wypadek zatarć, luzów, ale wszystko jest OK. Włączanie i wyłączanie klimy nie zmienia sytuacji. Inny mechanik - specjalista od diesli, powiedział że to jest pęknięty wal główny i w zasadzie silnik nadaje się do wymiany. Czy ktoś z was spotkał się już z taką sytuacją? A może powód tkwi w innym miejscu?